توهین یک اقتصاددان به نظر آیت الله جوادی آملی در تلویزیون


دعوای دو اقتصاددان درباره نظر آیت الله جوادی آملی در بانکداری اسلامی در تلویزیون


+ 
5

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • این آقا به طور واضح عدم پایبندی خودش را به شرع مقدس اعلام کرد. وی می گوید هر کسی در حوزه خودش حرف بزند و نظر بدهد. من از ایشان می پرسم آیا پزشکی که طبابت می داند ولی اخلاقش فاسد باشد نداریم. اگر فردا بهترین معلم ریاضی به دخترت یا پسرت هتک حرمت کرد بازهم همین حرف را می زنید. آیا فیزیک دان و شیمی دانی که علم خود را در اختیار ساخت سلاحهای کشتار جمعی گذاشته باشد در جهان وجود ندارد. آیا اقتصاد دانی که از حفره ها و نقاط ضعف بانکی و اقتصادی کشور به نفع خودش سوء استفاده بکند نداریم. البته عالم دینی هم داریم که فاسد باشد. هر کدام از عالمها چه دینی و چه غیر دینی احتمال فاسد شدنشان هست. برای همین است که فرموده اند اذا فسد العالِم لفسد العالَم. بنده ولایت عالمین دینی و حتی مومنین معمولی را پذیرفته ام. خودم هم در یکی از حوزه های مهندسی تخصص دارم. به ایشان عرض می کنم بیایید و تخصص و دانشتان را در اختیار اسلام قرار دهید. قبل از اینکه دانسته یا نادانسته در اختیار باطل قرار دهید. بیاییم همه با هم در خط اسلام و تحت پرچم واحد ولایت اسلام، قرآن، نبی اکرم صلی الله و علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام حرکت کنیم. آیا حضرت آقای جوادی آملی وارد جزئیات شدند که شما این قدر بر آشفته شدید. آیا در قران در خصوص اقتصاد و پول و معامله صحبتی نشده است که شما می گوئید عالم دینی برود سراغ دین خودش. پس درک شما از این چیست؟ عالم دینی که راجع به مسائل انسانها بی تفاوت است به چه دردی می خورد. نکته پایانی باید هم علم را فرا گرفت و هم مسیر درست علم را انتخاب کرد. وگرنه علم را فرا می گیری اما تبدیل به موجودی ضد بشری خواهی شد که علم وسیله ای برای نفع خود و سوء استفاده از مردم می شود.

  • اون اقای اقتصاد دان ما واقعا بی سواد تشریف دارن چون اسلام کاملتین دین خداس وتوی تمام مسایل هم حرف برای گفتن داره از جمله بانک داری

  • تو این همه سال که بانکها مثل اختاپوس رو سر مردم سایه انداخته بودن چرا بقول شما علما چیزی نگفتن؟ درحالیکه فریادشون برای مقابله با بی حجابی سالهاست گوش فلک رو کر کرده و الحق دستگاهای مختلف شنیدن و کم هم بگیر و ببند راه ننداختن که البته میبینید مردم خوبجوابشون رو میدن.کی قبول میکنه بعد ازین همه سال و دم انتخاباتی این اعتراض به بانکها واسه رضای خدا باشه.بد نیست یه سری به اجتماع بزنین تا بدونین نظر مردم نسبت به شما و علماتون چیه.

  • آها...ببینید علما گفتن اما گوش خیلی ها کر بوده نشنیدن خیلی زیاد و به جا گفتن...در ضمن باز ربطش دادید به انتخابات؟الان آیت الله جوادی آملی کاندید هستند که براشون نفعی داشته باشه؟ ایشون ماه ها قبل از انتخابات در باره اعلام نظر کردند..اکثرا افرادی که منطق و عقل داشته باشن قبول می کنند که نظر ایشان برای رضای خدا هست ..

  • ما ازهمین اجتماع هستیم که داریم حرف میزنیم
    علما وقتی میبینند که دولت وصاحبان قدرت کارشون رو درست انجام نمیدهند باید وارد عمل بشوند
    وظیفه علما روشنگری است چه اشکالی دارد که این علما مردم را از نظر سیاسی هم اگاه کنندهر چند ایشان به هر دلیلی این کار را کرده باشند کار خوب وبه هر جهت کاری خدا پسندانه بوده است

  • در ضمن شماها که تو این سایتا می چرخید همون یک یا دو خانواده در هر محله اید که مردم به اسم حزب اللهی یا حکومتی میشناسند.دقت کنید یک یا دو خانواده در یک محله.اگه قبول ندارید میتونید نتایج انتخابات رو ببینید که با وجود ردصلاحیت ها بازم اونا رای میارن که از اصولگراها و حکومتی ها دورترند.پس نگید اجتماع مردم همینان که اینجا میان نظر میدن.

