نماهنگ عشق بی مرز در سوگ شهید صادق گنجی


ترانه‌ای « عشق بی مرز » اثری است در سوگ شهید «صادق گنجی»رایزن فرهنگی ایران در پاکستان و از دوستان شهید آوینی که در سال ۶۹ در لاهور پاکستان ترور شد.

صادق گنجی (زاده اردیبهشت ۱۳۴۲ فسا)، از اهالی برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر، پس از اتمام دوران دبیرستان راهی تهران شد و در مدرسه عالی شهید مطهری به تحصیل علوم دینی پرداخت. در زمان جنگ با عراق به مدت بیست ماه در جبهه‌های مختلف حضور یافت. مدتی مسئولیت بازرسی اداره عقیدتی سیاسی در نیروی دریایی سپاه پاسداران را داشت و چندماهی در وزارت ارشاد مشغول شد. او در سال ۱۳۶۵ در شهر لاهور پاکستان، مسئولیت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شد.

وی روزهای پایانی ماموریت خود بعنوان رایزن فرهنگی را در پاکستان می‌گذاراند و در آستانه مراسم تودیعی که روز ۲۸ آذرماه ۱۳۶۹ شمسی در لاهور پاکستان توسط شاعران و نویسندگان پاکستانی برپا کرده بودند توسط شاخه نظامی سپاه صحابه جلو درب هتل مراسم ترور شد. گنجی مسئولیت کنسولگری و خانه فرهنگ ایران در لاهور پاکستان را از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۹ بر عهده داشت و در زمان فعالیت در پاکستان از نفوذ زیادی در میان گروه‌های شیعه و سنی برخوردار بود.

این ترانه با صدای «امیرحسین سمیعی»، ترانه‌سرایی «نعمت‌الله سعیدی» و آهنگسازی «سعید عظیمی» تولید شده است.


+ 
5

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.