نیمه پنهان ماه - شهید محمد حسن ترابیان


بابا دلم برای آقا امام رضا(ع) و حرمش تنگ شده، گفتم: «برو مشهد»، گفت: بابا مرخصی ‌ام کم است و از طرفی امام فرموده جبهه‌ ها را پر کنید، می ‌ترسم حرف امام زمین بماند. گفتم: «برو ان شاءالله خدا نصیب می‌ کند» و او رفت و طولی نکشید که پیغام فرستادند بیایید معراج شهدای اهواز جسد محمد حسن را شناسایی کنید، رفتیم ولی هر چه گشتیم پیدایش نکردیم که بعد از مدتی گفتند عذرخواهی می ‌کنیم، جسد محمد حسن اشتباهی به مشهد منتقل شده!

این ها بخش کوتاهی است از خاطرات پدر شهید محمد حسین ترابیان معروف به «حسن قمی»، جانشین معاونت طرح و عملیات لشکر ۲۷ که حرف ولی امر زمان خویش را زمین نگذاشت و به دستور او عمل کرد و مزدش را هم گرفت.

شهید ترابیان در بخشی از وصیت نامه خویش بر این سیره رفتاری اش تاکید کرده و می گوید: «اگر ما خیر و صلاح مملکتمان را بخواهیم باید ولایت فقیه را حمایت کنیم زیرا اینجا مملکت امام عصر(عج) و ولی فقیه است».

مجموعه نیمه پنهان ماه که به زندگی نامه شهدا، در گفت وگو با همسران آنها می پردازد این هفته میزبان زهرا شیخ بیگ همسر شهید ترابیان خواهد بود.

این شهید بزرگوار در آذر ۱۳۶۱ با زهرا شیخ بیگ که در سپاه قم خدمت می کرد، ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. شیخ بیگ او را فردی عاطفی، مهربان و خانواده دوست می داند و همواره از بودن در کنار او احساس افتخار می کند


+ 
5

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.