BBC فارسی و شرکا

BBC فارسی و شرکا

کانال غیر رسمی بی بی سی فارسی و دیگر شبکه های خائن فارسی زبان

BBC فارسی زیر مجموعه ای از خبرگزاری بین المللی بی بی سی است که به طور کامل در سیطره افکار ضداسلامی و اختلاف افکنانه وزارت امور خارجه انگلیس قرار دارد. این رسانه_ ی فارسی از طریق رادیو، اینترنت و تلویزیون فعالیت خبری خود را در راستای سیاست های وزارت امور خارجه انگلیس تعیین می کند.

این شبکه حکومتی انگلیس که به زبان فارسی پخش می شود با بودجه ۲۳٫۴ میلیون دلاری وزارت امور خارجه بریتانیا اداره می‌شود. البته بخش فارسی BBC  مدعی است با این وجود، رویکرد مستقلی نسبت به سیاستهای حکومتی راجع به رویدادها دارد، این در حالی است که برابر اسناد مشخص و روشن این شبکه در راستای حفظ منافع انگلستان به فعالیت و تبلیغ می‌پردازد.BBC  فارسی در دیرباز و از آغاز شکل گیری دارای سیاست فعالیت ضدخبری در سایه انتشار گزارشات و اخبار کذب بوده و امروز نیز مقامات حکومتی و دولتی انگلیس بر ادامه ی این روند تاکید دارند.

تاسیس بخش فارسی بی بی سی

تاسیس بخش فارسی بی بی سی تقریبا از ابتدای جنگ مورد نظر مقامات لندن بود. ظاهرا نخستین بار پیشنهاد و ضرورت این امر از سوی بولارد در گزارشی به تاریخ 29 دسامبر 1939 (سه ماه پس از آغاز جنگ) به لندن ارسال شد. این پیشنهاد چهل روز بعد در نهم فوریه 1940 از سوی لندن تایید و به بولارد ابلاغ شد که وزارت خارجه و خزانه داری بودجه لازم برای تاسیس بخش فارسی را مهیا کرده اند.

پیش از تاسیس رادیوی فارسی بی بی سی، از سوی سفارت بریتانیا در تهران و به ویژه دوشیزه "آن کاترین لمبتون (2008-1912)"وابسته مطبوعاتی آن، مکررا در گزارش های خود به لندن از تداوم و افزایش نفوذ تبلیغاتی آلمان نازی در میان مقامات و مردم ایران و ضرورت ایجاد نوعی ابتکار عمل در ماشین تبلیغات جنگی لندن از قبیل ترجمه اخبار و تفسیرهای جنگی سخن گفته می گفت .در آخرین روزهای دسامبر سال 1940 (دوم دی ماه 1319)، پانزده ماه پس از آغاز جنگ جهانی دوم و در هنگامه برنامه ریزی متفقین برای حمله نظامی به ایران (هشت ماه قبل از سوم شهریور 1320 و اشغال ایران)، بخش فارسی رادیو بی بی سی آغاز به کار کرد. این در حالی بود که "ویکتور گلدنینگ" نخستین رییس بخش فارسی با توصیه و نظارت مستقیم "راجر استیونسن" رییس وقت بخش شرقی وزارت خارجه بریتانیا و سفیر بعدی آن کشور در تهران به سمت خود برگزیده شد.

بخش مرکزی BBC در سال 2007 میلادی اعلام کرد که در پی تاسیس یک تلویزیون به زبان فارسی است و در این راستا تلویزیون فارسی BBC پخش برنامه‌های خود را از روز 25 دی 1387 (14 ژانویه 2009 میلادی)، آغاز نمود. دارایی وقت انگلیس ، طی سخنانی در مؤسسه پژوهشی "چتم هاوس" لندن از تخصیص بودجه سالیانه پانزده میلیون پوند برای راه اندازی و اداره شبکه تلویزیونی فارسی زبان BBC سخن گفت. وزیر سابق دارایی بریتانیا در این سخنرانی گفت که این بودجه پس از آن تخصیص داده شد که طرح راه اندازی این شبکه تلویزیونی را مدیران ارشد بی بی سی ریخته و به تأیید هیئت امنا و وزارت خارجه بریتانیا رساندند.

 

استدلال مضحک صدای آمریکا برای تبرئه فتنه گران 18 تیر 78

شبکه صدای آمریکا گرچه مدعی رعایت آزادی بیان و اصل بی طرفی در اطلاع رسانی است اما تاکنون بارها خلاف این ادعای خود را به اثبات رسانده و نتوانسته صدای مخالفان خود را تحمل کند.
محسن
توسط محسن

استدلال مضحک صدای آمریکا برای تبرئه فتنه گران 18 تیر 78

گزارش bbc فارسی از راهپیمایی اربعین شکوه قدرت جهان تشیع

به گزارش بی بی سی آنچه که ایران در روز اربعین انجام داد تأمین امنیت بیش از دو میلیون ایرانی در خارج از خاک ایران و بدست نیروهای امنیتی ایران بود. روزی آرزوی ایرانی ها گرفتن بصره بود اما اکنون قسمت اعظمی از امنیت عراق را نیروهای ایرانی تأمین می کنند و این یک پیروزی بزرگ برای ایران در منطقه است.
گزارش bbc فارسی از راهپیمایی اربعین شکوه قدرت جهان تشیع

اعتراض شدید کرباسچی به BBC فارسی، روی آنتن زنده...

اعتراض شدید غلامحسین کرباسچی به BBC فارسی، روی آنتن زنده این شبکه... شرافتمندانه عمل نکردید و به آقای هاشمی توهین کردید.
اعتراض شدید کرباسچی به BBC فارسی، روی آنتن زنده...

وقتی صدای آمریکا، صدای مخاطبان خود را قطع می کند !!

تازه ترین اتفاق درباره پرونده تجاوز مهدی فلاحتی، برنامه اخیر روی خط صدای آمریکاست که با موضوع انتخابات آمریکا پخش شد. مجریان این برنامه که محور اصلی آن تماس مخاطبین و شرکت در بحث پیرامون موضوع است، با سوالات بسیاری از مخاطبان درباره ماجرای تعرض فلاحتی به همکارش شدند. صدای آمریکا در برخورد با...
وقتی صدای آمریکا، صدای مخاطبان خود را قطع می کند !!

رسوایی های اخلاقی مجریان صدای آمریکا

مهدی فلاحتی از مجریان صدای آمریکا در یکی از برنامه های خود به موضوع ممنوعیت آزادی روابط در ایران پرداخت. این در حالی است که نتیجه آزادی روابط در این شبکه و شخص او باعث اتفاقات ناخوشایندی شده است.