پیش بینی حوادث آخرین روزهای قبل از ظهور


پیش بینی حوادث آخرین روزهای قبل از ظهور
حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی
1397/1/31

سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها و ارواح طیبه شهداء صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم


+ 
38

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • واقعا خدا با فتنه های موجود ما رو حفظ کنه امتحان خیلی سختی در راه هست این که بتونیم خودمون رو حفظ کنیم پشت ولایت و رهبری باشیم خیلی سخته خدایا کمکمون کن ثابت قدم باشیم

  • واقعا خدا با فتنه های موجود ما رو حفظ کنه امتحان خیلی سختی در راه هست این که بتونیم خودمون رو حفظ کنیم پشت ولایت و رهبری باشیم خیلی سخته خدایا کمکمون کن ثابت قدم باشیم

  • قطعا کسانی که طبق این روایت مرتد می شوند؛
    مسلمانانی هستند که آلوده به ویروس لیبرالیسیم شده اند؛
    کافی ست ،کمی بادقت به عملکرد بعضی مسئولین و نتیجه آن درجامعه بنگرید.

  • نشانه ای از فرهنگ ستیزی در جامعه ی ما
    ---
    نظرات و کامنتهای منطقی حقیقت گرا که پیرامون مقالات و سخنرانیها و اظهارات منتشر در رسانه های همگانی در معرض دید قرار می گیرند هرگز با موضوعات این گفتارها و نوشتارها بی ربط یا بیگانه نیستند و بیشتر یک نکته یا نکاتی را در هر موضوع یا پیرامون حرفه ی صاحب آن با نقد منطقی سازنده نشانه می روند که بی تردید در زمینه ی روشنگری برای همه ی افراد یا مردم ذی ربط با موضوع اهمیت شایان توجه یا حیاتی دارند.
    سر سری گذشتن از این نظرات و بی تفاوتی نسبت به آنها توسط صاحبان موضوعات نقد شده برازنده ی منزلت و دانش و حرفه و فرهنگ هیچ یک از این انسانهای فرهیخته ذی ربط نیست زیرا دانش و شخصیت صاحبان نظرات انتقادی منطقی سازنده را بگونه ای ناشایست به تحقیر می گیرد و ارزش و نتایج سازنده ی تلاقی افکار مثبت را می زداید و از بین می برد و مانع پیشرفت فکری جامعه می شود و جهل و خرد گریزی را بجای این پیشرفت جایگزین می کند.
    این گونه تحقیر چه عمدی باشد یا نباشد و پیامدهای ناگوار مادی و معنوی آن که دانش و حیثیت شخص ناقد را خواسته یا ناخواسته نشانه می رود چه شاکی یا داد خواه داشته یا نداشته باشد در نظر عقلا باید بحکم شرع و قانون و عرف در یک جامعه ی عقلایی که از فرهنگ ریشه دار انسانی برخوردار است بعنوان حمایت از این فرهنگ و برای تامین و حفظ و ادامه ی سلامتی رفتار صاحبان آن ، در معرض پیگیرد و قضاوت و داد رسی و پرداخت تاوان قرار گیرد.
    جوامعی که مدعی داشتن فرهنگ انسانی - دینی ریشه دار دیرینه هستند اگر هرگونه نسبت به این فرهنگ بی تفاوت شوند بی تردید آثار نیک فرهنگ خود را بتدریج در معرض فرسایش و نابودی و چیره شدن هرج و مرج و بی بند و باری بجای آن قرار خواهند داد و زجر بی پایان آن را به خود تحمیل خواهند کرد.
    با توجه به هشدارها و بایدها و نبایدهای رفتاری قرآن کریم این باور بدیهی است که در جوامع مدعی پایبندی به دین ، صاحبان هر گونه رفتار تحقیر آمیز اعم از عمدی یا غیر عمد ، اگر تحقیر با ملاکها و موازین قرآنی و عقلی محرز باشد صرف نظر از وجود یا عدم وجود شاکی نسبت به آن با توجه به آثار منفی حقیقی که به فرد و جامعه تحمیل خواهد کرد بتناسب حقیقت گرایی و حقیقت گریزی در موضوع و خطر آثار و پیامدهای منفی که بر جامعه خواهد داشت ، حتما توسط شرع مقدس در دنیا و آخرت در معرض داوری عادلانه و بازخواست و مجازات قرار خواهند گرفت.

