مستند «نازیسم»


«نازیسم» به کارگردانی امیرحسین خلیلی و تهیه شده در مرکز سفیرفیلم، با بررسی وضعیت آب در یکی از روستاهای کشور، در پی آن است تا به شکلی غیرمستقیم حقانیت نظریه پیشرفت با عدالت را اثبات کند و عواقب پیشرفت منهای عدالت را به همگان گوشزد نماید.
این مستند ۱۵ دقیقه ای نمایشی از استفاده نادرست از آب در یک روستا و تبعات اجتماعی آن است. روستای نازی که سال‌ها پیش از نعمت آب فراوان برخوردار بوده است، این روزها با پیدایش یک مزرعه در کنار خود شاهد خشک شدن چشمه اش است و با مهاجرت اهالی و فقر مردم روبرو شده است.


+ 
3

- 
0
ارسال در 1395/7/29 ساعت 08:43 2016-10-20 08:43:57
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • ویدئوی بسیار دلخراش و تکان دهنده ای است!
    ضمن سپاس از Mohsen و روشنگری و
    سلام حضور همۀ کاربران محترم

    هر کسی که هنوز سراپای وجدان انسانی او ملعبۀ شیاطین نفسانی اش نشده باشد خوب درمی یابد که ماحصل «سیاستگزاری های غلط» که در پی انسداد و حصر عرصۀ فعالیت بر «دلسوزان انقلابی» در نظام جمهوری اسلامی در حال تکامل وقوع است، چه بر سر ریشه های این سرزمین می آورد!!!

    اگر کمی منصفانه و به دور از اغراض ناشی از گرایش به رفاه تکنیک زدۀ وارداتی از غرب که برخاسته است از اشتیاق به جهانی شدن! قضاوت کنیم.. اگر اندکی هوا و هوس یکرنگی و وحدت با غرب زدگان را در دل فرو نشانیم.. شاید بتوانیم حال هر یک از هموطنان عزیزی که به نیابت از بسیاری چون خود، ظلم حاکم بر ایشان را در این مستند نقش زدند بیشتر دریابیم..

    در ریشه یابی مصائبی از این دست، لزوم فزونی بینش انسانی به موازات تحقیق و پژوهش تؤام با دغدغه مندی از جانب اشخاص «دلسوز» که نه تنها در رأس قوا- سازمان ها و یا نهاد ها در مقامی و یا تحت عنوان اعتباری و دنیوی گزیده می شوند که قطعاً هرآنکس که در «سلسلۀ مراتب خدمت به ایران» قرار می گیرد، را به هدف کوشش در جهت صحیح نیل به آرمان ها می طلبد...

    همانگونه که در مستند دیدید، بیش از چندین خانوار اصیل روستایی ایران، از حیث اشتغال- ارتزاق و «روتین اصالت سبک زندگی خود» تا چندین نسل حال و آتی، فدای خواست و رشد مالی معدود افراد دیگر شده اند!
    در پرداختن و ریشه یابی این مصیبت ویژه، چندین نکتۀ حائز اهمیت در تفکر بنده رنگ می گیرد:
    1- همه می دانیم که:

    1-1-ایران عزیرمان اگرچه در گذشته های نه چندان دور از حیث جغرافیای زیست-طبیعی، تا این اندازه مظلوم بخل بر روال طبیعی «آب» و «پاکی» اش نبوده است اما اکنون به مدد فشار دشمنی های طراحی شدۀ بلند مدت، در حوزه های متعدد حتی زیست بومش دچار «خشکی مفرط» است! خشکی ای که دست ساز تکنولوژی های وارداتی و هم تحمیلی سیاستگزاری های خصمانه، رشدی صعودی دارد!! (نظیر - تغییر عمدی اکوسیستم طبیعی جنگل ها، تالاب هاو.. مثل خشکاندن عمدی تالاب ها و برکه ها با واردات مثلاً قاچاقی بذر گیاهان غیر بومی مستعد هماهنگی با زیست بوم ایران توسط ناشناسان ، - واردات سوخت های آلوده یا کاربرد فرمول آلوده در تولید آن ها!، - افراط در تولید ماشین آلات مولد آلودگی (چه با مصرف عمومی مثل اتوموبیل ها و لوزم منزل و چه کارخانجات تولید آنها یا مواد شیمیایی و شوینده و ..)، - عدم مدیریت و نظارت صحیح به بازیافت و رهاندن پساب ها و فضولات خطرناک در طبیعت، - و ... که بسیارند )

