عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • اگه حرفه حساب داری بزن حرف درست راه خودشو ازبین مزخرفات باز می کنه چرا خودتو پاره میکنی

  • Yaaaasin 02/11/3 ساعت 12:16

    آخه حرف حساب تو دل آدمای حروم خور جایی نداره مگه امام حسین اون همه حرف حساب نزد تو روز عاشورا فهمیدن؟

  • . 99/3/4 ساعت 16:35

    چقدر شما مردم احمقید اصلا فهمیدید این بنده خدا چی میگه. چهارتا چوپون میان نقد قضاوت میکنن. داره میگه اگه قانونی بشه مردم زیرزمینی عقد میکنن بعد معایبی رو به دنبال داره یکم فکر کنید قبل هرچی

  • جناب خداوند بزرگ
    قبل از هر حرفی که میخواهید بزنید روش فکر کنید تحقیق کنید و بعد حرف بزنید.
    واقعا اون دنیا چجوری میخواید جواب خدا و پیغمبر و ائمه رو بدید؟؟!
    ان شاءلله خدا به دادتون برسه وگرنه...

  • خاک بر سر کسایی که پا منبر این گلابی نشسته نشستن...چیزی که غلطه.غلطه..اشتباهه...پلشته...دقیقا عین وجود ادمایی مثه این ....زاده..یعنی چن وقت دیگه اگه سر یه دختر هشت و نه ساله دس کشیدیم باس نگران هزارتا چشم و ذهن باشیم که دارن چی میبینن و چی میگن ...چرا همه چیزای زیبا و ایسته رو به گند میکشین...اخه دختر بچه یازده ساله هنو تو دنیای فرضیات شیرین و پر از قشنگیشه..چرا باید گفته یه مکتب یه دین یه کتاب یه فرد بشه تمام کننده باشه..چیزی که اشتباس اشتباس ..میخاد تو قران اومده باشه..پیامبر اسلامتون گفته باشه یا هر شخص بیمار جنسی دیگه ایی...اخه من موندم در تعریف دین میگن راه و مسیر زندگی..اخه هر جای این دین رو نگا میکنی حتی ماع و سکس مرد با مرغ و خروس هم توش بررسی شده...یعنی هیچ موضوع دیگه ایی در ارتباط با شخصیت و زندگی یه موجود پیچیده عین انسان وجود نداره...من دیدم روایاتی که در مورد سکس انسان در خاب با انواع حیوانات اومده..اخه چه وضعشه...گند زدین به دین و دنیا و حال و اخرتمون..بس کنید دیگه.دست از سر بچه ها بردارین دیگه..اگه بزرگان دینی حوس حرم سرای خردسال کردن ترتیبی بدن که از نتیه اولاد و فرزندان خودشون حرمسرا تشکیل بدن و به بقیه مردم کار نداشته باشن.طرف جوری میگه ام المومنین..یا خدیجه و عایشه انگار از کوچیکی با اعراب بزرگ شده و به یقین همه چیرو در موردشون میدونه...اعراب خیلی وقتا تعجب میکنن که ما تو ایران از اونا در مورد کسانی که با اونا دم به دم بودن و اصلن از خویشاوندانشون بودن بیشتر میدونیم...این دانسته های بی پایه و اساس از کجا اومده

  • بلذا 98/11/27 ساعت 16:53

    خوب کردند اصلا 10 ساله دختر باشه

  • M.... 98/7/28 ساعت 14:12

    سلام
    سوره ایه ۴ عمران ..۴ فرقان ۴ یاسین

  • سلام
    یک استاد مسله تو عیبه..
    سوره الفجر..
    اقای روحانی خائن

  • سلام
    یک استاد مسله تو عیبه..
    سوره الفحر..
    اقای روحانی خائن

  • عالی

  • آخه بی سواد دو هزاری آیکیو هویج پخته

    اولا پس چرا اسمت را گذاشتی محمد؟

    دوما ام المومنین لقب حضرت خدیجه است بی سواد نه لقب عایشه

    سوما عایشه و حفصه رو دست پدرانشان مانده بودن و کسی نمی گرفتشان چون شوهر های قبلی شان را هم کشته شده بودن و بیوه بودن و هر کدام بیست سالگی را رد کرده بودن

    سوما ناقل حدیث که عایشه هشت سالش بوده یک حرام زاده یهودی نفوذی مسلمان شده بوده که در دین تحریف کرده است

  • خطاب به مهمان مدافع ازدواج کودکان
    آخر احمق داعشی قرون وسطایی این که در دوران ظهور اسلام دختران زیر ده سال را آن هم به پیرمردان شوهر می دادند و پیامبر پنجاه ساله با دختر هشت ساله یعنی ام المومنين عایشه ازدواج کرد دلیل نمی شود که در قرن بیست و یکم در جوامع جدید هم این سنت های متعلق به دوران پیشامدرن و گذشنه که غلط و غیر عقلانی و به ضرر کودکان است پیاده شود و ادامه پیدا کند .
    چندین تن از مراجع تقلید هم حتی مراجع تقلید سنتی مثل مکارم این ازدواج ها را غلط و حتی باطل دانستند . همین اخیرا آیت الله مکارم شیرازی فتوا داد که ازدواج کودکان زیر سیزده سال بر خلاف دوران گذشته به مصلحت طفل نبوده و دارای مفاسد فراوان است پس باطل است .