  • سکوت دین شناسان بر شبهات چه چیز را تداعی کند؟؟؟!!!
    ---
    ادامه ی سکوت مطلق دین شناسان و مذهب شناسان و خود داری آنان از آمدن به میدان روشنگری سازمان یافته ی علمی نسبت به این همه نظرات انتقادی شبهه آلود که پیرامون مسائل دین داری و مذهب داری مردم در رسانه های گروهی پیوسته مطرح می گردند و در مقابل یکه تازی روز افزون دین فروشان در عرصه ی من در آوردی سازی و خرافه گستری بنام دین و مذهب ، برداشت بسیار ناگواری را نسبت به مسئولیت شناسی دین شناسان در مقابل شبهات در اذهان خرد گرایان تداعی و تثبیت و ترسیخ می نماید که یا این حضرات در این زمینه ها هیچ مسئولیت روشنگری را در خود احساس نمی کنند یا این که با درک زیاده رویهای انحرافی خود در آموزش نا درست دین و مذهب به دیگران هیچ پاسخی نسبت به این انتقادها نمی یابند و سکوت را برای حفظ آبرو بر جوابهای بی ربط ترجیح می دهند یا شاید حشر و نشر با مردم در رسانه ها را برای هدایت و روشنگری در شأن علمی (؟؟؟!!!) خود نمی دانند.
    بیچاره مردم دیندار مذهبی که خود را میان این انتقادهای روز افزون خرد پسند و این سکوت مطلق ، سر در گم و بی پناه می یابند و هیچ دانشمند دلسوزی را نمی بینند که محض رضای خدا آنان را برای تصحیح و حفظ دینداری و مذهب داری خود به راه راست خردمندانه ای مطابق با محکمات قرآن و اصول استدلال متین عقلی هدایت کند.

