سخنرانی جالب رحیم‌پور ازغدی درخصوص چند همسری


سخنرانی جالب رحیم‌پور ازغدی درخصوص چند همسری و فلسفه ازدواج‌های موقت و مجدد در اسلام
آیا زن و مرد می‌توانند به بهانه ازدواج موقت با هزار نفر در ارتباط باشند؟
ازدواج موقت و مجدد برای چه کسانی مجاز است؟

بدون تعصب ببینید..


+ 
51

- 
6

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • چه جالب چطور قرآن را نابخردانه تفسیر میکنن ،قرآن در مورد ازدواج دوم این همه آیه داره اما در مورد ظلمی که ب مردم ایران میشه و سکوت خواص بی خرد چیزی نگفته ؟خدایا صاحب دینت رو برسان

  • سن دخترا برااین بالارفته که به هیچ پسری اعتماد نمیکنن براازدواج؛ نه دخترا ونه خانومای مجرد ، به هیچ پسر ومردی اعتماد ندارن. براهمین دخترا هم سنشون بالا رفته،مجرد مونده ن. قبل ازدواج که میدونن از بس دخترا ، عین باعرض معذرت پت خر ، هفت قلم آرایش کرده ریخته ن تو خیابونا و ادارات وشرکتها ودانشگاهها ، تقریبا هیچ پسر یا مردی بینصیب نمیمونه ؛ بعد ازدواجم میدونن چی انتظارشونو میکشه بسکه ذات مردا پلیده ! بنابراین مگه مغز خرخوردن راحتی خونه بابا روبذارن ، تن به ازدواج بدن؟ خانوما یا دخترا له له نمیزنن برا ازدواج.اونا مرد نیستن !

  • عوضش می روند با پسرهایی دوست می شوند که هر کدام با ده تایی دختر رابطه دارند!

  • اگرچه منطقا حرفاتون قابل درکه اما فقط یک مورد در نظر گرفته نشده در حرفاتون...
    اونم اینکه :
    اساسا ازدواج پاک و حقیقی( که گویا وقوعش امروز شبیه یک رویا شده!) در کنه فطرت و خلقتِ انسان، آفریده است و از این باب نیاز مبرمی است که مجموعه نیازهای روانشناختی و فیزیولوژیک و ... ذیل آن بوده و سرکوب شدن آن ظلم بزرگی است..
    این حق معنوی یک دختر و یا پسر است که باید به جا آورده شود. ستیز با این مهم آسیب های جدی فردی و اجتماعی دارد..
    لذا اگرچه بنا بر هزاران دلیل که شما به اندک از آن و رواج بی اعتمادی موثر از آن اشاره کردید امروز ازدواج آرمانی سخت شده ولی ناممکن نیست..
    اگر و تنها اگر هر یک از ما در مواجهه با جنس مخالف اندکی از مَنِ خود کم کنیم و حرمت کرامت انسانی طرف مقابل رو حفظ کنیم و فرصتها رو غنیمت بشمریم برای با هم بودن تا یکی شدن...

