اول تکلیفتان را در دوراهی مشخص کنید: رفاه یا شرف؟!


من به همة نیروهای مسلح در این پایان زندگی خاکی، وصیت مشفقانه می‌کنم که از اسلام که یگانه مکتب استقلال و آزادیخواهی است و خداوند متعال همه را با نور هدایت آن به مقام والای انسانی دعوت می‌کند، چنانچه امروز وفادارید، در وفاداری استقامت کنید که شما را و کشور و ملت شما را از ننگ وابستگیها و پیوستگیها به قدرتهایی که همة شما را جز برای بردگی خویش نمی‌خواهند و کشور و ملت عزیزتان را عقب مانده و بازار مصرف و زیر بار ننگین ستم‌پذیری نگه می‌دارند نجات می‌دهد، و زندگی انسانی شرافتمندانه را ولو با مشکلات بر زندگانی ننگین بردگی اجانب ولو با رفاه حیوانی ترجیح دهید؛ و بدانید مادام که در احتیاجات صنایع پیشرفته، دست خود را پیش دیگران دراز کنید و به دریوزگی عمر را بگذرانید قدرت ابتکار و پیشرفت در اختراعات در شما شکوفا نخواهد شد. و به خوبی و عینیت دیدید که در این مدت کوتاه پس از تحریم اقتصادی همانها که از ساختن هرچیز خود را عاجز می‌دیدند و از راه انداختن کارخانه‌ها آنان را مأیوس می‌نمودند، افکار خود را به کار بستند و بسیاری از احتیاجات ارتش و کارخانه‌ها را خود رفع نمودند. و این جنگ و تحریم اقتصادی و اخراج کارشناسان خارجی، تحفه‌ای الهی بود که ما از آن غافل بودیم. اکنون اگر دولت و ارتش کالاهای جهانخواران را خود تحریم کنند و به کوشش و سعی در راه ابتکار بیفزایند، امید است که کشور خودکفا شود و از دریوزگی ازدشمن نجات یابد. (فرازی از وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی رحمت الله علیه )


+ 
2

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • m.b 95/8/10 ساعت 14:38

    تشکر

  • با سلام خدمت همه. اگر بین رفاه یا شرف قرار باشه یکی رو انتخاب کنم ، من شرف رو انتخاب می کنم. حالا نمی خوام بگم چرا. نظر شخصی خودم رو گفتم. دوستان بزرگوار مایلم بدونم شما کدومش رو انتخاب می کنید؟؟؟ رفاه یا شرف؟؟؟

  • سلام.
    خدا کمکمان کند ، جایی که رفاه دنیا ، با شرافت عقبا در تقابل بود ، عقبا را انتخاب کنیم....
    ان شاءالله...

  • با سلام مجدد. این مسئله کاملاً به جهاد اکبر در نفس هر کس راجع هست. اگر نه هر یک از ما به لحاظ آنچه فطرتاً و یا به لحاظ آموزه های خانواده، مذهب و یا جامعه دانسته ایم ولو به قدر لغلغۀ زبان «شرف» را اولی می دانیم.
    نکته اینجاست: اول شرف- دوم رفاه
    آیا در وهلۀ «دوم رفاه» مسئله کسب شرف به هدف به دست آوردن رفاه است!
    یا «کسب شرف برای شرف» ولو به قیمت نرسیدن به رفاه و یا حتی از دست دادن رفاه!
    دغدغۀ ذهنی و نفسانی خوبیست.
    با سپاس از متقی

  • باسلام به شما ممنون از استدلال شما واقعا جای تامل و تعمق دارد و صد البته عمل ... میتونم از شما بپرسم ایا استاد ازغدی پل ارتباطی اینترنتی دارند ؟ که ما بهتر بتوانیم با ایشان ارتباط کلامی داشته باشیم و سوال مطرح کنیم ؟ ممنون ... در پناه حق موفق باشید