چند همسری یا استفاده جنسی از زنان؟


حتما نظر مثبت یا منفی منطقی نه احساسی خود را زیر ویدیو حتما قرار دهید


+ 
215

- 
81

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • طبلیقی که اول گذاشتید مشکل حرامی نداشته باشد که پول بر می گردد
    دو چندهمسری در شرطی که شرایط اجرا شود هیچ مشکلی ندارد

  • چه استدلال مسخره ای هست که زنان زیاد هستن پس یک مرد میتونه چندتا زن داشته باشه
    چرا یک زن نباید چنتا شوهر داشته باشه؟
    این قوانین شیطانی که در قرآن ورود کرده جز سرکوب انرژی مونث و انرژی طبیعت و خدا نیست

  • اگر از داخل یک پارچ داخل چند لیوان آب بریزی معلوم هست آب لیوان ها از پارچ مشخص هست.
    ولی اگر از چند پارچ داخل یک لیوان آب ریخته شود دیگه معلوم نیست این آب از کدوم پارچ ریخته شده
    حال اگر مرد رو پارچ در نظر بگیریم و زن رو لیوان بسیار منطقیست که یک زن نمی‌تواند با بیشتر از یک مرد ازدواج کند.
    اگر در قدیم یک زن باچند مرد ازدواج میکرد همانند حیوانات بدون حساب کتاب جامعه رشد می‌کرد دیگه مشخص نبود فرزند از کدام مرد هست
    ثانیا ما مسلمانیم وبه جود خدای که این جهان را با این عظمت آفرید ایمان داریم واگر دستور به داده اطاعت میکنیم

  • .. 98/9/14 ساعت 19:54

    چند همسری فقط در صورتی که اون زن ها هم راضی باشن و برای اینکه از ظلم شدن شخص دیگر علیه اون زن ها جلوگیری بشه یا بتونن زندگی رو با کمک اون مرد بچرخونن مجازه
    نه برای لذت و تفریح ، دلایل چند همسری باید غیر از هوس و طمع باشه
    طوری که پیامبر خدا هم وقتی حضرت خدیجه زنده بودن با کس دیگری ازدواج نکردن
    و حتی به حضرت علی هم گفتن وقتی با دخترم ازدواج میکنی با زن دیگری ازدواج نکن که دخترم ناراحت نشه و این توصیه واسه همس نه فقط واسه انبیا ، وقتی مردی با زنی ازدواج میکنه نباید با زن دیگری ازدواج کنه که همسرش ناراحت نشه مگر اینکه همسرش را راضی کنه و ازدواج مجدد برای کمک به اون زن باشه که فک میکنم تو جامعه امروز زیاد نیازی به این امر نیست چون مثل گذشته اسیر نمیگیرن و کمتر مردی به زن بی شوهر ستم میکنه
    در نهایی ترین مرحله باید به این کار اقدام کرد قطعا هدف از چند همسری هوس و طمع نباید باشه!

  • غیرت بیجا و زن سالاری زنان باعث فساد جامعه شده و باتوجه به امار بالای زنان بیوه و نیاز جامعه به پاکیزکی ودوری از فساد لازم است مردان دارای شرایط حتما حداقل یک زن بیوه را سرپرستی نمایند مگر زنان چه گناهی کرده اند که تاپایان عمر باید تنها بسوزند وبسازند خداوند انسانها را برای ارامش جفت افریده است

  • در مورد توصیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مورد تعدد زوجات باید عرض شود:

    1- ایشان در جلسه درس خارجشان فتوی دادند نه حکم شرعی؛ و مقلدین ایشان باید توجه داشته باشند که این امر مباح است (نه حرام) و در شرایط کنونی استحبابی ندارد.

    2- ایشان وضعیت فعلی جامعه را مناسب همه گیر شدن تعدد زوجات در جامعه نمی دانند و معتقدند که احتمالاً موجب سوء برداشت و سوء استفاده از این موضوع می شود. کما اینکه ممکن است برخی افراد بخواهند از این مسئله در جهت امیال نفسانی خود بهرگیری نمایند و این در هر مسئله شرعی دیگر نیز محتمل است؛ و نباید به خاطر فرصت طلبی شهوت پرستان به حلال الهی حمله ور شویم.

    4- ممکن است که با توجه فراگیر شدن سبک زندگی غربی در جهان و به تبع آن در کشور اسلامی ما و ضعف نهادهای فرهنگی در معرفی سبک زندگی اسلامی، برخی با ازدواج مجدد دچار برخی تبعات شوند ولی نمی شود به راحتی و با بهانه های مختلف به طور کل با این سنت اسلامی مخالفت نمود.

    3- خدا یکی، محبت یکی و یار هم یکی نیز با بسیاری از آیات و احادیث منافات دارد و به قول حضرت رضا ع باید به دیوار کوفته شود.

    سؤال: یکی برای رضای خدا مشخص کند که کدام آیه و حدیث، اصل را بر تک همسری می داند و اینکه وفا فقط با تک همسری حاصل می شود و افرادی که ازدواج مجدد دارند خائن و شهوترانند؟!

    باید توجه داشت که نباید طوری موضع بگیریم که حلال الهی حرام جلوه داده شود و کسانی که شرایط ازدواج مجدد را دارند و بر اساس سنت نبوی (ص) و سیره معصومین (ع) و نیز سیره انبیاء الهی (ع) و حتی تصریح آیات قرآن و احادیث، اقدام به ازدواج مجدد می کنند به بی بند و باری و شهوترانی متهم شوند؛ و بدانیم که به هر طریق باید مشکل ازدواج و بحران کاهش نسل را با اقدامات شرعی و معقول حل نمود تا در آینده مجبور به عذر خواهی و استغفار نگردیم.

    امروز هر نوع فحشاء و منکری در فضای مجازی و حقیقی حلال است و فقط تعدد زوجات و ازدواج به موقع (سنین پایین)، عقد موقت، عقد دائم و ... حرام است و برخی با استفاده از این موضوعات سوء استفاده سیاسی می کنند. (بخصوص که نزدیک انتخابات مجلسیم و جریان غربگرا در کشور بخاطر عملکردشان منزوی و منفور جامعه شده است.)

    در زمان های قدیم رهبر معظم انقلاب و بیشتر علما و یا لا اقل برخی از ایشان طبق عرف آن زمان سیگار می کشیدند و امروز نیز برخی از بزرگان و متدینین در بسیاری از مباحث مربوط به سبک زندگی (اعم از مسائل پزشکی، خوردن، آشامیدن، نشستن، خوابیدن، مسواک زدن، حمام رفتن و ...، از سبک زندگی غربی استفاده می‌کنند و ممکن است با اجتهاد فقها و مشخص شدن عدم انطباق آن با سبک زندگی دینی، تغییر رویه دهند. در مسئله ازدواج نیز همین رویه است که متأسفانه امروز شاهد آنیم که جوانان ما بخاطر آلوده شدن با فرهنگ منحط غرب، دیر ازدواج می کنند؛ دیر بچه دار می شوند؛ با ازدواج مجدد مخالفند و کلاً تجرد و عدم تشکیل خانواده را می پسندند و نهایتاً بیشتر هدفشان از ازدواج ارضای غریضه جنسی و بهرمندی از دارایی های همسر و مسائل مادی است. حکومت نیز همه راه های ارضای جنسی از طریق حرام را در دسترس همگان قرار داده به گونه ای که امروزه عده زیادی ازدواج شرعی و قانونی را نوعی بی عقلی و بی تدبیری می دانند و جوانان را به تجرد تشویق می نمایند.

