گفتگوی مستقیم رزمنده حزب الله با تروریست مسلح در زبدانی سوریه


جنگ داخلی سوریه علی رغم حوادث خونباری که در پی داشته، پدیده های بدیع و جالبی هم از میان این درگیریها نمود داشته که چندان با ذات خشونت بار جنگ همخوانی ندارند. از جمله مصالحه هایی که پارسال در حومه دمشق و در مناطق مختلف رخ داد و علی رغم نتایج خوبی که می توانست به ارمغان بیاورد به دلایلی در مناطق دیگر توسعه پیدا نکرد و در همان حد متوقف ماند.
آتش بس های الزبدانی هم از جمله این پدیده ها هست که در مقاطعی از بازه های آتش بس ، رزمندگان حزب الله فرصت را غنیمت شمرده و سعی در برقراری گفتگو و ارتباط با مسلحین داشتند. با توجه به اینکه در همه زمان های آتش بس نیروهای ارتش و حزب الله مسلحین را تحت محاصره و موضع کاملا برتری نسبت به طرف مقابل داشتند، این گفتگوها که عموما از طرف نیروهای حزب الله انجام می گیرد نشانگر این است که هدف اصلی حزب الله از نبرد زبدانی و در کل تمام عملیات های سوریه "کشتار مسلحین" نیست، بلکه هدف اصلی تامین امنیت و پاکسازی مناطق راهبردی تحت سیطره آنهاست.
کلیپی منتشر شده از گفتگوی چند رزمنده حزب الله با تعدادی از مسلحین در آخرین آتش بس که در آن رزمنده های حزب الله با زبانی ساده سعی در متقاعد کردن مسلحین به ترک مخاصمه و تسلیم سلاح دارند. فرجام نهایی این گفتگو در این کلیپ معلوم نیست اما در انتهای آن رزمنده های حزب الله و مسلحین با تلطیف فضا به سمت هم رفته و دست می دهند.
رزمنده حزب الله : گوش کن دوست من، میخواهم با تو صریح باشم.، تنها کسانی که بهای این جنگ را روی زمین می دهند مردم بی گناهند. می دانستی؟ قرآن خوانده ای؟ کتاب مقدس را خوانده ای؟ دشمن ما اسراییل و آمریکاست، نه تو و بقیه مسلمین. برادر من، بپذیریم در حال حاضر ما دشمنیم اما باید درک کنی که تو در حال اجرای نقشه خطرناکی هستی که به نفع تو نیست. تو به اسراییل و هم پیمانانش نفع می رسانی. لااقل من می توانم با تو صحبت کنم اما رهبرانتان، فرماندهانتان گوش نمی دهند..آنها فاسدند، همه آنها سوداگرانی هستند که از تو و دیگران سوء استفاده می کنند و بهایش را تو و من و شهروندان بی گناه می پردازند. بگذار رهبرانت جای تو بجنگند، اما آنها در محافل شبانه شان در آمریکا در حال رقص و خوشگذرانی اند. رهبران سعودی و قطری شما در آمریکا در حال رقص و خوشگذرانی اند. هیچ چیز پنهان نیست، بروید خودتان در اینترنت ببینید. بروید ببینید دولتهای حوزه خلیج فارس (پشتیبان های شما) در کشور خود چه می کنند اما اشکالی ندارد. من می فهمم که رهبرانتان شما را از نفرت ایران لبریز کرده اند و به شما می گویند ایران دشمن شماست در حالیکه ایران تنها یک دشمن دارد و آن "اسراییل" است.

باتشکر از :Newss.blog.ir


+ 
3

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • فوق العاده وعالی بود.خیلی حظ کردم.
    درودخدابرآنکه هم بموقع تیرش دشمن رابه درک واصل میکنه وهم به هنگامه نیاززبانش باعث هدایت دشمن اسلحه بدست میشه.
    تجهیزلازمه.تجهیزفکری ومعنوی وعلمی.
    درورخدابرشماروشنگران که به این روشنگرسوری اقتداکردیدوباجنگ نرم خودتون،خیلی هاروبه مسائل مهم وظریفی توجه میدهید.
    أیدکم الله ووفقکم لمایحب

  • خیلی قشنگ بود

  • واقعاً قانع شد ؟!!! واقعا خیلی از اینها آدمهای کم شعوری هستند که خودشون هم نمیدونن برای چی دارن میجنگند و مردم رو قتل عام میکنن . فقط چون ابوبکر بغدادی گفته !!!!!!. خیلی هاشون هستند که اگه یک ربع باهاشون صحبت کنی و استدلال بیاری قانع میشن و دست از تبعیت کورکورانه برمی دارند . خدا خیر بده رزمنده های حزب الله رو که دلشون به حال اون داعشی بدبختی که اسیر مزخرفات وهابیت شده هم میسوزه .