    1-2- همواره کشاورزی به دلیل برآوردن عمدۀ حاجات اولیۀ ملت یک جامعه (خوراک- پوشاک- دارو و..) مبنای تولید در هرم اقتصاد است (در همان رویکرد غربی اش)
    مطابق با الگوهای غربی؛ کشاورزی به شکل کلان امکان بهره برداری و تولید مفید دارد! این درحالی است که در تاریخ گذشتۀ ایران، به دلیل:
    1-2-1:تناسب جمعیت با توان بازدهی مفید امکانات زیست بوم کلی جهت بهره مندی از کشاورزی، 1-2-2: سلامت مکفی محیط زیست
    1-2-3: توزیع مناسب جمعیت در سطح قابل زیست در کشور؛
    کشاورزی به شکل خُرد انجام می گرفت (تعریف: اراضی کشاورزی به شکل تفکیکی و کوچک در مناطق آباد در کنار هم که تحت مالکیت هر خانوار روستایی باشد)
    با فئودالیسم و البته حاکمیت مطلق آن در دورۀ رضا خان پهلوی، الگوی غربی -انگلیسی با مالکیت هر ارباب بر جمعی از اراضی کشاورزی، به شکلی کاملاً سیاسی، اِعمال ناهنجار عمومی بر روستائیان، مردم را به شهرنشینی و خلاصی از شیوۀ درآمدزایی تحقیرآمیز و ناروا، به موازات آغاز الگوبرداری از غرب ترغیب کرد... که منتج به وقوع حاشیه نشینی در شهرها شد...
    امروز متأسفانه الگوی کشاورزی کلان در ایران به معنای انحصار هکتارهای بی سرو ته اراضی مستعد کشت و دامپروری، توسط افراد خاص با توان مالی مکفی در «بخش خصوصی» یا «دولت» است! که اهمیتی برای غیرت و همت خرده کشاورزان پاک طینت و زحمتکش و جداً مسلمان این مملکت قائل نیست... (نمونه ویدئوی مشهود!!)

    1-3- و نیز می دانیم که در سرریز جمعیت ساکن شهر و کلانشهرها که در پی پذیرش تلوّن تکنولوژی و رفاه طلبی شیطانی غرب، با شیوع بیماری نفسانی مهلکی چون حرص و آز و طمع به رفاه و پُز و ادعا، آنچه از دست داده ایم اصالت فطرت پاک روستائی و غفلت از رویکرد زیبای «قناعت» به آنچه درآمد به شرط زحمت! است...
    حکایت مهاجرت از دهات و روستاهای پرصفا به شهر، از شهر به کلانشهر، از آنجا به پایتخت، و از آنجا هم به کشورهای غربی! به بوی پول و رفاه دنیوی، حکایت غریب «غربت جوانان ما از ریشه ها و اصالت ها» است و تحت نفوذ آلودۀ انحطاط غرب ذیل جنگ نرم به ثمر نشسته... بماند!!! اما همان است که توازن جمعیت به موازات توازن طبیعت اینچنین آشفته و بهم ریخته....!!!