  • جناب یا جنابان «مهمان 96/1/22 ساعت 00:18 و ساعت 00:09»!
    اولاً فکر نکن چیزی که در ساعت 00:09 گفته ای اثر بخشه در جائیکه طرز شستشو خوردن مغز امثال شما رو خوب می دونیم!
    این چرندی که «ما ایرانیا دوست داریم هی معصوم جدید به 14 معصوم اضافه کنیم» رو کثافات غربی ساخته و پرداخته و توی کلۀ پوک یه مشت از خدا بی خبر (به هدف سوء استفاده از چماقداری تا جاسوسی و.. ) چپونده اند که «ایرانیا به خاطر تعرض اسلام (نعوذ باللّه) و اختناق حاصل از حکومت اونا به ایران با مسلمونا لج کردن و یه فرقه بنام شیعه کنار سنت راه انداختند تا عیناً راه اسلام معارض رو نرفته باشن!» !!!!!!
    این چرند رو همون هایی می گن که «داعش» رو در اسلام قبول دارن و می خوان شیعه رو نابود کنن!!!! خیال می کنن این تفکر پلید که به تاریخ ناموجود در زمان نسبتش داده اند واسه الآن که خوراک تفرقه بین شیعه و سنی است به درد لا علاج امراض نفسانی و ارواح شیطانیشون می خوره!!!!!!!!!! سوتی دادی عزیز! منافق !!!!!!!!!!!! نون خور شیاطین غربی ملعون! چه بسا همون داعش! زبونت نقاب از چهره ات کنار می زنه بپا چرند نگی داداش!
    ثانیاً: نداشتن منافات با «معاش» که گفتی، چرند بعدیته که مثلاً بگی ما ملت شریف و مسلمان ایران مثه تو و امثال چماقدار مجازی جیره خور یه کدخدا و خان و ... این به قول خودتون دهکدۀ جهانیتون هستیم؟ نه داداش! رزق ما رو خدا (اللّه) می ده به خودش توکل داریم جلو دشمنش هم تا آخرین قطرۀ خونمون می جنگیم!
    ثالثاً مفهوم اندیشه رو بازیابی کن شاید چیزی دست ذهنت رو بگیره! «اندیشه» ره سوی بصیرت داره ! اگه اندیشه ات درست بوده باشه که کامنتت اینجوری بی بصری قلبت رو برملا نمی کرد عزیز! هر کی به اندیشه دعوت می کنه باید گفتار و عمل خودش مصداق صحت اندیشه اش باشه!
    رابعاً در ساعت 00:18 درج شده که ما به شمار اندکیم و لابد شماها زیاد! که در این مسئله باید بگم اینجا زمین فوتبال نیست که تکثر اهمیت داشته باشه! مهم اینه که جبهۀ حق «مَرد» داشته باشه که داره! و البته همۀ محله ها توی همۀ شهرها مثل همه جای دنیا عین همۀ تاریخ بشر هم از خوب ها داره هم از اشرار!!! همیشه پشتیبان حق کنار ناحق روزگار گذرونده! شما آمار قابل نتیجه گیری رو از سر شکم سیر شده از جیرۀ اجانب دادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
    خامساً جلو جلو از فتنه گرا و رد صلاحیت ها آمار پیروزی و بردن انتخاباتی دادی! این دست کثیف که داداش تو فتنۀ 88 رو شده بود! تابلوئی به مولا!
    سادساً مسئلۀ بانک ها و ربا و معیشت مردم که قطعاً بایستی اسلامی و حلال بشه، مدت هاست که در دستور کار بصیران این مملکت بوده و هست! الآن وقت سقوط علنی بانکه که اینجوری مطرح شده! غربی های شیطان پرست و باطل باهاس ببخشن اگر اینجوریا آزار می شن و سقوط سر و ته دردناکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این اولشه. واسه جاهای دیگه و چیزهای دیگه هم داریم که متعاقباً بارز می شه! اونوقت بازهم بیاین بگین : «تا حالا چرا نگفتیم؟» خب هر جلو جلو گفتی هم عاقبت نداره!!!
    بوی سوختن میآد بد! :)

  • این همه گزافه گویی کردی که به چی برسی برادرِ احتمالا قاچاقچی! نترس برادر من چماق دار و جیره خوارنیستم.القاب امثال خودتو به من نسبت نده.منم یکی از هزاران تحصیلکرده بیکار این مملکتم که چون تو ادم فروشها بزرگ نشدم سالهاست بیکارم و روزگارم سخت میگذره.البته به قیمت واکسینه شدن تو و اربابات در برابر تحریم! اون قسمت که گفتی تکثر اهمیت نداره ذات دیکتاتور خودتو و اربابات رو نشون دادی.توهین و فحش و تهمت زدن هم که جزیی از شخصیت امثالشماست.در ضمن بصیرت و بینش ارباب هاتون رو هم با کاغذپاره خوندن تحریم وادعای واکسینه شدن دربرابر تحریم و رو شدن ذات احمدی نژادتون دیدیم.هیچوقت قضیه انتقادش از ”برادران قاچاقچی“ رو یادتون نمیره.چون حیثیتی که خرجش کرده بودید روبا یه جمله به باد داد. اون همه موسوی و کروبی و مردم بیگناه تلاش کردن به شماها بفهمونن این موجود لیاقت ریاست بر مردم رو نداره ولی جوابشون رو با گلوله و تعرض دادید(که الببته ااینم جزیی ازشخصیت شما جیره خور و چماق داراست)ز نظرشما همه مشکل دارند و داشتند جز یکنفر
    - اﻭﻟﻴﻦ ﻗﺎﺋﻢ ﻣﻘﺎﻡ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺿﺪ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺑﻮﺩ ‏(آیت‌الله ﻣﻨﺘﻈﺮﻱ)
    - ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ، ﺣﺎﻣﻲ ﻣﻨﺎﻓﻘﻴﻦ ﺑﻮﺩ ‏(آیت‌الله طالقانی)
    - ﻣﻌﻠﻢ ﺍﻧﻘﻼﺏ، ﺍﻟﺘﻘﺎﻃﻲ ﺑﻮﺩ ‏(دکتر ﺷﺮﻳﻌﺘﻲ)
    - ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻧﺨﺴﺖ ﻭﺯﯾﺮ کشور ﺟﺎﺳﻮﺱ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﻮﺩ! (مرحوم ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻥ)
    - ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ کشور ﺟﺎﺳﻮﺱ ﻣﻨﺎﻓﻘﯿﻦ ﺑﻮﺩ! ‏(دکتر ﺑﻨﯽ ﺻﺪﺭ)
    - ﻧﺨﺴﺖ‌ﻭﺯﯾﺮ ۸ ﺳﺎل دفاع مقدس ﺍﺻﻞ ﻓﺘﻨﻪ ﺍﺳﺖ (مهندس ﻣﻮﺳﻮﯼ)
    - ﺭﺋﯿﺲ ﺩﻭ ﺩﻭﺭﻩ مجلس ﻓﺘﻨﻪﮔﺮ ﻭ ﻋﺎﻣﻞ ﺍﺳﺘﮑﺒﺎﺭ (حجت‌الاسلام ﮐﺮﻭﺑﯽ)
    - ﺭﺋﯿﺲ دولت اصلاحات ﺣﺎﻣﯽ ﻓﺘﻨﻪ ﺍﺳﺖ (حجت‌الاسلام ﺧﺎﺗﻤﯽ)
    - ﺭﺋﯿﺲ دولت ﺳﺎﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭ رئیس ﻣﺠﻤﻊ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻧﻈﺎﻡ ﺳﺎﮐﺖ و رأس ﻓﺘﻨﻪ ﺍﺳﺖ! (مرحوم آیت‌الله ﻫﺎﺷﻤﯽ)
    - رئیس دولت نهم و دهم ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺍﻧﺤﺮﺍفی و مهره انگلیس است! ‏(محمود ﺍﺣﻤﺪﯼ‌ﻧﮋﺍﺩ)
    - رئیس دولت تدبیر و امید هم که غرب‌گرا، خائن و جاسوس است (دکتر روحانی)

