اصرار خانم ها برای کار کردن


اگر خانم ها به شغل اصلی خود (خانه داری) فکر میکردند، همانند سیدة نساء العالمین حضرت فاطمة الزهرا (سلام الله علیها)، الان وضعیت ازدواج و بیکاریِ پسران جامعه خیلی خیلی خوب بود!


+ 
53

- 
4

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • باید به این مورد هم مثل سایر معضلات عمده به طور ریشه ای و صحیح پرداخته بشه. در یک کشور اسلامی همۀ جوانب را در نظر بگیریم... امروز در ایران عمر و سرمایۀ هنگفتی از بانوان و دختران صرف کسب مهارت ها و دانش های تخصصی در رشته های مختلف تحصیلی شده که متأسفانه بازدارندۀ نیل به آرامش حقیقی از سوی آنان و خانواده هایشان بوده و هست! فراموش نکنید بسیاری از افراد دختر و زن علی رغم پرداخت این هزینه ها و تلاش بی وقفه به دلیل مسائل و مصائب عمده تری که گریبانگیر جامعۀ ماست( نظیر اِعمال رابطه به جای ضابطه و عدم تفهیم نیازهای کشور برای تربیت نیرو های متخصص وخلاصه اهمال کاری های سازمان ها و نهاد های مختلف)، هنوز نتوانسته اند بازده مناسبی را از تلاش ها و صرف هزینه های گزاف دریافت و خود برای جامعه کارآمد باشند، بهتر است بدانید در بحث بیکاری نسبت خروجی آماری زن آماده به کار و مرد نیازمند به کار در قیاس با افراد شاغل از هر دو گروه جنسی متناسب است! یعنی معضل بیکاری به یک نسبت گریبانگیر هر دو جنسیت است! در بحث رقابت برای اشغال کرسی های مهارت اندوزی (مثل دانشگاه ها)، یکی از دلایل برتری خانم های متولد دهۀ 60، برتری جمعیت آنان نسبت به آقایان بوده، همین!! حال باید ریشه را در عدم نظارت و اهمال دول پیشین در کنترل جمعیت در پیوست کنترل غذا و دارو که قطعاً در تعیین جنسیت فرزندان آن دهه مؤثر بوده است جُست! حالا که نمی توانیم چرخ مملکت را با نگاه های جنسیت گرایانه بخوابانیم!!!! اگر کاری از عهدۀ یک زن مسئولیت پذیر بر می آید که در ازاء او مرد یا پسری با آن توانایی تربیت نشده، اولویت کار با آن بانوست! اما از حیث تربیت فرزند نیز موارد بیشماری مهم و مسئله است! مهر و توجه مادر به نسبت مهر و توجه پدر ارزشمند است، امروز اگر تقسیم وظایف به شکل گذشته معقول از آب در نیامده که نمی توان یک نسل دهۀ 60ی را نادیده گرفت و انتظارات نامعقول داشت!!! امروز ایثار یک پدر بیکار برای تربیت فرزند در جایگزینی او با مادر شاغل و کاسب درآمدخانواده متأسفانه ضروری است! اما برای اصلاح این جا به جایی استراتژی های جدید با استناد به احکام اسلامی لازم است که از سوی مدیریت های کلان باید اتفاق بیافتد. دوستان بیایید نگاه های تفرقه انگیز را از ذهنیت خود و جامعه دور کنیم.. دیروز خانم ها در قالب فمینیسم و امروز آقایان در تقابل با آن، پیرو یک واژۀ نو!!! این زنگ خطر است... از نیرو های تربیت شدۀ دلسوز و متعهد بدون خرده گرفتن استفاده و کشور را پیشرفت دهیم.

  • احسنت . بارک الله . این جور صحبت ها رو باید در رسانه ملی بهش بپردازن تا از اینی که هست بد تر نشه . به جای اینکه دو ساعت سه ساعت در روز برنامه های مسخره و جلف و بی فایده پخش بشه با کلی تبلیغات باید این جور چیزارو برای مردم تبیین کنن . ممنون

  • سلام

    لطفا گوینده و سخنران را معرفی کنید تا سخنرانی کامل را گوش دهیم.

    تشکر