    نکته عجیب دیگر اینکه میبینیم برخی از طلاب خواهر و دختران متدین که اکثراً خود نیز مجرد و مشغول تحصیل و ... هستند هم بجای ترغیب سایر دختران به ازدواج به موقع و تشکیل خانواده در مقابل راهکارهای شرعی همچون تجدد زوجات، عقد موقت، ازدواج بهنگام در سنین کم، زود فرزند آوری و زیاد فرزند آوری و ... مواضع سرسختانه ای نشان می دهند و بیشترین واکنش های احساسی و متعصبانه را در این گونه موضوعات بخرج می دهند؛ و حال آنکه در مقابل کارشکنی های برخی مسئولین و نفوذی ها و ترویج انواع راهکارهای ضد دین در فضای حقیقی و مجازی کمترین مطالبه گری ها را از ایشان شاهد نیستیم.

    اهل تسنن عزیز کشورمان در این موضوع و کلاً مباحث مربوط به تشکیل خانواده و فرزند آوری جلوتر هستند. مباد که ما شیعیان نسبت به ازدیاد نسل شیعه غافل بمانیم.


  • توصیه بود نه فتوی

  • جناب ابو محمد!
    ۱- اگر جنابعالی اساسا پیرو اباحه گری هستید از آنجا که حکم حضرت آقا (مد ظله) در باب چند همسری مباح است... خوب می توانید شخصا به باور خودتان جامه عمل بپوشید ... این همه اِنقلت برای چیست؟

    ۲- درجایی که چنین واقعیاتی را (مذکور در بند دومتان) در یافته اید دیگر به درازا بردن بحث به چه معناست؟

    ۳- تنها کسی که شمیمی از حُبّ اللّه در قلب خود دریافته منافاتی بین فرمایش حضرت آقا و امام رضا علیه السلام نمیبیند... ازیرا که منظر معصوم ع احد واحد است که تمامیت خلق و جعل زان اوست و واحد منظور رهبر عزیز هم در اشارت خاصه محدود نیست... این بینش ظرافت عارفانه دارد برادر... جر عاشق در نمی یابدش.

    ۴- آنچه ذیل واژه شاید در باب تبعات سوء تعدد زوجات آورده ای رخدادهای نزدیک به قطعیت اند و کسی هم با سنت الهی مخالفت ننموده!

    عزیز برادر، شیوع حرام توسط هر ابزاری که باشد (از تکنولوژی یا غیر از آن) از حکم حرام بودن آن گناهان نمی کاهد... حرام مطلقا حرام است و رواج و شیوع حکم شرع را زیر سوال نمی برد.. لذا با بازی با الفاظ، رهزن دقت کاربران نشوید...

    لذا اگر و تنها اگر ازدواج به شکل چند همسری از سوی شخصی صورت بگیرد در صورتی که شرایط منشاء تصمیم انجام آن ذیل دستورات و حکم صریح قرآن بوده باشد هرگز منتج به قضاوت غلط نمیشود مگر آنکه سوء نیت و یا همان تبعات مذکور دامنگیر آن بوده باشد فلذا حکمیت از مباح به همان عدم مستحب بودنش واجد نمود غالب شود ! در غیر اینصورت حرف مردم چه ارزشی خواهد داشت؟

    همچنین در باب آنچه در مورد فعالان عرصه سیاست گفته اید باید بدانید کسی که سیاستش عین دیانتش باشد نمیبایست از علنی کردن آن بهراسد! ابن تفکر که چه مواردی میتواند مانع کسب مقام در قدرت سیاسی شود خود حکایت قابل توجهی از نمایش اجرایی این افراد جهت بازی دادن افکار عمومی و متمایل به فریب است!

    ضمنا شرایط حاکم بر جامعه امروز محصول دورانی فراتر از تصور امروز ماست... عقبه آن ریشه در طراحی های پیچیده و رخنه انحطاط گران و منحط گرایان به فرهنگ این مرز و بوم دارد... یعنی هر آنچه که قدرت را به ضعف بدل ساخته منجمله کمیت و کیفیت نیروی انسانی این سرزمین را از ابعاد و جهات مختلفش.. فلذا چاره اندیشی بایسته است نه کوته فکری و اندک بینی.. ترویج و ترغیب به اقداماتی از این دست که میتواند وسعت مخرب تری ارائه دهد میبایست با دقت نظر بیشتری اِعمال شود..

    تک تک مسائل مطرحه در دو سه بند پایانی کامنت شما جای مباحثه مفصل دارد که اینجا جایز نیست.. اما بررسی جهات مختلف هر یک واژه چندان هم سخت و پیچیده نیست ... و دادن یک نسخه کم ارزش واجد یک واحد داروی کم اثر و پر عوارض برای درمان این همه درد نه موثر است و نه درمانگر ... پس جایز هم نیست!
    فعلا طبیب حد منع و مجاز را فرموده اند..
    جهت نسخه قطعی حتما چاره خواهیم کرد به کوری چشم دشمن...

  • .

  • .

  • وقتی یه نفربیمارمیشه،پامیشه میره دکتر. دکتر،برا اون شخص مریض،یه داروی خاص/مشخص تجویزمیکنه. اون دارو ، برای شخص بیماره ، نه شخص سالم . اون دارو رو فقط شخص بیمارمیتونه مصرف کنه؛بقیه آدمای سالم هم میتونن مصرفش کنن ، ولی مصرف نمیکنه مگه اینکه معیوب العقل باشن ؛ چون یه شخص سالم ، نیاز نداره مصرف کنه. اون شخص بیمارهم، اگه بعدمصرف زیاده روی کنه ، بیماری های دیگه عارضش میشه : افراط . اگه کسی تمارض به بیماری کنه ، یا واقعا مریض باشه ، ولی سر خود دارو مصرف کنه ، درهر دوحالت ، بیماریش خوب که نمیشه، بدترم میشه. چون عقل حکم میکنه آدما منطقی دارو مصرف کنن. نه افراط،نه تفریط . شخص سالم ، هرکاری میتونه بکنه،ولی یه رسول باطنی / یه پیامبر باطنی داره ،که هدایتگرشه ؛ و اون ، عقلشه . عقلش اگه سالم باشه، قبلش تدبیرمیکنه تا ازپشیمانی در کارها بازبداره ش واگه معیوب باشه اون عقلش یاهدایتگر باطنیش، نه تنها به خوردن یک دارو،که به خوردن انواع داروها هدایتش میکنه . چون وقتی عقل معیوب شد، هوس ، میل وشهوت ، و وسوسه شیطان میاد وسط ؛ چون عقلی درکارنیست که دیگه نیروی بازدارنده ای وجود داشته باشه. اعتیاد به اون دارو - ی زیان آور - پیدامیکنه و طبق حدیث مولای متقیان ، حضرت علی علیه السلام ، آغازآن (میل وشهوت) لذت، و پایان کار ، نابودیست... .

