سخنرانی رحیم پور ازغدی - مرامنامه تعزیه و عزت شیعه


(مرگ من به دست وهابیت شیعی و شیعیان انگلیسی اتفاق خواهد افتاد و اینها دو بار اقدام به ترور من کرده و موفق نشده‌اند. این را برای اولین بار می‌گویم، دو بار ترور من به دست گروهک‌های تروریستی اسرائیلی (همان تیمی که دانشمندان هسته‌ای کشورمان را ترور کرد) ناکام ماند. ریگی هم در اعترافات خود عنوان کرده بود که قصد ترور بنده را داشته است و من مطمئن هستم در پایان با تروری با فرجام به دست این حرامزاگان شهید و راه خود را با خون خود ادامه می‌دهم)
(عزاداری اعم از مداحی و مرثیه‌خوانی و جریان هیئت‌های مذهبی به عنوان یک نهاد اجتماعی در جهان حرکتی بی‌نظیر و ارزشمند است. استاد رحیم پورازغدی افزود: در هیچ یک از ادیان و مذاهب اینچنین نهاد اجتماعی که به صورت تشکیلاتی به عزاداری بپردازند دیده نمی‌شود و بدون شک هیئات مذهبی معجزه تشیع است. بیش از هزار سال است مداحی و روضه‌خوانی توانسته پرچم امام حسین (ع) را در جهان برافراشته نگاه دارد، اشک ریختن برای سیدالشهدا و عزاداری در مصیبت اهل بیت (ع) همچون نماز جمعه یک حرکت عبادی سیاسی است چرا که قطعا اگر کربلا یک جریان سیاسی نبود، اتفاق نمی‌افتاد. هرکس تلاش کند که عزاداری اهل بیت (ع)‌ و به ویژه اباعبدالله (ع)‌ را به عواطف شخصی خود مبدل کند فرهنگ اهل بیت و تشیع را زیر سؤال برده است.
پیرامون این صحبتها که در آن به موضوعاتی از قبیل دهه های عزاداری نوظهوری، همچون دهه محسنیه اشاره شد، در شبکه های اجتماعی از سوی افرادی مورد هجمه های قرار گرفت و همینطور کلیپ های منقطعی از صحبتهای ایشان به اشتراک گذاشته شد که بدون مقدمه و موخره اینطور نمایان می کرد که استاد رحیم پور ازغدی، اصل عزاداری برای اهل بیت و معصومین را مورد نقد قرار داده اند و نقل منقطع این صحبتها توسط عده ای از دوستداران اهل بیت و بدون اطلاع از تمام محتوای این سخنرانی منجر به، اظهار نظر های اولیه تند و گاها توهین آمیز به این دانشمند و نظریه پرداز بزرگ جهان اسلام شد که سالهای زیادی از عمر خود را به تبلیغ و ترویج علوم اسلامی و وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی در داخل و خارج از کشورمان سپری نموده است. البته تهیه این کلیپ ها و نقل قول های منقطع صحبتهای ایشان که قبلا هم از طرف انجمن حجتیه مورد هجمه قرار گرفته بودند بسیار مشکوک بود. ایشان همچنین در سال ۹۱ به گفته مسئول وقت وزارت اطلاعات سه بار هدف تیم های ترور قرار گرفته اند)


+ 
8

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.