ضربه‌ هایِ کاری دولت یازدهم به «مپنا»


واردات توربین و تجهیزات نیروگاهی دست دوم و نوی چینی از مدت‌ها قبل پیشانی صنعت نیروگاهی کشور را نشانه رفته و در این سوی مرزها، جایی در قلب پایتخت، شرکت "مپنا"، پنجمین تولیدکننده توربین‌های بزرگ جهان در محاصره کالای وارداتی و مستاصل از هرگونه راهی برای تقابل با واردات!
اینک، گویی که سیطره توربین‌های اسقاطی وارداتی، اجازه هرگونه حرکتی را از سازنده انحصاری نیروگاه‌های بزرگ در ایران یعنی "مپنا"، ربوده است.
"مپنا" همان شرکتی است که از سال 71 پابه عرصه نیروگاهی کشور گذارده و تا اکنون با اجرای یکصد پروژه به ارزش 30 میلیارد یورو، کوله باری از تجربیات ریز و درشت را در انبان خویش جمع کرده و با اجرای 56 هزار مگاوات پروژه خاتمه یافته، در دست اجرا و آتی خود در تامین بیش از 90 درصد ظرفیت تعیین شده نیروگاهی کشور نقش آفرینی کرده است.
هم‌ اکنون صنعت برق کشور با 74 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی نصب شده و 33 میلیون مشترک برق بزرگترین مجموعه صنعتی بخش برق در منطقه بوده که باید در چند سال آینده 25 هزار مگاوات به ظرفیت خود اضافه کند تا به 100 هزار مگاوات ظرفیت برسد، این اقدامات تا اکنون، موقعیت ایران را در مقام چهاردهم جهانی تثبیت کرده است.


+ 
0

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.