    ﺳﻮﺍﻝ ﻣﻄﺮﺡ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻧﻘﻼﺑﯽ ﺭﻭ ﮐﻪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﻢ ﺩﺳﺖ ﻧﺎﺍﻫﻼﻥ و نامحرمان ﺑﯿﻔﺘﻪ، ﺍﺳﺎﺳﺎ کی ﺩﺳﺖ ﺍﻫﻠﺶ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻧﮕﻬﺶ ﺩﺍﺭﯾﻢ؟
    همه رقبا را حذف کردند و علی ماند و حوضش!
    اون روز دیر نیست که تاوان این همه ظلم و خونخواری روپس بدید.دیدار به قیامت96

  • مهمان96/1/24 ساعت 22:46!!!!!!!!
    طبیعیه که گفتار حق از نظر بی بصر امثال تو گزافه باشه!
    چه اصراری داری احمدی نژاد رو به من بچسبونی! چیه ؟ سطح چسبناکی تو ما گیر نیاوردی برچسبت رو این بار به دیوار زدی؟! :) داداش اونی که به ما نسبتش دادی نظرمو تو چندتا کامنت قبلی ام راجع بهش ببینی بدی نیستا! کمتر ضایع میشی اگر دقتت رو ببری بالا! البته لازمه قبلش فهمت بره بالا!!!
    به کوری چشم اربابای مستکبر غربی صهیونیستت، ما در برابر ادا اطوارهای شیاطین واکسینه ایم بحول وقوۀ اللّه و البته بحمد اللّه ! تا بترکه چشم حسود و بخیل!
    ما خودمون حیثیت که سهل! هر چی داریم از خدا داریم و از اهل خدا! همونم مثل آتیشه تو دستمون تا لیاقتش رو لا اقل حفظ کنیم، زیادی نداریم داداش پای هر کس و ناکسی لنگۀ امثال شماها که تو فتنۀ 88 کاسۀ گدایی آبرو تون رو تو دنیا دور می گردوندید تا واسۀ عروسک های خیمه شب بازی غربی های ملعون سنگ تموم بذارید حروم کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    موسوی و کروبی از نظر تو که از امثالشون «بل هم اضل» اید «بی گناه» اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واگر نه حکم گناه منافق رو من و تو نمی دیم رفیق! خدا حکمشون رو داده :) همه هم می دونن حکمشون کجای وسعت گناه آدمه! البته اگه قبلش حکم آدم براشون صادق باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    گلوله و تعرض؟! دروغ که حناق نیس لابد! بباف هر چی دلت می خواد! چشم تاریخ که کور نیست بحمداللّه! چماق دارای کف خیابون و گلوله شلیک کن هاش تو مستندهای اعترافی موجودن! امثال توی چماقدار که مردم اتفاقاً نه طرفدار همون احمدی نژاد که طرفدارهای اربابای خودتون رو میزدید نعره می کشیدید «می کشم می کشم آن که برادرم کشت!» اگه راستگویی و الآن پای حرفت مونده بودی باهاس خودکشی کرده باشی 1000 بار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    از این اسامی که ردیف کردی خیلی هاشون خاکستری ان! ما عادت نداریم به سیاه نمایی هایی که امثال تو حرفه شونه!
    اما اصولاً در این که بعضی از این افراد (بنی صدر و بازرگان و منتظری) به انحراف رفتند و سر از چنگال منافقین و مستکبرین درآوردند شکی نیست! ریشه یابی و مقصر یابی اش هم بماند..............
    اما (آیت اللّه طالقانی ) هرگز از منافقین حمایت نکرد! هر کی از راه رسید خودشو چسبوند که وصل نمی شه داداش! اون زمان شرایط ایجاب می کرد برای وحدت کلمه، منطبق با احکام الهی اسلام، نرمش و عطوفت اساس دعوت به اتحاد و همدلی و حقیقت گویی باشه! سودجویی مشتی منافق که بعداً ماهیت آلودشون تابلو شد که از عیار آیت اللّه طالقانی کم نمی کنه! نفوذی های بدتر از اونا همین خود امثال تواند! مثل این می مونه که بگی امام خمینی از بنی صدر دفاع کرد پس حامی منافقین بود!!!!!!!!!!!!!! مزخرف از این بالاتر نداریم اصلاً!
    (دکتر شریعتی بزرگ) که قطعاً معلم انقلاب بود شکی نداریم! اگر گوشه کناری از تفکرش بر حسب مطالعات سرشار در توزین کم و زیاد شد برش جایز بود! هر کسی زیاد فلسفۀ غربی بخونه یه جورایی دچار میوۀ ممنوعه اش می شه. به اون همه مجاهدت و بصیرتی که داشت می ارزید! هوچی گری موقوف!
    احمدی نژاد هم که بندۀ خدا اندکی دچار اعتماد بیجا به بعضیا که شاید فقط شاید در فهم دچار انحراف اند مثل مشائی وپژویان و این ها شده! خدا به راه راست هدایت کنه مؤمنینش رو إنشاء اللّه. خدماتش یادمون نمی ره!
    می مونه چندتا ملعون و به انحراف رفتۀ بدهکار به انقلاب ایران! یعنی (موسوی- کروبی- خاتمی) اثبات کردن با سر تا پاشون در فکر و حرف و عملشون که اساساً خود منافق اند! (هاشمی بهرمانی اعجوبۀ سیاست که تو چنگال ارباباش له شد، خداییش نقش انقلابیش رو تا یه جاهایی خوب اومد اما انصافاً کمتر از اون ضرباتی که از ارباباش خورد به انقلاب نزد! خدا بی.. نی.. امرزه! خلاصه صرف فعل آمرزش مهمه)!!! ما هم پیشی میشی نیستیم. خوباشون رو دیدیم بداشون هم دیدیم و خوردیم! بالاش رو دیدیم پایینش هم دیدیم...
    آقای روحانی هم که مطابق با باورهاش روش همین ها رو در پیش داره! حکم اللّه دیر و زود داره سوخت و سوز نداره! دعا گوئیم واللّه! بالاخره هنوز صلاحیتدار انتخاباتیه! خدا راه راستی بنماید:)
    اما........اما......... انقلاب دست نا اهل و نامحرمش نیست تا چشم دشمنش درآد! انقلاب دست اهلش بوده و هست و خواهد بود! مملکت دست انقلابی نبوده داداش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینا دو تا چیزه اگه بفهمی! مملکت دست انقلابی هاش بیفته روزگار استکبارپرست ها دیدن داره! تماشا داره پس تماشا کن!
    اون علی که گفتی منظورت کی بود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! اندازه دهن بی چاکت حرف نشخوار کن!
    قیامت هم اگه چیزی باشه که تو تعیینش کردی، باهاس بگم 96 تون قشنگ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • میدونی پول یا مفت یه خاصیتی داره که چشم و گوش و فهم و ادراک رو تحت تاثیرقرار میده.همه حرفات ارزش یه جمله جواب رو هم نداره.همه ی مستند های اعترافیتون هم به اندازه 5 ثانیه از این همه فایل های تو یوتیوب که سند جنایتتون هست,ارزش نداره.این ویدئو رو با فیلتر شکن ببین.اگرچه شاید واسه ادمکشای تو فقط تجدید خاطره باشه.و به همون خدایی میسپارمت که خیلی ازش دم میزنید و واسه شما ها همون جیزه و مواجب ادمکشی و ادم فروشیتونه.
    https://m.youtube.com/watch?v=iyZ3f-ZWzJM

