تولید بازی کامپیوتری انقلاب ۵۷ ایران در آمریکا


تولید بازی کامپیوتری انقلاب ۵۷ ایران در آمریکا
درباره بازی رایانه ای 1979: نوید خوانساری درباره بازی «تاریخ انقلاب اسلامی ایران» می گوید.

نوید خوانساری 41 ساله، کارگردان سینمایی بازی های GTA: San Andreas و Max Payne و Bully جدیدترین بازی خود را به صورت مستقل می سازد.این بازی به طور کامل به وقایع و حوادث پایتخت ایران ، تهران در سال های 1979 میلادی (سال 1358 شمسی ) می پردازد.


نوید خوانساری 41 ساله، کارگردان سینمایی بازی های GTA: San Andreas و Max Payne و Bully جدیدترین بازی خود را به صورت مستقل می سازد.این بازی به طور کامل به وقایع و حوادث پایتخت ایران ، تهران در سال های 1979 میلادی (سال 1358 شمسی ) می پردازد.

نوید خوانساری دیگر با کمپانی Rockstar همکاری نمی کند و در استدیوی مستقل خود Inkstories مشغول به کار است او تا به حال بخشی های سینمایی بازیهایی مثل Alan Wake و Homefront را در این استدیو ساخته است .بازی بعدی او که زیر نظر مستقیم نوید ساخته می شود 1979 نام داد که نگاهی به حوادث سرنگونی شاه و همچنین بحث گروگانگیری و اشغال سفارت آمریکا می پردازد . این بازی به صورت چند شخصیتی است و داستان بازی از دید چند شخصیت صورت می گیرد و بازی بر اساس دید چند شخصیت قابل بازی روایت می شود .


در این بازی حوادث گروگانگیری افراد سفارت آمریکا که بعد از انقلاب اسلامی ایران روی داد و از حوادث بزرگ دوران آن زمان است به تصویر کشیده میشود .بازی به صورت دنیای باز (open-world ) و sandbox است که از ویژگی های بارز Grand Theft Auto است اما نوید خوانساری اعلام کرده است که ویژگی های دیگری نیز در بازی گنجانده شده است مثل عبور با زحمت از بین ماموران گشت که به اختصار baton-pass نامیده شده است .


با توجه به تجربه بازی سازی و موفقیت بخش سینمایی استدیوی او ، نوید خوانساری این امید را دارد تا بازی جدید او ابهامات آن دوره از تاریخ ایران را برطرف کند . با توجه به این که بازی در حال ساخت است ولی در سایت Inkstories نام هیچ ناشری به چشم نمی خورد .

نوید خوانساری ایده های بلند پروازانه خود را در این بازی می خواهد پیاده سازی کند و به این نکته نیز باید توجه داشت که در زمان انقلاب اسلامی و مدتی بعد از آن او در ایران بوده است و با آن دوران آشنایی دارد .نوید و خانواده او پس از مدتی از سقوط نظان شاه ایران به کانادا فرار کردند و بعد از مدتی نوید به عنوان یک فیلم ساز شروع به فعالیت کرد و بعد ها به استدیوی Rockstar Games پیوست .

او در بازی های GTA 3 و Vice City و San Andreas و دو نسخه Max Payne و نسخه اول Red Dead Revolver و Bully به عنوان کارگردان سینمایی مشغول به فعالیت بوده است و در بین سالهای 2001 تا 2005 نیز در تمامی پروژه های Rockstar همکاری داشته است .بعدها او Rockstar را ترک کرد و به همراه همسر خود Vassiliki استدیوی iNKstories را تاسیس کردند و بخش های سینمایی دوبازی Alan Wake و Homefront را در این استدیوی ساخته اند .


گیم پلی بازی :

در این بازی بازیکن نقش یک مترجم آمریکایی ایرانی را بر عهده می گیرد . در ابتدای بازی بازیکن باید از بین سه گزینه راه ورود به ایران را انتخاب کند :

1. با هلیکوپتر تیم ویژه نظامیان آمریکایی وارد ایران شود .
2. از طریق مرز عراق و با پوشش سربازان صدام حسین وارد ایران شود .
3. از طریق مرز افغانستان و سربازان طالبان وارد ایران شود .
در این بازی شما می توانید از ویژگی های یک شوتر سوم شخص نیز بهره ببرید .زبان باریکن نیز هم فارسی و هم انگلیسی است .

