مستند مهاجر - روایتی از زندگی فردی افغانی که در دوران دفاع مقدس مجروح شده


مهاجران افغان در میانه جنگ با شوروی به ایران آمدند، بسیاری از آنها مردمی جنگ زده، محروم و فقیر بودند که خسته از نبردهای پیاپی داخلی و درگیری های خارجی، به کشور دوست و همسایه، ایران پناه آوردند زیرا خود را با ایرانیان دارای سوابق و میراث فرهنگی مشترک و از یک دین و آیین می دانستند.

از سال ها پیش حضور افغانه در ایران امری عادی برای مردم بسیاری شهرهاست چه اینکه از کودکی دارای همکلاسان افغانی بوده اند و با بسیاری از آنها رفاقتی دیرینه دارند یا حتی در کسب و کار، با کارگران و حتی شرکای افغانی رو به رو شده اند.

اعتقادات دینی شیعیان افغانی سبب شد برخی از آنها حتی در هنگامه حمله عراق به ایران، دست از کار و زندگی بکشند و دوشادوش ایرانیان، در دفاع مقدس شرکت کنند، بعضی هایشان شهید، برخی جانباز و عده ای نیز جزو ایثارگرانی به شمار می روند که کمتر دیده شده اند و کمتر در موردشان سخن گفته می شود.

آقای غلامی، مهاجر افغانستانی ساکن کاشان است؛ او با دو دختر که یکی از آنها نابیناست و یک پسر معلول با دستمزد کارگری، به سختی زندگی می گذراند.

وی در دوران دفاع مقدس دچار مجروحیت شیمیایی و اعصاب شد. زندگی این فرد، خاطراتش و سختی هایی که در زندگی متحمل شده در مستند «مهاجر» به تصویر کشیده است


+ 
3

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.