بخش دوم «مستند نبرد خاموش» - تحریم هایی که فرصت ها را ساختند - شبکه افق سیما


برای دانلود بخش اول به لینک زیر بروید: http://roshangari.ir/video/29870 /.....مستند «نبرد خاموش» که مصطفی رضوانی آن را نویسندگی و کارگردانی کرده، با نگاهی متفاوت به موضوع تحریم‌های نفتی سال ۹۱ پرداخته و تاثیر آن بر زندگی مردم، کم‌کاری و بی‌توجهی مسئولان قبلی و فعلی برای خنثی سازی اثرات آن و همچنین برکات ناشی از تحریم را به تصویر می‌کشد./....


+ 
6

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • رغم های میلیاردی رو میبرن , باش تا امام امان بیاد درستش کنه !!

  • مستند خوبی بود اما یک سؤال :
    این مافیایی که از ان اسم میبرد چه کسانی هستند ؟ کارگر هایی که در شیراز مشغول سازندگی بودند که نمیتوانند جز مافیا باشند , میتوانند ؟
    ضمنا تا کی میخواهیم این مطلب را به خورد مردم بدهیم که یا باید تمام و کمال تسلیم اوامر غرب باشیم یا در حال جنگ با غرب ؟ به نظر شما نمیشه با غرب تعامل کرد و با دانش و سیاست صحیح نه نوکر باشیم و نه مدعی ارباب بودن ؟ به نظر شما سیاست خانه نشین کردن بیشتر از ۱۵۰ استاد دانشگاه که در رشته اقتصاد مشغول تدریس بودند سیاست درستی بود و سیاستی بود در جهت مبارزه با وابستگی ؟ در زبان انگلیسی یک واژه یی است به نام (Institutional Corruption) یعنی یک فساد سازمانی یعنی نه اینکه تمام افراد یک سازمان فاسد هستند بلکه سازمان به دلیل قوانین اش و یا سیاستش فاسد است که به نظر من سیستم اقتصادی ایران بصورت سازمانی فاسد است هرچند که بسیاری از مدیرانش دلسوز و کارامد هستند . به نظر من این افراد فاسد به یک دسته و گروه متعلق نیستند یعنی این افراد میتواند جز اصولگراها باشند یا در گروه اصلاح طلبان جا خوش کرده باشند و یا در مجلس نفوذ کرده باشند و .. البته اینگونه افراد فساد در تمام کشورهای سرمایه داری وجود دارند اما به دلیل قوانین سخت و وجود بازرسینی که خارج از ان سازمان هستند و مستقل هستند و آزادی مطبوعات و اخبار فساد اقتصادی در کشورها و جوامع پیشرفته بسیار کمتر از جوامع رو به رشد مانند ایران , چین هند , روسیه است.
    دشمن ما خود ما هستیم چرا که این خود ما هستیم که با سیاستهای غلط و پارتی بازی و رانت خواری شرایط را برای اعمال نفوذ غربیها فراهم میکنیم.
    در ایران کسانیکه کسی بفکر سرمایه گذاری طولانی مدت نیست یعنی کمتر کسی استکه به دنبال راه انداختن یک کارخانه یا خط تولید باشد , همه به دنبال این هستند که سرمایه شان بعد از سرمایه گذاری هر چه زودتر به دستشان برگردد آنهم به سود کلان به همین علت اکثر کسانیکه توان مالی سرمایه گذاری دارند یا به ساخت و ساز مشغولند یا به واردات و این یکی دلیل مهم افزایش بیکاری در کشور است. البته من دلیل این نوع نگرش را فقط مال پرستی و پول دوستی نمیدانم بلکه نبود اعتماد و اطمینان به آینده اقتصادی مملکت استکه موجب ترس بعضی از سرمایه داران جهت سرمایه گذاری طولانی مدت میشود که این بر میگردد به سیاست کلان دولت