  • خداوند بشر را در دین داری و مذهب داری به چه ملاک و معیارهایی مقید ساخته است؟
    ---
    بهترین داده های انکار ناپذیر و تحریف نشده ، داده های اصیل بی آلایش وحی الهی و در عصر اسلام داده های محکم و مفصل قرآن و داده های عقل استدلالی علمی هستند.
    خداوند در قرآن کریم به ما تاکید کرده مؤمنانی نزد خداوند از بشارت خدا بر خوردار اند که به همه ی گفته ها گوش فرا می دهند و از میان این گفته ها بهترین را بر می گزینند.« ... فَبَشِّرْ عِبَادِ. الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ » ﴿آیات ۱۷- ۱۸ سوره زمر﴾.
    فرضا هنگامی که در زمینه ی روش دین داری و مذهب داری ، انسانی در باره ی مسئله ای یا حکم و اعتقادی منسوب به دین و مذهب به ما می گوید: حکم تحریف ناپذیر قرآن و حکم عقل استدلالی نسبت به مسئله یا حکم و اعتقاد مذکور این است و ما با اندکی حساسیت و تامل و تدبر در قرآن و ترجمه و تفسیر آن به همین نتیجه می رسیم ، ولی انسان دیگری اعتراض می کند و مدعی می شود حدیث و روایت یا احادیث و روایاتی وجود دارند که این حکم را بگونه ای دیگر نشان می دهند.
    آیا ما شرعا و عرفا می توانیم یا حق داریم با نادیده گرفتن آشکارهای محکم و مفصل قرآن و عقل در باره ی آن مسئله یا آن حکم و اعتقاد ، گفته های اثبات ناپذیری را که با قرآن و عقل تضاد و تعارض آشکار دارند بر داده قرآن و اصول استدلال عقلی برتر بشناسیم و قرآن و عقل را به پای اعتراض این انسان دوم و احادیث و روایاتی که ارائه می دهد بی هیچ کاوش و بی تردید و بی بیم و هراس از عواقب کار که حتما مورد محاسبه ی خداوند قرار می گیرد قربانی کنیم؟؟؟!!!
    یادمان نرود که دین حق خداوند و مذهب حق اهل بیت که برخاسته از مکتب توحیدی قرآن است و دین داری و مذهب داری که از این ارزشهای الهی نشأت گرفته اند هرگز بازیچه نیستند که بی توجه به ملاکها و معیارها و بی تفاوت به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای قرآنی و عقلی در گزینش احکام و اعتقادات بنام دین و مذهب سر سری و بی تفاوت رفتار کنیم و به دنبال بهترین گزینه که از آن قرآن و عقل اند نرویم و احکام و اعتقادات و منقولات و مراسم و مناسک و شعایر متضاد و متعارض با قرآن و عقل را بر گزینیم و با گزینشهای خود دین خدا و مذهب اهل بیت را لوث و بد نام کنیم و آب از آب تکان نخورد!!!
    کدام شایسته ی باور است انسانی که ما را به گرایش به سوی احکام و اعتقادهای محکم و مفصل قرآن و به اصول استدلال عقلی فرا می خواند یا فردی که به این انسان بی دلیل قطعی تهمتها و بهتانهای انحراف غیر قابل اثبات ناروا می زند و به ما حکم می کند که به گفته های این انسان هرگز گوش فرا ندهید؟؟؟!!!
    متدینان مذهبی بر سر این دوراهی انتخاب ، محض رضای خدا ، با تکیه به قرآن و عقل کدام یک از این دو گزینه را شایسته ی انتخاب می دانند و کدام را گزینه ی بر تر تشخیص می دهند؟؟؟!!!
    با رجوع و تأمل خرد گرا به سرچشمه دین تحریف نشده ی خداوند یعنی قرآن کریم در می یابیم ، داده های محکم و مفصل این وحی آسمانی که از جانب خداوند به پیامبر اسلام برای ابلاغ به بشر ارسال گردیده اند در زمینه ی احکام و اعتقادات تنها منبع زنده ایست که با وعده ی خداوند بی هیچ گونه تحریف تا قیامت زنده و باقی می ماند.
    این مصونیت و این جاودانی و این حضور همه جایی قرآن کریم و آشکاری و رسایی سرشت نشین و قابل درک و اثبات پذیری احکام و اعتقادات قرآن ایجاب می کنند احکام و اعتقادات قرآن با حد و مرزها و بایدها و نبایدهایی قرآنی که با خود دارند بر سایر منقولات غیر قرآنی در زمینه ی احکام و اعتقادات حجت و حاکم و ناظر باشند.
    با این وصف عقل بی تردید حکم می کند که برای تشخیص و شناخت و پذیرفتن درستی و نادرستی هر منقوله ی غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب در زمینه ی احکام و اعتقادات می باید این منقوله حتما با داده های محکم و مفصل این کتاب آسمانی در همین زمینه بدون هیچ کاستی و فزونی همگن و هماهنگ باشد و در آن هیچ تضاد و تعارضی با این داده ها دیده و اثبات نشود.
    حاکمیت و نظارت عقلی قرآن که سخن قطعی خداوند است بر منقولات غیر قرآنی در زمینه ی احکام و اعتقادات بی هیچ گونه شبهه حجیت و برتری قرآن بر اینگونه منقولات را به اثبات می رساند و بشر را ملزم می سازد به این حجیت و برتری عالمانه ایمان بیاورد و چانچه رضای خداوند را می خواهد در هر انتخابی بنام دین و مذهب تسلیم این حجیت و بر تری باشد.
    اصل انکار ناپذیر قرآنی « لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ » ﴿ آیه۴۲ سوره فصلت﴾ » تاکید می کند که هیچ دلیل عقلی قطعی و جود ندارد که بتواند حجیت و برتری منبعی غیر از قرآن کریم را در زمینه تشخیص و شناخت سره از ناسره های احکام و اعتقادات منسوب به دین و مذهب به اثبات برساند.