  • گویا شما در تاریخ 96/1/25 ساعت 17:22 مهمان هپروت ناشی از مصرف مخدری چیزی بودی عزیز! جوابات دقیقاً هیچ ارتباطی به جدال بنده نداره! جنایتی هم که گفتی ندیدم ولی احتمالاً یکی دیگه از اتهامات بی اساس ارباباتونه که نیاز به ریشه یابی و تحلیل داره اگر هم قبلاً جوابش داده شده که تو نیاز به رجوع داری!
    ضمناً عاقبت همۀ مخلوقات به همون خدایی که من می پرستم واگذار هست! نیازی به یادآوری امثال تو نیست!!!
    جنابعالی بنده رو به کدوم دسته بندی ربط دادی خدا عالمه! جرأت داری محتویات ویدئویی که ازش دم می زنی رو به جدال بکش تا رسوایی از 6 گوشۀ وجودت سرریز شه..!! (فیلتر شکن ندارم! :)

  • میدونی پول یا مفت یه خاصیتی داره که چشم و گوش و فهم و ادراک رو تحت تاثیرقرار میده.همه حرفات ارزش یه جمله جواب رو هم نداره.همه ی مستند های اعترافیتون هم به اندازه 5 ثانیه از این همه فایل های تو یوتیوب که سند جنایتتون هست,ارزش نداره.این ویدئو رو با فیلتر شکن ببین.اگرچه شاید واسه ادمکشای تو فقط تجدید خاطره باشه.و به همون خدایی میسپارمت که خیلی ازش دم میزنید و واسه شما ها همون جیزه و مواجب ادمکشی و ادم فروشیتونه.
    https://m.youtube.com/watch?v=iyZ3f-ZWzJM

  • پس یعنی بانک ها در این دولت و بتازگی رباخوار شده اند که علما الان تذکر می دهند.!؟.بجای. اینکه. فقط دنبال این باشید که کار علما رو توجیه کنید یکم انصاف داشته باشید و بجای متعصب. بودن فکر کنید شاید واقعا حقیقت چیز دیگری باشد.چرا بعضی ما ایرانیا دوست داریم هی معصوم جدید به 14 معصوم اضافه کنیم.التماس کمی اندیشه.البته اگر با معاشتان منافاتی ندارد!!

  • اندکی نظرات مطالعه کردم،به این نتیجه رسیدم که همه از دست بانکها ناراضیند...مراجع هم در این راستا حرف حق رو زدند واقعا رباست...ولی برخی دوستان که خودشونم ناراضیند دارند از کسانی حمایت میکنند که طرفدار این سیستم بانکی هستند...دلیلش رو هم خودشون میدونن هم ما...به قول فامیل دور م دیگه حرفی ندارم.

  • شهید 96/1/19 ساعت 21:25

    آخه به چه حقی به یه عالم توهین می کنی ...ایشون عالم هستند بر اثر اطلاع حکمی را می دهند ..اگر ما دین را از سیاست جدا کیم که سکولاریزم می شود ...ما نباید دین را از اقتصاد و ...جدا کنیم بر اساس گفته های دین و تجربه هر کس دین را از اقتصاد ...سیاست...آموزش و ...تفکیک کند احمق است.
    یک پزشک اگر علمش را داشته باشد در مورد سیاست نظر بدهد مشکل نیست ...افتخار است ...تا کی می خواهید فکر کنید دروس حوزه و فقه فقط به درد داخل حوزه می خورد کمی از این جهالت جارج شوید ...میر زای شیرازی همان عالمی بود که با حکم خود سیلی محکمی به دهان دشمن زد ...جاهل نباشید..

  • اللهم عجل الولیک الفرج
    همین و بس!

  • جنگ تمام عیار فروپاشی اقتصاد جهان_دکتر عباسی
    http://roshangari.ir/video/35704
    ببینید دیگه نیاز به بحث نیست

  • اسلام مظلومان و پابرهنگان درمقابل اسلام اشراف و سرمایه داران
    http://www.mostazafin.tv/component/dima_video/article/7689?Itemid=336
    دیدید رئیس بانک هایی با ریش و انگشتر و یقه شیخی
    بعد خودش برا خودش حقوق 100ملیونی از اموال مردم بنویسه
    اونوقت کارگر معدن که حقوقش ندادن اعتراض کرده شلاق زدن
    اگر به حرف علما عمل میشد فقیر نداشتیم و اشرافی ها نابود میشدن
    بله حرف آقای جوادی عاملی ضد اشرافی گری و پول پرستانه همه ناراحت شدن
    اگر کسی حرف اقتصاد دان قبول کنه و نظر آقای جوادی عاملی رو رد کنه
    توهین نمیکنم فقط خلایق هرچه لایق
    این میشه یکی صد ملیون حقوق یکی حقوق کارگریش شش ماه نمیدن

  • فیلم/ درآمد 6000 میلیاردی یک بانک از جریمه دیرکردی که «حرام» است!/ چرا فریادهای علما شنیده نمی‌شود؟
    http://www.farsnews.com/MultiMedia
    عامل گور خابی بانک ها هستند نه علما ببینید
    اینقدر ......... نباشید

  • طرفداران حق اندک اند عین کلام خدا
    هموطننان هر وقت دنیای مفسدان چه داخلی و چه خارجی در خطر باشد
    این مفسدان درمقابل
    کلام خدا در قرآن و کلام مراجع عالیقدر که از قرآن و اهل بیت ع استخراج میکنند و حتی در مقابل انسانیت می ایستند تا به دنیاشان آسیب نرسد
    بقول حضرت امام روح ا... با تمام وجود درمقابل دین ما بایستید با تمام وجود در مقابل دنیای شما خواهیم ایستاد

  • با سلام خدمت همه دوستان عصبانی..

