چند سوال اساسی راجع به کوروش


چند سوال اساسی راجع به کوروش هخامنشی
لینک این ویدیو در خیزشTV:
http://khizeshtv.blog.ir/1395/08/08/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4


+ 
6

- 
3

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • کلیپ خوبی بود ولی با 3 دقیقه جواب نمیده.باتشکر

  • کلیپ بسیار مفیدی بود ممنون

  • چرا شما عرب پرست ها تمام دکتراتون یک مدرک آکادامیک یا تحصیلات درست وحسابی ندارنند؟
    حال چرا مدرک و تحصیلات؟
    خداوند از اندیشه در عالم حاصل شده است.
    1- ما می خواهیم یک شی تاریخی در دست (مثل لوح کوروش بزرگ پارسی) داریم ، بدانیم برای چه دوران از تاریخ است. پس نیاز به علم و دانشگاه است و کسانی که این علم ندارنند بهتره نظر ندهند.
    2-راه های تحقیق در تاریخ و اشیای باستانی چگونه است؟ راه های اثبات یک قضیه و تبدیل آن به علم چگونه است؟
    3- هر شخصی در دادگاه عادل حتی اگه یک قاتل سریالی هم باشد نیاز به وکیل مدافعه دارد. چرا اینها به تنهایی نتیجه گیری می کنند و حرف های مخالف را کفر می دانند؟ چه جوری ثابت بشه که راست می گوید؟
    4- مثلا مرجع این آقا در برخی از سخنانش کتاب استر است که نوشته یهودیان است ، با وجودی که خود اینها می گویند یهود کفر و دروغ کامل است، این با عقل سازگار نیست. یعنی کتاب تورات هم راست است؟ پس چرا بزرگترین دانشمند تاریخ،انیشتن ، یهود است.
    من خودم یک دانشجوی دکترای برق قدرت دانشگاه شیرازم بعد از 5 سال تحقیق درباره کوروش بزرگ می گویم:
    اگه کوروش قانون و عشق را ابداع نمی کرد، به خدا محال بود بشر وحشی به تمدن امروزه برسد.
    به خدا خود خدا مدیون کوروش بزرگ پارسی است که مخلوقات وحشی او را به مخلوات اهلی و فرهیخته تبدیل کرد.

  • وقتی دست های پلید شیطانی به قصد آلوده سازی به دنبال بازیچه باشه، این می شه حال و روز تاریخ!
    جالبه بدونید یکی از اساتید فلسفه که به مدد رسانۀ ملی سیما، نام و آوازۀ بلندی هم در کشورمون داره معتقد است که «ذوالقرنین» که در قرآن از او با این نام در آیۀ مبارک ذکر آمده همان«کوروش» است! این رو در یکی از مجالس درسش در پاسخ به سائلی تأیید کرد!
    وقتی موردی نظیر یک شخصیت تاریخی این قدر ابهام انگیزمی شه، به این زودی ها نمی شه صحت قضاوت رو در موردش انتظار داشت! چون احتمال وجود یک پروژۀ شاید خطرناک و تهدید کنندۀ آرمان های حقانی بشری رو در دل خودش داره،مستلزم مطالعه، تلاش ، جستجو و تحقیق با صرف وقت و دقت موشکافانه است!

    آنچه تا به حال از تیر شیاطین به سیبل ملت ما نشسته، متأسفانه به دلیل انتخاب ناشیانۀ ما در پی کمترین تأمل پیرامون موضوع مطروحه از سوی آنان بوده! معمولاً غربی ها در برآورد نتایج شیطنت هاشون ، تمام راهکارهای محتمل و ممکن مورد انتخاب طرف مقابل رو در قبال هر حرکت خود پیش بینی کرده و سنجیده گام بر می دارند! یعنی طوری اقدام می کنند که مثلاً در صورت وجود 5 راه مقابله از سوی ما، در صورت گزینش حداقل 3 یا 4 راه (متفاوت)، ضربه ای نثار ما و بهره ای نصیب دشمن شود..
    بنابراین در وهلۀ اول لزوم پیگیری شخصیت مشابه آنکه وی را کوروش می خوانند در تاریخ ایران است! شاید نهادن نام کوروش بر یکی از اشخاص با نزدیکی ویژگی هایی به آنچه به کوروش نسبت داده اند به هدف اغفال ایرانیان از حقیقت وجود او بوده، مثلاً شاید ظلمی از سوی غرب در تاریخ متوجۀ او شده یا برتر از آن، شکستی به حق و سنگین از او به غربی ها تحمیل شده! خلاصه کسی که با دستکاری شخصیت او و نهادن نام کوروش برش از اصالت اثر وی بر تاریخ این مرز و بوم کاسته و یا مانع مطالبات احتمالی ایرانیان در خصوص حقوق بشر و اقتصاد و ... از غربی ها شده باشد!
    در وهلۀ دوم و با حصول اطمینان از عدم وجود حقیقی چنین شخصیتی در تاریخ، لزوم برآورد انتفاعات غربی ها از ساختن و پرداختن این شخصیت از وجوه مختلف و جنبه های گوناگون وجود دارد. ضمن اینکه اتخاد هر تصمیم از جانب ما در قبال این مثلاً دروغ احتمال وقوع چه پیامدی را از وجوه گوناگون (واکنش های طبیعی ناآگاهان، واکنش های دشمنانه و ..) برای ما و نیز دشمن ایجاد می کند. (آیا احتمال وقوع دومینوی مضر می رود؟) و قص علی هذا...