مستند پازل - میرآب


مجموعه «پازل» در هر قسمت سعی دارد بخشی از دستاوردهای علمی و تکنولوژیک ایران اسلامی را که حاصل دسترنج دانشمندان و محققان برجسته کشورمان هستند را معرفی کند.

در هر قسمت سیر تحقیقات و ساخت دستگاه های پیشرفته که انحصار تولید آنها در اختیار برخی کشورهای معدود قرار دارد مورد بررسی قرار می گیرد و با سازندگان آن مصاحبه می شود.

در این قسمت از «پازل» که با عنوان میرآب قرار است یکشنبه هفتم تیرماه از شبکه افق پخش شود، سامانه ای هوشمند به نام «میراب» معرفی می شود.

حقیقت آن است که رساندن تحقیقات دانش بنیان به مرحله تجاری سازی نیازمند برقرار ساختن روابط صحیح اداری میان سازمان ها و ادارات دولتی است، اتفاقی که این بار به خوبی و به دور از پایتخت در شیراز محقق شده و از دستگاهی رونمایی شده که قرار است مردم ایران را در حل معضل کم آبی یاری کند.

این دستگاه در خاورمیانه هیچ نمونه مشابهی ندارد و در شرکت کارخانجات مخابراتی ایران طراحی و تولید شده است؛ در این قسمت از پازل با مهندس حسین پور مدیرعامل این شرکت گفت وگو می شود.

وی به ایده اولیه و مراحل ساخت این دستگاه اشاره می کند و توضیحاتی پیرامون نحوه استفاده و همچنین ضرورت بکارگیری چنین ایده هایی ارائه می دهد


+ 
2

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.