    ثانیا : در مورد همان بلوغ هم باید گفت جز در موارد استثنایی و معدود حتی در مناطق گرمسیر هم دختران در نه سالگی و زیر سن سیزده به بلوغ نمی رسند . پس مشکل نه در بلوغ دختران که سن غلط بلوغ دختران در فقه شیعه بر خلاف اهل سنت است . استناد مراجع تقلید به حدیث امام جعفر صادق در مورد بالغ شدن دختران در نه سالگی است که این حدیث غلط و طبعا باید مجعول دانست چون با واقعیت های جسمی و زیستی دختران در تضاد است و در همان مناطق گرمسیر دختران به جز موارد خاص و استثنایی در سیزده سالگی به بعد عمدتا بالغ می شوند و در مناطق سردسیر که بلوغ دختران تا هفده سالگی هم به تعویق می افتد . نکته جالب آن است که از همین امام صادق حدیث هم وجود دارد که سن بلوغ را سیزده سالگی عنوان می کند اما نمی دانم آقایان علما چرا ترجیح می دهند آن سن پایین غلط را ملاک قرار دهند .
    این در حالی است که بر خلاف سن پایین و غلط فقه شیعه در مورد دختران در دو فرقه فقهی از اهل سنت یعنی مالکی و حنفی سن بلوغ دختران هفده سال و در دو فقه شافعی و مالکی مانند پسران در فقه خودشان و سن بلوغ پسران در فقه شیعه همان پانزده سالگی است . پس سن بلوغ دختران در فقه اهل سنت حداقل پانزده سال است که همان درست و با واقعیت تطبیق می کند نه 9 ساله فقه شیعه که اصلا در این سن دختر وارد دوران نوجوانی نشده است تا احتمال بالغ شدن پیدا کند دیگر چه برسد هر چه قدر هم استثنایی باشد در کودکی بالغ شود !!!
    ضمنا حضرت فاطمه بر خلاف روایت دروغین شیعه که برای مظلوم نمایی ایشان جعل کرده اند نه درسن نه سالگی که در هیجده سالگی با امام علی ازدواج کرده اند بر همین مبنا هم نه در سن هیجده سالگی که در بیست و هفت سالگی رحلت کرده یا به شهادت رسیدند .
    ضمنا ازدواج های زیر هیجده سالگی و در سنین نوجوانی عمدتا در بیشتر موارد و بدتر از آن ازدواج کودکان زیر سیزده سالگی همگی بر مبنای اجبار و زور والدین نه علاقه و عشق است .
    آخر کودک زیر سیزده سال که هنوز به سنین نوجوانی و بلوغ عقلی و حتی جنسی هم نرسیده است چگونه ازدواجش معتبر و عاقلانه است و عاشقانه است ؟ این کودک دراین سن اصلا می داند عشق یعنی چه ؟

  • خیلی واضحه از ناتوانی پاسخ گویی با فحش شروع کردی بعدم ام المومنین شما عایشه است ،؟؟؟خوب وهابی اینجا چکار داری برو بداد مردم خودت برس اینجا کشور شیعه است با قانون شیعه شما دست از کشتار یمنی ها بردارید به قوانین ما کاری نداشته باش


  • آیا دقت کرده اید فضای مجازی در حال تغییر دادن کامل فرهنگی کشور و
    وارونه کردن ارزشهای ما و تطبیق ما با استانداردهای جهانی و نظرات سازمان
    ملل است؟
    جالب است که هر اقدام صحیح و مورد تایید اسلام انجام می گیرد به نحوی
    مورد حمله همه جانبه در فضای مجازی قرار می گیرد.
    از ساده ترین احکام شرعی مانند حجاب تا حج تا امر به معروف و نهی از منکر
    ، تا اجرای حدود شرعی و قصاص و ه رسد به جهاد و مبارزه با دشمنان خدا.

    شاهد بودیم هر جا قتلی رخ داد یک عده رفتند آنقدر بر سر خانواده ولی دم
    بیچاره فریاد زدند تا آنها را به زور وادار به بخخش قاتل بکنند. آنهم
    قاتلی که ذره ای از جنایت خود پشیمان نیست. و اگر هم قصاص صورت بگیرد
    طوری فضای مجازی افکار عمومی را سازمان دهی می کند که انگار اولیای دم
    مقتول گناهکار و هیولای خون آشام هستند!

    شاهد بودیم گه جگونه فضای مجازی سبب شد که چند مامور غیرتمند و شجاع
    پلیسش با که با چند دختر و پسر مست و هرزه بی حیا برخورد کرد در فضای
    مجازی آنقدر مو.رد حمله قرار گرفتند تا پلیس هم تحت تاثیر آنها با آن دو
    مامور وظیفه شناس برخورد کرد!

    حالا هم شاهد هستیم که جگونه وقتی یک پدر و مادر دلسوز و دغدغه مند در
    ابتدای بلوغ دختر خود را به سنت اسلامی شوهر می دذهند و تازطه شرط می
    کنند که دختر 6 سال بعد به خانه شوهر برود - و صرفا در این مدت از نظر
    اخلاقی محفوظ بماند- اینطور مورد هجمه رذیلانه فضای مجازی واصع می شوند
    تا جایی که دستگاه قضایی که باید مثلا حافظ اجرای شریعت باشد به زور حلال
    الهی را تعطیل کرده و این زن و شوهر شرعی را از هم جدا می کند.
    حالا هم کاری هم نداریم که همین فضای مجازی داشتن دوست پسر و آرایش و
    جلافت را به صورت یک حق طبیعی برای دختران دهساله تعریف می کند!

    حالا من امید چندانی ندارم که دستگاه قضایی بفمد برخوردهای سکولار و
    صرفات بمجرمان اقتصادی - که همه دنیا برخورد می کنند- کافی نیست و باید
    این دستگاه قاطعانه در مقابل کسانی که در حال دزدیدن فرهنگ و اعتقادات
    اسلامی ما بایستد. خیر. هیچ امیدی ندارم.

    می خواهم بگویم حالا که قرار است کشور را دو دستی تقدیم سکولارها بکنید
    لطفا ما را با اسلام کاریکتاتوری فریب ندهید.
    برای مثال دیگر حق ندارید برای ما فیلم بازی کنید و روز ازواج حضرت علی و
    حضرت زهرا سلام الله علیهما را جشن بگیرید!
    چون ازدواج مرد 24 ساله با دختر 9 ساله طبق فتوای سازمان ملل حرام است.

  • من بر خلاف نظر شما نمیگم یک پدر و مادر دلسوز.. میگم یک مشت بی فکر و بی مسئولیت که حق مالکیت تن، و حق انتخاب مسیر زندگی رو از یک بچه می‌گیرند.. ازدواج صرفا نیازمند یک رابطه جنسی موفق نیست بلکه نیازمند شرایط خاصی مثل پختگی فکر و بلوغ روانی و فکری و اجتماعی هم هست.. اینکه شما خیلی ریز بحث سکولار رو وارد بحث میکنید نشون دهنده ی اینه که نه از سکولار چیزی میدونید و نه از هیچ مبحث دیگه ای غیر از اون بلکه صرفا این وسط نظر شخصی خودتون رو نطق کردید.. آرزو مندم شما و تمامی جهل و خودخواهی و اصلاح طلبیتون همگی به زیر خاک برید بلکه انسانیت روی خودش رو نشون داد... متعصبه بیمار

