چله نشینی شب سی و ششم


سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان{شرح صدر،قساوت قلب}
*قسی القلب بودن فقط به داشتن اشک نیست که...
۴ روز تا محرم


+ 
2

- 
0
ارسال در 1395/7/8 ساعت 08:55 2016-9-29 08:55:56

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • انواع رزق رو خداوند به آدمی عنایت می کند. اما نکاتی باریکتر از مو هست که هم زیباست و هم مخوف. یکی اینکه برای (مقدر ساختن ) و اعطاء هر نوع رزق یک پیش نیاز لازم هست. اولاً رزق بر دو نوع کلی مادی و معنوی برای مخلوقات جنی و انسی متصور هست.
    که نوع مادی آن بر حسب خلقت (یعنی با توجه به اینکه انسان از حیث کالبد مادی وجه خَلقی دارد) شامل همۀ انسان ها از بدو خلقت، طول حیات تا ممات هست اما نکته درپیش نیاز و مبحث گمان در مقدار رزق است که متأسفانه انسان را به ورطۀ یأس از حق می کشاند!
    نکتۀ باریکتر ز مو (در حلقۀ گیسوی یار) اینجاست که رزق معنوی پیش نیاز رزق مادی است و هم رزق مادی پیش نیاز رزق معنوی!!! اما... در یک رابطۀ ریاضی (حتی ریاضتی) مستقیم!!!! بدین ترتیب که:
    هرچه ریاضت ناشی از بصیرت فؤاد در باب رزق مادی(شامل همۀ وجوه مادیات و نیاز های مادی) به مفهوم بی نیازی فؤاد و قلب آدمی و تحمل نسبت به فریبندگی زیور دنیا بیشترباشد، منتج به اعطای سعۀ صدر از جانب پروردگار است که این سعۀ صدر هر چه بیش، نیازمندی به رزق معنوی بیش و البته بی نیازی از رزق مادی بیش..
    خداوندطبع کسی را که در عرصۀ ریاضت نفس (جهاد اکبر) تلاش بی وقفه دارد به بی نیازی از آمال دنیوی توفیق می دهد که نشان آن سعۀ صدر است. پس فراموش نکنیم که یکی از مؤلفه های ریاضت بر نفس، که آن نیز از جانب خداوند در مسیر تعالی هر انسانی واقع می گردد، همان تنگی رزق دنیوی و مادی است!!! اگر به سر سلامت در این جهاد پیروز باشیم و برای کسب رزق دنیوی به خطا نرویم (قانع باشیم)، أقلّ ِ آنچه از «رزق و روزی» نصیبمان شود سعۀ صدر است، که خود پیش نیاز حلالیت رزق مادی خواهدبود خواه نخواه...
    پروردگارا ، ما از تو در غفلتیم، تو ما را به خود بار ده... آمین یا رب العالمین.