  • وقتی یه نفربیمارمیشه،پامیشه میره دکتر. دکتر،برا اون شخص مریض،یه داروی خاص/مشخص تجویزمیکنه. اون دارو ، برای شخص بیماره ، نه شخص سالم . اون دارو رو فقط شخص بیمارمیتونه مصرف کنه؛بقیه آدمای سالم هم میتونن مصرفش کنن ، ولی مصرف نمیکنه مگه اینکه معیوب العقل باشن ؛ چون یه شخص سالم ، نیاز نداره مصرف کنه. اون شخص بیمارهم، اگه بعدمصرف زیاده روی کنه ، بیماری های دیگه عارضش میشه : افراط . اگه کسی تمارض به بیماری کنه ، یا واقعا مریض باشه ، ولی سر خود دارو مصرف کنه ، درهر دوحالت ، بیماریش خوب که نمیشه، بدترم میشه. چون عقل حکم میکنه آدما منطقی دارو مصرف کنن. نه افراط،نه تفریط . شخص سالم ، هرکاری میتونه بکنه،ولی یه رسول باطنی / یه پیامبر باطنی داره ،که هدایتگرشه ؛ و اون ، عقلشه . عقلش اگه سالم باشه، قبلش تدبیرمیکنه تا ازپشیمانی در کارها بازبداره ش واگه معیوب باشه اون عقلش یاهدایتگر باطنیش، نه تنها به خوردن یک دارو،که به خوردن انواع داروها هدایتش میکنه . چون وقتی عقل معیوب شد، هوس ، میل وشهوت ، و وسوسه شیطان میاد وسط ؛ چون عقلی درکارنیست که دیگه نیروی بازدارنده ای وجود داشته باشه. اعتیاد به اون دارو - ی زیان آور - پیدامیکنه و طبق حدیث مولای متقیان ، حضرت علی علیه السلام ، آغازآن (میل وشهوت) لذت، و پایان کار ، نابودیست... .

  • همه حماقت بشر ، از نا آگاهی اوست . خانمی گله میکرد همسرش مشروب میخوره و چطوری سرش رو روی بالین مردی بزاره که مشروب میخوره . با مرد این خانم تماس گرفتم و هر دو رو در رو صحبت کردن . مرد این خانم اینطور شروع کرد . این خانم تا حالا فهمیدم با دو تا مرد رابطه جنسی بر قرار کرده در صورتیکه متاهل هست . به خانم گفتم دلایلی آورد برای اثبات عملش که طولانی هست و مایه مضحکه . اما به شما میگویم شما بگویید کدام بذتر هست . مردی مشروب میخورد یا زنی که با داشتن همسر حداقل دستش رو شده که با دو مرد دیگه رابطه دارد . دود از سر آدم میپره . هر احمقی برای رفتار خودش دلیل میاره و هر کس هم فکر میکنه استدلالش قوی هست . با دو گرم عقل نداشته برای احکام خداوند تعیین و تکلیف نکنید بلکه تسلیم محض باشید . چون او خالق و ابدیست و ما مخلوق و رفتنی هستیم

  • خیر همچین بتی وجود نداشته و در هیچ منبع معتبری هم نیومده جز یه کتابی که یه یهودی مثلا مسلمون نوشته بعدم چند همسری شرایط داره با رعایت عدالت که خداوند خودش در قرآن گفته شما نمی تونید عادل باشید پس اصل بر تک همسری هست در قرآن هم همه چیز گفته نشده مثلا تو قرآن نگفته که نماز مغرب چند رکعت اینا از طریق پیامبر و احکام به ما رسیده صیغه هم شرایط داره

  • چه چند همسری چه چند شوهری باطله محضه ولی تو احکام الله شما شهوترانی مردان جایزه تا جایی که میتونن بی نهایت زن صیقه کنن و چهارتا م قانونی بگیرن پس اینقد دیگران رو مجبور به تسلیم شدن دربرابر این همه تناقض و تبعیض علیه زنان نکن جاهل

  • جاهل تویی که نه از دین خبری داری و نه از انسانیّت؛
    الله که اسم خالق و پروردگار جهان به زبان عربی و معبودِ ما مسلمانان شیعه است هرگز نفرموده حتماً برو چهارتا زن بگیر و ده ها صیغه داشته باش،..
    در اسلام طبق قرآن و احادیث اصل بر تک همسری و ازدواج دائم است، همسر دیگر گرفتن در شرایطی خاص و تنها با اجازه همسر اوّل و شرط اجرای عدالت جایز است و صیغه(یعنی تشکیل خانواده موقتی با ازدواج موقت برای مدت توافقی)تنها برای کسانی است که امکان ازدواج دائم برایشان نیست که میتوانند آن را هم تمدید کنند یا به ازدواج دائم تبدیل کنند.
    و کسانی که نیاز به آن ندارند نباید ازدواج موقّت انجام بدهند..
    البته با این موافقم که بایست ازدواج موقت را ثبت شناسنامه ای بکنند تا کسی نتواند از این حکم سوء استفاده بکند
    جدا از این علم بیولوژیک و روانشناسی هم ذات مرد را چندهمسری و زن را تک همسری دانسته
    توجه کنچندهمسری با آن همه شرایطی که دارد، ازدواج است با تمام تعهدهای دوطرفه و قوانینی که دارد و رابطه بی بندباری نیست
    امّا برای اسلام ستیزان گویی خودارضایی و سرکوب کردن نیاز جنسی و عاطفی و همجنسبازی و سکس با محارم و اشیاء و حیوانات و روابط بی تعهد دوست پسری دوست دختری خوب است و تنها با ازدواج مشکل دارند

  • بهتر نیست به جای الکی حرف زدن از عقل نداشتت استفاده کنی اولا الله بت اعظم اعراب جاهلی بود که سه تا بت کوچک لات و منات و عزی بچه هاش بودن حالا واسه شماها شده پروردگار یکتا دوما کجای قرآن واسه گرفتن زن دوم اجای همسر اول شرط کرده فقط گفته رعایت عدالت که به نفع متمولین و ثروتمنداست درضمن برای صیغه هم شرط نذاشته که مثلا اگه شرایط ازدواح نداشت بره صیغه کنه که اگه اینجوری بود خیلی از مردای متأهل نمی‌رفتن زن دوم صیغه کنن سوما کی از همجنسگرایی و زنا با محارم حرف زد چرا بحث عوض میکنی چهارما بگو ببینم کدوم روانشناس گفته ذات مرد چندهمسری و زن تک همسری لابد همون روانشناسای الکی داخل کشور محض اطلاعت تو خیلی از جاهای دنیا مثل تبت چند شوهری رسمه.
    تو هم به جای تعصبات الکی و خشک قبول کن که این یه حکم مردسالارانه و در جت شهوترانی مرداس

  • .

  • آنان که میگویند" بهترین کار
    ترویج چند همسری برای مردان بالای 50 سال که تمکن مالی کافی دارند و عقد دختران نجیب جوان توسط ایشان در مقام همسر دوم و یا چندم است "!!!!.

    پیشنهاد میکنم پیشنهاداتشون رو زیر مستند پول و پورن بنویسن! که ننگ فکر احمقانه شون دختران نجیب مملکت رو مورد توهین قرار نده...

    این یه جور دئاثته... اصلا شاید تمام کسانی که بر این نکته کثیف اصرار دارند از سوی دشمن موظف اند به تحریک و اشاعه فمینیسم!!!!

    خوب اگر هر دختر نجیبی به این باور برسه که باید در جوانی به خاطر قحطی شوهر تن به پاتال بده و یا اینکه مردان از زن فقط در بُعد شهوت فهم و درک دارن یعنی ترجیح خواهد داد که عملا یا فاحشه بشه یا اینکه بره دنبال فمینیسم و همجنس گرایی..

    من از " مجله اینترنتی میهن ما "گلایه مندم و امیدوارم متوجه اشاعه نامربوط این کلیپ و خسارت های احتمالی و جبران ناپذیرش در سطح افکار عمومی ایران شده باشه...

  • کی گفته زن دوم مردان 50 ساله باید دختران جوان باشه ؟؟؟؟ بلکه زن دوم معمولا زنان بی شوهر ازدواج کرده هستند که نیاز به سایه سری هستند که انان را پشتیبانی مالی وعاطفی کنند و ایا زنان بی سرپرست حق زندگی ومعاشرت را تا پایان عمر ندارند ؟؟؟؟ کمی عاقلانه وبدور از احساسات فکر کنید و ازدواج مجدد را شهوترانی در نظر نگیرید

  • .