  • من بر خلاف نظر شما نمیگم یک پدر و مادر دلسوز.. میگم یک مشت بی فکر و بی مسئولیت که حق مالکیت تن، و حق انتخاب مسیر زندگی رو از یک بچه می‌گیرند.. ازدواج صرفا نیازمند یک رابطه جنسی موفق نیست بلکه نیازمند شرایط خاصی مثل پختگی فکر و بلوغ روانی و فکری و اجتماعی هم هست.. اینکه شما خیلی ریز بحث سکولار رو وارد بحث میکنید نشون دهنده ی اینه که نه از سکولار چیزی میدونید و نه از هیچ مبحث دیگه ای غیر از اون بلکه صرفا این وسط نظر شخصی خودتون رو نطق کردید.. آرزو مندم شما و تمامی جهل و خودخواهی و اصلاح طلبیتون همگی به زیر خاک برید بلکه انسانیت روی خودش رو نشون داد... متعصبه بیمار

  • من بر خلاف نظر شما نمیگم یک پدر و مادر دلسوز.. میگم یک مشت بی فکر و بی مسئولیت که حق مالکیت تن، و حق انتخاب مسیر زندگی رو از یک بچه می‌گیرند.. ازدواج صرفا نیازمند یک رابطه جنسی موفق نیست بلکه نیازمند شرایط خاصی مثل پختگی فکر و بلوغ روانی و فکری و اجتماعی هم هست.. اینکه شما خیلی ریز بحث سکولار رو وارد بحث میکنید نشون دهنده ی اینه که نه از سکولار چیزی میدونید و نه از هیچ مبحث دیگه ای غیر از اون بلکه صرفا این وسط نظر شخصی خودتون رو نطق کردید.. آرزو مندم شما و تمامی جهل و خودخواهی و اصلاح طلبیتون همگی به زیر خاک برید بلکه انسانیت روی خودش رو نشون داد... متعصبه بیمار

  • من بر خلاف نظر شما نمیگم یک پدر و مادر دلسوز.. میگم یک مشت بی فکر و بی مسئولیت که حق مالکیت تن، و حق انتخاب مسیر زندگی رو از یک بچه می‌گیرند.. ازدواج صرفا نیازمند یک رابطه جنسی موفق نیست بلکه نیازمند شرایط خاصی مثل پختگی فکر و بلوغ روانی و فکری و اجتماعی هم هست.. اینکه شما خیلی ریز بحث سکولار رو وارد بحث میکنید نشون دهنده ی اینه که نه از سکولار چیزی میدونید و نه از هیچ مبحث دیگه ای غیر از اون بلکه صرفا این وسط نظر شخصی خودتون رو نطق کردید.. آرزو مندم شما و تمامی جهل و خودخواهی و اصلاح طلبیتون همگی به زیر خاک برید بلکه انسانیت روی خودش رو نشون داد... متعصبه بیمار

  • من بر خلاف نظر شما نمیگم یک پدر و مادر دلسوز.. میگم یک مشت بی فکر و بی مسئولیت که حق مالکیت تن، و حق انتخاب مسیر زندگی رو از یک بچه می‌گیرند.. ازدواج صرفا نیازمند یک رابطه جنسی موفق نیست بلکه نیازمند شرایط خاصی مثل پختگی فکر و بلوغ روانی و فکری و اجتماعی هم هست.. اینکه شما خیلی ریز بحث سکولار رو وارد بحث میکنید نشون دهنده ی اینه که نه از سکولار چیزی میدونید و نه از هیچ مبحث دیگه ای غیر از اون بلکه صرفا این وسط نظر شخصی خودتون رو نطق کردید.. آرزو مندم شما و تمامی جهل و خودخواهی و اصلاح طلبیتون همگی به زیر خاک برید بلکه انسانیت روی خودش رو نشون داد... متعصبه بیمار

  • کاملا موافقم
    من متمعا هستم اینگونه ازدواجها به سر انجام میرسه
    به امار رجوع کنید: ازدواع با سن و سال پایین بسیار موفقتر
    احادیث ائمه در همه زمان صدق میکنه
    یا علی

  • کاملا موافقم
    من متمعا هستم اینگونه ازدواجها به سر انجام میرسه
    به امار رجوع کنید: ازدواع با سن و سال پایین بسیار موفقتر
    احادیث ائمه در همه زمان صدق میکنه
    یا علی

  • Hadis*L 98/6/23 ساعت 00:22

    احسنت باهاتون كاملا موافقم،...اجركم عندالله...

  • میگن پیامبر هم گفته عقد پسر عمو دختر عمو هم تو آسمان ها میبندن
    البته جدیدا با یه سری فلسفه چینیا تغیرش دارن
    ولی علم این کار رو بدون آزمایش ژنتیک پر خطر ترین ازدواج میدونه
    چرا ما باید به تاریخ هزارو چهار صد سال پیش که مملو روایات متفاوت هست استناد کنیم و هر کاری که احتمال داره اونا میکردن ما هم انجام بدیم
    چرا تو چوپانی نمیکنی که کار پیامبران است
    و نان جو و نمک نمیخوری که طعام علیست
    و چرا های دیگر....
    چکنیم خشک مغزان همیشه در طول تاریخ وجود داشتن

  • خاک بر سر کسایی که پا منبر این گلابی نشسته نشستن...چیزی که غلطه.غلطه..اشتباهه...پلشته...دقیقا عین وجود ادمایی مثه این ....زاده..یعنی چن وقت دیگه اگه سر یه دختر هشت و نه ساله دس کشیدیم باس نگران هزارتا چشم و ذهن باشیم که دارن چی میبینن و چی میگن ...چرا همه چیزای زیبا و ایسته رو به گند میکشین...اخه دختر بچه یازده ساله هنو تو دنیای فرضیات شیرین و پر از قشنگیشه..چرا باید گفته یه مکتب یه دین یه کتاب یه فرد بشه تمام کننده باشه..چیزی که اشتباس اشتباس ..میخاد تو قران اومده باشه..پیامبر اسلامتون گفته باشه یا هر شخص بیمار جنسی دیگه ایی...اخه من موندم در تعریف دین میگن راه و مسیر زندگی..اخه هر جای این دین رو نگا میکنی حتی ماع و سکس مرد با مرغ و خروس هم توش بررسی شده...یعنی هیچ موضوع دیگه ایی در ارتباط با شخصیت و زندگی یه موجود پیچیده عین انسان وجود نداره...من دیدم روایاتی که در مورد سکس انسان در خاب با انواع حیوانات اومده..اخه چه وضعشه...گند زدین به دین و دنیا و حال و اخرتمون..بس کنید دیگه.دست از سر بچه ها بردارین دیگه..اگه بزرگان دینی حوس حرم سرای خردسال کردن ترتیبی بدن که از نتیه اولاد و فرزندان خودشون حرمسرا تشکیل بدن و به بقیه مردم کار نداشته باشن.طرف جوری میگه ام المومنین..یا خدیجه و عایشه انگار از کوچیکی با اعراب بزرگ شده و به یقین همه چیرو در موردشون میدونه...اعراب خیلی وقتا تعجب میکنن که ما تو ایران از اونا در مورد کسانی که با اونا دم به دم بودن و اصلن از خویشاوندانشون بودن بیشتر میدونیم...این دانسته های بی پایه و اساس از کجا اومده


