مستند «من تکنوکرات هستم»


مستند «من تکنوکرات هستم»
IPC، قراردادهای جدید نفتی
مستند "من تکنوکرات هستم" سعی کرده در 40 دقیقه، قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC را که توسط کمیته بازنگری وزارت نفت طراحی و به هیات دولت ارسال شده است، مورد نقد و واکاوی قرار دهد. وزارت نفت تلاش دارد با استفاده از این مدل جدید قراردادی، جذابیت حضور در پروژه های صنایع نفت و گاز ایران را برای شرکت های خارجی افزایش دهد تا این شرکت ها انگیزه بیشتری برای حضور در ایران داشته باشند. با این وجود، نقاط ضعف و ابهامات IPC از دید کارشناسان حوزه انرژی آنقدر فراوان و مهم بود که بعد از رونمایی نسخه ای از این مدل جدید قراردادی در آذرماه 94، فضای انتقادی شدیدی بر علیه آن در رسانه ها ایجاد شد و حتی نهادهای نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور نیز برای اصلاح آن به وزارت نفت به صورت جدی تذکر دادند و با این حال متن انگلیسی این قرارداد همچنان بصورت محرمانه باقیمانده و مسئولین ارشد جمهوری اسلامی نیز به متن اصلی قرارداد دسترسی ندارند.
این مستند در فروشگاه سینمامارکت برای فروش قرار داده شده بود که اکنون بصورت رایگان قابل دانلود است. از این رو برای انتشار هرچه بیشتر آن و استفاده مخاطبان، در مستضعفین تی وی بازنشر شد.


+ 
2

- 
0
ارسال در 1396/4/13 ساعت 09:20 2017-7-4 09:20:24
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • برای چه انقلاب کردیم برای اینکه دست چباول گران بین المللی را از این قطع کنیم چرا این وزیر نفت چنین عمل می کند

  • این مستند پیش تر توسط mahdi ha در سایت روشنگری قرار گرفته بود. اما باز نشر آن بسیار مفید است. البته مفید برای کسانی که چشمانی دارند بینا ، گوش هایی دارند، شنوا و عقلی دارند پویا.

  • بسیار عالی بود هم مستند هم نظر شما دوست عزیز