نقد قرآنی سخنان سید حسن آقامیری


سخنرانی دکتر مهرداد ویس کرمی,عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در تاریخ 22/2/94,در دانشگاه مزبور, با موضوع نقد قرآنی مدعیات جناب آقای حسن آقامیری
جهت دانلود متن و صوت این سخنرانی به وبلاگ WWW.NAGHDEAGHAMIRI.BLOG.IR مراجعه فرمایید.


+ 
52

- 
10

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • .
    مهرداد ویس کرمی اصولگرا گفت: شفافیت باید اجمالی باشد زیرا خدا هم با مردم شفاف مطلق نیست.

    آقای کرمی،
    توقع شفافیت مطلق از جمهوری اسلامی عبث است زیرا چنانچه در 44 گذشته حتی عشر شفافیت اجمالی را که شما مدافعش هستید می‌داشت تا این حد در منجلاب جنایت و خیانت و فساد غرق نمی‌شد.
    غفلت دلها جهانی را مشوش وانمود، هیچ جا موحش‌تر از آیینه‌ی ناصاف نیست.
    رایج و قلب دکان وهم بی‌اندازه است، با چه پردازد دماغ ناتوان صراف نیست.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

  • محمد رضای عزیزم سلام. عقل سلیم و دین ما هم دعوت به اتحاد می کند.
    من اگر ما نشوم تنهایم تو اگر ما نشوی خویش تنی
    چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم ؟
    خانه اش ویران باد.
    دیدید که امضای شرق و غرب زیر برجام را چه کسی پاره کرد. شاید ندامی که اینها چهاد صد و هفتاد معاهده را با سرخپ.ستان یکجانبه نقض کردند. دیدی که خانم کلینتون گفت که داعش را خودشون درست کردند و می بینی که ما را تروریست می خوانند. دیدی که حاج قاست را در کشور ثالث ترور کردند یعنی تمام قرار داد ها بین المللی را زیر پا گذاشتند و هزاران خطای دیگر ا ز استفاده بمب اتم گرفته تا استفاده از بمب فسفری در ویتنام که هنوز بچه های خالق الخلقه بدنیا می آیند ت...
    پس شما بر اساس چه اعتبار ی پیشنهاد قطع دشمنی می دهید و آیا معنی آن تسلیم در مقابل این جرثمه جنایت و انبار کثافت نیست؟
    در مورد پیشنهاد دو م: بیائید آزا دی را معنی و حدود آنرا معین کنید بعد ... تا وقتیکه سنک گرم ، کیلو و خروار ندارید که نمی شود وزن کرد.
    در انتظار پاسخ شریف شما
    برادر کوچک هفتاد و دو ساله شما
    حسین

