جزئیات مرگ مشکوک خبرنگار شبکه Press TV



به گزارش پرس تی وی سرینا شیم، هنگام بازگشت از محل تهیه گزارش، در حادثه رانندگی جان خود را از دست داد.

وی از جمله انگشت شمار خبرنگارانی است که در گزارش های خود، شجاعانه و با صراحت، به مسئله ورود تروریست ها به سوریه از خاک ترکیه اشاره کرده بود.

درروزهای اخیر دستگاه اطلاعاتی ترکیه، «سیرینا شیم»، را به اتهام واهی «تلاش برای جاسوسی» بازداشت کرده بود که علت این اتهام ارائه گزارش درباره سوریه بوده است.

وی که پس از شدت گرفتن درگیری های کوبانی و شکل گیری تظاهرات پیاپی در آنکارا و شهرهای دیگر ترکیه در اعتراض به سیاست های دولت آنکارا در برخورد با داعش، اخبار این اعتراضات را به خوبی پوشش داده بود.

این اقدام سرینا شیم سبب خشم دولت ترکیه و دستگیری وی به اتهام واهی جاسوسی شد.

حمیدرضا عمادی " مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی وی با اعلام این خبر به ایرنا گفت : خانم شیم که لبنانی بود، در داخل مرز ترکیه و نزدیکی مرز کوبانی در حادثه ای مشکوک به قتل رسیده است.

وی افزود: خانم شیم خبرنگار جنک شبکه پرس تی وی سابقه حضور در درگیری های دونتسک اوکراین -بغداد و همچنین نوار مرزی ترکیه و سوریه را داشت و گزارش های اختصاصی و میدانی از مرز بین ترکیه و سوریه برای شبکه پرس تی وی تهیه و ارسال می کرد.

عمادی با بیان این که سرینا شیم در ماموریت های محوله بسیار بی باک و شجاع بود، افزود: وی مادر دو فرزند خردسال بود.

مدیر اتاق خبر پرس تی وی گفت : دولت ترکیه باید پاسخگوی افکار عمومی دنیا و خبرنگاران باشد،زیرا خانم شیم بعد از یک دوره گزارش های انتقادی در حادثه ای مشکوک جان می بازد.

عمادی افزود: شبکه پرس تی وی حق خود را برای پیگیری کامل موضوع مرک این خبرنگار از کشور ترکیه محفوظ می داند.

بر اساس این گزارش یک خبرنگار دیگر همراه وی نیز در این حادثه مجروح شد.


+ 
1

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.