    جسارتا یکبار دیگر تذکر خود را تکرار میکنم که :
    انقدر تعصبی و احساساتی نباشیم.

    تا یه کلمه یا اسم یک شخص خاص از دهن یه نفر بیرون اومد ، سریع ازش علم عثمان نسازیم که وای به مرجع دینی و دین توهین شده!

    کجا توهین شده ؟!
    خدای ناکرده حرف یا صفت توهین آمیزی بیان و نسبت داده شده؟
    زبانم لال مسخره کرده کسی ؟


    یک کلاغ و چهل کلاغ هم نکنیم.



    دوستان گرامی .... جناب '' کمی اندیشه '' .....
    فقط کمی اندیشه!

    اینکه یک فرد نمی تواند به تمامی علوم و امور ، تخصص و تسلط کامل را داشته باشد ، توهین به حساب می آید؟!

    این امر بدیهی درد جامه ماست....
    درد!

    حالا باز خدا حفظ کند حضرت آیت‌الله را ....
    در کشور ما کسانی هستند که هیچ نمیدانند و ادعای تسلط و کارشناسی در کلیه امور را دارند!


    من تعجب میکنم از برخی دوستان....!
    که می‌فرمایند : وضع ایران از آمریکای اسفناک بهتر است! اقتصاد غرب نشینان نادان ! رو به افول است « و حتما مال ما رو به رشد و اوج ! »

    عزیز برادر ...
    شما با چه سند و مدرک و دلیلی این ادعا ها رو مطرح میکنی ؟!
    بین آن ها «غربی ها» زندگانی کرده اید ؟
    سفری داشته اید ؟
    مطالعات جامع و تخصصی کرده اید؟
    حول اقتصاد.

    کاربران عزیز...
    این گونه بگویم :
    وضعیت معیشت ما اصلا در حدی نیست که با آنها مقایسه شود !!!
    اصلا!

    دوستان بجای افتخار به تف کردن و فحاشی شان ، یک جو هم دلی و دوستی پیشه کنند، شاید فرجی شد.

    شاید واقعا کلید حل مشکلات اقتصادمان از همین گفتگو های دوستانه و هدفمندانه کلید بخورد...
    هدف!!!!!
    بهبود معیشت ، مبارزه با ربا.
    یا اصلا هر چه متخصصان متخصص کشورمان بگویند.... نه من.


    دوستان ، خواهران و برادران گرامی...
    لطفا اگر خواستید ، جوابی به بنده حقیر دهید ، از برچسب های مشمئز کننده ، لیبرال ، لیبرالیسم و سکولار ، سکولاریسم استفاده نکنید ..
    چون اولی ها به حل نشدن بیش از پیش مشکلات معیشت و دومی ها به گره خوردن بحث و زدن حرف « فحش » آخر در اول به یکدیگر می انجامد.

    منطقی و بدور از احساسات و شعار هم حرف بزنیم.


    یا علی

  • میدونی قضیه اصلی اینجاست که نمیخوایم بفهمیم که ایشون اولا در مورد چیزی صحبت کردن که در اون تخصص دارن یعنی ربا دوما اگر شما فقط دوره دبیرستان رو طی کرده باشی میفهمی که علم دین علم همه چیز است .
    چرا رهبر ما که فقط یک ایت الله است هر چه میگوید بی نقص و کاملا درست و هر چه پیش بینی میکند کاملا درست در میاید
    شما فقط کمی اندیشه شمایید که دارید حرف اشتباه میزنید واحساسی بر خوردمیکنید

  • شوخی خنده داری بود!از نمونه پیش بینی های درخشان ایشون به واکسینه شدن کشور در مقابل تحریم و اعتقاد ایشون و باند مصباح به احمدی نژاد بوده.که نشان از بینش سیاسی ایشون داره.این چیزا روکه میبینم تاسف میخورم که هموطنام کیا هستن.نه انصافی مونده نه تفکری.فقط متاسفم.متاسف..

  • یعنی ایت الله جوادی املی کسی که حداقل هفتاد جلد تفسیر از قران نوشته یعنی کمتر از اقتصاد دانی که مکتب لیبرالی رو فرا گرفتند ؛ میدونه ؟

  • دوستان من موندم چرا علامه بعد ازین همه سال یادشون افتاده که سیستم بانکی ربویه. بوی اهداف سیاسی به مشام میرسه.در جواب. دوستان که. به امریکا گیر میدن درسته اونجاهم مشکلات هست ولی با وضعیت اسفناک ایران مقایسه نکنید

  • آنچه واجد اهمیت است آشکار شدن حقیقت است که بحمداللّه فی الوقوع است! البته هر چه آگاهی و بیداری های حقیقت جویانه در نسبت با زمانه زودتر رخ دهد بهتر است اما حال که چشم دل ملت رو به آگاهی حقانی باز می شود شاکر حضرت اللّه هستیم به کوری چشم دشمن کور دل! اهداف سیاسی اگر در این راستا قرار دارند که جای بسی افتخار و سربلندی و مژدۀ رحمت الهی است!!!!
    ضمناً اگر وضع ایران اسفناک تر از امریکا باشه که شکر خدا نیست، این آرزوی محال از جانب همان امریکا و شیاطین غربی بالطبع در سرریز از منشأ، تنها به دست خائنین فاقد غیریت قابل انجام است! که البته عمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــراً! چرا که ایران اسلامی و انقلابی که میراث خون پاک شهدای تمام تاریخ و هم امام خمینی (ره) است پسماندخوری علوم و سیاست و فرهنگ(انحطاط) و... غربی ها نخواهد ماند!!! این شیر ژیان، ایران من، موش آزمایشگاهی همچون اسرائیل نیست که در رحم آلودۀ درَکی به نام اروپا جا بگیرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لقمه نیست که در حلقوم جهنمی شیاطین غربی به بلع تن دهد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بنشین و ببین...

  • نرودمیخ اهنین درسنگ! من فقط پرسیدم بعد ازین همه سال چرا الان علامه از سیستم بانکی ایراد می گیرند؟ در ضمن انقد شعار ندید و با خون شهیدان رو به وسط نکشید.گوش مردم از این حرفا پره.