  • متاسفانه اسلام در ایران دچار بعضی آخوندهایی شده که صوفیانی اند در لباس تشیع و آخوندهای متمایل به تصوف که انحرافات عقیدتی صوفیان را ترویج میکنند
    و جالب اینکه مخالفانشان را تهمت جهل میزنند و عقاید باطلشان را نیز با سوء استفاده از آیات متشابه و فلسفه بافی و تشبیه خالق به مخلوق که شرک و کفر است اباطیلشان را برای عوام جا میزنند
    مثل محمدحسین طهرانی که نام علامه برایش گذاردند و عقایدش بخلاف اسلام است
    چنانچه ادعا کرده:
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)..
    از این بهتر نمیتوانسته ادعا کند که همه چیز خداست و خداست که همه چیز است؛ و مخلوق همان خالق است و خالق همان مخلوق است.. در حقیقت اینها خداوند را مخلوق و مملوک و مربوب می شمرند و ادعا دارند مخلوق از ذات خالق و تطوّر و تحوّل خود خالق پس همذات اوست
    بخلاف اسلام که خداوند در آن خالق همه چیز و مالک همه چیز و ربّ همه چیز و بخلاف اشیاء و غیر آنهاست و مخلوق و مملوک و مربوب نیست و کُنهِ خداوند متفاوت و بخلاف مخلوقاتش است
    در قرآن و کلام اهل البیت(علیهم السلام) میخوانیم که فرمودند:
    الله خالق کل شئ، هو ربّ کل شئ، لَهُ کل شئ و هو بخلاف الاشیاء و نظیر این تعابیر..
    همین جناب محمدحسین طهرانی در جایی ادعا کرده که اگر استادش(هاشم حداد) بگوید: یک لیوان خون بخور فلفور آن را میخورد؛
    (حتّی اگر خداوندِ قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)فرموده باشند خوردن خون حرام است)
    و مثل محمدحسین طهرانی امثال محمدرضا نکونام و حسن زاده آملی و صمدی آملی و شمس تبریزی و مولوی صاحب مثنوی و محئی الدین ابن عربی و شاه نعمت الله ولی و امثال اینها ادعا کردند:
    اصلاً ممکنی(مخلوقی)نداریم و مخلوق ظهور و نزولِ خودِ پروردگار است
    الآن من و تو و عالَم نمانده، همه از دست رفته و هو شده، انا و انت و او؛هو(خدا) شده
    خود خدا هم نماز میخوانه و روزه میگیره و حج میره و چلّه میگیره
    در آخر موسی و فرعون و شمر و امام حسین یکی اند
    اگر رفتید بهشت و دیدید شمر و یزید زودتر(از مومنین)رفتند تعجب نکنید
    سول کل خودرو ای جزو خدا
    ووو از این قبیل اشعار و تعابیر
    اینها خیال کردند که بخشی از خود خداوند متطوّر(متحول)شده و به حدّ و اندازه و اشکال گوناگون در آمده(هر لحظه به شکلی بت عیار(خدا) در آمد)
    بنابراین مخلوقات مخلوق نیستند، بلکه ظهور و بروز و ترشحی از خود خداوند هستند
    و این عقیده شان را هم وامدار فلوطین هستند و ادعا داشت خداوند عالَم را از ذات خود آفرید!
    ولی در مکتب قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)، خداوند خلقتش لا من شئ است
    یعنی نه از چیزی، یعنی خداوند نه از خودش جهان را خلق کرد تا مخلوق همذات و همسنخ ذاتش و شبیه او باشد
    و نه از ماده اولیه ای جهان را خلق کرد تا غیر از خدا قدیم دیگری هم باشد
    و با تاسف بسیار کسی چون ملاصدرا عقیده فلوطینی دارد چنانچه در کتابش نوشته است
    ملاصدرا می گوید:
    ((أنشأ الأشیاء من شیء و هذا الشّیء هو نفسه))
    جمیع اشیاء را از چیزی آفرید و آن چیز نفس خودش بود.
    اسفار ج2ص231،وعرشیه مساله اول

    رجعت العلیة و الافاضة إلی تطور المبدأ الاول بأطواره:
    معنای علیت و افاضه (خداوند) به این باز می‌گردد که مبدا اوّل(خدا) متطور(متحول)میشود به اطوارش(حالات و دگرگونی های مختلفش)
    مشاعر/ 541- اسفار 6/110
    چنین است که ادعای یک چیزی خالق و مخلوق را دارند
    و ادعاهایی چون محمدحسین طهرانی از آنها سر میزند که:
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)

  • مشکل اینجاست که شما حداکثر اهل تحقیق باشید نه اهل استنباط در علوم عقلی نظری و عرفان نظری و....چون کاملا معلومه فقط ڟواهری از حرف ها رو میفهمید وگرنه باتامل در حرف مرحوم طهرانی متوجه میشدید که منظور از معخلوق بودن حضرت حق ذاتش نیست بکه همون معنی سخن ایا امیرالمومنین هست که میفرماید داخل فی الاشیاء لا بالممازجه و خارج عنها لا بالمفارقه و مرحوم طهرانی همسو با همین مطلب نظرش رو گذاشته که نه ما میفهمیم یعنی چی نه شما،،،،اما اینکه بعضا مثل صمدی املی و ...حماقتهایی خلاف ظواهر ونصوص ایات وروایات دارن قابل انکار نیست