  • اگر بدون تعصب و نظر احساسی به مطلب نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که اگر ازدواج برای بقاء و تولید نسل و تشکیل خانواده باشد و نه برای هوسرانی:

    قرآن موافق است و بارها از کلمه ازواج استفاده نموده و در سیره انبیاء الهی و نبی مکرم اسلام نیز آورده است. عدالت را هم به این شوری که آقای رائفی عزیز گفتند بیان نکرده. (فلا تذروها کالمعلقه)

    ائمه اطهار علیهم السلام هم موافقند و در سیره این بزرگواران به راحتی قابل مشاهده است.

    در سیره بسیار از علماء و بزرگان نیز قابل مشاهده هست.

    رهبری عزیز هم در شرایط فعلی جامعه که به لحاظ فرهنگی و اقتصادی و ... آمادگی مواجهه با این مقوله وجود ندارد و موجب سوء استفاده سیاسی و ... از جانب دشمنان و دست اندرکاران داخلی آنهاست، طرح این موضوع آن هم در زمانی که مردم با گرانی، کمبود مسکن و اشتغال و ... دست و پنجه نرم می کنند و ارزش پول ملی کاهش یافته را به مصلحت امت اسلامی نمی بینند و نه اینکه مخالف باشند.

    رهبر معظم انقلاب در قضیه جلوگیری از فرزند آوری و کاهش نسل به شخصه عذر خواهی کردند و واقعاً نیاز جامعه است که به طرز صحیحی امر ازدیاد نسل در دستور کار مسئولین قرار گیرد و با ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی مانع از نفوذ سبک زندگی شیطانی غرب در جامعه شوند.

    فقط کسانی با این قضیه مخالفند که با اصل اسلام دشمن‌ هستند و در عمل نه تنها ازدواج یک مرد با چند زن را بی عدالتی نمی دانند که ازدواج چند مرد با یک زن و حتی همجنس گرایی را ارزش و از حقوق انسان می دانند.

    حتی بسیاری از حیوانات هم به طور غریزی برای بقاء نسل از این قاعده تعدد زوجات استفاده می کنند و این یک امر عادی و طبیعی است که متأسفانه بواسطه فرهنگ منحط غرب دچار انحرافات و سوء برداشتهایی شده است.

    ضمناً دوستانی که اصل اسلام را بر تک همسری میدانند آیات و احادیث و ادله خود را ارائه کنند.

    صلوات

  • آخه چرا از رو معده حرف میزنی مگه میشه جنبه شهوت رو نادیده گرفت بیسواد تولید مثل حاصل همون غریزه جنسیه و درضمن تعدد زوجات فقط به نفع شهوت مرده و کاملا مرد سالارانس چه بخوای چه نخوای خیلیا با دید شهوت انجامش میدن و کاملا به زن در این مقوله به دید شی و کالای جنسی و ماشین رفع کمبود نسل جوان نگاه میشه

  • جناب افشارنیا جسارتا جنابعالی واجد کدام جنسیتی؟
    و البته اگر بدانید اساسا شیعیانِ صرفا کلامی بدون توجه به مغز کلام قرآن و اهل بیت صرفا با دنبال احادیث و پوسته کلام هستند لذا مباحثه با ایشان فاقد ارزش جهاد از باب جدال است....

  • خواهر من لطفاً با مطلب برخورد احساسی نکنید. چه فرقی میکنه که جنسیت فرد چه باشد. ( انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال)

    درست نیست که هر که از قرآن و حدیث مطلبی استفاده کرد را، به فاقد ارزش جهاد از باب جدال و سطحی نگری متهم کرد.

    بنده با این کلمات قلمبه سلمبه که بعضی بوسیله آن مردم را از قرآن و حدیث بیزار کردند و اجازه شنیدن حقایق الهی را به عامه مردم نمی دهند و دین و اعتقادات را در انحصار خود و اطرافیان خود می بینند کاری ندارم.

    این همه نظر برای بحثی که براحتی با ملاحظه آیات قرآنی و سیره ائمه اطهار و حتی مباحث عقلی قابل فهم است نشان از این دارد که افرادی که متأسفانه خود را مجتهد هم می دانند به قدری مسائل را پیچیده کرده اند که مردم حق طلب، عطای معارف قرآن و حدیث را به لقایش بخشیده اند و در مسائل مربوط به سبک زندگی خود به فرهنگ غرب و یا عقل بشری خود اکتفا می کنند.

    شما و برخی از آقایان به اجتهاد خود مشغول و صحبت از اصل تک همسری و مذمت تعدد زوجات برانید و کاری به قاچاق اینترنت توسط مافیای غرب پرست و لیبرال نداشته باشید و بگذارید تا مردم نه از آیات و احادیث که از محتوای مستهجن فضای مجازی و اینترنتی که به لطف دولت تدبیر و امید بدون هیچ فیلترشکن و نظارتی در دسترس صغیر و کبیر است بهرمند و مستفیض گردند.

    بجای موضع گیری در موضوع تعدد زوجات، آقایان مثلاً مجتهد چرا برای مقابله با ترویج فحشاء و ابتذال، فتوایی نمی دهند. چرا اخمی، تشری، برخورد موثری با دولت و مجلس غرب پرست فعلی و وزارتخانه های ارتباطات و اطلاعات و ارشاد و ... از خود نشان نمی دهند؟ شاید حسابشان با مسئولین و صاحبان زر و زور به هم می خورد که اجازه اظهار نظر هم به دیگران نمی دهند و با مباحث فلسفی و کلامی و ... عوام فریبی می کنند؟

    چرا آقایان در حمایت از اوامر رهبری نسبت به بی حرمتی ها و کج دهنی های دولت آقای روحانی لال شده اند و جز گرفتن وجوهات و کپی برداری از رساله های عملیه کار دیگری ندارند و مصائب امت اسلامی از دید این خدایان هامون پوشیده است.

    مسئولین به خصوص در سالیان اخیر به مشکلات این همه بی کار، بی خانه و جوانان دم بخت و حتی دختران و پسران بی همسر در جامعه توجهی ندارند و حالا که به انتخابات مجلس نزدیک می شویم تعدد زوجات، کودک همسری، عقد موقت(صیغه) و مباحث صد من یک غاز می شود نقل و نبات مردم و اولویت اول مملکت! تا باز هم با فریب این ملت بر گرده آنها سوار شده و 4 سال دیگر مردم را با فحشاء و ابتذال و برجام های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... سرگرم نموده و خود را سرشار از مال و قدرت ملت نمایند.

    در کل شما مشغول ارزش گذاری بر جهاد از باب جدال دیگران باشید! ...

  • بنده خدا خود آقاتم طرف روحانی که حتی قوه قضائیه هیچ کاری با دولت نداره درضمن اگه غرب پرست بود هیچوقت تصمیمات مسخره ی فیلترینگ و... نمی‌گرفت

  • جناب ابومحمد! اگر روی سخنتان با یکی از یکی است لطفا به همان نام خطاب بفرمایید... دلیل حمایت از غالب جهت همان بودن کافی نیست!

    اما پرسش بنده از جنسیت جناب افشار دلیل دیگری داشت... زیرا بانوان اغلب با صداقت در نامگذاری جهت کاربریشان موضعگیری فرموده اند و روال کامنت ها کاملا در مواضع منطقی است... اما از باب استثنا همیشه محل پرسش هست!

