دکتر حشمت الله قنبری و ردیابی مجموع فتنه ها در فتنه 88


حشمت الله قنبری در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع « شباهت های فتنه 88 با فتنه های تاریخ اسلام » گفت: فتنه 88 شیرینی حماسه مقتدرانه را به کام ملت تلخ و دشمن را برای مدتی به براندازی نظام امیدوار کرد.
حشمت الله قنبری استاد دانشگاه در خصوص حوادث سال 88 اظهار داشت: در سال 88 هم در جریان انتخابات و هم متعاقب برگزاری انتخاب در دهمین دوره ریاست جمهوری،حوادث تلخی به وقوع پیوست که دستاوردهای عبرت آموزی نیز داشت؛ در این وقایع شیرینی حماسه مقتدرانه ملت ایران در ذائقه ملت تلخ شد و برای مدتی دشمن به براندازی نظام امیدوار شده موجی از ناآرامی در جامعه ایران ایجاد و فضای متشنجی در خانواده های ایرانی به وجود آمد.
شیرینی حماسه مقتدرانه ملت ایران در ذائقه ملت تلخ شد
وی ادامه داد: گذشته از آن بخشی از انرژی که دستگاه های نظام باید خرج خدمت به مردم می کردند؛به هدر رفت و واژگانی مانند فتنه،خواص و بصیرت به شکل فراگیری در فرهنگ نامه سیاسی کشور وارد شد و تا مدت ها این واژگان در هر نشستی رد و بدل می شد.
قنبری با بیان این که موضوع فتنه واژه جدیدی نیست،تاکید کرد: موضوع فتنه چه در دوران انقلاب و چه در آن چه بر ملت سپری شد واژه جدیدی نیست و خود ذات اقدس الهی فتنه را مهم تر از قتل قرار داده است.
مجموعه فتنه های بعد از انقلاب را می توان در فتنه 88 ردیابی کرد
وی ادامه داد: آن چه از فتنه بر می آید؛ مجموعه ای جریانات اجتماعی سیاسی بود که فضای جامعه ایران را در موج حق و باطل با یک بحران مواجه کرد و به اعتقاد بنده فتنه 88 تنها یک فتنه نبود البته وقایع 88 فتنه کور و تاریک بود که مجموعه ی فتنه های بعد از انقلاب را می توان در فتنه 88 ردیابی کرد و آن چه این فتنه را متمایز می کرد،مدیریت بیگانه به صورت ملموس در این فتنه بود.
استاد دانشگاه افزود: اما آن چه که قطعی است برنامه ریزی دشمنان انقلاب برای جریان فتنه است و نیروی عملیاتی آن ها در داخل به گونه ای وارد عمل شده اند که اگر قرار بود دشمنان از نخبگان خود افراد فتنه را انتخاب می کردند آن ها تا این حد موفق عمل نمی کردند.

برخورد با این فتنه بدون شجاعت حیدری ممکن نبود

قنبری تصریح کرد: برخورد با فتنه 88 بدون شجاعت حیدری ممکن نبود و حکم ملت ایران آن بود که این شجاعت را در سایه خون شهدا در خود نهادینه کرده و علاوه بر شجاعت با فرزانگی به مقابله با فتنه برخواست.

وی افزود: من معتقدم اگر مردم ایران درعصر پیغمبر(ص)، امیر المومنین(ع) و امام حسن(ع) بودند سرنوشت امت اسلامی غیر از آن چه که امروز شاهد آن هستیم،رقم می خورد.

استاد دانشگاه در ادامه نقبی به تاریخ اسلام زد و گفت: مقطع دوران امیر المومنین (ع)زمانی که ایشان حکومت را در دست گرفتند،در آغاز این حکومت قبل از آن که با جنگ های مختلف مواجه شوند با فتنه روبرو بودند و تمام جنگ ها محصول فتنه بود.

امیرالمومنین(ع) تا آخرین لحظه با زبیر مدارا کرد

قنبری افزود: فتنه گاهی در قالب "جنگ جمل" ظهور پیدا کرد به این ترتیب که در حوادث جمل عده ای با وجود این که در کنار پیامبر(ص)بودند،اما در یافتن واقعیت با مشکل روبرو شدند و مردم با این واقعه روبرو بودند که از یک طرف امیرالمومین(ص) با آن جایگاه قرار داشت و در طرف دیگر کسانی که در خانه پیغمبر (ص)بودند و کسانی که افکار عمومی جامعه نسبت به آن ها سهم درستی نداشت.

