كدومو برای ازدواج می پسندی؟


گزارش مردمی با موضوع انتخاب همسر


+ 
11

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • سلام علیکم جمیعاً. انصافاً فاصله دو تا گزینه از هم خیلی زیاد بود. می شد یه حد وسط هم توی گزینه ها باشه. اونوقت میشد فهمید نظر ملت چیه. گزارشگر کلیپ هم آدم کاربلدی نبود چرا که در پاسخ به فردی که گفت حد وسط نداره، یه جواب بچگانه داد. به نظر میاد خواستن صرفاً یه کلیپ بسازن. در مورد محتوا، تأثیر، مخاطب و ... هم اصلاً فکر نکردند.

  • طرح این گزارش از کدوم نخبه یا همون (پخمه ای) بوده؟
    بهتر بود به جای عددگذاری 1 یا 2 می نوشتید یا می پرسیدید «افراط یا تفریط»!
    قالب زدن بر طرح اینگونه گزارشات روشنگری نیست! تحمیل چیزی است که در صدد سیاه نمایی یا سفید نمایی عرضه شود!
    اگر بنا بر آمار پاسخ دهندگانی که گزینۀ دو را انتخاب کرده اند قصدتان نتیجه گیری نهایی مبنی بر صحت گزینۀ دو است که ... در بهترین حالت ممکن برای حصول نتیجه، دخترهای نوجوان مشتاق به ازدواج، چادر را به عنوان یکی از راه های «جلب نظر» بر خواهند گزید!!!!!! آیا به راستی پوشش خانم زهرا (س) برای نیل به این هدف بوده؟؟؟(بماند که اصلاً تعریف پوشش اسلامی حتی توسط خانم فاطمه(س) هم به شکل چادر سیاه نیست)!!!
    ضمناً آمار بالای نسبی مخاطبین گزارش فوق در انتخاب گزینۀ چادری نشانگر غالبیت این دیدگاه در جامعه نیز هست! اشاعۀ این گزارش جهت ترغیب قشر نازک باقی از جامعه هم رویکردی مخالف با تحمل مخالفین نیست؟ چگونه است که در بُعد افکار و اندیشه و معنا خصوصاً حکمیت سیاسی و..، که اساس و بنیان گزینش شیوه و سبک زندگی اسلامی است، ما را به آرامش و مدارا با مخالفین حق دعوت می کنید اما در وادی ظواهر زندگی، تلاش وافری بر القاء یک رویۀ نه چندان اصیل دارید(اشاره به اصالت دین)!
    حتی در گزارش کسی از حالت میانه پرسید که پاسخ گزارشگر «خط سیاه» بود!!!
    قضاوت با بصیران...

  • فکر نکنم اسلام افراط باشه اگر مسلمون باشیم . یک چیزی تو دنیای الان هست که هر چیزی رو که دوست داریم از حرفای خدا قبول میکنیم وهر چیزی رو هم که دوست نداریم اگر خود خدام بیاد بگه که این درسته شما ها وامثال شما میگن نه خدا اشتباه میکنه نه ما

  • دوست عزیز Soldjer77
    چرا شما خودت رو در زمرۀ افرادی که تعریفشون کردی قرار نمی دی؟ منصفانه و به نظر خودت آیا شما بیش از اندازه برون گرا نیستی؟!
    به نظر بنده شما از دو جهت برون گراییتون رو اثبات کردید:
    1- وسواسی که در مورد إشکالات ویدئوی فوق نشان می دهید «مضومون ویدئو پرداختن به ظواهر است»!
    2- اصرارتان به ظواهر دینی است که خودتان آنگونه که دوست داشته اید قبولش دارید و این برداشت را فقط به افراد بیرون از خودتان نسبت داده اید مثل من! و اصلاً متوجه نیستید که شما هم دچار همان معضلی هستید که من را گرفتار آن دانسته ای!

    و نکتۀ مهم را در کامنت قبلی هم توضیح داده ام! مسلمونی به ظاهر نیست و ظاهر تعریفی شما از اسلام روش اسلامیزاسیون گری است که أشد خیانت به این دین أکمل است! مراقب باش! مسلمون!!!!
    تعریف از پوشش در دین ما روشن است اما آن صرفاً «چادر سیاه» نیست! پیامبر اکرم (ص) فرمودند: خیر الامور اوسطها! و خانم زهرا(س) پوشش اسلامی داشته اند و نه چادر سیاه!!! در کامنت دیگری گفته بودم که این کمال تحقیر زن از سوی جامعۀ مردان است که تنها به لین دلیل که جنسیت زن دارند در یک لباس واحد «چادرسیاه» در جامعه نمایان شوند!!! اگر خانمی تمایل داشته می پسندد خوب آزاد است به انتخاب اما چنین اشاعۀ فرهنگی و سرکوبگری اقشار دیگر از حیث پوشش کار اسلامی نیست!!!(توجه داشته باشید بد حجابی ذیل بحث من نیست!) هرچند اگر روزی قرار بر این باشد که «چادر سیاه تنها ابزار نشانگر نجابت و عامل انتخاب شدن زن توسط مرد باشد در آن زمان رأی بنده بی چادری است که هنگام ظهور در جامعه مطمئن است کسی به او نگاه هم نخواهد کرد!!!!!!!!»


  • در باب پوشش حضرت زهرا (س) كمي بيش تر تحقيق بفرماييد

  • اسلامی بوده و هیچ جایی قید «چادر سیاه» نیامده است! یعنی نه آنچه از سر یکسره بر پا باشد! گویا ایشان پوششی به شکل یک عبا یا ردای بلند از سر شانه های مبارک جدای از آنچه برای پوشاندن موی خود به کار می برده اند، داشته اند ...
    اگر منبعی موثق مبنی بر شکل پوشش خانم زهرا (س) در قالب «چادر» آن هم به «رنگ سیاه» یافتید ما را هم مطلع کنید!!!
    کاربرد رنگ های شاد و البته روشن در پوشش که در طیف مطبوع رنگی (و نه جیغ!) باشد در اسلام عزیز توصیه شده و مستحب بوده و هیچ اختلافی در آن برای زن و مرد قائل نشده است!!!
    این کمال خودخواهی مردان یک جامعۀ مسلمان است که به خاطر حفظ نفس امارۀ خود تنها عوامل بیرونی را کنترل کنند! همچنین فرو رفتن زن در چادر متضمن إرتقاء نفس لوامۀ او نیست!!!
    توضیح کامل را در کامنت 95/8/17 ساعت 23:03 ذیل ویدئوی «سخنرانی استاد پناهیان-وقتی زن ها مهربان تر می شوند» آورده ام!!

  • احسنت به نکته بینی شما دوست گرامی..