  • سلام علیکم جمیعاً. بنده شخصاً فیلم کامل این برنامه رو دیدم. اما بنا بر فرمایشات یکی از دوستان بزرگوار لازمه که مطالبی رو عنوان کنم.
    1) کارشناس دیگر برنامه سؤالی را مطرح می کند؛ چرا دولت نسبت به نگرانی علمایی همچون آیت الله جوادی آملی پیرامون وضعیت نگران کننده نظام بانکی پاسخگو نیست؟ عزتی در پاسخ خود اظهاراتی در این مورد مطرح می کند که پزشک باید در حوزه پزشکی نظر دهد و معلم دینی در حوزه دین و ... . همچنین با اشاره به این که علم اقتصادی که در دنیا آزمایش شده و جواب داده است را باید در کشور به کار گیریم، در حمایت از دولت فعلی، آمارهایی در مورد کاهش تورم از 35% به 8% و رشد اقتصادی از منفی 6% به مثبت 7% مطرح می کند.

    2) این کارشناس اقتصادی در حالی با نگاه سکولار در حوزه دین و اقتصاد از علمای دین می خواهد به قلمرو اقتصاد ورود نکنند که خود از مؤسسان، عضو هیئت مدیره و رئیس انجمن علمی اقتصاد اسلامی است!!!!!!!! پس چه اتفاقی افتاده که ایشان با تحصیلات دانشگاهی در حوزه اقتصاد، مقالاتی در حوزه های اقتصاد اسلامی، انفاق، رفتار مصرف کننده مسلمان و... دارند؟؟؟؟؟ آیا این موارد دخالت اقتصاد خوانده در حوزه دین محسوب نمی شود؟؟

    3) در شرایط کنونی که دستور تاریخی رهبر انقلاب برای حرمت شرعی واردات کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی صادر شده است، آیا این تفکر حاکم بر اندیشه اقتصاددانان حامی دولت، زمینه ساز کارشکنی دیگری نیست؟؟؟ و آیا این فتوای اقتصادی یک رهبر دینی، دخالت در اقتصاد قلمداد شده و پشت گوش انداخته خواهد شد؟؟

    4) لازم است کسانی که برای علم اقتصاد غربی، فضایلی را متصور هستند، توضیح بدهند که چرا این تفکر نتوانست غرب را از بحران اقتصادی 2008 نجات دهد؟؟ و مؤسسه گالوپ همین چند روز پیش گزارش داد که 47% آمریکایی ها همچنان با معضل مسکن و معیشت مواجه اند. یا خود این افراد حامی دولت که چهار سال است دولت را با این تفکرات، پشتیبانی می کنند چه پاسخی برای رکود شدید، بیکاری گسترده، بحران بانک ها و بیمه ها، بحران بدهی دولت و... و آنچه که از طریق این نوع از تفکر اقتصادی بر سر مردم آورده اند، دارند؟؟؟

  • با سلام به هموطنان گرمی و یار حقیقت گو جناب والعاقبة للمتقین!
    با نظر جنابعالی موافقم و ضمن حمایت از بیان عالم بزرگوار جناب جوادی آملی ناگزیرم یکی دو نکته در باب موضع گیری حضرات لیبرال عنوان کنم:
    جدال نافرجام و بیهوده ای که بخش مشاهده شده ای از آن حاکی احوال اساتید و اقتصاددانان فعلی کشور ماست گویای ظرائفی است که تنها نکته دانان در می یابند؛
    1- ایران ما آنگونه که امام خمینی (ره) مد نظر داشت و در همراهی یک ملت برایش انقلاب کرد، اکنون اسلامی نیست!
    دلیل: 1-1- اقتصاددان فعال در مسند کار با وقاحت تمام علیه حکم حق و شرع یعنی «اللّه» موضع غربی اش را به رخ کشیده، برای اندام بی قوارۀ نیم بند و شکستۀ اقتصاد رو به افول مغرب زمینیان نادان و بی صفت ، جایگاه حکم و عمل قائل شده و بر آن تأکید که نه از آن دفاع می کند!!! سؤال: چرا؟ جواب: اصل حکم لیبرال ها که بر اباحه گری و (هر چه خواهی آن کن) استوار است و حق و باطل را باور ندارد ـــ> اقتصادشان نیز بر اساس لیبرالیسم و منطبق با اصول ربا و قمار و حرام و باطل بنا شده تا همان سهم 99% در جیب کم تر از 1% زندگان زمین رود! ـــ> دفاع بیشتر از سهم بیشتر برای ناحق = تکیه زدن امثال این غرب زدگان به مقام و منصب و نوکری شیاطین غرب و .. و تداوم ظلم برای رفاه دو روزۀ عمر گذرایشان!!! ـــ> یعنی عدم اعتقاد به معاد=> ایشان حقیقتاً مسلمان نیستند!
    1-2- طبق فرمودۀ حضرت حق «اللّه» در قرآن مجید: «ربا جنگ با خداست» لذا با توجه به اینکه ربا اصول بنیادین علم اقتصاد مغرب زمینیان است، اصرار اینگونه افراد به استمرار پیروی از علوم اقتصاد غربی که بنیان آن ربا و شرک است به معنای اصرار به جنگ با خداست!
    امام خمینی منطبق با آنچه از اسلام عزیز دریافته ایم فرمودند: «سیاست ما عین دیانت ماست» . حال این مردک بی مشعر، نه تنها به سادگی دین را از سیاست های اقتصادی منفک کرده و علناً برای إعمال حقانی ترین دین خدا ، حدود قائل شده!!! بلکه به برپا نگه داشتن چنین جنگی (با خدا) مصر است!!!!!!!!!! من از او می پرسم: آیا دعوی پیامبری در اصول علمی و اقتصاد شیطانی غرب داری که چنین کوچک و ناچیز شأن علم اقتصاد حقیقی را در گره زدن به علوم بارز اقتصاد غربی (حاکم کنونی) تنزل داده ای و خود را علامۀ حقیقت اقتصاد دانسته و برای قامت بی چیزت قواره ای در برابری با «اسلام و حکم اللّه» متصور شده ای که چنین گستاخی؟!
    2- آیت ا.. جوادی آملی تنها حکم شرعی سیستم اقتصاد غربی حاکم بر کشور را اعلام کرده اند. حقیقتاً دخالتی آنگونه که شایسته و بایسته است هنوز صورت نگرفته! و البته ما (ملت مسلمان ایرانی) فراتر از این حکم خواهان دخالت صریح دین اسلام در امر اقتصاد و جایگزینی اصول اسلامی به جای آموزه های منحط غربی در معاش و اقتصاد کشور انقلابیمان هستیم!!! یعنی جایگیری صحیح و صریح حق در همۀ امور! منجمله اقتصاد..
    3- امثال این مردک لیبرال، روی منافقین رو هم سفید کرده اند! بنی صدر نویسنده و مؤلف کتاب «اقتصاد توحیدی» در اثرش همواره از آیات قرآن و رهنمود های امام خمینی اثبات نکته کرده بود! و در این امور به قرآن و دین قائل بود! هه! حالا امثال این ملعون زبان و دم دراز کرده اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تف بر لیبرالیسم. مرگ بر صهیونیسم لیبرال پرور. نابودی تنها استحقاق خائنین به حق است. تمام