  • درود به سید حسن آقا میری که حقیقت رو میگه درود به شرفش. حسن آقا میری خدا رو اونجوری هست نشون داد. مهربونی خدا. هیچ کس هیچ اشکالی از ایشون نمیتونه بگیره حتی شما جناب مثلا دکتر شما سخنرانی ها رو بهتر گوش کنید قبل از اینکه نقد کنید. درود به شرف آقا میری که کارش بیسته و هیچ عیبی توی حرفاش نیست همه حرفاش راسته. خودم وقتی از نزدیک باهاش حرف زدم انگار پیغمبر خدا رو دیدم. شما درک درستی از صحبت های این سید بزرگوار ندارید.

  • سخنان استاد ویس کرمی بسیار عالمانه و مستند است.

  • متاسفانه نمیدونید علم چیه وگرنه اسم این حرفا رو عالمانه نمیزاشتید

  • بنام خداوند بخشنده ی بخشایشگر
    چند سال بود یه سوال ذهن من رو درگیر خودش کرده بود و اونم این بود که "چرا خداوند به ابلیس(شیطان) اجازه داد انسان رو گمراه کنه؟" یا "چه چیزی باعث شد خداوند به ابلیس(شیطان) اجازه بده انسان رو گمراه کنه؟
    آنگونه که از آیات قرآنی استفاده می شود، شیطان، پس از رانده شدن از درگاه الهی، از خداوند مهلت خواست و خدا تا وقت معینی به او مهلت داد و شیطان پس از مهلت یافتن، اظهار داشت که فرزندان آدم را وسوسه خواهد کرد و آنها را وادار به انجام کارهای بد خواهد نمود. به آیات زیر توجه کنید:

    قال رب فانظرنی الی یوم یبعثون قال فانک من المنظرین الی یوم الوقت المعلوم قال رب بما اغویتنی لأزینن لهم فی الارض و لأغوینهم اجمعین الاّ عبادک منهم المخلصین (حجر / ۴۰ - ۳۶)

    (شیطان) گفت: پروردگارا تا روزی که مبعوث می شوند به من مهلت بده خداوند گفت: تو از مهلت داده شده گانی تا روز وقت معین. شیطان گفت: پروردگارا به سبب اینکه تو مرا گمراه نمودی ، (اعمال فرزندان آدم را) برای آنها زینت خواهم داد و همگی آنها را گمراه خواهم ساخت مگر بندگان خالص تو را.

    نظیر همین مطلب در آیه ۱۱۹ از سوره نساء چنین است: وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّینَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَیبَتِّکُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَیغَیرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَمَنْ یتَّخِذِ الشَّیطَانَ وَلِیا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِینًا (النساء/۱۱۹)

    «و آنها را گمراه می کنم! و به آرزوها سرگرم می سازم! و به آنان دستور می دهم که (اعمال خرافی انجام دهند، و) گوش چهارپایان را بشکافند، و آفرینش پاک خدایی را تغییر دهند! (و فطرت توحید را به شرک بیالایند!)» و هر کس، شیطان را به جای خدا ولی خود برگزیند، زیان آشکاری کرده است."

    امام صادق (علیه السلام) فرمود: قلبی نیست مگر اینکه دارای دو تا گوش است بر یکی از آنها فرشته ای هدایت کننده است و بر دیگری شیطانی فتنه گر است یکی او را امر می کند و دیگری نهی می کند شیطان او را به گناهان امر می کند و فرشته او را از گناهان باز می دارد.

    حتی در جایی دیگر خداوند خود به شیطان اجازه اغوا و وسوسه گری فرزندان آدم را می دهد و در پاسخ شیطان که از گمراه ساختن فرزندان آدم خبر می دهد ، می فرماید: و استفزز من استطعت منهم بصوتک و اجلب علیهم بخیلک و رجلک و شارکهم فی الاموال و الاولاد و عدهم و ما یعدهم الشیطان الاّ غروراً (اسراء/۶۴)

    هر کس را از فرزندان آدم می توانی با صدای خود بلغزان وبا سواره و پیاده خود بر آنان حمله کن و با آنها در اموال و اولاد شرکت کن و به آنها وعده بده و شیطان جز فریب نویدشان نمی دهد.

