دامی که پوشش اسلامی در آن گرفتار شده است


استفاده از ابزار اجبار به جای کار فرهنگی اصیل، در بلند مدت آرام آرام نسبت اصل دین انزجار ایجاد می‌کند./ دکتر حسن بنیانیان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی/ ۱۴ دی ۱۳۹۷ / سخنرانی پیش از خطبه‌های #نماز_جمعه تهران

صوت کامل سخنرانی با عنوان «سیاست فرهنگی و فرهنگ سیاست‌زده»، در کانال ستاد نماز جمعه تهران (وعده‌گاه مؤمنان):
https://eitaa.com/vadegahmomenan/1553


+ 
5

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)

  • جامعه با بی حجابی اختیاری محکوم به شکست است.. مثل قاچاق اختیاری، رشوه
    اختیاری، بیمه ندادن اختیاری، اختلاس اختیاری و هر قانون شکنی اختیاری
    دیگر. مخصوصا که بدانیم نتیجه بی حجابی می شود هزینه های سرسام آور و
    نجومی سالانه برای طلاق و فرزندان طلاق و سقط جنین و قتلهای عشقی و
    ناموسی و... که بیش از صدها اختلاس خسارت دارند و کسی هم نمی بینید.
    البته مشکل شما فقط با حجاب است. اما هیچ مشکلی با هیچ اجبار و قانون
    بشری ندارید. چرا؟ چون با خود دین مشکل دارید و خدا را لایق قانون گذراری
    بر بشر نمی دانید. کفر هم معنی دیگری ندارد.


  • اولا اشتباه بزرگ گوینده فوق این است که خیال کرده است برای اجرای
    قانون باید تک تک افراد جامعه را در مورد آن اقناع کرد و سپس قانون را
    اجرا کرد. بدیهی است که چنین تصوری نه ممکن است و نه معقول. تصور کنید
    مجلس بخواهد قبل از تصویب هر قانون و اجباری اول برود تک تک مردم را قانع
    کند که این قانون به نفع آنها است!

    ثانیا اشتباه بسیار بزرگتر و خطرناکترش این است که خیال
    کرده اگر مردم در مورد یک قانون اقناع شوند آن را اجرا می کنند! آیا نمی
    بینید که تمام رانندگان محتلف بهتر از من و شما ارزش قوانینی مانند
    ایسنادن پشت چراغ قرمز و بستن کمربند ایمنی و استفاده از کلاه کاسکت و...
    را می دانند اما تا زور پلیس نباشد حاضر به اطاعت از آن نیستند؟ و آیا
    نویسنده نمی بیند که همه در مورد فایده مالیات برای کشور و عوارض شهرداری
    و یا دادن حق بیمه اقناع ستند اما بخش عمده ای از مردم هیچگاه بدون
    استفاده از زور حاضر به پرداخت کالیات یا بیمه نیستند؟ و آیا نویسنده فکر
    می کند کسی بهتر از سیگاریها و کراکیها و الکلیها از مضرات سیگار و کراک
    و الکل خبر دارد؟ پس چرا به کشیدن و مصرف این مواد ادامه می دهند؟

    و به طور مشابه آیا این آقا گمان کرده است که این زنان نمی دانند که یک
    روسری و لباس گشاد غیر بدن نما پوشیدن - یعنی حجاب حداقلی- بسیار ساده
    تر و ایمنتر از ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ و بدن نما است؟ قطعا
    خوب می دانند. هیچ نیازی هم به آوردن حدیث و آیه برای اقناع بیشتر نیست.

    پس همه حرفهای یادشده فوق حرفهایی بی ارزش و ژست بی معنی
    روشنفکرانه بیشتر نیست.

    حقیقت تلخ این است که اصولا در تمام جوامع انسانهای بسیاری در مقابل
    قانون هایی که به نفع جامعه است مقاومت می کنند. کاملا هم عمد دارند.

    پس راه حل چیست؟
    استفاده از زور آنهم برای مدت طولانی و طی چند نسل تا قانون خود به خود به عادت و رفتار فرهنگی
    جامعه تبدیل شود.
    ببینید چگونه در آلبانی عزیزت انور خوجه توانست با هفتاد سال مبارزه بی
    امان با دیانت ریشه اسلام و حجاب را در آن کشور بخشکاند.

    و یا چگونه اروپایی های عزیزت با هفاد سال جریمه های نجومی رانندگی صحیح
    را به فرهنگ و عادت تبدیل کرده و به وضع شلخته ترافیک اروپا در قرن 19 و
    ابتدای قرن 20 پایان دادند.

