دفاع ناشیانه شبکه‌های وهابی از آل‌سعود به خاطر کشتار حجاج!


در حالی که انزجار از رژیم آل سعود به سبب کشتار زائران بیت الله الحرام در حرم امن الهی جنبه بین المللی به خود گرفته است، عوامل سرسپرده شبکه های وهابی که جیره خوار رژیم سعودی هستند، با حمایت از آل سعود به تعریف از مدیریت این رژیم در برگزاری حج امسال پرداختند.

مجری شبکه وهابی «کلمه» ضمن حمایت از مدیریت حج، توسط آل سعود؛ ریشه وقوع فاجعه منا را به گردن زائران ایرانی انداخت و حرکت خلاف جهت بیش از 300 زائر ایرانی که شعار یا حسین (ع) و یا علی (ع) سر می دادند، را علت وقوع فاجعه منا دانست.

یکی دیگر از مجریان شبکه های وهابی« وصال فارسی» نیز، ادعا کرد که علت اصلی وقوع این فاجعه گوش ندادن زوار ایرانی به فرمان نیروهای امنیتی سعودی بوده است.

نکته قابل تأمل این که، با وجود بروز اتفاقات متعدد، که منجر به جان باختن تعداد زیادی از حجاج حرم امن الهی در حج امسال گردید، عوامل شبکه های وهابی با حمایت از آل سعود به تعریف از مدیریت آنها پرداختند.

اما در نهایت یکی از بزرگترین علمای سرشناس وهابی سعودی با اعتراف به سوء مدیریت آل سعود، متهم کردن حجاج را در این حادثه امری نادرست دانست و گفت: «ما نباید اتفاق را به گردن حجاج بیندازیم بلکه باید خودمان جواب گوی این فاجعه باشیم.»


+ 
0

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.