    ۱. دقیقا مشکل بنده با همان هر کس و هر چیز است!!! استفاد از قرآن مجید و روایات جهت اشاعه آن منوط به حفظ و نقل به نهایت صحتش جهت عمل به آن است. به همین دلیل هر کس نمیتواند و نباید هر چیزی را که منطبق با احوال قلب خودش (که میتواندبر اثر بیماری نفس دچار نقصان باشد) دریافته با اتصال به جان کلام قرآن و روایات طرح و اشاعه دهد...!!!!!!
    در باب تعدد زوجات مسئله میبایست به صورت جامع از قرآن مجید استفاد شود. ابواب متعدد در قرآن جدای از هم نیستند...
    اگر تعدد زوجات مطرح است آخربن سوال پیوست به آن مربوط به شرایط اجتماعی است... و سولات پیش از آن برای آن کس که پیرو نفس خود است اصلا مهم نیست که بخواهد طرح کند و از قرآن کسب تکلیف!مثل شرایط نفسانی مردی که بر او این امر تکلیف است از سوی قرآن...

    جالب است که هیچ مردی حاضر نیست خود را دچار آزمون های الهی مترتب بر انبیا و اولیا و زعما بداند و در آن حال معتقد است که " ما که پیغمبر نیستیم... ما که معصوم نیستیم" ... اما جهت تناول از امیال شهوانی با بستن آن به انبیا و معصومین خودشان را ذیحق جهت تنعم میدانند!!!!!!!!!! حا آنکه چه بسا این امر از منظر انبیا و اولیا کاری با اکراه بوده و تنها به سبب تکلیف و ابن مهم که ایشان هرگز در برابر سختیها و دشواری ها تسلیم نتوانستن ها نبوده اند به امر حقانی قلب بصیرشان در ورطه ای چنین دشوار ورود میکردند... تا الگوی مردان باشند "همواره و علی الدوام و در همه احوال و همه ابواب!!!!"

    لذا عزیز برادر .. اولا شما تمام اندیشه بنده را به خواست خود و البته اشتباه قضاوت کرده ای..
    زیرا بنده نمیتوانم مخالف امر قرآن باشم... اما ...

    اما... فهم بنده از قرآن به سبب حجب بسیارش بر قلوب بیمار اندکی سختگیرانه بر قلب خودم است و باید ببخشید که به دیگران هم آنچه بر خود میپسندم پسندیده ام....!!! یعنی همان جهاد اکبر را!
    عزیزم اگر فهم از دین را ساده بیانگاریم مدتی نمیگذرد که آن را تکفیر هم بکنیم! مثل داعش!

    در باب بحث مذکور اگر ملتفت برداشت بنده از کلام اللّه شده باشید ابن نکته لا هم میپذیرید که در سوره نور ضرورت تعلق و زوجیت پاکان با پاکان و ناپاکان با ناپاکان اولویت است...

    حال فکر میکنید چرا بنده در پاسخ تمام آنکسانی که مشتاق و مصرند بر تعدد زوجات که غالبا برای سنین بالای نیم قرن عمر دختران نجیب و باکره را بفرما میزنند موافق این امر با عرضه گران کم سن و سال و اخاذان پاتالان و خلاصه فواحش هستم؟

    پاسخ: چون باور دارم مردی که بالای ۵۰ سال سن دارد و متمول است وقتی علی رغم توانمندی اش در اقدام به حمایت مالی و عاطفی و دیگر توانایی ها(بسته به قابلیت پرورده اش) از جوانان کم بضاعت در سطوح مختلف بضاعت چون فرهنگ، پول و دیگر ملزومات جهت ازدواج جوانان با همدیگر، اصرار میکند که الا و لابد تعدد زوجات حقِ (نداشته) شان است، این یعنی او دچار جهل و جهل او منتج به فحشای علنی او به شکل زیاده خواهی و ادعایش مبنی بر کمال اسلامی از هر جنبه است!!!!!

    اساسا در جامعه ای که سرشار از فحشا شود (که شده) منطقا کمتر انسان مسلمان مومن مد نظر قرآن موجود است که کار به اینجا رسیده... حال مضحک است که مدعیانی یافت شوند که با اتکا به پول و عُمر مادیشان خود را پاک قلمداد کنند و با ظلم به زن، زیر نقاب ناجی جامعه از فحشا ، فحشای پنهان عَلم کنند!!!!!!!!!!!!!

    ضمنا بنده با تمام آنچه که در بند بزرگ پایانی گفتید همچون جنابتان سرسختانه مخالف و مطالبه گر هستم...

    یا حق



  • نظراتت رو بذار در کوزه آبش بخور درضمن امثال شما ها همون بهتر برید قرآن بخونید چون فقط بدرد شما میخوره چون کلا به نفع امثال شماست

  • ﻧﻆﺮ ﻣﻦ ﻛﺎﻣﻼ ﻣﻨﻔﻴﻪ ﭼﻮﻥ اﻳﻨﺠﻮﺭﻱ اﺻﻞ ﻭﻓﺎ ﺯﻳﺮ ﺳﻮاﻝ ﻣﻴﺮﻩ ...

  • نکنه شما خیال می کنید که از پیامبران و معصومین و اولیاءالله با وفاتری؟

    اگر تعدد زوجات باشرایطی که دارد، برای تشکیل خانواده و بقاء نسل و تقویت دین خدا باشد نه تنها با مسئله وفا تعارضی ندارد که وفاداری به چند خانواده و همسر هم محسوب می شود.

    ولی اگر برای هوسرانی و تمایلات نفسانی است خوب بدیهی است که خیانت است و بی وفایی.

  • لطفا اینقد چرت نگو دوست گرامی مگه میشه جنبه جنسی رو نادیده گرفت همون معصومین لابد اون همه زن گرفتن از 9 ساله تا 50ساله واسه رضای خدا که نبوده پس اینقد چرت و پرتای رائفی رو تکرار نکن اگه نگران جمعیت هستید بزارید جوونای مجرد زن بگیرن بجای تبلیغ چند همسری

  • یعنی ادعا داری که امکان نداره یک مرد مثلا به دوتا از زنهاش وفادار باشه یا امکان نداره اون دوتا زن نسبت به مردشون وفادار بمونن!

  • با نظر قبلی موافقم . اقدام مرد برای انتخاب همسر دوم معنای بی وفایی به اولیه...
    خیلی واضحه!

  • جناب یکی از یکی! یعنی ادعا داری پیغمبر خدا و امامهای ما و حتی بعضی از پیروان حقیقی آنها که چندهمسر داشتند نسبت به زن اولشان بی وفا بودند!
    چقدر خوب است قبل از نظر پراکنی کمی اندیشه کنید و سنجیده چیزی بنویسید تا نظرتان بحق باشد
    بسیار واضح است که اختیار زن دیگر با اجازه زن اول معنای بی وفایی نمیدهد و مرد میتواند به همسرانش وفادار باشد و زنان هم میتوانند به مردانشان وفادار باشند
    چون در ازدواج تعهد و مهرورزی و مسئولیت پذیری شرط است و ازدواج تفاوت دارد با مخفیانه سراغ فاحشه رفتن
    اگر مردی با اینکه همسری دارد به دنبال فاحشه ها برود این بی وفایی است نه چندهمسری

  • مگه امامان شما معصوم بودن البته تو ذهن شما شاید ولی تو واقعیت و عملشون به ویژه ازدواج های متعدد میشه فهمید

  • چرا اصرار دارید واسه احکام ظالمانه قرآنتون دلایل الکی بیارید یکی که با وجود همسر اول بر دنبال زن دیگه چه ازدواج کنه چه نکنه بی وفاس تو خودت دوست داری پدرت بره زن دوم بگیره

  • اولا چقدر خوب میشد اگر مردنمایان به صرف اشتراک جنسیتشان با اولیاءاللّه خود را در حد و قدر و مرتبه و منزلت آن معزمان نپندارند!!!!
    پیشنهاد میکنم هرگاه مردی جرات یافت که در رعایت عدل و انصاف و برپایی قسط و جنم پرچمداری حق تعالی دم بزند آنوقت دعوی زعیمی کند( پیامبری و ولی اللّهی پیشکش!) و سپس بگوید زن دومم بدهید!!!!