  • حاج آقا آخرش تا کی؟؟؟!!!
    ---
    حاج آقا!!! تا کی دین شناسان ما بجای رسیدگی سازمان یافته ی ظابطه مند به مشکلات مبتلا به روزه مره ی مردم از راه حقائق تابناک قرآنی دین سعادت بخش عمل گرای الهی ، می خواهند با غیب گویی و خیال گستری اثبات ناپذیر ، که برای پیشرفت جامعه ی دینی و مذهبی بجز زیانهای فاجعه بار کلان گونا گون هیچ بازده مثبت و سازنده ای نداشته است ، با فلسفه بافیهای عقیم می خواهند و قت مردم دین دوست را تلف کنند و برای بیزاری این مردم از دین و گمراهی این خدا پرستان زمینه سازی نمایند؟؟؟!!!
    حاج آقا!!! دین شناسان و بویژه منبریان در عصر حاضر ، که برخور دار از انقلاب بزرگ در زمینه ی اطلاع رسانی است ، اگر خود را با دانش ناب قرآنی راه حلهای رفتاری دین الهی برای حل مشکلات دامن گیر مردم و با توان تجزیه و تحلیلهای علمی در زمینه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی مسلح نسازند غیب گوییهای سنتی منبریان که نمی توانند در این زمینه هیچ راه حلی را عرضه کنند بیشتر قشر دین شناس را در جامعه ایزوله خواهد ساخت و مردم خرد گرا را از دین بیزار خواهد نمود.
    حاج آقا!!! اگر به دنبال کسب رضای خداوند هستید ؛ دین عمل گرای خداوند را با خرد گرایی علمی از زمینه ی خیال پردازی و خرافه گستری زمره ی منحرف دین فروشان از خدا بی خبر بیرون آورید و این دین را با کمک شناختهای فرهنگ دین داری اصیل قرآنی و روشهای علمی عرضه ی موضوعات مختلف، برای بهینه سازی زندگی بشر بر خلاف خواست باطل دشمنان دین و بر خلاف خواست شیطانی دین فروشان به گفتمان مثبت و سازنده ی روز جامعه ی جهانی مبدل سازید.

  • مهم ترین حقیقت دین داری که تقریبا همه از آن غفلت می کنیم
    ---
    آیا ما آفریدگان عاقل میرنده ی ناتوان از دست رسی به کمال حقایق جهان این حقیقت آشکار را می دانیم یا تا کنون این حقیقت در ذهن ما جا افتاده است ، دین داری که رابطه ی ما با خدا و با خویشتن خویش و با خلق الله را سازمان دهی و ضابطه مند و قانون مند می کند تنها سرنوشت ساز ترین فاکتور جهت بخشی مثبت و سازنده به زندگی ما در این جهان مادی و جهان ما ورای آن است؟؟؟!!!
    آیا تا کنون با ذهن و عقل و تمام وجود خویش عکس العمل خود نسبت به همین حقیقت ناب بی تا و غفلت ناپذیر و چگونگی رسیدن ضابطه مند و خرد گرا به نیازها و ملزومات این حقیقت را آنچنان که باید و شاید و فرو ناگذار ترین ضرورت نیاز زندگی سالم است به وارسی عقلی گذاشته ایم؟؟؟!!!
    آیا تا کنون از عقل خود پرسیده ایم کدام وسیله بهترین عاملی است که می تواند ما را به حقیقت مذکور و ملزومات و نیازهای آن نزدیک و مجهز سازد و در زندگی ما سالم ترین خوش بختی را فراهم کند؟؟؟!!!
    آیا تاکنون دین شناسان به ما با خرد گرایی اجازه داده اند که بیاندیشیم تنها وسیله و عامل گزینش بهترین راه برای رسیدن به حقیقت مذکور حد و مرزها و باید و نبایدهای خطا ناپذیر دین داری و مذهب داری شناختهای سرشت نشین آشکار و قابل درک و اثبات پذیر فرهنگ دین داری قرآنی است که خداوند و عده ی مصونیت آن از تحریف را به بشر داده و می تواند این حقیقت را در اذهان بشر بی آلایش مجسم سازد؟؟؟!!!
    آیا می دانیم که تنها حجت خطا ناپذیر خداوند نزد بشر برای سالم سازی زندگی با خرد گرایی همین حد و مرزها و باید و نبایدهای حی و حاضر تحریف ناپذیر و جاویدان شناختهای وحیانی فرهنگ دین داری قرآنی هستند و بس که همگی بی تفسیر و تاویل می توانند سرشت بشر را ، چنانچه با تدبر و تأمل در آنها بیاندیشد ، برای رسیدن به حقیقت مذکور بی نیاز به ابزارهای ناقص بشری دیگر کمک و هدایت و بی آلایش راهنمایی کنند؟؟؟!!!
    تلاش برای پاسخ به سئوالهای حیاتی فوق ما را به همه ی حقایق تلخ و شیرین تاریخ زندگی بشر بی نیاز به هر گونه تفسیر و تاویل بشری آگاه می سازد.
    زنهاز که برتری سازنده و مثبت و جاودان خداوند را در همه چیز با اندیشه های ناقص بشری خدشه دار کنیم!!!

  • « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا» ( بنگر به آیات 103-110 سوره گهف)
    ---
    شما رسانه ها که نظرات روشنگر روی مسائل دینی و مذهبی را بدون توجیه قرآنی و منطقی حذف می کنید یا امام شناسی قرآنی و عقلی شما اشکال دین زدا دارد و به آن آگاه نیستید یا با جهل و غفلت بر دین داری و مذهب داری غلط عامیانه ی خود با وجود زمینه های آگاهی و بحث و گفتگوهای قرآنی و علمی فراگیر اصرار و لجاجت می ورزید و تصور می کنید دین و مذهب بازیچه اند و بشر هرگونه بخواهد و هوس کند می تواند بجای خداوند برای دین و مذهب اعتقاد و مراسم و مناسک و شعایر من در آوردی بسازد و به ساخته و پرداخته های بشری خود تقدس دینی و مذهبی ببخشد.
    بر مبنای هشدارهای فراوان قرآن کریم نسبت به نتایج شوم و دین زدای انحراف در دین داری و مذهب داری چنین اصرار و لجاجتی برای صاحب خود بحکم قرآن بجز هدر دادن یک عمر دین داری و مذهب داری و هلاکت ابدی بازده دیگری ندارد.
    هدف اصرار این نویسنده بر روشنگری پیوسته در زمینه های دین داری و مذهب داری و دعوت مردم به تدبر و تعقل در قرآن که بر همه ی احکام و اعتقادات منسوب به دین و مذهب باید حاکم و ناظر باشد بجز آگاه سازی دین داران به شیوه های دین داری و مذهب داری قرآنی خدا پسندانه که می تواند برای آنان سرنوشت خوبی در دنیا و آخرت رقم بزند هدف دیگری نیست و این روشنگری تا دم در بدن هست با یاری جویی از خداوند توانا بی توجه به رضایت یاناخرسندی بشر ادامه خواهد یافت.
    این بنده ی گنهکار از خود و مردم می خواهم برای رسیدن به یقین نسبت به درستی و نادرستی اعتقادهایی که بنام دین و مذهب پذیرفته ایم بنا بدستور خداوند به حکمیت قرآن و عقل تن دهیم و منهای این حکمیت خود را به دین داری و مذهب داری غلط گرفتار نکنیم و بدانیم که این گرفتاری بحکم خداوند هلاکت بار و نابخشودنی است.
    دین داری و مذهب داری خدا پسندانه از نظم و سازماندهی و قانون مندی الهی و ملاک و معیارهای سرشت نشین آشکار قرآنی برخور دار اند و بازیچه نیستند که بشر هرگونه بخواهد و هرگونه هوس کند با دانش ناچیز خود با روشهای بشری ناقص دین داری و مذهب داری کند.
    این سرشت نشینی انکار ناپذیر دین الهی راز آزادی است که خداوند به بشر داده تا با اراده و عقل خود سره از ناسره را تشخیص دهد و در دین داری و مذهب داری سره را برگزیند و بی تردید بداند که بر گزیدن ناسره ها نتایج ناسره و ناهنجار جبران ناپذیر برای او بجای خواهد گذاشت.