پاسخ کوبنده نماینده سوریه به «جاهلیت سیاسی» عربستان


سفیر دائم سوریه در سازمان ملل، با پاسخ کوبنده خود به تهدید نماینده عربستان سعودی، وی را به ترک صندلی خود و عقب نشینی وادار کرد.

در جلسه شامگاه سه شنبه مجمع عمومی سازمان ملل که تحت عنوان "تقویت تسامح و آشتی .. تقویت جوامع مسالمت جو و مبارزه با تندروی و خشونت" برگزار شد، نماینده دولت عربستان که گویی پس از حملات "آسان" و وحشیانه به مردم بی‌دفاع یمن، غرق در خیالات شده، مدعی شد: عربستان سعودی که "توانایی خود را در اقدام قاطع و نهایی اثبات کرده، از تلاش برای کمک به مردم سوریه برای رسیدن به آزادی کوتاهی نخواهد کرد"!

دقایقی بعد، دکتر بشار جعفری سفیر دائم سوریه در سازمان ملل، با تسلط و آرامش خاصی اظهار داشت: نماینده عربستان سخنان شرم‌آوری درباره کشورش بیان کرد و من لازم می دانم به این "جاهلیت سیاسی" و سخنان تحریک آمیز پاسخ دهم. گویی او فراموش کرده که موضوع مورد بحث در این جلسه، نبرد اعراب و اسرائیل و قضیه فلسطین است؛ اما او جهت قطب نما را منحرف کرد و به اسرائیل و حامیان آن خدمت کرد.

جعفری ادامه داد: عربستان و رژیم اسرائیل، اصل و ریشه تروریسم و تعصب و تنفر در جهان هستند. تفکر داعشی و سر بریدن و کشتن، اساسا یک تفکر وهابی و تکفیری است که منشأ آن عربستان سعودی است...

اما در مورد تهدیدی که علیه کشور من مطرح کرد و ادعا و یاوه‌گویی هایی که طرح نمود، باید بگویم که حرفهایش پیش از هر چیز، بیانگر حضور فعال حاکمان کشورش در توطئه علیه سوریه و اقدام مستمر آنان در پرورش و حمایت از تروریست های مزدور و اعزام آنان به سوریه از سراسر جهان است. عربستان از گذشته تا کنون، همواره کانون تفکر طایفه‌گری و تنفّرپراکنی بوده و از این جهت، کاملا مانند رژیم صهیونیستی اسرائیل است.

دکتر جعفری در ادامه در حالی که با مرتب کردن کاغذهای پیش روی خود، تسلط بر گفتار و بی‌اعتنایی به طرف مقابل را به رخ می‌کشید، افزود: اما اگر سفیر عربستان واقعا در خودش جرأت عمل به تهدید علیه کشور مرا می‌بیند، اینجا و در برابر همه شما او را به چالش و امتحان دعوت می کنم. عربستان اگر می تواند، به ما نشان دهد که بر ضد کشورم چه کاری از دستش بر می آید.. آن گاه خواهید دید که ما چگونه دستی را که به سوی سوریه دراز شود، قطع می کنیم و عربستان را به مجازاتی که سزاوار آن است، می رسانیم.

نماینده عربستان که توقع چنین پاسخ سهمگینی را نداشت، نتوانست در جای خود بنشیند و به سرعت صندلی خود را ترک کرد!


+ 
6

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.