    قبول کنیم سخت میگیریم...
    خیانت غیر قابل اغماضه اما شاید درمانپذیر باشه

  • ظاهرا اگر م




  • بسم الله الرحمن الرحیم

    چگونه از رهنمودهای انسان ساز و حیات بخش قرآن کریم بهره مند شویم
    ---
    «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا»﴿ آیه
    ۹ سوره اسراء﴾.
    « يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءَكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِمَّا كُنْتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ . يَهْدِي بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَيُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيهِمْ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ »﴿ آیات ۱۵ و۱۶ سوره مائده ﴾.
    «وَيَوْمَ نَبْعَثُ فِي كُلِّ أُمَّةٍ شَهِيدًا عَلَيْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَجِئْنَا بِكَ شَهِيدًا عَلَى هَؤُلَاءِ وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِينَ» ﴿ آیه ۸۹ سوره نحل﴾.
    «وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ»﴿ آیه ۴۰ سوره قمر﴾.
    «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا . ...» ﴿ آیه ۲۴ تا آیه 28 سوره محمد﴾.
    «إِنَّ الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي آيَاتِنَا لَا يَخْفَوْنَ عَلَيْنَا... . إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِالذِّكْرِ لَمَّا جَاءَهُمْ وَإِنَّهُ لَكِتَابٌ عَزِيزٌ . لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ . ... » ﴿ آیات۴۰-۴۲ و آیات ۴۳ تا ۴۵ سوره فصلت﴾.
    «وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ . ... ﴿ آیه ۲۶ تا آیه ۳۵ سوره فصلت﴾.
    خداوند مهربان یکتا قرآن را به پیامبر خود حضرت محمد فرزند عبد الله هاشمی برای هدایت و آموزش بشریت به روش دین داری و مذهب داری بی نقص و بی عیب انسان ساز فرستاد.
    برای این که قرآن در هدایت و انسان سازی حجت ؛ یعنی دلیل قاطع انکار ناپذیر خداوند بر بشر باشد خداوند مهربان دانای مطلق و یکتای جهان هستی احکام و اعتقادات اندک این کتاب هدایت را ساده و آسان و رسا وقابل درک و اثبات پذیر و سرشت نشین فرستاد و توجه عقل بشر را به آزمایش درستی ویژگیهای مذکور با بهره جویی از عقل استدلالی یعنی از اصول ساده ی استدلال عقلی فرا خواند.
    احکام و اعتقادات ساده ی قرآن مطابق با نیازهای موضوعی و زمانی بشر در آیات محکم ( خدشه ناپذیر) و مفصل(مشروح) این کتاب آسمانی بگونه ای جدا ازهم ارسال گردیده اند.
    هر یک از موضوعات کلی احکام قرآنی پاسخ گوی نیازهای مادی و معنوی انسان ساز بشر در طول بقای زندگی بشر روی این کره ی خاکی است.
    اعتقادات ساده و رسای قرآن ، بشر را از گمراهی در شناخت نیازهای اعتقادی دینی و مذهبی خود و از گرفتار شدن در دامهای شیطانی در زمینه های دین داری و مذهب داری مصون نگه می دارند.
    بشر برای تامین و تضمین بهزیستی خود و هم نوعان خویش ضمن درک آسان اعتقادات قرآنی موظف گردیده با کمک عقل استدلالی فقهای امین قرآن شناس به کشف و شناخت بی خدشه ی مصادیق (زیر مجموعه) این احکام آسان و سرشت نشین که واجب و حرام و پسندیده (مستحب) و ناپسند (مکروه) را در آیات محکم و مفصل در شناختهای موضوعی فرهنگ یا روش دین داری و مذهب داری قرآن مشخص می سازند با دقت و امانت علمی بپردازد.
    شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی که کل نیازهای مادی و معنوی بشر را در دین و مذهب مشخص می سازند عبارتند از:
    1- خدا شناسی
    2- دین شناسی
    3- وحی شناسی
    4- قرآن شناسی
    5- پیامبر شناسی
    6- انسان شناسی
    7- رفتار شناسی و شناخت بایدها و نبایدهای رفتاری و گفتاری و پنداری زندگی بشر در حد و مرزهای روش دین داری و مذهب داری قرآنی و هشدارها و نویدهای قرآن
    8- شیطان شناسی
    لازم است برای درک معانی موضوعی هر یک از شناختهای قرآنی مذکور و برای جلوگیری از هرگونه انحراف و کج روی در دین داری و مذهب داری ، آیات محکم و مفصل پراکنده ی این شناخت را که در قرآن آمده مطابق با موضوعات فرعی هر شناخت در جزوه های جداگانه برای بر رسیهای علمی دقیق و بهره مندی از این بر رسیها در زندگی بشر و برای تشخیص سره از نا سره ی آن چه که خارج از قرآن بنام دین و مذهب عرضه می گردد با روشمندی علمی رسا و گویا تفکیک و گرد آوری و طبقه بندی و فصل بندی و خلاصه شرح نمود و دین داران را نسبت به خطر و عاقبت شوم فرا تر رفتن از حد و مرزهای این شناختهای قرآنی الهی الزام آور با استفاده از هشدارهای رسا و سرشت نشین قرآن هشدار داد.