  • آیا دقت کرده اید فضای مجازی در حال تغییر دادن کامل فرهنگی کشور و
    وارونه کردن ارزشهای ما و تطبیق ما با استانداردهای جهانی و نظرات سازمان
    ملل است؟
    جالب است که هر اقدام صحیح و مورد تایید اسلام انجام می گیرد به نحوی
    مورد حمله همه جانبه در فضای مجازی قرار می گیرد.
    از ساده ترین احکام شرعی مانند حجاب تا حج تا امر به معروف و نهی از منکر
    ، تا اجرای حدود شرعی و قصاص و ه رسد به جهاد و مبارزه با دشمنان خدا.

    شاهد بودیم هر جا قتلی رخ داد یک عده رفتند آنقدر بر سر خانواده ولی دم
    بیچاره فریاد زدند تا آنها را به زور وادار به بخخش قاتل بکنند. آنهم
    قاتلی که ذره ای از جنایت خود پشیمان نیست. و اگر هم قصاص صورت بگیرد
    طوری فضای مجازی افکار عمومی را سازمان دهی می کند که انگار اولیای دم
    مقتول گناهکار و هیولای خون آشام هستند!

    شاهد بودیم گه جگونه فضای مجازی سبب شد که چند مامور غیرتمند و شجاع
    پلیسش با که با چند دختر و پسر مست و هرزه بی حیا برخورد کرد در فضای
    مجازی آنقدر مو.رد حمله قرار گرفتند تا پلیس هم تحت تاثیر آنها با آن دو
    مامور وظیفه شناس برخورد کرد!

    حالا هم شاهد هستیم که جگونه وقتی یک پدر و مادر دلسوز و دغدغه مند در
    ابتدای بلوغ دختر خود را به سنت اسلامی شوهر می دذهند و تازطه شرط می
    کنند که دختر 6 سال بعد به خانه شوهر برود - و صرفا در این مدت از نظر
    اخلاقی محفوظ بماند- اینطور مورد هجمه رذیلانه فضای مجازی واصع می شوند
    تا جایی که دستگاه قضایی که باید مثلا حافظ اجرای شریعت باشد به زور حلال
    الهی را تعطیل کرده و این زن و شوهر شرعی را از هم جدا می کند.
    حالا هم کاری هم نداریم که همین فضای مجازی داشتن دوست پسر و آرایش و
    جلافت را به صورت یک حق طبیعی برای دختران دهساله تعریف می کند!

    حالا من امید چندانی ندارم که دستگاه قضایی بفمد برخوردهای سکولار و
    صرفات بمجرمان اقتصادی - که همه دنیا برخورد می کنند- کافی نیست و باید
    این دستگاه قاطعانه در مقابل کسانی که در حال دزدیدن فرهنگ و اعتقادات
    اسلامی ما بایستد. خیر. هیچ امیدی ندارم.

    می خواهم بگویم حالا که قرار است کشور را دو دستی تقدیم سکولارها بکنید
    لطفا ما را با اسلام کاریکتاتوری فریب ندهید.
    برای مثال دیگر حق ندارید برای ما فیلم بازی کنید و روز ازواج حضرت علی و
    حضرت زهرا سلام الله علیهما را جشن بگیرید!
    چون ازدواج مرد 24 ساله با دختر 9 ساله طبق فتوای سازمان ملل حرام است.

  • ابتکار خودش رو ثابت کرده که کاراش به نفع مردم نیست باز ممنونم از اطلاع رسانی شما

  • ۱۲۴۵ 98/6/20 ساعت 06:44

    اگرما مال این استانیم میدونیم که این رسم ازدواج دختران ۹ ساله تواین بخش از استان که به خوزستان هم نزدیکتره مرسومه!اصلا اونا چیزی به نام عقد موقت وبعداز چندسال ازدواج کنند ندارند!!!.اون دختر هم مراسم عقدش یعنی ازدواجش بود.ومیرفت برای خونه بدبختی و شوربختی.این آقا چطور با اطمینان حرف میزنند.اگر این مردم با چنین افکاری قانون راهم دور بزنند.قانون مجازاتی برای آنها در نظر می گیرد. که همین پشتوانه دختر ویک عامل بازدارنده است.

  • بدبختی و شوربختی? لابد اگر برود دوست پسر بگیرد می شود سبزه بخت و شیرین بخت؟
    مادربزرگهای من هر دو در 12 سالگی ازدواج کرده بودند و اتقاقا از زمان تولد نامزدشان کرده بودند! اما خوشبخت ترین زنهایی بودند که در تمام عمرم شناخته ام. با شیرین ترین خاطرات و سرشار از رضایت و خوشبختی.

    تو دلسوز از تر اسلام نیستی.
    این که جبرئیل علیه السلام پیام ویژه در مورد ازدواج دختران می آورد برای پیامبر صلی الله علیه و آله یعنی چه ؟ چرا خدا فرموده دارویی غیر از ازدواج پس از بلوغ دختر وجود ندارد ؟ ا
    دختر پیامبر از دختران شما خیلی بهتر بود و در 9 سالگی با مردی 24 ساله ازدواج کرد. موفقترین ازدواج تاریخ بشر.

