ویژه نامه دفاع مقدس

ویژه نامه دفاع مقدس

 قصه عشق را باید با غروب بود تا دانست و با هوای ابری پاییزان و با مرغی که به ناچار پشت میله های بی احساس قفس نغمه سرایی می کند. ماجرای غم انگیز ما را در محفل شمع و پروانه بایستی شنید و با لبخندهایی پیوند خورده با اشک و در آه سوزان شنهای داغ دیده، باز دلم هوای شلمچه کرده است. باز از فرسنگها راه بوی عطر خاکریزهایش مستم می کند . باور کنید خودم هم دیگر خسته شده ام . همین که می آیم نفسی بگیرم و با شهر بسازم ، همین که می آیم آرام آرام با زندگی روزمره دست اخوت دهم ، نمی دانم چه می شود که درست هنگام هنگامه ، آنجا که می روم تا فتحی دیگر در بودنم را رقم بزنم ، به سراغم می آیند .

 
خدایا چاره ای ... درمانی ... راهی ... خودم هم خوب می دانم که یک بیابان و چند خاکریز و یک غروب نمی تواند اینچنین هستی ام را به بازی بگیرد. که بیابان بسیار است و خاکریز مشتی خاک و غروب کالایی که همه جا یافت می شود ... آری !

 آری ! آنچه عنان وجودم را در کف دارد ، ارواح بلندی است که از مشتی خاک ، شلمچه ساخته اند . قربان آن ستونی که نیمه های شب پیچ و خم خاکریزها را به آرامش حرکت ابرها طی می کرد . قربان آن اشکی که در پرتو منورهای عشق با لبخند ، عقد اخوت می خواند .

قربان آن انگشتی که وقتی برماشه بوسه می زد ، تمام کائنات بر آن بوسه می زدند . قربان آن نمازی که در سنگر شروع می شد و در بهشت به اتمام می رسید . ای مردم ! به حرم پاک امام قسم ، وقتی « بخشی » در کنج خاکریزی آرام گرفته بود ، تا ساعتها نمی دانستم که خواب است یا شهید گشته ، وقتی می گویم بخشی ، شما قلم بردارید و هر آنچه از خوبی می دانید بنویسید ، آنگاه چهره معصومش بر صفحه ظاهر می شود .

ای شهیدان ! گمان می کردیم گذشت زمان ، هوای سرزمین پاکتان را از ذهنمان خواهد زدود . اما داغ فراق شما روز به روز بیشتر آبمان می کند . ای مردم ! وقتی « برقه ای » تیر خورد ، تا لحظه آخر می خندید .. به خدا قسم می خندید . . من با همین چشمانم دیدم .

وقتی می گویم « برقه ای » ، شما پاکی را یک روح فرض کنید و کالبدی به نام سید رضی الدین برقه ای را برایش بپوشانید . ای مسلمانان ! به خداوندی خدا قسم « لطیفیان » در آخرین کلماتش با بچه ها شوخی می کرد . بروید از شلمچه بپرسید و وقتی می گویم لطیفیان ، شما جدیت و مردانگی را بگیرید و برایش اندام بسازید .

ای شهیدان! هنوز هم که هنوز است ، هر آب خنکی که می نوشیم ، به یاد لبهای خشکیده تان در شلمچه ، اشک می ریزیم. هنوز هم که هنوز است ، هر وقت غذا می خوریم پیش از آن با خاطره های شیرین شما دعای سفره می خوانیم .

هنوز هم که هنوز است تنها افتخارمان این است که روزی با شما بودیم . خوشحالم که هنوز با کسانی رفت و آمد دارم که چون خودم داغ دیده و تنهایند . خوشحالم که هنوز وقتی غروب می شود ، هر جا که باشم مرغ خیالم پر می گیرد و بر بام احساس می نشیند و به یاد سنگرهای خون آلود برای دلم نغمه سرایی می کند.

برای دانلود فیلم ها و مستندهای دفاع مقدس پایین بروید:

نحوه شهادت شهید عبدالمهدی کاظمی

کلیپ نحوه شهادت شهید عبدالمهدی کاظمی در خان طومان در تاریخ 94/9/29 در عملیات آزادسازی خان طومان
محسن
توسط محسن

موشن گرافیک تاریخ جنگ، ناگفته های دفاع مقدس/قسمت چهارم

موشن گرافیک ناگفته های دفاع مقدس ، تاریخ جنگ، قسمت چهارم مستند موشن گرافیک «تاریخ جنگ» در 26 قسمت 5 دقیقه ای که به بیان ناگفته های تاریخ 8 ساله ی دفاع مقدس می پردازد به تهیه کنندگی سید حمید امامی برای پخش از شبکه افق آماده شد. بخش اول این مجموعه مستند، به سفارش سازمان هنری رسانه ای اوج تولید...
محسن
توسط محسن

فیلم منتشر نشده از مدافع حرم شهید سجاد مرادی

فیلمی از آخرین وصیت های شهید مدافع حرم سجاد مرادی و آخرین وداع وی با خانواده خود / اصفهان / آذر ماه ۹۴ لینک خبر : http://sahebnews.ir/346862
محسن
توسط محسن

موزیک ویدیو مادران گمنام

موزیک ویدیو مادران گمنام
محسن
توسط محسن

موزیک ویدیو مادران گمنام

خواننده رپ معروف، در راهیان نور !!

سهراب مصطفوی رپر معروف در راهیان نور سال 1397 پای سخنرانی حاج حسین یکتا
خواننده رپ معروف، در راهیان نور !!

جنگ زیبایی ها و زشتی ها از زبان استاد رحیم پور ازغدی

جنگ زیبایی ها و زشتی ها از زبان استاد رحیم پور ازغدی.اللهم الرزقنا شهادت لک و فی سبیلک
جنگ زیبایی ها و زشتی ها از زبان استاد رحیم پور ازغدی

استاد رحیم پور ازغدی، کدام دین؛ دین مجاهدین یا دین قاعدین؟!

سخنرانی استاد حسن رحیم پور ازغدی به مناسبت هفته دفاع مقدس با عنوان «دین مجاهدین یا دین قاعدین؟»

پشت خط | قسمت اول : تخریب فرهنگ شهدا | علیرضا پورمسعود

قسمت اول : تخریب فرهنگ شهدا ***پشت خط *** به مسائل و اتفاقات روز می پردازد کافیست در حد دو دقیقه به ***پشت خط*** توجه کنید بجای دو دقیقه گوش دادن به بوق آزاد یا اهنگ پیشواز به ***پشت خط *** نگاه کند و کمی تفکر کنید
محسن
توسط محسن

توهین کیارستمی به دفاع‌مقدس در حمله به حاتمی‌کیا

استاد شبه‌روشنفکران برای حمله به حاتمی‌کیا به میدان آمد/ تو جوان‌ها را به جنگی دعوت می‌کردی که هیچ مفهومی نداشت! گروه فرهنگی – رجانیوز: «من از ارزش‌های انسانی صحبت می‌کردم و تو جوان‌ها را دعوت به جنگی می‌کردی که هیچ مفهومی نداشت» این خلاصه و چکیده‌ی پاسخ عباس کیارستمی، استاد سینمای شبه‌روشنفکران...
محسن
توسط محسن