سیدحسن نصرالله عراق کیست؟


سیدحسن نصرالله عراق کیست؟به گزارش المانیتور، با وجود حضور گروههای مختلف در عراق، اما نبود نمونه‌ای چون حزب‌الله لبنان در این کشور باعث شد تا داعش بتواند به موصل حمله ور شود و مناطق دیگری را نیز تحت سیطره خود درآورد و تا جاده سامرا پیش آید.نا به این گزارش، ایران دارای تأثیر دینی و سیاسی بالایی در عراق است و هیچ کس نمی‌تواند منکر نفوذ و حضور ایران در این کشور شود. سپاه قدس ایران به فرماندهی «سردار قاسم سلیمانی» توانست سریعا گروههای مختلف (از جمله گروه‌های) شیعی را نظم داده و با کمک کارشناسانی از حزب‌الله لبنان آن‌ها را به بهترین جنگجویان مبارزه با داعش تبدیل کند.

المانیتور در ادامه از شخصی به نام «سیدهاشم الحیدری» صحبت می‌کند، فردی که جدیدا در سپهر سیاسی و نظامی عراق ظهور یافته و به خصوص در روز عاشورا و طی خطبه آتشین و غرای خود، چهره کاریزماتیک و مصمم خود را به رخ همگان کشید. وی گویی نسخه جدید از سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان است.

خارج از گزارش پیش رو باید گفت، سیدهاشم الحیدری شخصی است که شیخ «حسین المعتوق» از علمای برجسته کویت در وصف او می‌گوید: سیدهاشم الحیدری مورد اعتماد کامل سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان است. او خود را سرباز سید حسن نصرالله و ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای می‌داند و گروه متبوعش هم جملگی از مریدان ولی امر هستند.


+ 
23

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.