وی با عنوان نمونه به شخصیت "زبیر" اشاره کرد و تصریح کرد: وقتی پیغمبر(ص) از دنیا رفتند، چهار نفر در کنار حضرت امیر(ع)بودند که یکی از آن ها" زبیر" بود. وی به عنوان یک نماد بازی خورده است که امیرالمومنین(ع) تا آخرین لحظه با زبیر مدارا می کند؛ این افراد اهل توبه هم نیستند و برگشت نمی کنند وقتی حضرت علی(ع) این فتنه را از بین می برد؛ "می فرماید: با عده ای مدارا کنید" حضرت آن ها را نه به دادگاه می فرستد و نه آن ها را می کشد با وجود این که ایشان حاکم اسلامی هستند.

"زبیر" نماد انسان بازی خورده است

استاد دانشگاه ادامه داد: در جریان این فتنه پس از آن که افراد پیک های فرستاده شده از طرف حضرت علی (ع) را رد می کنند؛دست آخر خود حضرت وارد عمل می شوند و آن ها دراین لحظه شعار "مرده باد "را سر می دهند این ها حاکی از مظلومیت حضرت امیر(ع) است.

قنبری افزود: ائمه تراز عملشان تراز حق است و هیچ دایره فتنه ای آن ها را از اهداف اصلی شان دور نمی کند؛اهدافی که در حقیقت به مصلحت ملت اسلامی منتهی خواهد شد.

آن چه که بر فرق علی (ع) فرود آمد شمشیر فتنه بود

وی در ادامه با بیان این که در هر سه فتنه نقش یهود به وضوح دیده می شد،اظهار داشت: بر همین اساس این فتنه علیه امیرالمومنین(ع) رقم خورد و 25 سال بذر کینه علیه امام علی (ع) را در دل مردم کاشتند و عوامل نفوذی شان را همه جا فعال کردند و بعد از آن هم اطرافیان امام حسن(ع) را ربودند.

استاد دانشگاه افزود: آن چه که بر فرق علی (ع) فرود آمد شمشیر کفر نبود بلکه شمشیر فتنه بود.

فتنه سال 88 از جنس جنگ احزاب بود

قنبری فتنه 88 را دارای عقبه عنوان کرد و اظهار داشت:فتنه سال 88 از جنس جنگ احزاب بود و همه شیاطین جمع شده بودند تا آن چه که از اسلام است برچینند.

وی با اشاره به این که در دوران بعد از جنگ دولتی به روی کار آمد که موسوم به سازندگی بود تصریح کرد: این دولت توسعه را به عدالت اجتماعی مقدم داشت و در اواخر این دولت عده ای به این نتیجه رسیدند که کشور بدون امیر و سردار اداره نمی شود و به دنبال تعقیب قانون اساسی افتادند تا دوره سازندگی را ادامه بدهند اما دیده بانان این نظام اجازه ندادند.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در یک نماز جمعه به مردم القا کردند که کسی که شما به او رای می دهید از درون صندوق بیرون نمی آید و این نشان می دهد اساس فتنه دروغ است.

اگر امکان تقلب در انتخابات بود نه خاتمی و نه احمدی نژاد نباید به روی کار می آمدند

قنبری بیان داشت: بعد از دولت سازندگی با گذشت 8 سال از آن فردی به روی کار آمد که گفتمان انقلاب اسلامی را به عنوان روش کار خود عنوان کرد.

وی در راستای ایمن بودن انتخابات ایران افزود: اگر امکان تقلب در انتخابات بود نه خاتمی و نه احمدی نژاد نباید به روی کار می آمدند.

استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: دولت نهم حلقه نفوذ ناپذیر مدیریتی کشور را شکست و برای شکل گیری دولت دهم عده ای کمر همت بستند تا گفتمان انقلاب پیروز نشود.

برخی مناظره ها بی ادبانه و غیراسلامی بود

قنبری با اشاره به این که خیلی از کسانی که امروز در حاشیه هستند ،بدترین سخنان را به نظام دادند گفت: برخی مناظره ها هم بی ادبانه ، زشت و غیر اسلامی بود.

وی با بیان این که "شعار سبز حسینی" بنی امیه از آب در آمد اظهار داشت: در فتنه 88 خواص حق و باطل با تمام نیرو عمل کردند و استکبار نیز تمام امکانات خود را به خدمت در آورد و از سرمایه های مالی، سیاسی و رسانه ای هزینه کرد و در داخل هم خواص باطل دقیق عمل کردند.

استاد دانشگاه با اشاره به مصیبت امام حسن مجتبی(ع) گفت: در حماسه 9 دی کسانی به میدان آمدند که درپای صندوق های رای حضور یافتند.

