خسرو معتضد: ظریف گول خورد!


صحبت های خسرو معتضد (تاریخ دان) درباره برجام و نتایج آن:

من ده مقاله در وصف آقای ظریف نوشتم
الان از همه توبه می کنم، چون ظریف گول خورد!
خیلی ساده لوحانه جلو رفتیم، هیچ تضمینی نگرفتیم
من خیلی واخورده و افسرده شدم.

خسرو معتضد از دیگر مدافعان برجام بوده است که به گفته ی خودش، ده مقاله در وصف آقای ظریف نوشته است اما اکنون ظریف را فریب خورده می پندارد. از همان ابتدا جای بسی تعجب بود که چطور شخصی که تمام زندگی خود را در مطالعه ی تاریخ و عبرت های آن گذرانده است، این گونه سینه چاک توافق با دولتی شود که خوی دشمنی و کینه توزی آن برای نسل سوم و چهارم انقلاب نیز ملموس است. انتظار این بود که این دوستان بزرگوار، با روشن کردن حافظه ی تاریخی ملت ایران، سد راه چنین مسیر پرضرری می گشتند. به هر حال شجاعت و حریت جناب معتضد در بیان حقایق قابل تقدیر است.


+ 
3

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • صادقانه!
    یک نکته ای مثل خوره افتاده به جون فکر من که اصلاً هم نمی دونم عنوان کردنش در چنین شرایطی جایز هست یا نه!
    --> در کشاکش مذاکرات و حرف و حدیث های مختلف حول صحت یا عدم صحت انجام توافق در برجام، خوب خاطرم هست که عاقبت نحس این کار برای بسیاری از مطلعین اعم از سیاستمداران، تاریخ نگاران، احزاب و تشکل ها و عموم مردم و... وضوح کافی داشت!!!! (خود بنده به یک عنصر دائم الگریه تبدیل شده بودم که در محافل مورد آمدوشد خودم، همه گونه برچسبی الّا دلسوزی آگاهانۀ ملی گرایانه ام را "مثل عاشقی" متحمل شدم!!!)
    اما نمی دانم چرا واکنش مقتدرانه ای از سوی هیچ آگاهی چنان که بایسته بود واقع نشد؟؟!!!
    شاید که دُز غیرتمان کاسته شده!
    شاید هم برخی مان ایفاگر نقوش دوگانه (در قماش بازی خوردگان غرب) هستیم؟!

    اصلاً همین آقای معتضد! ایشان از نظر بنده تنها از همین یک منظر تاریخدانی و تاریخ نگار بودنشان، قطعاً واجد معرفت ویژه ای در شناخت خائنین به ایران و روند کلاهبرداری های سیاسی- اقتصادی از این آب و خاک هستند!!! عجب بنده از این است که بزخی همچون ایشان، به تغییر موضع معرفتی در قبال افراد یا برخی سیاست ها معترفند! چگونه خود را می بخشید!
    مبادا این تغییر مواضع اینچنین که باعث إلقاء غفلت مقطعی (در پی اعتماد های مقطعی) در معتمدین به معرفت شمایان می شود، تأمین کنندۀ منافع شطرنج بازان عرصۀ سیاست در جهان شود! آن هم به قیمت کلان آسیب به وطن ما ایران!!!
    برجام خدشه ای تاریخی بر چهرۀ ایران آورد.
    حالا دیگر ....
    نوشدارو هم پس از مرگ سهراب افاقه نخواهد کرد.
    دست خائنین از دامان ایران کوتاه باد.