  • اینکه شما یک فرد رو از بدو تولد مال یکی بدونید این هم نگاه کالایی به اون شخصه و هم حق انتخاب رو از خودش میگیرید.. کلی معیار برای خوشبختی هست و شما با این کار بدون در نظر گرفتن این معیار ها صرفا این کار رو انجام میدید در حالی که دو فرد هیچ شناختی از هم ندارند و اگر هم داشته باشند و جور در نیان کاری نمیتونند انجام بدن.. این که دو نفر از زنان فامیل شما به قول خودتان خوشبختند دلیل بر خوشبختی چیزی حدود سه و نیم میلیارد زن دیگر نیست.. شما نمی‌تونید یک نسخه رو برای همه بپیچید هر شخصی هر انتخابی که داشته باشه محترمه و شما که بزرگترین استدلالتون یک مکتب از کار افتاده و تاریخ گذشته است نمی‌تونید در بحث پیش برید.. و اینکه شاید خوشبخت بودن یک زن در نظر شما بدترین زندگی برای افراد دیگه باشه. این نظر شخصی و کاملا ناقص و غلط خود شماست..
    فمنیست در برابر این بی عدالتی خواهد ایستاد... زن پشت زن.. تا روزی که به شما بقبولانیم تنها انتخاب ما شوهر کردن نیست

  • اینکه شما یک فرد رو از بدو تولد مال یکی بدونید این هم نگاه کالایی به اون شخصه و هم حق انتخاب رو از خودش میگیرید.. کلی معیار برای خوشبختی هست و شما با این کار بدون در نظر گرفتن این معیار ها صرفا این کار رو انجام میدید در حالی که دو فرد هیچ شناختی از هم ندارند و اگر هم داشته باشند و جور در نیان کاری نمیتونند انجام بدن.. این که دو نفر از زنان فامیل شما به قول خودتان خوشبختند دلیل بر خوشبختی چیزی حدود سه و نیم میلیارد زن دیگر نیست.. شما نمی‌تونید یک نسخه رو برای همه بپیچید هر شخصی هر انتخابی که داشته باشه محترمه و شما که بزرگترین استدلالتون یک مکتب از کار افتاده و تاریخ گذشته است نمی‌تونید در بحث پیش برید.. و اینکه شاید خوشبخت بودن یک زن در نظر شما بدترین زندگی برای افراد دیگه باشه. این نظر شخصی و کاملا ناقص و غلط خود شماست..
    فمنیست در برابر این بی عدالتی خواهد ایستاد... زن پشت زن.. تا روزی که به شما بقبولانیم تنها انتخاب ما شوهر کردن نیست

  • عجب الاغیه این رائفی پور !
    البته بلانسبت الاغ.

  • سلی 98/6/18 ساعت 01:34

    حق با اقای رائفی پوره حرف حق رو نمیشه رد کرد باید جلوی اخوندهارو گرفت نه مردمو ؛ مردم بدبخت یه نون خور کم بشه دخترشونو به دنیا نیومده صیغه میکنن قانون باید قوی باشه نه دست چند اخوند که دستش صیغه باشه برای یک ساله هم بخونه

  • جناب سلی؛ آنقدر نادانی و نمیدانی که در اسلام برای ازدواج دائم یا موقّت(صیغه) بلوغ جنسی جسمی و فکری لازم را توصیه شده؛ اگر کسی از این قاعده تخلّف کند ربطی به اسلام و روحانیّت ندارد
    در ضمن این را هم بدان که در اسلام اصل بر ازدواج دائم و تک همسری است و چند همسری در شرایطی خاص و اجرای عدالت و با اجازه همسر اوّل مجاز است و صیغه(ازدواج موقّت و تشکیل خانواده موقّتی)برای کسانی است که به هر علّتی امکان ازدواج دائم برایشان فراهم نیست که میتوانند اگر بخواهند باز تمدیدش کنند و یا در بعد به عقد دائمی تبدیلش کنند زیرا خدای متعال نیاز عاطفی و جنسی همه انسانها را به رسمیّت شناخته است؛
    حال اگر کسی قوانین آن را رعایت نکند و مثلاً عِدِّه نگه ندارد تقصیر قانون صیغه(ازدواج موقّت) نیست بلکه گناه آن شخص است همانطور که اگر زنی از شوهر دائمی اش طلاق بگیرد و عِدِّه اش را نگه ندارد و زن دیگری بشود گناه آن زن است
    این را هم میدانم که احتمالاً شخص تو از آنهایی که موافق همجنسبازی و روابط بی تعهد و بی قید دوست پسری دوست دختری و خود ارضایی و سکس با اشیاء و حیواناتی ولی فقط مشکلت با قانون إلهی عقد دائم و عقد موقّت است
    امیدواریم خداوند متعال فهمت بدهد و اگر هدایت ناپذیری زودتر هلاکت کند و مرگت را برساند و در جهنّم اندازدت

  • همین چند همسری که میگید در شرایط خاص برای مرد مجازه.. چرا در شرایط خاص برای یک خانم مجاز نباشه؟ اینکه دارید میگید در اسلام بلوغ فکری هم مهمه.. شما کدوم کودکی رو دیدی که در این سن کم دارای بلوغ فکری باشه؟ برام جالبه شما بدون اینکه حتی با این فرد گفتگو داشته باشید اون رو هوسباز میدونید.. در حالیکه اون داره بر علیه کودک همسری و هوسبازی شما حرف میزنه.. و اینکه سکس با اشیا و خود ارضایی با بدن خودش به شما مربوط میشه اما تجاوز به یک کودک به اسم ازدواج با دختر سن پایین شمارو در گیر نمیکنه.. و اینکه هروقت کم میارید آرزوی مرگ و هلاکت دارید درصورتیکه خوشبختانه به دعای گربه سیاه بارون نمیاد

  • همین چند همسری که میگید در شرایط خاص برای مرد مجازه.. چرا در شرایط خاص برای یک خانم مجاز نباشه؟ اینکه دارید میگید در اسلام بلوغ فکری هم مهمه.. شما کدوم کودکی رو دیدی که در این سن کم دارای بلوغ فکری باشه؟ برام جالبه شما بدون اینکه حتی با این فرد گفتگو داشته باشید اون رو هوسباز میدونید.. در حالیکه اون داره بر علیه کودک همسری و هوسبازی شما حرف میزنه.. و اینکه سکس با اشیا و خود ارضایی با بدن خودش به شما مربوط میشه اما تجاوز به یک کودک به اسم ازدواج با دختر سن پایین شمارو در گیر نمیکنه.. و اینکه هروقت کم میارید آرزوی مرگ و هلاکت دارید درصورتیکه خوشبختانه به دعای گربه سیاه بارون نمیاد

  • بصیرت که نباشه همچی چرنت به نظر میرسه

  • ?