  • هزاران درود برشما و هزاران لعنت بر لیبرال و لیبرال پرست احمق

  • منطق شما همش فحش و تف و نفرین و مرگ بر این و مرگ بر اون و به درک و این حرفاست.اینجوریه که به این وضعیت کشوندید کشور رو.االبته معاش شما اینجوری تامین میشه و انقد خودخواهیت که فقط به فکر خودتون و خانوادتون هستید.

  • بنده با باطلِ دشمن حق رودربایستی ندارم! سخن ما منطبق بر سعی ما برای سراسر استناد به منطق است نه از این حیث که ما می گوئیم فقط به این دلیل که تلاش داریم حق بگوئیم. از شمائی که دم از منطق می زنید تقاضا دارم مبتنی بر منطق! از لیبرالیسم، صهیونیسم و خائنین دفاع کنید!!! تا بنده پوزش بطلبم!!! ضمناً شما چه شناختی از بنده دارید که معاش من رو به حقیقت گویی و حقیقت طلبی هایم گره زدید؟ إنشاء اللّه که معاش بنده هم در زمرۀ رزق حلال است اما ارتباطی به طریق حقیقت طلبی و حق گویی هایم ندارد!
    تأکید دارم تف و نفرین و آرزوی مرگ برای بطلان خواستۀ افتخارآمیز هر انسان آزاده است! جنابعالی (مهمان 17/1/96-22:29) موضعت را در حیطۀ «انسانیت» شفاف کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • خواهران و برادران گرامی....
    دوستان عصبانی...
    کجا توهین شده ؟! چرا سریع گارد میگیرین برای یه تقطیع یکی دو دقیقه ای؟!

    دوستان حتما فیلم رو ببینند.
    و حتی المقدور برن کامل و نه تقطیع شده رو ببینن.
    نکته ای که اشاره میشه ، یکی از بزرگترین بدبختی های اقتصاد ماست.
    درد دله !
    خون جگره !
    میخ تو سنگه !
    استخوون تو گلو هست.
    تورو حضرت عباس ، یه خورده از تعصب ها و احساساتمون کم کنیم ، یک بار حداقل تلاش کنیم ، صریح حرف بزنیم!
    حل مشکل در همین حرف زدن بین خودمونه.

    آقایون چهل ساله میگن اقتصاد اسلامی ، بعد از این چهل سال نتنها معنا و مفهوم اقتصاد و معیشت مردم رو نابود کردن ، بلکه اقتصادمون رو ضد اسلامی هم کردن.
    بانک های کشور ما جزو ربوی ترین بانک های دنیاست!
    نرخ سود بانکی در بعضی کشورهای دیگر در سال 2015 :

    روسیه 8.75
    هند 5.75
    اسرائیل ! «جا داره مرگمون رو طلب کنیم » 3.25
    بریتانیا 0.5
    آمریکا 0.5


    ایران 24 !!!!!

    خدایا .....
    خودت آدممون کن.

  • جناب رضا 123، فرموده اید نکته ای که اشاره میشه( منظور شما نکته اشاره شده از سوی کیست؟ آیت الله جوادی آملی یا آقای عزتی؟؟؟) در ادامه ی نظر خودتون نکته ای رو متذکر شدید که نظر آیت الله جوادی آملی بوده و هست. شما هم در ارتباط با ربوی بودن سیستم بانکی نظر آیت الله جوادی آملی رو قبول کردید. پس دیگه مشکل شما چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ببینید دوست عزیز؛

    اوایل آبان ماه سال گذشته، آیت الله جوادی آملی درباره نفوذ ربا در معاملات بانکی و زندگی مردم، انتقاداتی را مطرح کردند که این انتقادات به فاصله ی یک روز واکنش سراسیمه و تند یکی از مدیران بازنشسته بانک مرکزی و نایب رئیس فعلی بانک سامان را در پی داشت. وی طی یادداشتی در روزنامه دنیای اقتصاد، انتقادات از ربوی بودن بانک ها را به عدم درک صحیح و برداشت سطحی از مفاهیم فقهی و بانکی نسبت داد! و البته از بی سوادی خود در عرصه فقهی صحبتی نکرد کما این که توضیح نداد اگر در اقتصاد هم از بی سوادی رنج نمی برد، چرا شرایط اقتصادی دولت با فاجعه کنونی رو به رو شده است؟؟؟

    پس جناب رضا123، شما می فرمایید سیستم بانکی ما ربوی است. که یعنی نظر آیت الله جوادی آملی. اما نظر خودتون رو به گونه ای مطرح کردید که انسان تصور میکنه از آقای عزتی حمایت کردید. یه خورده متناقض حرف زدید. در صورت امکان خواهشاً شفاف سازی کنید...

  • برادر عزیز...سلام.

    نقطه نظر بنده حقیر فقط تخصص گرایی است و بس .
    نکته اشاره شده ی آقای عزتی هم اصلا همین است!
    نه صرفا نفی و مخالفت با ماهیت نظر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی ، این عالم و فیلسوف گران قدر.

    برادر عزیز....
    معلوم است که اینجا از عزتی حمایت میکنم!
    ولی این به معنی « خدای ناکرده » مخالفت و دشمنی با حضرت آیت الله نیست!

    منظور چیز دیگر است.
    تخصص.

    این موضوع ، شاید از نگاه شما دوست عزیز ، تناقض باشد « کاملا محترم نظرتان » ولی بنظر من نتنها تناقضی نیست ، بلکه مکمل و هم نیاز هم هستند اینها .
    موفقیت در دین ، در اقتصاد ، در پزشکی ، در آموزش و پرورش ، در ورزش و ...... با تخصصی برخود کردن است که سرانجام میشود.

    لازمه تخصص هم ، آموزش و مطالعه تخصصی حول موضوع است.

