علم پزشکی: چرا شراب مضر است؟


بررسی مشروبات الکلی از دیدگاه علم پزشکی و بیولوژی

برگرفته از کتاب علوم نوین در اسلام

جهت سفارش این کتاب:
09387261897


+ 
66

- 
5

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 97/12/25 ساعت 10:22

    عالی

  • banoo 97/12/23 ساعت 22:54

    خب ائمه یه چیزی میدونستن که میگفتن نخورید بخاطر همین حرامش کردن ولی دریغا هنوزم بعضیا زهر مار میکنن ....ائمه به طب علم غیب هم مشهور بودند از قبلشم میدانستند.

  • مهمان 97/12/24 ساعت 05:37

    حرمت شراب آیه صریح قرآن است و روایت نیست که جای اختلاف داشته باشد/. خدا می فرماید"

    {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأنْصَابُ وَالأزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (90) إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ (91) المائدة}

    ای اهل ایمان، شراب و قمار و بت‌پرستی و تیرهای گروبندی همه اینها پلید و از عمل شیطان است، از آن البته دوری کنید تا رستگار شوید.
    شیطان قصد آن دارد که به وسیله شراب و قمار، میان شما عداوت و کینه بر انگیزد و شما را از ذکر خدا و نماز باز دارد، پس شما آیا از آن دست برمی‌دارید؟

    پس می بینید که شراب نه تنها حرام شده است بلکه باید از آن فرار و اجتناب کرد.
    حتی طبق روایات کسی که سر سفره ای بنشیند که در آن شراب هست- ولو شراب نخورد- مورد لعنت خدا است.

  • خیر افراط در خوردن شراب ضرر دارد و اگر کسی هر از مدتی مقدار کمی شراب بخورد ضرر که ندارد بلکه به لحاظ پزشکی فایده هم دارد شراب قرمز بیش از هر میوه دیگر دارای آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و از لخته شدن شریان خون در مقابل کلسترول های مضر جلوگیری می کند . البته همان طور که گفتم شراب باید به میزان کم و در حد اعتدال مصرف شود و افراط در نوشیدن شراب و اعتیاد به آن مضرات و خطرات فراوانی برای سلامتی بدن دارد که در کلیپ بالا به آن اشاره شد . به هر حال برخلاف سیگار که هیچ فایده ای برای بدن ندارد و مصرف زیاد و اعتیاد به آن برای سلامتی مضر است در مورد شراب این چنین نیست و مصرف کم و متعادل آن برای سلامتی مفید است .

    پس علت و فلسفه حرام بودن شراب در اسلام نمی تواند مضرات آن باشد چرا که در این صورت باید مصرف زیاد و هرروز آن حرام می شد نه مطلق مصرف آن حتی به میزان اندک آن و هر از مدتی .

    علت حرام بودن و گناه کبیره بودن خوردن شراب مسایل اخلاقی و معنوی و زایل شدن عقل است . شراب عقل را زایل میکند و در نتیجه انسان مست از یاد خدا غافل شده و مرتکب گناه و چه بسا جنایت می شود .به همین دلیل از شراب و قمار در قرآن به عنوان ابزار شیطان برای اختلاف بین انسانها نام برده شده است .
    دوستان حتما ماجرای روح الله داداشی از مردان آهنین را شنیده آید که به خاطر یک نه جدل و دعوا اما گفت و گو با یک فرد مست به قتل رسید و این جوان رشید پهلوان را که مایه افتخار جامعه ورزشی بود به خاطر بدمستی یک جوانک احمق از دست دادیم .

  • مهمان 97/12/23 ساعت 18:08

    دکتر ریچارد هورتون سردبیر نشریه لنست: این جمله که نوشیدن الکل برای سلامتی مفید است، افسانه‌ای بیش نیست.

  • مهمان 97/12/24 ساعت 20:05

    بذار بخورن به درک واصل بشن عرق خورها تعدادشون کم بشه

  • مهمان 97/12/23 ساعت 15:39

    پزشکی یک روز کشیدن سیگار را هم مفید می دانست.
    ه زمانی نه چندان دور ابداع روش "لوبوتومی" جایزه نوبل پزشکی را برای مخترع آن آقای دکتر آنتونیو مونیس به ارمغان داشت و ۴۰ هزار بیمار در آمریکا، ۱۷ هزار در بریتانیا و ۹۳۰۰ بیمار در سه کشور فنلاند، نروژ و سوئد مورد لوبوتومی قرار گرفتند اما امروز عمل‌های لوبوتومی امروزه از ننگ‌های تاریخ پزشکی جهان محسوب می‌شوند!! البته بعد از حدود سی سال که بالاخره مدافعان این عمل پذیرفتند که روش آنها کاملا احمقانه است و جز ایجاد عوارض جانبی کوچکترین اثر مفیدی ندارد؟
    آیا فراموش کرده ای در زمانی بسیار نزدیک به زمان استفاده از "د.د.ت" به عنوان بهترین آفت کش و معجزه کشاورزی به طور بیسابقه ای که در سراسر جهان ترویج کردید و اتفاقا افزایش گسترده تولید محصولات کشاورزی را به دنبال داشت؟ آیا پل هرمان مولر سوئیسی در سال ۱۹۴۸ جایزه نوبل در فیزیولوژی و پزشکی را برای کشف خواص حشره کشی این محصول به دست نیاورد؟ آیا همان زمان مسوولین کشورزی وقت در کشور ایران به طرز گسترده استفاده از این محصول را ترویج نکردند؟ پس چه شد که بعد از شصت سال استفاده از اکنون در سراسر جهان ممنوع اعلام شده است؟

    پزشکی صرفا تجربه است. بسیار حقیر تر از آن است که بخواهد در مقابل وحی ابراز وجود کند و چیزی را که خالق بر بد بودنش گواهی داده است را خوب بداند.

  • مهمان 97/12/22 ساعت 22:06

    واقعا دین اسلام بهترین دین دنیاست