  • ساده انگاری مفاهیم قرآنی خیانت به اوست..
    اگر قرار بر این بود که معانی حقانی حضرت قرآن چنین سهل الوصول باشد که با یک نگاه سطحی به آیات عزیزش هر کس به قدر فهم خود آن را به کار بندد که دیگر فلسفه نیاز ما در اندیشه شیعه به ائمه الهدی با نظر به گذر زمان و نشو و نمای شیاطین در اعصار مختلف، اساسا زیر سوال میرفت!

    اینچنین ساده انگاری در به کاربستن ظواهر فرامین اللّه تعالی مهلکه ای چنان عظیم است که میتواند پوسته بینی و قشرگرایی به آن را در قالبی همچون تکفیری های مهاجم عصرمان منتج شود!!!

    مستدعی دقت، درنگ و تعمق هستم...
    یا حق

  • خیلی خب؛یک کلام بگو بوجود امام زمان مَهدی موعود محمّد ابن الحسن عسکری(سلام الله علیه) اعتقاد داری یا نه؟
    و بگو که آیا امامت دوازده جانشین بحق رسول الله که اوّلین آنها علی ابن ابیطالب و آخرین آنها مَهدی موعود پسر امام حسن عسکری است و شفاعت و تبرک و توسل و زیارت و جشن در شادیهای رسول الله و اهل البیتش(علیهم السلام) و سوگواری برای امام حسین(علیه السلام) و دیگر شهیدان اسلام را قبول داری یا نه؟
    آیا معتقد به این هستی که ابیطالب و عبدالمطلب و عبدالله پدر رسول الله و آمنه مادر رسول الله مومن و بهشتی هستند یا همچون اهل سنت عُمَری و وهابیت آنان را بت پرست و جهنمی میدانی؟
    آیا از عمر خطاب و عایشه و حفصه و معاویه و ابوبکر و عثمان بن عفان و دیگر مخالفان و دشمنان رسول الله و اهل البیتش(علیهم السلام)؛ متنفّری و آنها را لعنت میکنی یا نه؟
    در این کامنتت هم چیزی درباره امام شناسی از قرآن ننوشتی
    ادعا کردی به تو تهمت زده شده؛ خب برای رفع تهمت از خودت خیلی واضح بگو آنچه نوشتم را قبول داری یا نه؟

  • ۳ دقیقه آخر قابل توجه نیم قرن ساله ها....
    نفس شما گرم جناب رحیم پور ازغدی و البته با سپاس از mohsen

  • !

  • .

  • ظاهرا اگر مردان متاهل یواشکی دوست دختر بگیرند بهتر است تا اینکه ازدواج رسمی بکنند!

  • برای بعضیها خودارضایی یا سرکوب میل جنسی و عاطفی و روابط خارج از تعهّد دوست پسری دوست دختری و همجنسبازی و سکس با اشیاء و حیوانات رو قبول دارند
    ولی ازدواج و ازدواج موقت(صیغه) یا چندهمسری با همان شروط و قانونی که دارد را قبول ندارند!
    واقعاً بعضی ها به جایی میرسند که زشتیها را زیبا می بینند و زیبایی ها را زشتی
    درستی ها را نادرست میپندارند و نادرستی ها را نادرستی!

  • چون اساسا ناچار کردن یک یا چند نسل به انتخاب بین بد و بدتر ظلم است و در این شرایط عده ای به بد و عده ای هم به بدتر تن میدهند...

    باعث تاسف... که هر کس به دنبال مطامع نفسانی خویش است ...

    یکی زیر نقاب دین پنهان میکند و دیگری علنا سیاق شیطان را پیش میگیرد!

  • اصلاح میکنم: بعضی به جایی میرسند که درستی ها را نادرست می پندارند و نادرستی ها را درستی!