تفاوت در نحوه رسیدگی به شکایت علیه حاکمان و شکایت علیه مردم عادی در حکومت امیرالمؤمنین (علیه السّلام)


شاخص های حکومت امیرالمؤمنین (علیه السّلام) / حجة الإسلام کاشانی/شبکه 3 سیما/ویژه برنامه «ماه من»/ شب 23 ماه مبارک رمضان/ سال 1398


+ 
7

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مسئولیت پذیری با سوگند و تعهد چه پیامدهای حتمی خواهد داشت؟
    ---
    مسئولانی که با سوکند و تعهد برای هر کاری انتخاب می شوند و آن کار بعنوان امانت به آنان سپرده می شود بی تردید در مقابل هر زیان کاری که بعلت بی گفایتی آنان پیش می آید در مقابل صاحبان کار باید پاسخگو باشند و زیان را بگونه ای که قانون یا شرع یا عرف تعیین می کند خود باید جبران کنند.
    اگر این مسئولان جبران هزینه های ناکار آمدی مدیریت خود را در کار عمدا به جیب صاحبان حقیقی کار که آنان را بشرط تعهد و امانت داری انتخاب کرده اند تحمیل کنند یا از خزانه کشور تامین نمایند در امانت خیانت کرده اند و خداوند نیز از خیانت آنان هرگز نخواهد گذشت و مسئولان این خیانت را حتما در قیامت مجازات خواهد کرد.
    اگر زیان دیدگان جبران زیان را نبخشند هیچ بشر دیگری حتی مقرب ترین فرد به خداوند حق بخشش این زیان را ندارد ؛ و اگر از جیب زیان دیدگان بدون اجازه ی آنان چنین بخششی را انجام دهد نزد خداوند سخت مسئول خواهد بود.
    باید دانست نزد خدا وند بقای احکام و اعتقادات الهی دین و پایبندی خدا پسندانه ی بشر به این احکام و اعتقادات که سعادت همیشگی او را تامین و تضمین می نمایند اولویت تخلف ناپذیر دارد.
    بقای پوچ و بی اثر نام و شعار از دین ، پشیزی نزد خداوند ارزش ندارد. و تو خود حدیث مفصل قطعی را بدان و به ذهن بسپار از این مجمل.
    طاغوتان تاریخ همیشه برای فریب افکار عمومی نام و شعارهای ادیان الهی را جشنهای باشکوه می گرفتند ولی در عمل به ضرورت سرایت دادن آثار اصل و محتوای الهی سعادت بخش این ادیان در جوامع خود ، بر خلاف سنت و سیرت الهی پیامبران و بندگان صالح و با نادیده گرفتن این سنت و سیرت ، هیچ ترتیب اثری نمی دادند.
    قرآن کریم بشر را برای عبرت گرفتن از سرنوشتهای چنین طاغوتانی به مطالعه ی تاریخ و آموختن درس از این سرنوشتها مکرر با تاکید فرا می خواند.