واکنش خاتمی به سخنان عجیب روحانی/حکومت باید راه بهشت را برای مردم هموار کند


سید احمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت : این روزها سخنانی مطرح شده است که به صورت شفاف و بی‌پرده آن را مطرح و باز می‌کنم تا حق و باطل قاطی نشود، ، گفته شد به زور شلاق نمی‌شود مردم را راهی بهشت کرد، این جمله سه معنا دارد./.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: مکتب ما مکتب منطق است و مکتب شلاق نیست. بنابراین باید جوان‌ها را هدایت کنیم و بگوییم راه غلط و درست کدام است./.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: اینکه بگویند مردم را آزاد بگذاریم تا هر کاری که می‌خواهند بکنند و در عرصه‌های اخلاقی ، سیاسی و اقتصادی آزادند و می‌توانند حدود الهی را بشکنند و امر به معروف و نهی از منکر هم نداشته باشیم، مورد تایید هیچ کس و هیچ مسئولی در نظام اسلامی نیست و این معنا، معنای نادرستی است و مورد تایید هیچ کس نیست و به هیچ مسئولی هم نمی‌شود آن را نسبت داد./.

وی با بیان اینکه این معنی هم غلط است که ما موظف نیستیم جاده بهشت را صاف کنیم، افزود: رسالت این است که جاده بهشت صاف شود، به همین جهت حکومت وظیفه دارد جاده را برای بهشتی شدن مردم هموار کند و این تحلیل به صورت شفاف و بدون هیچ موضع‌گیری در رابطه با این سخن که اخیرا مطرح شد، گفته شد.


+ 
3

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.