  • همه چیز داره ازش استفاده سیاسی میشه
    بجوز تو و چرندیاتت؟!
    تو خودت به پا ابزاری در دست صاحبان سیاست
    جهت گوش دراز نگهداشت مردم



  • یعنی مریض منطقتم، که همه بی منطقند و بازیچه بجز شما، ولی برای اثبات هیچ منطقی ندارید!
    نقدی بر حرفش داری بگو...تیکه زیاد شنیدیم

  • چرند میگه
    چون قبل از اینکه ما تو شهرمون و کشورمون زندگی کنیم تو جهان زندگی میکنیم که قوانینی که مورد تایید جامعه جهانی و قدرت های جهان هست دیر یا زود باید قبول و تصویب کنیم اونایی هم که قبول نکنیم باید بابتش باج یا خسارت بدیم ربطی به دولت نداره حکومت برای بقای خودش و کاهش باج و خسارت و خریدن زمان و نگهداشت اصول مهم ترش میاد بعضی چیزا رو فدا یا معامله میکنه مخصوصا وقتی فشار از سمت جامعه جهانی یا جامعه داخلی زیاد بشه
    در سیاست های کلان چه دینی باشه و چه غیر مذهبی در صورت لزوم و اجبار وخطر
    مهم رو باید فدای مهم تر کرد
    همیطور که حکومت داخلی سعی میکنه دیر تر و برای معامله های با ارزشتر این چیزارو فدا کنه اون طرف هم جامعه جهانی میخواد راحت تر به اهدافش برسه
    ضمن اینکه این راعفی پور چه تضمینی میکنه که اینا که فقط صیغه مهرمیت خوندن
    یه موقع که تنها شدن یوقت پسره هوس نکنه و نخواد از حق حلالش استفاده کامل ببره
    بعدشم اگه اینجوریه که قانون سن تایین کنه بعضیا میرن تو خفا ازدواج غیر قانونی میکنن پس اسلام هم حق نداره هیچ قانونی بذاره و هیچ کاری رو نهی کنه و گناه اعلام کنه چون بعضیا مردم میرن تو خفا اون کارو میکنن
    مثل روسپی گری که یه عده به هر دلیلی میرن تو خفا انجام میدن
    اگه آزاد و زیر نظر قانون بود بهتر بود!!!؟؟؟؟

  • فلونی کثیف.. این ها خبرهای امروز صبح است. آنهم فقط از یک سایت. همه دختران در سن بلوغ و محروم از ازدواج.

    سیاهی یک فرار
    mshrgh.ir/991841

    مرگ؛ فرجام تصمیم عجولانه دختر ۱۶ ساله
    mshrgh.ir/991845

    اخاذی شیطانی پسرجوان از دختر ۱۴ ساله
    mshrgh.ir/932425

    چند تا خبر دیگر می خواهی؟
    خدا این حس علاثه به داشتن شوهر و فرزند را در زنان از همان بلوغ قرار داده است.
    وقثتی این حق طبیعی دختران را به رسمیت نمی شناسید و با کمای بیشرمی و وقاحت ارضا و استقیفای این حق را ظلم به دختران می نامید و البته راه پلید دوست پسر گرفتن را برایشان تجویز می کنید باید هم اتفاقات بیفتد.

    چند تا مورد دیگر باید رخ بدهد؟ چند مورد تجاوز و فرار و سقط جنین دختران نوجوان لازم است تا دل سنگ امثال تو به رحم آید و این حق طبیعی دختران را سلب نکنید؟

    حتی همین دختر آبی در ورزشگاه مردان دنبال چه بود؟ زن سی ساله ای که به جای آنکه در کنار شوهر و فرزندانش باشد می خواهد حتما به تماشای فوتبالیست های مرد برود- و حتی به تماشای فوتبال زنان هم نمی رود!- دنبال ارضای چه چیز بوده که با ارضا نشدنش کارش به خودکشی کشید؟ در حالی که همین دختر در نوجوانی که خواستگار داشت می توانست شوهر کند. نه بعد از فشار ایام بلوغ که دچار فشار روحی و روانی شد.
    همه که نمی توانند تحمل کنند.

    فلونی بیشرف می گوید چه تضمینی میکنه که اینا که فقط صیغه مهرمیت خوندن!! انگار نمی داند عقد می تواند مشروط باشد.
    اما اصلا فرض من که مشروط هم نباشذ. خوب چه اشکالی دارد؟ شوهره برود از حق حلالش استفادهذ کند. این دختر ارضا می شود و هم خودش و هم شوهرش سالم می مانند.
    تو چرا ناراحتی؟

    مگر مادربزرگهای من که 12 سالگی ازدواج کردند بدبخت شدند؟
    اگر تو عرضه نداری به خودت مربوط است اما پدر و مادر دلسوزی که عرضه دارند دخترزشان را در دهسالگی خوب شوهر دهند قهرمان هستند و باید مدال بگیرند.


    ضمنا اسلام این قانون را گذاشت تا فرقی بین ازدواج و طلاق باشد. قرار داد ازدواج شرعی هم قرار نبود توسط دولت ثبت شود بلکه همینکه شهود و قباله شرعی آن تنظیم می شد کافی بود و شوهر موظف بود حقوق زن را پرداخت کند. این که رضاشاه خیانت کرد و محاضر شرعی را از رسمیت انداخت داستان دیگری است.
    اما مگر بین ازدواج و زنا از نظر فیزیکی فرقی هست؟
    تمام تفاوت آنها در یک خطبه و حضور شاهدان و اعلام رسمی ازدواج برای آن است که حق زن ضایع نشود و هیچ مردی مجاز نباشد برای تمتع از زن اقدام کند بی آنکه تامین مالی او را به عهده بگیرد.