    اکنون باید دید که چرا خداوند به شیطان اجازه داد که فرزندان آدم را وسوسه کند و زمینه گمراهی آنها را فراهم سازد؟

    در پاسخ می گوییم: خداوند انسان را آفرید وبه او اختیار و آزادی انتخاب داد به طوری که انسان در انتخاب خیر و شر آزاد است او می تواند راه انبیاء را در پیش گیرد و به سعادت ابدی برسد و می تواند از خدا و پیامبر فاصله بگیرد و به گناه و معصیت و شرّ روی آورد.در این میان خداوند با ارسال پیامبران و کتب آسمانی، انسان را به سوی خیر دعوت کرد لازم بود نیرویی هم باشد که انسان را به سوی شر و بدیها دعوت کند تا آزادی انسان در اختیار و انتخاب از بین نرود و او بر سرد و راهی قرار بگیرد آنگاه با انتخاب راه درست ، کمال خود را به ثبوت برساند.بنابراین، وسوسه های شیطان برای افراد باایمان نه تنها زیانبخش نیست بلکه باعث تکامل بیشتر آنهاست و انتخاب راه خدا با وجود وسوسه های شیطان ، بسیار ارزشمند است و افراد با ایمان با مبارزه با وسوسه های شیطان به مراتب بالایی از کمال می رسند.اساساً وجود دشمن ، انسان را آماده تر و قویتر می سازد و او را وادار می کند که از تمام امکانات خود استفاده کند و در عزم و اراده خود ثابت قدم باشد.

    ضمناً توجه کنیم که وسوسه شیطان در حد الزام و اجبار نیست و شیطان هرگز نمی تواند و اجازه ندارد که انسان را به ارتکاب گناه و معصیت مجبور کند. کار او تنها وسوسه است و شخص با ایمان وقتی چند بار با آن مبارزه کرد دیگر مخالفت با آن کار دشواری نخواهد بود و لذا در روایتی آمده است که شیطان در مقابل پیامبر اسلام تسلیم شده بود.(۱) یعنی آن حضرت آنقدر با شیطان مخالفت کرده بود که دیگر شیطان از وسوسه کردن او دست کشیده بود و در قرآن کریم آمده است که شیطان بر مؤمنان تسلط ندارد: انه لیس له سلطان علی الذین آمنوا و علی ربهم یتوکلون انما سلطنه علی الذین یتولونه(نحل /۹۹ - ۱۰۰) همانا شیطان را بر کسانی که ایمان آورده اند و بر پروردگارشان توکل کردند، تسلطی نیست. تسلط او تنها بر کسانی است که ولایت او را پذیرفته اند.

    همچنین در جای دیگر از زبان شیطان نقل می کند که در روز قیامت در پاسخ کسانی که شیطان را مسؤل گمراهی خود می شمارند ، خواهد گفت:و ما کان لی علیکم من سلطان الا ان دعوتکم فاستجبتم لی فلا تلو مونی و لو موا انفسکم (ابراهیم / ۲۲)

    مرا بر شما تسلطی نبود جز اینکه شما را دعوت کردم و شما مرا اجابت نمودید پس مرا مذمت نکنید بلکه خود را مذمت کنید.خلاصه اینکه وسوسه شیطان الزام آور نیست و همین وسوسه گری هم موجب پیشرفت و تکامل مؤمنان است.....!

