مستشاران نظامی ایران در جمهوری آذربایجان!!


فیلم بالا مربوط به حدود بیست سال قبل و حضور مستشاران نظامی ایران در جمهوری آذربایجان و آموزش نیروهای مردمی توسط فرماندهان ایرانی است. در میانه فیلم منصور حقیقت پور، مستشار نظامی ایران و نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در کنار حیدر علی اف، رئیس جمهور وقت آذربایجان هنگام سان دیدن از نیروهای نظامی مشاهده میشود. این فیلم اخیراً برای اولین بار توسط حقیقت پور منتشر شد و تنها یک دقیقه از ساعت ها فیلمی است که او از حضور مستشاران ایرانی در اختیار دارد و تا امروز به دلیل برخی ملاحظات نظامی و سیاسی منتشر نکرده است.

شاید شما هم نام قره باغ و مناقشات تاریخی درباره آن را شنیده باشید. از ادعاهای نخ نمای کانال های پانتورک این است که چرا جمهوری اسلامی در قضیه مناقشات قره باغ و کشتار شیعیان آذربایجان توسط ارامنه از آنان حمایت نکرد؟ چرا در سوریه می جنگد و در قره باغ خیر ؟

ادعای بی طرفی ایران در مورد قره باغ کاملاً کذب است. نیروهای نظامی و مسئولان دستگاه های دولتی و دیپلماسی ایران در آن دوران به دلیل برخی ملاحظات بین المللی و جلوگیری از سوء استفاده و بهره برداری های جبهه مقابل، از اعلام جزییات حمایت ایران از آذربایجان خودداری میکردند، ولی در سالهای اخیر حجم شبهه پراکنی ها به قدری بود که برخی چهره های سیاسی و نظامی لاجرم مجبور به بیان برخی از ابعاد حمایت ایران از جمهوری آذربایجان شدند.
جمهوری اسلامی با تمام وجود و از جنبه نظامی و دیپلماسی آماده حمایت از جمهوری آذربایجان بود و در ابتدا گام های موثری برداشت ولی برخی گستاخی ها و اهمال کاری های سران آذربایجان و از سوی دیگر حاکمیت رخوت و سستی در نیروهای نظامی آن کشور و عدم وجود عزم و اراده کافی برای بازپس گیری سرزمین های مورد مناقشه باعث شد تا ایران رفته رفته از حجم حمایت های نظامی و مالی خود بکاهد. این بی تفاوتی و اهمال کاری تا امروز ادامه داشته است.

برادر بزرگوار جناب آقای محسن محمدزاده یادداشت مستدل و جالبی را در این خصوص نگاشته اند که برای آشنایی با حمایت های ایران و سپس علل دلسردی جمهوری اسلامی از آذربایجان در مناقشه قره باغ می توانید به آن مراجعه کنید :
yon.ir/zuKC
اخیراً صحبت های سردار نوعی اقدم، از مستشاران نظامی ایران در قره باغ نیز در این خصوص منتشر شده که ناگفته ها و خاطرات ناب او خواندنی و قابل تامل است :
dana.ir/News/694671.html

instagram : reza_as313


+ 
22

- 
2
ارسال در 1395/6/11 ساعت 13:11 2016-9-1 13:11:56
رضا
توسط رضا


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • سلام و وقت بخیر و تشکر بابت زحمات فراوانتون
    عالی بود ولی کیفیت فیلم خیلی پایین بود حداقل میشد کمی بهتر باشه و چهر ه های سانسور بشن جز مواردی که فرمودین