    یک نکته اینکه اولیاءالله در حب ورزی به اللّه در مرتبه اولی و اعلی از ماسوا واقع بودند!!! پس حکم ایشان حکم : عاشقم بر همه عالم که همه عالم ازوست ... که البته اگرچه دست اندیشه سعدی بدان رسید اما خودش در باب تعدد زوجات ورود نکرد! چون حقیقت را از کردار معصوم دریافته بود یعنی در مرتبه دوم یا چندم...

    نکته دیگر اینکه پیامبر اکرم محمد مصطفی صلوات اللّه علیه تا مادام به حیات مادی حضرت خدیجه سلام اللّه اقدام به تجدید فراش نفرمود! همچنین اگر امیرالمومنین علی علیه السلام هم به این کار اقدام نمود حضرت فاطمه سلام اللّه علیها به دلیل بصیرت قلب و فواد که از عالم علوا داشتند و پیرو آنچه در باب ضرورت حمایت فرزندش حسین ع توسط یاران اندک به تعداد و البته بزرگ در مقام چون عباس ع و برادرانش ( و علی الاصول با آگاهی خاصه خاندان اهل عرش و معراج) میدانستند و البته دیگر امور که از چشم دل و جان ما هم پنهان است به اشد امکان از قلب خود راضی به وصلت ایشان با ام البنین بودند...

    ثانیا شما بفرمایید تقدیم دل کور یک مرد عامی نزد خدا به زن دیگر درحالیکه تعهد و مهر و عاطفه یک مرد متوجه همسرش است چگونه ممکن میشود؟ اصلا آن مهر چگونه به سمت دیگری گرایش مییابد؟ آیا همزمان امکان دارد که فکر و احساس یک مرد در یک آن واحد متوجه دو زن باشد؟ دو منبع محتاج محبت و توجه! و این منطبق با عدالت است اگر در زمان توجه او به دیگری آن زن دیگر محتاج و مشتاق و در حسرت باشد؟

    ثالثا اگر آن زن فاسد که اکنون بیشتر شامل متولدین دهه ۷۰ شده( با عرض احترام با تمام آن متولدینی از دهه۷۰ که در نجابت خود پایدارند) و بقایایی از دهه ۶۰ی ها که متضرر و قربانی سیاستگذاری های غلط حکومت در تمام طول عمرشان شده اند امکان ازدواج بر اساس همین دیدگاه مشترک با امثال شما مبتنی بر پول و لذت جنسی با مردان متمولی که محل استفاده دوسویه با آن زنان جوان بی بندو بار هستند داشته باشد چرا که نه؟ با عملیاتی کردن تعدد زوجات برای پاتالانی که لذت زن جوان میخواهند و زن جوانی که حسرت مرد جوان ندارد و فقط پول و سکس هدف اوست صرفا سیاستی است جهت گندزدایی از جامعه و البته نه خداپسندانه صرفا جهت جبران مافات! ما هم میگوییم ..خوب

    اما این نسخه برای دختر دهه شصت وهفتاد نجیب که حتما عمری در طلب هم+ سر یعنی قابل به درک متقابل و در سن و سال کمابیش نزدیک به یکدیگر نجابت خود را حفظ کرده و مستحق نازدانه بودن برای شوهر جوانی چون خودش است فقط سوزاندن او در زیاده خواهی و هوسرانی مردان کریه النفس جامعه امروز است!

    بپذیرید عرضه گری زنان امروز در جامعه ما محرک مردان ظاهرا متدین و و باطنا دنیاپرست و شهوتران شده که به فکر بافتن کلاه شرعی جهت سوا کردن درشت و شیرین و آبدارش هستند!!!!

  • چرا زن نميتونه چند تا شوهر داشته باشه الان علم پيشرفت كرده با آزمايش مشخص ميشه كه بچه براي كدوم همسره؟واقعا مرده ها ببينند خودشون ميتونند تاب بيارن؟

  • سلام
    امتحان کن برو دنبال چند شوهری اگه کسی تقبل کرد ازت نگهداری کنه

  • از لحاظ فیژیولوژیک و روانشناسی ذات زن تک همسری و ذات مرد چند همسری است و اگر غیر از این باشد غیرطبیعی است و نُرمال نیست
    و در اسلام هم اصل بر ازدواج دائم و تک همسری است و چندهمسری برای مرد در شرایطی خاص و با اجازه زن اول و با شرط اجرای عدالت مجاز است
    و ازدواج موقت(صیغه) هم برای کسانی است که امکان ازدواج دائم برایشان نیست تا بتوانند خانواده ای موقتی برای مدت توافقی شکل دهند که میتوانند اگر بخواهند تمدیدش کنند یا به دائم تبدیلش کنند
    این ویدیو: فطرت و ذات مرد چندهمسری است را در آپارات کانال( پایگاه تبیین چندهمسری) اسلامی ببینید

  • اولا همان نتیجه علمی تست DNA هم قطعیت ندارد! ثانیا فرضا هم قطعیت داشت. فکرش را بکنید که برای هر بچه ای باید یک تست انجام شود! این همه هزینه و پول و زمان را شما می دهید؟ برای همین غربیها بی خیال شده اند. هر وقت شک داشتن به اسم فامیل مادر شناسنامه صادر می کنند!

  • سلام بزرگوار ، در جواب باید بگم که مگر فقط همین یک ایراد بوده که شما میگید حل شده ! خود خداوند که خالق انسان هست از طریق پیامبر و ائمه و مراجع تقلید گفته که ازدواج یک زن با چند مرد غلت هست. الان با علمی که تا به امروز پیشرفت کرده به این موضوعی که شما گفتید رسیده اند از کجا معلوم که در آینده ایراداتی کشف نکنند که حرف خداوند را بیشتر تایید کنند. این در حالی هست که همین الان هم به چند شوهری ایرادات و اشکال وارد کرده اند

  • یه نمونه از این تحقیقات بیار تا ماهم ببینیم تو تبت از قدیم تا الآن چن شوهری هم رسم بود و کسی مشکل نگرفته ازدواج دوباره چه واسه مرد چه زن مشکل داره

  • .. 98/9/14 ساعت 20:14

    شما برو تبت چن تا شوهر اختیار کن سلطان

  • شما برو تبت چن تا شوهر اختیار کن سلطان

  • .