    2- چشم انداز و اهداف دشمن :

    دشمن به هر وسیله (نفوذ و انتساب عُمال خود در حوزه های سیاسی-فرهنگی-اجتماعی و.. ) با:
    - تغییر الگوی محیط زیست،
    - عزل خودکفایی روستایی و بریدن دست او از کشاورزی و نیز اشاعۀ کشاورزی کلان= مرگ کشاورزی (در صورت ابهام برای کاربران توضیح می دهم)
    یک سلسله اهداف را پیگیر است:

    2-1-کاهش تولید ملی در کشاورزی و عدم خودکفایی تولید در صنایع وابسته مثل پوشاک و دارو و... که منتج به گرانی و آسیب پذیری جامعه از حیث اقتصاد است!!!

    2-2-ترغیب به مهاجرت در پروسۀ مذکور:
    2-2-1-بهم زدن توازن جمعیت کشور در نسبت با مساحت آباد و نیز بالا گرفتن نیاز به مصرف در نسبت با تولید!!! = افزایش روند بیکاری در شهرها و افزایش حاشیه نشینی، هرج و مرج و بزهکاری و..
    2-2-2- افزایش وابستگی در مصرفگرایی به تکنولوژی روز غربی= صادرات غربی و افزایش فروش و درآمدزایی در إزاء منابع ذی قیمت!
    2-2-3- خروج نیروهای جوان انسانی از کشور و جذب آن ها جهت عملگی مفت برای ایشان و پیشرفت غرب = پسرفت ایران پیر با جمعیت بیکار و..

    3- نتیجه:
    اصالت سبک ارتزاق روستائیان که از طریق کشت و زرع و باغداری و نیز دامپروری شناخته شده است، رویکرد رسیدگی بی شائبه به منظور «توسعۀ تولید هر خانوار کشاورز روستائی»، علاوه بر تأمین معاش خانوارهای اصیل روستایی، با نیل به هدف کلی « تأمین نیازهای شهروندان کلانشهرها و کل کشور» ضرورت ویژه ای دارد.

    4- چاره:

    4-1- دشمن شناسی و پاکسازی سیستم سیاسی-اقتصادی-فرهنگی و اجتماعی کشور از عوامل نفوذی بیگانه و دشمن (زدایش تفکر آلوده و شیطانی لیبرالیسم و جایگزینی راهکارهای اسلام حقیقی) و گزینش «دلسوزان انقلابی و آرمانگرا» در مسند امور تا به آخر..
    در مورد این ویدئو ضرورت دارد حکم قضائی قاطع در ممانعت از سودجویی افراد از محیط زیست مستعد آبادی و نیل به تقویت و حمایت از کشاورزان روستائی و ترغیب خود ایشان به کلان سازی کشاورزی خُردشان! (تک خوری ممنوع! میان ابرو رو درست کنن می زنن چشم مملکت رو کور می کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

    4-2- کمک به اعتلای إدارک عموم مردم و معضلات کنونی و ریشه یابی صحیح جهت: عکس روند خصمانۀ مهاجرت درون کشور! با اعطای امتیاز به فارغ التحصیلان گرایشات مختلف حوزۀ کشاورزی و محیط زیست و ایجاد نهادهای تعاونی و مدیریتی جهت هماهنگی و همسویی این دو رشته و حتی رشته های مربوطه! جهت بازگشت جوانان رفته از وطن به ایران، و هم از شهرها به روستاها..
    در این ویدئو، لزوم ترغیب آقای قاسمی و امثال ایشان جهت کمک به توسعۀ روستای نازی جهت سرمایه گذاری و ارائۀ بی دریغ راهکارهای مفید برای توسعۀ تولید در وسعت مفید همکاری ..(اشتراک تجربه فی مابین «نازی» و ایده های «آفرینش»)
    و نیز دراز کردن دست نیاز به همکاری و ایده پردازی نخبگان مملکت ذیل تعریف پروژه های دانشجویی یا حتی فارغ التحصیلان بیکار، جهت رفع مشکل کمبود آب حیات روستا! (این همه نخبۀ بیکار الدوله و مشتاق به یاری)
    ...
    این قصۀ پر غصه ادامه دارد؟!!

  • خوب بعدش چي شد؟؟؟