مستند «محیط امن» | مستندی از سوژه های اجتماعی نظیر روزه خواری


مستند محیط امن ,درباره استراحتگاه دانشجویان دختر، حجاب دانش‌آموزان دختر، روزه خواری، آشغال ریختن کف خیابان و ...

مستند محیط امن به کارگردانی حمید مهاجرانی و تهیه شده در مرکز سفیرفیلم، با بررسی نیازهای شرعی افرد در جامعه اسلامی، حکومت را در کنار ابزارهای سلبی، موظف به فراهم آوردن ابزارهای ایجابی در جهت برطرف کردن آن نیاز ها می شمارد. مستند محیط امن در واقع مستندی در بررسی ایرادات قانونی برای ایجاد محیطی امن و سالم در جامعه است.



مستند محیط امن بیان می کند اگر افرادی نیاز فردی مشروعی دارند که با قواعد و قرادادهای جمعی سازگار نیست، حکومت اسلامی و جامعه موظف است به جای منع یا بی‌تفاوتی نسبت به آن نیاز، وسایل یا محیط امنی برای رفع نیاز فردی وی فراهم کنند.



در این مستند ۱۷ دقیقه ای در گفت‌وگو با کارشناسان دینی و تربیتی مختلفی از جمله حجت‌السلام محمدرضا زائری، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر پیشین آموزش و پرورش و… سه سوژه اصلی بررسی می شوند. روزه‌خواری در ملا عام، استراحتگاه برای دانشجویان دختر در دانشگاه و حجاب دانش‌آموزان دختر در کلاس مدرسه از جمله این سوژه‌ها هستند.


مصاحبه با سازندگان در لینک : http://bonyana.com/8419


منبع مستند : سفیر فیلم
توضیح : این مستند به صورت رایگان در سینما مارکت منتشر شده است


+ 
1

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • امنیت اجتماعی درگرو رعایت وانجام دستورات اسلام واحکام آن است از طرف همه .....رعایت دستورات اسلام واحکام بخصوص احکامی مثل حجاب وروزه داری درملاء عام باید بارعایت وامربه معروف وفرهنگ سازی تبدیل به یک فرهنگ عام شود ....که هدفش امنیت اجتماعی است واین خود یک راه حل هست که هم مسولان وهم مردم باید رعایت کنند تا امنیت اجتماعی برقرارشود نمی شود که مسولان راه خودشان رابروند ومردم هم راه خودشان را وبه دستورات اسلام کارنداشته باشند ومملکت گل وبلبل شود !!!!!!

  • امنیت اجتماعی درگرو رعاست دستورات اسلام است از طرف همه .....رعایت دستورات اسلام که هدفش امنیت اجتماعی است خود یک راه حل هست که هم مسولان وهم مردم باید رعایت کنند تا امنیت اجتماعی برقرارشود نمی شود که مسولان راه خودشان رابروند ومردم هم راه خودشان را وبه دستورات اسلام کارنداشته باشند ومملکت ل وبلبل شود !!!!!!