ارسال در 1395/8/15 ساعت 14:15 2016-11-5 14:15:23
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • نظر 95/8/15 ساعت 00:16

    سلام با تشکر از صحبتهای استاد پناهیان ... با اجازه جناب استاد اینجا باید گفت هردو مهم است باید در یک موازات به ان اهمیت داد یکی بر دیگری ترجیح ندارد امر به معروف تمامی اقشار را در برمیگیرد باید به همه اهمیت و تذکر داد و بسیج نیروهای کاردان و منصف می طلبد ... مو فق باشید ....

  • سلام به شما «نظر»:

    در راستای سخنان استاد پناهیان، و البته در اندک مخالفتی با حضرتعالی و در تبیین موضع استاد باید بگویم، صد البته که در شرایط حاکم، امر به معروف و نهی از منکر برای سطوح کلان جامعه ارجح از سطوح عمومی و خُرد است!

    چون آنچه توجه بدان در این امور الهی، بنیادین و اساسی است، خود «معروف» و نفس «منکر» است...!

    لذا در جائیکه بر اثر کج روی مسئولین «باطل» معروف جامعه و «حق» منکر شده است، چگونه می توان در سطح عموم آن جامعه انتظار اصلاح از طریق امر به حقی را داشت که معروف جامعه نیست و یا نهی از باطلی که به واقع و در عمل، در آن جامعه منکر معرفی نشده است!!!

    به عنوان مثال در جائی که انباشت ثروت های کلان مثلاً در قالب حقوق های نجومی که ذیل نوعی کلاهبرداری اقتصادی قرار می گیرد، در قابی از شرع و قانون معرفی می شود چگونه می توان مردم دچار حرص و آز را از دزدی یا کلاهبرداری های خُرد در سطح عمومی جامعه «نهی» کرد؟!! جز آنکه می بایست این باطلِ معروف شده نخست در مسئولین نهی شود تا جامعه آن باطل را منکر بداند سپس در سطح جامعه از آن نهی به عمل آید!!!

    یا تا مادامی که سیستم مبتنی بر «قمار» بورس آنقدر در زمرۀ بدیهیات «معروف» قرار گرفته که چهار وزارتخانۀ دولتی در دولت یازدهم ذخائر صندوق کارمندان و بازنشستگان خود را به بازی آن وارد کرده و فاجعۀ ناپدید شدن 180 هزار میلیاردی بیت المال رخ می دهد!!، چگونه می توان عموم مردم را از بورس یا همان قمار نهی کرد! چرا که نه تنها منکر نیست بلکه معروف هم شده!!! منتها در کشور اسلامی ما بورس یک قمار باطلی است که معروف هم شده!!! و مسئلین ما پیوسته با عملکردشان (نظیر آنچه مثال زده شد) به این باطل معروف امر هم کرده اند!!!!!!!!!!

    یا وقتی که بازی فوتبال با تمامی بنیان های آلوده به ابتذال سیاسی، اقتصادی و حتی اجتماعی اش، به عنوان «معروف» در الگوسازی برای نوجوان و جوان این مملکت در آمده است، چگونه می توان به این «معروف باطل» امر نکرد؟! مگر نه اینکه تنها با اصلاح ساختار رسانه و آموزش و پرورش و وزارت ورزش و دیگر ساختارهای مربوطه و مافیای حامی آن ، می شود به اصلاح آن تحقق بخشید؟

    پس نفس استاد پناهیان، استاد بزرگ دکتر حسن عباسی و دیگر یارانشان گرم و مستدام..
    حق همانست که ذکرش در کلیپ رفت...