  • خاک تو سر هرچی مرد هوسبازه.عدالت،یک معنیش عدالت عاطفیه. فقط تامین مالی طرف مقابل که نیست. خدا چه شگفت انگیز وباشکوه ، هرچی توقرآن اومده ، هرحکمی رو ، دقیق دقیق، منطبق با فطرت وطبیعت آدما، وضع فرموده. او که خودش زنها رو آفریده،میدونسته چقدر لطیفند؛ حساس ترازبرگ نازک گلند.گل ، فقط مراقبت وتوجه میخواد.خاک تو سرتون کنن وقتی یه زن ازدواج میکنه،تمام وجودش میشه همسرش. ازاونطرف،خداکه برامرد،دوتا دل قرارنداده. اگه ازدواج دیگه ای بکنه، دل خانومش میشکنه. ازنظرعاطفی براش کم میذاره شوهرش. چون بالابره پایین بیاد، یک دل داره نه دوتا دل. نمیتونه دوتا زن رو، دوتا همسر رو، به یه اندازه دوست داشته باشه. خدا تازه خودشم آقاهه میدونه فقط میتونه یه زن رو دوست داشته باشه. خدا قرار داده .استثنا بودن پیامبرمون ص .یه غلطی که مرد بکنه ، دل همسرش که بشکنه،همه چی تمومه. یا همسرشو دوست داره ، یا نداره. اگه همسرش رو دوست داره، پس عهدشکن نباشه.اگه همسرش رودوست نداره،بچه ، وابستگی ، عادت کردن ، ... ، بهونه ست. سنگهاشونو وابکنن باهم، طلاق بگیرن.منفورترین حلالها، طلاقه. اون زوجهائیکه نمیتونن دیگه ادامه بدن، بعدازطلاق، چون آدم حال مرگ رو داره ، طبیعیه.بعدازکمی فاصله که حال بد ، ازشون رفت ، ازخدا امداد بطلبند برای داشتن یه همسرمناسب. خدا میبینه شون.کمکشون میکنه دنبال هرزه گی نرن. اگه مردی بهرعلتی مجرد باشه ،میتونه با دوشیزه یا غیر دوشیزه ازدواج کنه. حالا میتونه همسر دوم داشته باشه چون طبق احکام کتاب مقدسمون قرآن عزیز، همسر سابقش رو، به خوبی حق وحقوقش رو داده و ازش جداشده. اما اگه غیراین باشه، میشه هوس.میشه گناه.میشه پنهان کاری. میشه گناه . بعد یهو لنگای مرد هوسباز که سیخ شد میبینه نکیرمنکر باگرز بالاسرش واستادن.تازه اولشه... .

  • الله اگه اینقد زنارو می‌شناخت اینهمه حق رو از زنا نمی‌گرفت و برعکس این همه حق رو به زنا نمیداد

  • پس نکند خیال کرده اید مردها زن اولشان را برای چه می گیرند؟ دقیقا برای همین هوس و رفع شهوت. خیال کرده اید اگر مردها مجبور نبودند و شهوت بهشان فشار نمی آورد اصلا زن می گرفتند؟ پس هه مردها هوسباز هستند!
    این هوس طبیعی مرد نسبت به زن چیز بدی نیست. کسی که توانایی مالی دارد و همسرش اول هم مخالف نیست چرا همسر دوم نگیرد آن هم در این بحران کمبود همسر برای دختران پیر و زنان بیوه و مطلقه؟ به شما چه مربوط که این حق طبیعی و شرعی را سلب می کنید؟

  • با استناد به فرمایش جناب مهمان موافق که معترفند:
    "  نکند خیال کرده اید مردها زن اولشان را برای چه می گیرند؟ دقیقا برای همین هوس و رفع شهوت. خیال کرده اید اگر مردها مجبور نبودند و شهوت بهشان فشار نمی آورد اصلا زن می گرفتند؟"
    میتوان بر این پیشنهاد اشرار کرد که اساسل زن نجیب و نانجیب نمیبایست برای مردان توفیر کند! چون احتمالا درک بسیار بالایی از" شهوت" دارند.. فلذا اگر زنی عامل محرک شهوت مردی است قطعا از منظر او سوءپیشینه اش قابل اغماض خواهد بود در عیر این صورت خودپرستی و هوسرانی یک مردنمایی چنین فقط جای تف و لعن دارد! پس چرا مردان که با وصفی چنین برایشان پاکی بی معناست از به توبه واداشتن زنان ناپاک بر حذر باشند؟
    حیف است به خدا ... این همه دختر جوان زیبا رو و خوش اندام و.. درگیر فحشا که مشغله پسران و دامنزن به هوس ایشان که نه... رهزن عمر خود و ایشان و دیگران!
    خوب بسم الله... بگذارید پسرهای جوان هم طعم نجابت را از تتمه دختران دهه ۶۰ و ۷۰ بچشند.. این هرزگان را سرپرستی و بدانچه راضی اند اقناع کنید و خودتان هم لذت ببرید و از اشاعه بیشترش هم ممانعت فزمایید‌‌..
    دستان نامبارک اندیشه تان را هم از سر نجبای آرزودار بردارید... تازه اگر زنان اولتان اجازه میدهند... بفرمایید..
    هرچند اگر زن اولی هم اجازه بدهد قطعا از یک دهه ۶۰ی یا ۷۰ی زیبا و بلد کار حمایت نخواهد کرد؛)
    .. این ره که میروید... به کجا چنین شتابان ...است!!!

  • من میگم پیر پاتالا برن فواحش رو از سطح جامعه بردارن و سرپرستی و شوهری کنن کلی هم واسسون خوبه... خود به خود فرصت واسه مردهای جوون و نسبتا جوون برای مشاهده و خواست دختران هم سن وسالشون و مجرد و نجیب ایجاد میشه... بیوه ها هم بسته به شرایط و سن و سالشون و البته میزان پاکدامنی در توازن با شرایط اجتماعی و فردی امثال خودشون میتونند باز روی خوش بختی رو در وصلت با شرایط مشابه از طرف مقابل ببینند...
    این یعنی چی که باکرگان نجیب و زنان متاهل رو تحت فشار و ناچاری به تحمیل پاتالا میذارید! یعنی هم زن اول ناراضی هم دختر نجیب دهه ۶۰ و ۵۰ ناراضی!
    راست میگن جوونا در قفس و پیرا در هوس!!!!

  • کلا تو قاموس شما فقط زنان به دو دسته نجیب و فاحشه تقسیم میشن و مردا تماما حق به جانب هستن

  • اگر فرهنگ ساده زیستی ودوری از تجملات وساده گرفتن ازدواج درجامعه رواج پیدا کندبسیاری از مشکلات فعلی حل شده وآمارطلاق درجامعه کاهش پیدا خواهد کرد

  • باسلام
    قوانین الهی تابع خواهش دل ما نیست که تعطیل بشه
    ازدواج مجدد باید تبیین بشه نه ترویج
    باید مصلحت الهی ان روشن بشه نه اینکه این حکم الهی بایکوت بشه

  • قوانین من درآوردی الله خودتون رو نکنید قوانین الهی خودتم خوب میدونی که این حکم مشکل داره ولی چون تو قرآن اومده اصرار دارید اجرا کنید

  • .

  • خدا حفظ کنه استاد قرائتی رو

  • ۹۰ سال رو داره... نه؟

  • خدا حفظ کنه استاد قرائتی رو

  • بنام او که هرچه هست همه از اوست با نظر اسلام موافقم که اجازه داده چند همسر داشته باشی به شرط اینکه تمکن مالی داشته باشی عدالت داشته باشی که به این روش عقلی و منطقی مشکل زنان بیوه و اجتماع اندکی حل خواهد شد

  • نمیشه زنان بیوه با مجردها ازدواج کنن چرا همیشه برای قوانین مردسالارانه اسلام توجیه میاورید

  • اصلا به شما چه؟ کسی می خواهد همسر دوم بشود و همسر اول طرف هم اجازه داده. حالا مگر حق تو را خورده؟

  • من واقعا نمی دانم طرفداران دروغین زنان چرا وقتی اسم دوستی پسر و دختر - آنهم نامحدود- می آید می گویند به زندگی مردم دخالت نکنید! اما همینکه کسی می خواهد همسر دوم بشود فریاد و فغانشان به آسمان می رود!

  • شما که با این کارتون خیانت رو شرعی میکنید و قرآنم که گفته شرط عدالت فقط یعنی زن اول ترپ

  • خب اینکه معلومه... چون اساسا وقتی کسی میخواد زن دوم بشه داره رسما با دخالت تو زندگی زن اول، نابودش میکنه! ولی دوستی چون تعهد نداره خود طرفین تا حد زیادی مانع دخالت هم در زندگی شخصی ترشون میشن...