    یاحق

  • سلام علیکم جمیعاً.
    دین اسلام، کامل ترین دین آسمانی است که خداوند متعال آن را برای بشر فرو فرستاده است. از این رو در این دین کامل، برنامه هایی برای همه عرصه ها پیش بینی شده و بی شک تنها عالمان اسلامی و فقهای مجتهد در دین اسلام قادر به استخراج این برنامه ها از دین و تبیین آن ها هستند. با این توضیح باید گفت:
    اقدام آقای مرتضی عزتی (اقتصاد خوانده حامی دولت فعلی) در اظهار مطالبی این چنین در مقابله با نظر آیت الله جوادی آملی، نشان از سطح فکری پایین ایشان و عدم آگاهی ایشان نسبت به دین دارد و در عین حال اقدامی نابخشودی است و انتظار می رود اگر دولتمردان اعتدالی نظر مغایر ایشان دارند، هرچه سریع تر نسبت به اظهارات این فرد واکنش نشان دهند. در غیر اینصورت پرده از چهره واقعی دولت یازدهم کنار رفته و همگان به ماهیت این دولت پی خواهند برد. هر چند بسیاری، پیش از این ها ماهیت این دولت را دریافته اند.

  • اینها لیبرالهای تربیت شده حاج آقا خاطره اند که از اسلام فقط ریشش و دکمه پیراهن بستن رو بلدن ولی به یاری خدا و عنایت امام زمان روحی فدا برای انتخابات پیش رو با بصیرت مردم انقلابی شرشان از سر ملت کنده خواهد شد انشاالله

  • لیبرال سیخی چنده دوست گرامی ؟!
    مردم ما دارن تو گور زندگی میکنند !
    مردان و زنانمون به فساد کشیده شدن !
    لیبرال و خوشی طلبی سیخی چنده؟!

    آیا یکبار برای همیشه نباید مشکلات اقتصاد ما حل بشه ؟!
    شما حتی تحمل یه جمله ساده ، از یه اقتصاد دان مملکت رو ندارین ، و سریع صدتا برچسب آمده میکنید براش و به اشخاص دیگر هم توهین میکنید!
    آیا واقعا نمیخواین که یکبار برای همیشه رفع بشه سختی مردم؟؟؟

    در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی رضوان الله دیگه حرفی نمیزنم...
    مردم همه ی حرف ها رو تو روز تشییع زدند.

    یاحق

  • عزیزم یه طوری داری صحبت میکنی انگار تا الانش سختی های اقتصادی و "توی گور خوابیدن" ها به خاطر پیروی از سخنان مراجع تقلید بوده...

    از کی تا حالا توی این سی و چند سال، بانکها و سیستم اقتصادی ما از سخنان مراجع تقلید پیروی کردن که حالا "توی گور خوابیدن" مردممون افتاده تقصیر اونا؟ اونا گفتن بریم دنبال سیستم اقصادی لیبرال Adam Smith ی که به این روز افتادیم؟ اونا گفتن بیاین بانکها رو ربوی کنیم که الان دردمون شده وام هایی که سودی که باید براشون بدیم نزدیک خود وام شده؟

    اگر میخوای که "یکبار برای همیشه مشکلات اقتصادی مون حل بشه" پس آدم باشیم و یکبار برای همیشه از حرف مراجع تقلیدمون پیروی کنیم نه مثل اون بابا که تیپ مذهبی زده ولی هنوز نفهمیده که وقتی مرجع تقلید میگه اقتصاد ربوی بده، از سر شکم پری نگفته و اینکه فقیه یکی از مهمترین وظیفه هاش نظر دادن در مورد اقتصاد (اونم اقتصاد اسلامی) هستش و اگر از حرفهاشون پیروی میشد الان "مردان و زنانمون به فساد کشیده" نمیشدن!

  • با سلام دوست گرامی ، جناب حاج اسمال..
    اما بعد..

    در نظر قبلی گفتند لیبرال های فلان و فلان ، بعد من گفتم لیبرالیسم و هرچی میخوای بکنو خوشی طلبی را ، چه کسی طلب کرده، مردم کشور ما تو گور و فسادن.
    اونا رو دریابید!

    بعدشم ..
    من کجا گفتم تقصیر ؟
    اصلا کجا از چنین لغتی استفاده کردم؟
    نقطه نظر بنده حقیر فقط تخصص گراییست!
    همین و بس.
    که حرف شاخ و دم داری هم نیست !
    بلکه بدیهی است!
    البته تئوری اقتصاد مقاومتی ، جای بحث بسیار دارد.



    دوست گرامی ..
    « جدا از بحث و موضوع »
    شما می‌فرمائید : '' از کی تا حالا توی این سی و چند سال، بانکها و سیستم اقتصادی ما از سخنان مراجع تقلید پیروی کردن که .... ''

    من تعجب میکنم !
    عزیز برادر چه کسی در کشور ما میتواند روی حرف مراجع حرف بزند در عمل ؟!
    چه شخصیتی ؟! چه دستگاهی ؟! چه نیرویی ؟!
    برادر عزیز تمام بنیه های اصلی و عظیم حکومت شش دانگ پشت سر مراجع بوده و هستند!
    چه دستگاهی یارای مقابله با ایشان را دارد در عمل؟!

    برادر گرامی ...
    ربا بد است ؟ جنگ با خداست ؟
    کاملا درست است.

    آدام اسمیت ، تئوریسین اقتصادی غرب بد است ؟
    قبول .

    پس چرا اقتصاد مدعی اسلامی ما اینگونه شده؟!
    ربوی ترین در دنیا.
    پر از دزد.
    پر از بدبختی مردم.

    چرا؟؟؟؟؟؟؟؟


    ستون ها و بند های اصلی مدل های اقتصادی هم کاملا مشخصه.
    با یه مقایسه ساده میشود پی برد که اقتصاد حال حاضر ما هیچ گونه ارتباطی با نوع اقتصاد آدام اسمیتی نداره.

    آدام اسمیت میگه بازار آزاد و کمترین دخالت حکومت.
    کدومش در کشور ما به اندازه یه مو اجرا شده تو این چهار دهه اخیر؟!

    هیچکدوم.
    چون قرار بوده اسلامی « مثلا » باشه.


    یا حق.

  • تصحیح میکنم تئوری اقتصاد اسلامی و نه مقاومتی...
    معذرت بابت بی دقتیم.

  • یا خدا......!
    بی خیال داداش..
    انقدر تعصب و احساس و رجز خونی به کجا میخواد برسونمون؟!