  • آقای تمیز شاید واسه تو مهم نباشه
    دخترت رو تو نه سالگی یا کمتر تو بغل به مرد سن بالا یا مسن بخوابه چو پول داشته و میتونه مهریه شو بده و ازش نگهداری کنه و مشکلی نداشته باشی که دخترت یه آلت بزرگ تر از تحملش رو در خودش جای بده و با کشیدن درد ارضا بشه
    شاید هم فقط درد بکشه و ارضا نشه
    فقط به خاطر اینکه طرف به نظر تو آدم خوبیه
    در صورتی که خوب بودن یه چیز داعمی نیست و هر زمان میتونه تغیر کنه
    حتی اگه بلسیسای عابد مستجاب الدعوه باشه طرف
    بعدشم مطمءن باش دختری که تو سن پایین از با یه مرد سن بالا ازدواج میکنه اکثرا ذهنشون درگیر حسرت خوردن دیگرانه  حالا اگه هر دو طرف کم سن و سال بودن قابل تحمل تر بود
    بعدم حکومتی که به اسم اسلام داره به مردم حکومت میکنه باید پاسخ بده که چرا اینهمه جرم و جنایت داره درونش اتفاق میفته نه من اول میاد جمعیت خوانواده هارو افضایش میده بعد با سیاست هاش فقر رو براشون به ارمغان میاره خب اینجوری احتمال داره از هر خونواده ای یکی خوب تربیت نشه و یا نتونه ازدواج کنه و.......
    چرا مادر بزرگت که 12 سالش بوده مادرت رو تو سن بالا تر شوهر داده
    چون سختیش رو چشیده

     

  • انصافا تو زن و مرد را خلق کرده ای جناب فلونی؟ اگر خدا هستی تعارف نکن. بگو ما هم بدانیم و تو را بپرستیم.
    اگر خدا نیستی بدان آن خدایی که خودش زن و مرد را آفریده بهتر از تو نیازهای مخلوقاتش را می دانسته.

    اینقدر پر رو هستید که به خاطر اینکه زن "شاید هم فقط درد بکشه و ارضا نشه" قطعا تجویز می کنید که پس ازدواج نکند!
    و پس لابد چه بکند؟ برود آنقدر دوست پسرهای مختلف را امتحان کند ا ببیند کدامنشان او را ارضا می کنند! یعنی رسما بشود روسپی.
    و راستی خیلی از زن و شوهرهایی که در سن خیلی بالاتر ازدواج کردند هم ارضا نشدند! نمی خواهی بگویی کلا ازدواج نکنند؟
    چرا. ته حرفتان همین است. این همه صنعت پورن و فحشا هم آمد برای همینکار. والا قبل از آن زن و مرد اصلا کاری به ارضا شدن و نداشتن نداشتند و از همان زندگی خود حداکثر لذت را می بردند چون تنوع طلب نشده بودند و چیزی بیشتر در مورد ارضا بلد نبودند. و برای همین احساس خوشبختی می کردند.

    و تازه مگر زن و شوهرهایی که با آنهمه تحقیق و آشنایی ازدواج کردند لزوما همه خوب ماندند؟ باز هم نمی خواهی بگویی چون معغلوم نیستن شوهره برای همیشه خوب بماند پس کلا زنها نباید ازدواج کنند؟
    می بینی به راحتی ضایع شدی. حرفهای که زدی هیچ ارتباطی با سن زن در ازدواج ندارد و هر زنی در هر سنی ممکن است چنین مشکلاتی را تجربه کند.
    انما مهم این است که دارید از یک ترس خیالی زنان را به سوی یک خطر بسیار جدی سوق می دهید.

    البته اصلا به نظر شما دوستی دختر و پسر خطری ندارد!


    ضمنا حکومتی که به نام اسلام حکومت کند اول از همه باید با شمشیر اسلام گردن امثال تو را بزند و جامعه را بر اساس سنت اسلامی اداره کند. آن وقت خود به خود خبری از اینهمه جرم جنایت نخواهد بود. اسلام ازد.اج دختران در سن پایین را تجویز کرد تا این جرایم رخ ندهد. اما شما بزرگترین مانع بر سر اجرای سنتها و احکام اسلامی بوده و هستید.

    اما مادر بزرگ من نقشی در شوهر دادن دخترش نداشت. مادرم از زنهایی بود که می خواست درس بخواند و دیر ازدواج کرد.
    کار اشتباهی کرد.

  • این جفنگیات چیه بر هم میبافی
    یعنی هرکه دیر ازدواج کنه بدکاره میشه یا خودشو با خود ارضایی خفه میکنه
    یعنی الان مادر تو که دیر ازدواج کرده
    به بهانه درس خوندن
    همه جوونا رو خراب کرده یا کلی دوست پسر داشته یا همش داشته خود ارضایی میکرده ؟

    از نظر من چون مادربزرگت از ازدواج زود دل خوشی نداشته زیاد به دخترش هم اصرار نکرده و صبر کرده تا تا دخترش به سن مناسب تر برسه
    کی با اصل ازدواج مخالفت کرد
    ازدواج تو سن چهاده پونزده سال هم برای دختر پسرا که زیاد برو روی خوبی ندارن یا دوست دارن زود ازدواج کنن از نظر شخصیم بد نمیدونم ولی سنین پایین تر این و با اختلاف سنی زیاد رو ظلم و اجبار میدونم
    اصلا مگه اونایی که زود ازدواج میکنن اصلا بعدا دنبال زنا و دخترای مردم نمیفتن یا گول مردای بهتر از شوهرشون رو نمیخورن
    من دوستایی داشتم که بعد ازدواج تو سن مناسب هم باز دنبال این اون بودن یا برای تنوع هم شد یکی دوتا رو به قول خودشون مخ میکردن مگه تو زمون پیغمبر که هرکی چندتا زنو صیغه داشته زنا صورت نمیگرفته

    خدارو شکر جهان دستو بال حکومت اسلام رو بسته و حواسش هست هر کاری دلش میخواد نکنه وگرنه الان سر ما هم زبان سرخمون به فنا داده بود

  • اجرت با حرمله. جناب فلونی.

    جامعه جهانی سگ کی باشد؟ دقیقا ما مسلمان شدیم که با این جامعه جهانی بجنگیم نه اینکه تسلیمش بشویم. الگوی مسلمان ابراهیم پیامبر است که وقتی تمام جهان از دم کافر بود یک نفره تبر به دست گرفت و به جنگ همه ارزشهای شیطان جامعه جهانی رفت.
    البته که زندگی سخت می شود. این خاصیت پیروی از انبیا است و ما هم از قاعده و سنت الهی در تمام تاریخ مستثنا نیستیم.
    سوره بقره آیه 214

    ام حسبتم ان تدخلوا الجنه و لما ياتكم مثل الذين خلوا من قبلكم مستهم الباساء و الضراء و زلزلوا حتى يقول الرسول و الذين امنوا معه متى نصر اللّه الا ان نصر اللّه قريب

    آيا مى پنداريد بدون اينكه آنچه بر سر اقوام و ملل گذشته از مصائب درونى و برونى بيامد بر سر شما آيد داخل بهشت شويد؟ نه ممكن نيست شما نيز مانند آنها امتحان خواهيد شد آنها آنچنان آزمايش سختى شدند كه دچار تزلزل گشته حتى رسول وگفتند: پس نصرت خدا چه وقت است آنگاه به ايشان گفته شد: آگاه باشيد كه نصرت خدا نزديك است .