  • زندگی شخصی تر یعنی چه؟ یعنی شخصی تر از کثافتکاریها و زنای دوست پسر و دختر ها هم هست؟

  • نه دیگه... شخصی تر یعنی باب ننه اون به تو چه باب ننه تو به اون چه...
    ولی توی تعدد زوجات رسما اشتراک شوهر عنی چی؟

  • ازدواج دوم طبق قانون مشروط به اجازه همسر اول است. وقتی خودش اجازه داده چه ربطی به شما دارد؟

  • عمرا ...مگر اینه یه راه دور زدن واسش باشه یکی که نه هزارتا... مثلا فکر کردی سخته وادار کردن یک زن برای صدور مجوزبه ازدواج دوم شوهرش؟ خصوصا اگر اون زن مظلوم باشه، ناچار باشه، کس و کار نزدیک یا دلسوز نداشته باشه! و البته مردک ظالم هم باشه...
    با ابنکه کسی رو توی مراجع قانونی اینکار به صورت رابطه داشته باشه یا ...خلاصه ...هزارتا راه هست وه عل الظاهر باور کنین یک زن بدبخت راضیه به بدبخت شدن..

  • چشمش کور شکایت کند از شوهرش و اجازه ندهد. ضمنا برای چه شکایت کند؟ آیا اگر شوهر به جای ازدواج دوم برود مخفیانه با آن زن دوست بشود بهتر است؟

  • اینا بهونس مرد باید به زنش وفادار باشه نه اینکه واسه خیانتش کلاه شرعی درست کنه خیانت چه از طرف مرد و چه زن مذمومه شما هم الکی دلایل آخوند پسندانه نیار

  • چرا همیشه به مرد حق میدید خیانت خیانته چه قانونی چه غیر قانونی یعنی چی بره دوست بشه بهتره چرا همیشه زنارو بین دوراهی میذارید ولی همیشه حق رو به مردها میدید

  • آره بهتره.. چون اونجوری تا مادامی که باهاش دوسته اولا بابت خیانتش به زنش دائما در حال گناه و بد عاقبتیه ثانیا تا وقتی دوسته فقط دوسته و تعهد به اون نداره ثالثا اگر به نتیجه رسید که کدوم براش اولویت داره بالاخره انتخاب میکنه مثلا همون بهتر که با صداقت اولی رو طلاق بده تا بتونه به دومی تعهد ببنده و یا اینکه بالاخره مبچسبه به زنش و اونو رها میکنه اون دومی هم میفهمه وادار کردن بک مرد به خیانت به زنش یعنی بازیچه قرار دادن خودش...‌ خیال همه از ماجرا راحت میشه..

  • ازسایت روشنگری عزیز،بخاطر نمایش دادن کلیه نظرات ، سپاسگزارم.بااحترام.

  • ازسایت روشنگری عزیز،بخاطر نمایش دادن کلیه نظرات ، سپاسگزارم.بااحترام.

  • .

  • .

  • .

  • جالبه ! نظرمن ، هرچی که باشه ، حتی یک نقطه خالی ، نمایش داده نمیشه !

  • جالبه ! نظرمن ، هرچی که باشه ، حتی یک نقطه خالی ، نمایش داده نمیشه !

  • .

  • .

  • خانم 98/8/14 ساعت 14:02

    میگن عادل، عادل از نظر کی؟ کی میتونه عدالت واقعی برقرار کنه، مگه به همین راحتیه؟ حتی از لحاظ جسمی و مالی و اقتصادی و جنسی هم ک عدالت برقرار بشه از لحاظ قلبی محاله بشه عدالت برقرار بشه، پس عدالتی ک میگن برقرار نمیشه. ضمنا خود آیه ی قران میفرماید میتوانید چند همسر بگیرید، اگر میتوانید عدالت برقرار کنید، که نمیتوانید اگر تعقل کنید.
    اینها فقط باعث دلسردی خانم ها و بی بند و باری اقایون میشه. حضرت زهرا هم تا زنده بود حضرت علی زن دوم نگرفت. پیامبر بنابر مصالح اسلام چند زن میگرفتند و معصوم بودند و عدالت میتونستن رعایت کنن، نه مردهای امروزی. لطفا بنیان خانواده ها رو سست نکنید و اینها را تبلیغ نکنید. چون حتی اگر درست هم باشه زنها راضی نیستند و اولین کاری که میکنن درخواست طلاق هست. بدتر دارید زندگی ها رو از هم میپاشید. بزارید هرکسی زندگی خودش رو با همسرش داشته باشه. چیکار دارید چند تا زن بگیره.

  • لابد به خاطر مصالح با دختر 9 ساله ازدواج کرد

  • با این حساب خود حضرت علی علیه السلام و سایر ائمه کار بدی کردند که چندین همسر داشند! آخر خانم محترم! یک ذره فکر کن!
    میلیونها دختر دهه شصتی هستند که الان آخرین فرصت ازدواجشان است. اما مردان هم سن آنها توان ازدواج ندارند. فرضا هم توان
    ازدواج داشته باشند دختران دهه هفتادی را ترجیح می دهند. لهذا بهترین کار ترویج چند همسری در مردان بالای 50 سال است که
    تمکن مالی کافی دارند.
    مگر اینکه بخواهید این زنان به دام زنا و فحشا بیفتند.

  • این نظر راجع به دختران باکره دهه شصت بود؟
    واقعا فکر کردید دختر دهه شصت اینقدر از دهه هفتاد کم میاره که به پاتال جای باباش تن بده؟!
    حتی بیوه شم اکراه داره... چه برسه به دختر!
    ضمنا اون پسر یا مردی که زن رو به چشم مبلمان توکار سواری میبینخ و تمام نیازش از یک همسر اندام های جسم مادی اوست تو ۸۰ سالگیشم فقط با ۲۰ ساله آروم میگیره..
    ابنگونه مردان جای بالیدن برای حیوانات را فراخ میکنند چراکه امید حیوانات تنها به آیه شریفه " ... کالانعام بل هم اضل" است و این مردها هم همان اند....

  • خاک بر یکی از یکی که خودش را وکیل مدافع زنان می داند آره. وقتی آن پاتال پولدار است و می تواند هم زندگی و هم نیاز جنسی همسر دومش را تامین کند چرا که نه؟
    الان دختر 20 ساله می رود عاشق بازیگران 60 ساله سینما می شود و حسابی تیغشان می زند اما شما رگهای گردنتان باد نمی کند. فقط جایی که اسم راه حل اسلامی برای رفع این مشکل می آید می شوید مدافع زنان و به عبارت بهتر مشوق زنان به فحشا

  • اونوقت صیغه شما زنا نیست چون فقط چنتا آیه پشتش میخونن درضمن ازدواج های دختر 20 ساله با بازیگر 60ساله استثناست واگه به عنوان همسر اول باشه اشکالی نداره ولی این دلیل نمیشه باهاش چندهمسری رو توجیه کنیم
    اگه به فکر جوونایی برید به مجردا برسید

  • خاک بردار عزیز!
    یک زن فقط پول و سکس لازم نداره ها!
    اون که شما میگی فاحشه های مدرن اند‌..
    پیشنهاد میکنم پیشنهادات رو زیر مستند پول و پورن بنویسی!
    و از صدقه سر رگ باد کرده گردن کلفتت دهان آلوده را در باره دختران باکره دهه ۶۰ نجنبونی و مزخرف هم ننویسی..‌ برادر بالای نیم قرن سن!
    حکیم جوجو تجویز فرمودن؟

  • فاحشه مدرن آن کسی است که به تو یاد داده رگ گردنت برای همسر دم داشتن باد کند اما این همه بحران دختران مجرد و دوت شدن مردان متاهل با زان - بدون ازدواج - اصلا ناراحتت نمی کند. لعنت خدا بر تو.

  • صفحه‌ها