نوید خوانساری در این باره می گوید:
زمانیکه شما وارد ایران شوید دیگر به عنوان یک مترجم شناخته نخواهید شد و در واقع هویت شما می شود یک دانشجوی مخالف رژیم شاه که با برخی از افراد و عناصر انقلابی نیز برخورد خواهید داشت .در اینجا ماموریت شما تغییر می کند و ماموریت شما این می شود که به یک گروه نظامی کوچک وارد شوید و در پوششی مخفیانه فعالیت کنید . شمامی خواهید گروگان های آمریکایی را از ایران فراری بدهید و تمرکز خود را بر روی ساختن کشور قرار دهید ، اخباری از آغاز جنگ عراق با ایران مشکلات شما را دوچندان می کند.


خوانساری توضیح می دهد :
بیشتر گیم پلی بازی شامل عناصر بازی و اخلاقی مثل دیپلماسی فعال ، مخفی کاری ، دزدی ، ماشین رانی ، حمله های کوچک با باتوم به گروه های دیگر ، مبادلات کالا و خرید و فروش ، و حل پازل است . تمام افراد در این بازی مفید نیستند، ولی وجود دارند افرادی که با رشوه خواری وچشم پوشی از فعالیت های شما به شما کمک می کنند . در این بازی مکانیزم جدیدی از قربانی کردن نیز وجود دارد و در مراحلی که شما به مشکل برخورد کنید می تواندی با قربانی کردن افرادی از گروه خود و تسلیم کردن آنها به گروه های دیگر جان خود و افراد دیگر تیم را نجات بدهید .

در این بازی شما انتخاب خواهید کرد که آیا می خواهید افراد گروگان گرفته شده را از ایران فراری بدهید یا اینکه به گروه انقلابی پیوسته و در مقابل آمریکا از کشود خود دفاع کنید ؟


او در مصاحبه خود می گوید :
افرادی که با بازی های دنیای باز آشنایی داشته باشد شاید فکر کنند که ساخت این بازی راه رافتن بر روی لبه تیغ است اما من اینطور فکر نمی کنم بدور از بحث گرافیک بازی ، شما در این بازی انتخاب خوبی و بدی را در دست خود دارید . شما می توانید تصمیم بگیرید که در جبهه خوبی مبارزه کنید یا در جبهه شر و رفتار شما در این جبهه ها شخصیت شما را می سازد ( هنوز اطلاعی مبنی بر جبهه های خیر و شر وجود ندارد ). در واقع شما در یک حادثه واقعی و تاریخی وجود دارید و باید زندگی واقعی خود و تقابل خود را با اتفاقات واقعی به سرانجام برسانید .


بازی دارای بخش چند نفره نیز است و برای ابتدای کار 12 نقشه برای آن تایید شده است .هنوز اطلاع دقیقی از مود های ( سبک های ) بخش چند نفره آنلاین در دست نیست.اما گویا این مبارزات ترکیبی از مبارزات همراه با اسلحه و مخفی کاری است .


نوید خوانساری اعلام کرده است که این بازی تنهایک قسمت از این عنوان خواهد بود و قسمت های بعدی بازی به حوادث پاناما و دیکتاتور ان Manuel Noriega و همچنین حوادث لبیبی و دیکتاتور آن معمر قذافی در دهه 70 میلادی می پردازد .این بازی در نیمه راه تولید است و برای انتشار در سال آینده در حال آماده سازی است .


خوانساری اعلام کرده است که تبلیغات و فشار های سیاسی بر کار های او تاثیری ندارد و این فشار ها دوسویه است و گویا دولت آمریکا نیز از ساخت این بازی راضی نیست .


او در این باره می گوید :
انتقاد هایی از بازی در حال ساخت من میشود ، من در این بازی نگاهی به ترویج امریالیست توسط آمریکا ،حمله به کشور ها مستقل و همچنین خشونت و تیر اندازی در کشور های نوپا توسط عوامل آمریکایی دارم .

من در این بازی شخص خاصی را مورد بررسی قرار نخواهم داد و در واقع بازیکن می تواند از بین این دو طرز تفکر یکی را انتخاب کنند و بازی را پیش ببرد اما ویژگی اصلی بازی حوادث تاریخی است و اعتقادات بازیکن مورد توجه ما نیست و در واقع برای ما این مهم است که بازیکن خود را در بخش از تاریخ مهم دو کشور قرار بدهد .

بسیاری از بازیکن های این بازی بعد از دهه 80 و اوایل آن به دنیا آمده اند و اطلاع دقیقی از انقلاب ایران ندارند آنها هر چیزی که در مورد ایران و حوادث آن گفته شود را باور می کنند بدون اینکه اطلاعی از تاریخ آن دوران داشته باشند این بازی به بررسی حوادث دهه های 40 و 50 و 60 شمسی در ایران می پردازد و تاریخ آن دوران را روایت می کند .
هنوز پلتفرم های مقصد این بازی معرفی نشده است .


+ 
14

- 
5

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.