    اینکه انسان و جن تنها موجوداتی هستند که اختیار دارند و اگر کسی با وسوسه های شیطانی مرتکب گناهی شود، عواقب گناه دامن گیر شخص گناهکار هست و شیطان فقط پیشنهاد دهنده بوده، و این هم که انسان با تهذیب نفس میتواند از ورود و تسلط شیطان بر نفس جلوگیری نماید، قبول!!! ولی سوال من اینه:
    "انسانی که دارای عقل و اختیار است و گاهی حتی روی شیطان رو هم در شیطنت سفید میکنه، چه دلیلی وجود داره و یا چه چیزی باعث میشه که این اختیار به شیطان داده شود تا بر نفس انسان تسلط داشته باشد و او را گمراه کند؟"
    از هرکس این سوال رو میپرسیدم میگفت بخاطر چند هزار سال عبادتش بوده، ولی چندین هزار سال عبادت حتی برای شکر گذاری عمر طولانی و جایگاهی که خدا به او داده بود هم کفایت نمیکنه، چه برسه به اینکه همچین اجازه ای بهش داده بشه. وبهتره بگیم هیچ یک از عبادات شیطان دلیلی بر این اجازه نیست و بطور قطع و یقین، تنها دلیل برای این اجازه، سخاوت، کرامت و رحمت بی نهایت خداوند بود.
    خداوند تمام مخلوقاتش رو دوست داره حتی شیطان رو، و با گناه، معصیت و عصیان مخالفه و با گناهکار مشکلی نداره (گناهکار مثل یه بیماره، هیچکس با بیمار مشکلی نداره و همه مشکلات بر سر بیماریه) و همیشه سعی میکنه فرد گناهکار از این رفتارش دست برداره ولی نه با هر روشی بلکه فقط و فقط با بخشش، مهربانی و مهلت دادن.
    تمام اسما الحسنی خدا قابل تامل و تفکر هستند ولی خدا در شروع هر سوره ای میفرماید بنام خداوند بخشنده ی بخشایشگر و در جاهای دیگری از قرآن اشاره به این خصوصیت خودش میکنه و چون خداوند بخشنده بخشایشگر هست و انسان رو خلیفه و جانشین خودش در زمین قرار داده انتظار داره شبیه به خدا باشیم.
    روز قیامت اهل محشر جمع اند، خدا یه میزان (بر اساس روایات حضرت علی بن ابی طالب (ع)) مشخص میکنه و ذره ذره ی اعمال خیر و شر افراد رو بهشون نشون داده میشه(فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ‏) البته فقط به خودش بدون اینکه آبرویش جلوی بنده دیگری ریخته بشه؛ همچنین ملاک خیر و شر بودن اعمال بر حسب میزان بوده، ولی بازهم خدا مهلت داده و میفرماید:
    لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها ۚ لَها ما كَسَبَت وَعَلَيها مَا اكتَسَبَت ۗ رَبَّنا لا تُؤاخِذنا إِن نَسينا أَو أَخطَأنا ۚ رَبَّنا وَلا تَحمِل عَلَينا إِصرًا كَما حَمَلتَهُ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِنا ۚ رَبَّنا وَلا تُحَمِّلنا ما لا طاقَةَ لَنا بِهِ ۖ وَاعفُ عَنّا وَاغفِر لَنا وَارحَمنا ۚ أَنتَ مَولانا فَانصُرنا عَلَى القَومِ الكافِرينَ
    ترجمه:
    خداوند هیچ کس را، جز به اندازه تواناییش، تکلیف نمی‌کند. (انسان،) هر کار (نیکی) را انجام دهد، برای خود انجام داده؛ و هر کار (بدی) کند، به زیان خود کرده است. (مؤمنان می‌گویند:) پروردگارا! اگر ما فراموش یا خطا کردیم، ما را مؤاخذه مکن! پروردگارا! تکلیف سنگینی بر ما قرار مده، آن چنان که (به خاطر گناه و طغیان،) بر کسانی که پیش از ما بودند، قرار دادی! پروردگارا! آنچه طاقت تحمل آن را نداریم، بر ما مقرّر مدار! و آثار گناه را از ما بشوی! ما را ببخش و در رحمت خود قرار ده! تو مولا و سرپرست مایی، پس ما را بر جمعیّت کافران، پیروز گردان!
    بعد خدا میگه من 124000 پیامبر (متخصص) فرستادم تا شما روی زمین شبیه من باشید، خودتون نخواستید و نفهمیدید منظور من چیه، باز 14 معصوم (فوق تخصص) فرستادم تا شبیه من باشید ولی بازهم نخواستید و نفهمیدید منظور من خدا چیه، حالا من اینهمه خرج شما کردم که روی زمین و توی دنیا شبیه من باشید تا در آخرت بهتون پاداش بدم و ببرمتون بهشت (مقصد نهایی) ولی شما این کارها رو انجام دادید، خدا میفرماید یه مهلت دیگه بهتون میدم قبل از اینکه بریم سر حساب و کتاب و محاسبه، اون هم اینه که: "هرچی حق من خدا گردنتون دارم رو تماما میبخشم در عوض شما هم باید همدیگه رو ببخشید تا همه تون باهم برید تو بهشت."
    اینجاست که رسول اکرم (ص) فرموده اند: "دنیا مزرعه آخرت است" و هر کس در دنیا یه ذره شبیه به خدا بوده و سخاوت، کرامت و رحمت رو نسبت به مخلوقات خدا رعایت میکرده برنده است و کسانی که در دنیا با حسادت، تکبر و خودخواهی، انتقام جویی و روکم کنی و ... نتوانسته بودند شبیه خدا باشند در آنجا هم هیچکس را نمیشناسند و فقط به فکر انتقام هستند و میگند چرا باید فلانی رو که اینهمه در حق من ظلم کرده ببخشم، اگر قراره من عذاب بشم پس این هم باید عذاب بشه.
    اینجاست که خداشروع میکنه به محاسبه اعمال و حساب و کتاب!!!!!!!!!!
    بیدار باش.