  • این شخص منفافقی خطرناک و فراماسونر یا تحریک شده توسط فراماسونرها است.
    بزرگترین خطر برای جامعه همین تفکرات هستند که آمده اند تا با ظاهر دلسوزانه برای اسلام دقیقا همان نسخه ای را بپیچند که دلخواه غربگران است. درست عین کسانی که می گفتند سیاست پدرسوگی است و اساسا حضور دین در سیاست سبب دلزدگی مردم از دین می شود.
    با حامین این تفکر فاسد کاری ندارم. اما از این فرد کافر فاجر و لیبرالی که یک من ریش دارد و این حرفها را می زند می پرسم:

    مگر اجرای قوانین ضد مواخد مخدر و اعدام قاچاقچیان سبب ایجاد انزجار خانواده ها و مردم معتاد از نظام نمی شود؟
    مگر دستگیری و مجازات دزدها و اختلاس گران سبب انزجار این قشر زحمتکش جامعه نمی شود؟

    مگر اجرای ساده قوانین رانندگی و اجبار به بستن پرداخت بیمه و کلاه ایمنی و کمربند و.. سبب انزجار رانندگان نشده است تا جایی که به محض دور دیدن چشم پلیس و دوربینها فورا کمربند را باز می کنند؟

    مگر اجبار دانش آموزان به تحصیل اجباری سبب نشده که آنان آخر سال کتابهای خود بعد امتحانات را پاره پاره کنند و یا بسوزانند تا انزجار خود از تحصیل اجباری را نشان دهند؟

    مگر اجبار مردم به ساحتن نمای ساختمان و رنگ دیوارها و مغازه ها در شهرها سبب انزجار مردم از شهرداری ها نمی شود؟

    و چرا شما با هیچ اجباری که دست ساخت بشر باشد مشکلی ندارید و فقط با قانونی که ریشه از دین باشد مشکل دارید؟
    دلیلش واضح است. چون خدا را بیش از یک خالق نمی دانید که حقی برای ربوبیت و قانونگذاری بر بشر ندارد. خلق کرد که کرد برود پی کارش.
    این کفر محض است.

    و راستی اصلا کدام منطقی - حتی سکولار- اجازه داده انزجار مردم سبب عدم قانون گذاری باشد؟
    و اصلا خود قانون چیست؟ اجباری به نفع جامعه که بدون اعمال زور مردم آن را اجرا نمی کنند. والا مگر نیازی است برای کاری که خود مردم با میل رغبت اجرا می کنند قانون گذاری کرد؟ مثلا بیاییم و قانون بگذاریم دزد و بازدید عید نوروز برای خانواده ها اجباری است!



    لهذا قرآن به صراحت می گویند هرگز توجهی به حرم و هوای نفس مردم نکن و حکم خدا را با قدرت اجرا کن. البته خدا می داند اجرای احکام شریعت مردم را ناراحت می کند.
    سوره شوری آیه 15
    فلذلک فادع و استقم کما امرت و لا تتبع اهواءهم و قل امنت بما انزل الله من کتاب و امرت لاعدل بینکم الله ربنا و ربکم لنا اعمالنا و لکم اعمالکم لا حجة بیننا و بینکم الله یجمع بیننا و الیه المصیر
    پس به همين خاطر تو نيز آنان را به سوى اين آيين واحد الهى دعوت کن و آنچنان که مأمور شده‏اى استقامت نما، و از هوى و هوسهاى آنان پيروى مکن، و بگو: «به هر کتابى که خدا نازل کرده ايمان آورده‏ام و مأمورم در ميان شما عدالت کنم؛ خداوند پروردگار ما و شماست؛ نتيجه اعمال ما از آن ما است و نتيجه اعمال شما از آن شما، خصومت شخصى در ميان ما نيست؛ و خداوند ما و شما را در يکجا جمع مى‏کند، و بازگشت (همه) به سوى اوست!»

  • در اسلام هم فقط چادر بعنوان حجاب و پوشش زنان و دختران مطرح نشده
    بلکه مقنعه و شالی بلند که نازک نباشد و موی سر و گوش و گردن و سینه را بپوشاند و لباس و مانتوی بلندی جلو بسته ای که تنگ نباشد تا برجستگیهای بدن را نمایان کند با آستین بلند و شلواری بلند که تنگ نباشد تا ساق و ران را نشان بدهد کفایت میکند
    این هم برای این است تا مردان و پسران نگاه انسانی بکنند نه جنسی و زن آزار نبیند و در جامعه پمپاژ شهوت نکند