قنبری با اشاره به این که اگر مردم ایران در زمان گذشته حضور داشتند تاریخ اسلام قطعاً تغییر می یافت،افزود: کسانی که در 9 دی حضور داشتند بالغ بر 40 میلیون نفر بودند به طوری که آن ها در انتخابات حاضر شدند.

وی با بیان این که بنده در گذشته می گفتم که یک میلیون نفر آن ها نااهل بودند،اما بعداً متوجه اشتباهم شدم اظهار داشت: بعدها متوجه شدم نااهل کسی است که این گونه فکر می کند.

استاد دانشگاه افزود: کسانی که رای داده بودند و با فتنه مواجه شدند متوجه شدند که ارزش ها و مقدسات دینی مورد تهاجم قرار گرفته است.

قنبری با اشاره به این که عده ای در انتخابات به رقبای دسته اول رای دادند،خاطر نشان کرد: آن ها متوجه شدند که مسلمات اسلام در خطر است به طوری که موضوع این و آن مطرح نبود ،بلکه اساس اسلام و ولایت دین را در خطر دیدند.

وی با بیان این که رئیس جمهور جدید بعداً خودش گرفتار فتنه شده بود گفت: آن چه را که زحمت در دوره نهم کشیده شده بود با موج طغیانگر به ظهور رسید.

استاد دانشگاه با اشاره به بصیرت و آگاهی مردم ادامه داد: مردم اجازه ظهور و بروز فرصت را به ناهالان ندادند.

قنبری ادامه داد که کسانی که به دیگران رای داده بودند و برای اسلامی در صحنه حاضر شدند میان خودشان و نظام همچنین میان اسلام و مقدسات و خودشان به تعریف رسیدند.

وی با بیان این که اکنون وقت دفاع کردن از رای من نیست بلکه وقت دفاع از نظام است افزود: ولایت فی نفس است.

تشخیص درست داشتن در جبهه حق قاطبه ملت ایران است

استاد دانشگاه با اشاره به این که خواص به معنای فرزانگی،بینایی دل داشتن و تشخیص درست داشتن در جبهه حق قاطبه ملت ایران است، خاطر نشان کرد: این مسئله تعارف نیست بلکه حقیقت است.

در هیچ دوره ای از تاریخ اسلام مردمی نظیر ملت ایران وجود نداشت

قنبری با تاکید بر این که در هیچ دوره ای از تاریخ اسلام مردمی نظیر ملت ایران با چنین بینایی دقیق و ژرفی سابقه نداشته است، گفت: حلقه انحراف جریان فتنه است.

وی با بیان این که بسیاری در این عرصه مال اندیشی کردند ،افزود: پیوند بین امام (ره)و مردم در انقلاب ما به آیت الهی تبدیل شده است به گونه ای که خط قرمز ما دین، اسلام و شریعت محسوب می شود.
استاد دانشگاه با اشاره به سوره منافقون گفت: خداوند در قرآن به پیغمبر(ص) فرمود:"منافقین پیش تو می آیند و می گویند فرستاده خدا هستی به طوری که آن ها راست نمی گویند،زیرا آن ها ایمانشان را سپر دنیا و منافعشان قرار داده اند."

قنبری با اشاره به این که عده ای ممکن است ظواهرشان دینی باشد اما درونشان پوچ و بی اعتبار ،اظهارداشت: این عده غیر قابل اعتماد هستند به طوری که روح آمرزش و استغفار ندارند و از هر نوع مرحمتی سوء استفاده می کنند.


+ 
27

- 
4

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • دکتر تقلبی کثیف.روزی همه خیانت های شما آشکار خواهد شد

  • خیلی واضح و مشخص است ،تحت تاثیر استراتژی انفولانزای نیویورکی نظرداده اید؛
    آمریکا طی ۲۰ سال در تقابل با ایران ۱۵ گام برداشته
    این ۱۵ پرده استراتژیک عبارتند از:
    1-- سیاست مهار دو جانبه - در قبال عراق و ایران.
    2- استراتژی توهین آمیز هویچ و چماق
    3- پلیس خوب، پلیس بد
    4- استراتژی مکانیزم ماشه
    5-دکترین شوک و بهت
    6- چیکن استراتژی
    7- استراتژی قورباغه
    8-آنفولانزای نیویورکی
    9- اسنک استراتژی (یعنی محیط بین‌الملل را برای کشور دشمن فریزر می‌کنند تا منجمد شود.
    این سیاست سال۸۷ در قالب برداشتن یوتِرن از مناسبات و معاملات بین‌الملی ایران بود که در سال ۹۰، آرام آرام نشست؛
    جنگ ارزی علیه ایران به راه افتاد و مشکلات اقتصادی ایران را تشدید کرد.)