    تازه یعنی اگر نوکری این جامعه جهانی شیطان صفت شما را بکنیم دیگر نمی میریم؟

    می ارزد ذلت نوکری شیطان را بپذیریم برای چند سال تامین شکم؟ آن هم وقتی که حق و باطل اینطور واضح از هم جدا شده است؟
    والله ما هرگز چنین ذلتی را نمی پذیریم و هیات منا الذله.


    و البته می دانم این حرفهای برای چون تویی که هدفی جز شکم و شهوت برایش مطرح نیست البته بی معنی است و می گویی به ما چه ربطی دارد که شما می خواهید عزتمندانه زندگی کنید. ما می خواهیم شکممان سیر باشد ولو به قیمت بردگی برای شیطان.

    پاسخ این است که کور خوانده اید. چیزی که با خون به دست آمده باشد را مفت تقدیم شما نمی کنیم.
    اما دهها کشور در این دنیا هستند که دقیقا مثل شما فکر می کنند بلند شوید بروید و گورتان را گم کنید. بروید مثل خوکی که در خوکدانی همه ابیرزار کثافت و زندگی و شهوتش تامین است زندگی کنید.

    اما اگر این یک ایران را می خواهید باید بهایش را بدهید. من با کمال میل آماده ام که تو و همفکرانت را به درک واصل کنم.

  • جامعه جهانی همان سگی هست که هر حرکتی میخواید بکنید پاچتون رو میگیره
    و اجازه نمیده هر کاری دلتون بخواد بکنید
    همینطور که شما اجازه نمیدین مردم کشورتون هر کاری دلشون میخواد بکنن
    بعدشم این رجز خونیا و رگ گردن سرخ کردنا مصرف داخلی داره
    برای تعامل با جهان سیستم فرق میکنه باید
    اونا برای این حرفا تره هم خورد نمیکنن
    شاید تو برات مهم نباشه هرچی میتونی برای عقیدت باج و خسارت بدی حالا از جیب خودت یا از بودجه کشور و از جیب مردم
    ولی روزی این منابع مالی تموم میشه و بدون منابع مالی شکست کامل حتمیه
    مثل الان که با تحریم ها صادرات نفت رو پایین آوردن و جلو ورود درامد های ارزی رو گرفتن و همه یه چکنم چکنم
    و غلت کردم افتادن
    و مجبور شدن پشت پرده مذاکرات رو شروع کنن و در ظاهر بگن ما با هیچ زور گویی مذاکره نمیکنیم
    جیزایی که به زودی باید قبول کنید و میکنید
    رفتن زنا به ورزشگاه
    ازدواج بالای 18 سال
    سند 2030 آموزشی
    اف ای تی اف مبارزه با پول شویی
    و عنواع قوانین حقوق بشری سازمان ملل
    که زیر بارش رفتن یا بعدن به اجبار میرن
    اینا رو چند بار بخون یکم آتیش بگیری
    رگ گردنت متورم بمونه

  • کور خوانده ای بیچاره. جامعه جهانی همان است که با همه قدرت جمع شد که خوزستان را از ایران دا کند و نتوانست. جامعه جهانی همان بدبختی است که هفت تریلیون دلار صرف کرد تا اسد را از سوریه بردارد و نتوانست. جامعه جهانی همان است که با دهها کشور ائتلاف بیست سال در افغانستان جنگید و حالا باید با طالبان مذاکره کند!

    جامعه جهانی فقط برای شکم پرستان و شهوت پرستانی مثل تو چیز مهم و بزرگی است.
    برای ملتی که اهمیتی به آن ندهد و کمرش را تنگ ببنند و به جای فرهنگ رفاه فرهنگ قناعت را پیشه کند جامعه جهانی سگ که هیچ، سوسک هم نیست.

    آن وقت تو مرا از قارقار کلاغهایی مثل خودت می ترسانی؟
    موجودات شکم پرستی که با شلیک اولین گلوله فرار خواهند کرد؟

    اتفاقا من از ته دل منتظرم زودتر این منابع مالی خیالی قطع شود تا چشم طمع ملت قطع شود و همه بدانند دوره واردات و نگاه به خارج کاملا تمام شده و راهی جز پشت کردن به مصرفگرایی و بازگشت به سیاست خاک خوردن اما خاک ندادن ندارند.

    آن وقت شما چه می کنید! می ریزید توی خیابانها؟ چه بهتر. آن وقت من هم با افتخار هر چه بتوانم از شما سگان هار کشتار خواهم کرد.
    اما از این جراتها ندارید.
    آن ها که می خواستند به بهشت بروند و از مرگ نمی ترسیدند با همکاری همه جامعه جهانی نتوانستند اسد را بردارند.
    تو که اصلا آمده ای که شکم و دنیایت را تامین کنی می خواهی انقلاب اسلامی را برداری؟


    بگذار البته یک نکته را بگویم که زیاد هم دپرس نشوی.
    اینکه آمریکا یکهویی ایران را به طور کامل تحریم نمی کند و مرتب معافیت می دهد و نظایر آن به حاطر انسان دوستیش نیست. بلکه به این خاطر است که خوب می داند اگر امید ایرانیها به واردات و نگاه به خارج قطع شود مجبور می شوند روی پای خود بایستند. پس باید به هر قیمت شده این وابستگی ایران به خارج را حفظ کند اما فقط شرایطش را سخت کند تا بتواند امتیازاتی که گفتی را بگیرد. دقیقا حکایت همان خری که با قلاب جلویش هویج گرفتند تا از او سواری بگیرند و او هم به امید هویج می رفت و سواری می داد.

    پس برخلاف آنچه فکر کرده ای، من از خدا می خواهم که حتی یک قطره نفت ایران فروش نرود. اما ترامپ احمق نیست و با وجود آنهمه هارت و پورت چنین اشتباهی را نخواهد کرد.

  • خواهیم دید
    نرمش های قهرمانانه اتان را

  • چرا توهین میکنی و بی عفتی در کلام.
    جواب علمی و منطقی داری بیان کن و الا سکوت.
    اگه این ولت و مجلس دلسوز زنان و دختران 12 و 13 سال هستند چرا در فضای مجازی که عصمت این دختران به حراج گذاشته شده فکری نمیکند

  • گوش دراز هم خودتی