  • 26 سالمه یک بند گناه کردم.نه از خدا ترسیدم نه از قانون .الان گناه نمیکنم چون خدارو دوست دارم . الان ترس دارم ازش چون خیلی بزرگه ولی بیشتر عاشقشم. همه ای این پاک بودن رو مدیون سید حسن اقامیری ام ,انشالله از فتنه ای شما ها همیشه دور باشه.

  • 26 سالمه یک بند گناه کردم.نه از خدا ترسیدم نه از قانون .الان گناه نمیکنم چون خدارو دوست دارم . الان ترس دارم ازش چون خیلی بزرگه ولی بیشتر عاشقشم. همه ای این پاک بودن رو مدیون سید حسن اقامیری ام ,انشالله از فتنه ای شما ها همیشه دور باشه.

  • 2ساعت حرف زدی کلا الکی.
    ناراحتی که چرا اقا میری به بسیج و ارگان های سیاسی ولی به ظاهر دینی گیر میده.
    اسلام واقعی براتون غریبه
    همانطور که وقتی امام زمان بیاد اسلام دین غریبیه.

  • هیچ کدوم از نقدها صحیح نبودن
    انگار فقط دنبال بهونه اند آقایون
    اگه راست میگید مثل حضرت آقا خامنه ای نقد کنید که مو لا درزش نره
    نه این نقد های الکی

  • زنده باد سید حسن اقامیری کسی در حد سید حسن نیست ک بخاد نقدش کنه تو این کشور هر کی حرف راست میزنه دروغگو تنها سید و اخوند راستگو خود اقا میری دوست دارم

  • عزیزم انشاءالله عاقبت بخیر بشی...

  • با سلام و تشکر از نقد عالمانه و قرانی شما . این مردک اقا میری واقعا ادم رو عصبانی می کنه معلوم نیست این مزخرفات رو از کدوم پستویی در اورده

  • حجم خیلی زیاده، لطفا یا حجمش رو پایین بیارید یا اینکه متنش رو قرار بدید.
    با تشکر

  • سلام
    متن و صوت این سخنرانی رو می تونید از وبلاگ www.naghdeaghamiri.blog.ir دانلود کنید.