    10-استراتژی آژاکس۲
    11- استراتژی مِدِئا
    12-درگیری مستقیم ایران و آمریکا از سال ۸۹:
    الف- بزرگترین جنگ جهانی سایبری علیه ایران با ویروس استاکس نت که در فیلم مستند zero days شرح داده شد.
    ب- حمله‌ی هوایی هواپیماهای بدون سرنشین RQ-170 و هواپیمای ایگل به ایران
    ج- طرح ترور دانشمندان هسته‌ای
    13-استراتژی مهمانی لک‌لک ؛
    (به این معنا که بشقاب سوپ در مقابل لک‌لک قرار دارد اما او با منقارهای بزرگ، امکان استفاده از این غذا را ندارد.
    ایران به ضیافت دعوت شد و بشقاب غذا در صحنه اقتصاد بین‌الملل مقابل او قرار گرفت اما به علت برداشته شدن یوتِرن، امکان استفاده از آن را ندارد.)
    (همانکه گفتند ،تمام تحریم ها برداشته شد.......)

    14-جنگ هیبریدی ؛
    به معنای فعال سازی گسل‌های جامعه در راستای نیل به رژیم چنج.
    جامعه‌ی ما حدوداً ۵۵ گسل دارد که طی چند ماه گذشته چندین موج از آن فعال شد؛ (گسل دراویش، آشوب‌های ۹دی، جدایی‌طلبی، حجاب، جنگ ارزی، تلگرام و...) امسال باید منتظر آزاد سازی ۲۰ گسل باشیم.

    15-تحادیه اروپا مجدداً هویچ و چماق را به دست گرفته است.
    تا برای حفظ برجام، امتیازات دیگر بدهیم:
    ۱- تحدید موشکی ایران
    ۲- خروج نیروی قدس ایران از منطقه‌
    ۳- پذیرش بهایی‌ها و رسمیت دادن به هم‌جنس‌بازی و... در مفاد حقوق بشری
    ۴- ابدی شدن محدودیت‌های پذیرفته شده در برجام

  • درود . جناب قنبری خیلی تند روی میکنید و نمیخواهید حق به حق دار برسه .

    وقتی 15 تا 20 میلیون رأی پشت یک یا دونفره چرا باید اینگونه سخن بگوییم . آیا احمدی

    نژاد اشتباهاتی نداشته کی باعث اشتباهات بیشتر احمدی نژاد شد .ویا چه چیزی باعت

    اشتباهات او شد اگر ایشان قدر شناس بودند خود را در خانه حبص ده روزه نمیکرد . اگر

    می بینی ننگ و نکبت و نفرت جامعه را فراگرفته به این دلیله که شیخ مهدی کرّوبی و

    مهندس موسوی را بدون محاکمه در حصر انداختند . و روحیّه ی نشاط در جامعه را سلب

    کردند وبهانه های همیشگی در چند سال اخیر ومانند آدامس در دهان بدخواهان جمهوری

    اسلامی بوده و هست که باید این بهانه ها را از آنها گرفت . این که دیگه دست ماست . شما

    استاد بزرگ دانشگاهید و میتوانید حرفهای مسالمت آمیز بزنید نه حرفهای تنش آمیز و

    نفرت انگیز . من با بی حجابهایی که از مهندس موسوی حمایت میکردند و از رنگ سبز که

    رنگ خدا ، رنگ حسین (ع) و رنگ بهار است سوء استفاده کردند مخالفم و یک کسی که

    فقط در تسخیر لانه جاسوسی شرکت داشته و یک سال شهردار تهران بوده آیا توانایی اداره

    یک کشور رادر 8 سال که تبعاتشو دیدم را داشت . جناب دکتر قنبری در این حرف که

    رهبر ما شجاع و با صلابت و دشمن شکنه شکّی نیست وباعث غرور ملّی است

    ولی ما باید کمک کنیم در جهان صلح

    برقرار باشه یا همیشه بر طبل جنگ باید بکوبیم و آیا این خوشایند پروردگار عالمیان هست یا

    نیست . ودر پایان روز جمهوری اسلامی را برهمه جشن باد میگویم ویاد آنروزها را گرامی

    میداریم و بر این نکته که علم بهتر است از ٍثروت و صلح برتر از جنگ است تأکید می نمایم

    و با صلابت پیروزی ملّت بزرگ ایران در تمامی عرصه ها عرض میکنم که باید سیاست را با

    پدر و مادر دارش کنیم تا از این همه خشونت و نا آرامی و جنگ ها و خونریزی ها در تمامی

    عالم و خاور میانه جلوگیری کنیم تا خداوند را خوشحال و شیطان را نابود کنیم . به امید آن

    روز و به امید ظهور حقّ - رمضانی