حاج محمود کریمی | از گنه دم به دمم آتش طوفنده شدم هم شدم از توبه خجل


محمود کریمی | آتش طوفنده – ویژه ماه مبارک رمضان – از گنه دم به دمم آتش طوفنده شدم هم شدم از توبه خجل، هم ز تو شرمنده شدم

به مناسبت آغاز ماه رمضان ، مناجات با خدا


+ 
79

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • بسیار عالی

  • کنار زدن قرآن و عقل ، دین داری را به بازیچه ی زیان بار مبدل می سازد
    ---
    با این که نظر و فتوای مراجع صاحب رساله بر این است که اعتقادات دینی و مذهبی تقلید پذیر نیستند و می باید با کنجکاوی و تحقیق به حقیقت درستی و نادرستی این اعتقادات دست رسی پیدا کرد ، خود داری و خاموشی عموم مردم بعلاوه ی دین شناسان بجای اظهار نظر پیرامون انتقادهایی که نسبت به مسائل اعتقادی دینی و مذهبی در پایگاه های اطلاع رسانی مطرح می گردند متاسفانه ثابت می کند این خاموشی خطرناک نتیجه ی عدم آگاهی بیشتر مردم به حقیقت دین و مذهب است.
    غفلت عموم مردم و دین شناسان از خطر هلاکت بار چنین خاموشی که انسانها را با جهل به حقیقت کیفیت دین داری و مذهب داری به دار فانی و به محضر خداوند حسابگر حساب رس می برد با وجود قرآن و ترجمه آن که حقایق دین را برای همگان آشکار می سازد هرگز توجیه پذیر نخواهد بود و انسانها را از پیامدهای شوم دین داری و مذهب داری هدر رفته ی آمیخته با خطاهای هلاکت آفرین هرگز نجات نخواهد داد.
    متاسفانه علی رغم این که برای تبلیغ مسائلی درست و نادرست بنام دین و مذهب به دور از هرگونه سازماندهی و برنانه ریزی علمی روشمند بطور روزانه میلیاردها پول بی بازده هزینه می شود و لی مسئله چگونگی رساندن علمی مردم به حقایق دین و مذهب تقریبا نزد همگان مغفول می ماند.
    میلیاردها از جمع دین داران با این و ضع فاجعه بار با خیال این که با این گونه دین داری آمیخته با جهل رضای خداوند را برای عاقبت اخروی خویش جلب می نمایند بعلت غفلت توجیه ناپذیر خود از حقایق رسا و سرشت نشین فرهنگ دین داری قرآنی و بنا به هشدارهای فراوان قرآن بجز زیان و از دست دادن آثار نیک دین داری خود در آخرت چیز دیگری را درو نمی کنند.

  • نیاز ضروری که در جوامع واعظان ، مداحان و ادیبان از آن غفلت شده است
    ---
    در مجالس خوشحالی و سوک که برای پیامبر (ص) و امامان (ع) از اهل بیت آن حضرت تشکیل می شوند می باید واعظان و مداحان و ادیبان سخنور بعنوان وظیفه ی دینی و مذهبی همواره از سیره ی مکتبی توحیدی قرآنی که این بزرگان داشته اند برای مردم ولایت مدار سخن بگویند و این سیره را همیشه درست و با درایت به اصول مکتبی آن تشریح نمایند و از آمیختن این سیره با من درآوردیهای بشری متضاد با محکمات قران و عقل شدیدا پرهیز کنند .
    لازمه تشریح این سیره ی قدسی و فراخوان به پایبندی همیشگی به آن تشویق مردم به آگاهی همیشگی به موضوعات شناختهای مکتب قرآنی است که پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) در راه عمل و تبلیغ و نشر آن جان و عزیز ترینهای خود را نثار و ایثار نمودند.
    این تشریح بدون آگاهی واعظان و مداحان و ادیبان به شناختهای فرهنگ اصیل الهی دین داری قرآنی امکان پذیر نمی باشد.
    ضرورت حفظ حرمت و قدسیت دین و مذهب و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و مصون نگه داشتن دین و مذهب از آلودگی با من در آوردیهای بشری انحرافی متضاد با قرآن و عقل ایجاب می کند واعظان و مداحان و ادیبان با شناختهای این فرهنگ مسلح شوند و کمیته های متخصص قرآن شناس و آگاه به دانشهای علوم حدیث بر محتوای موضوعات سخنرانیهای صاحبان این حرفه ها نظارت همیشگی داشته باشند.
    این نظارت بی تردید زمینه رواج منقولات غیر قرآنی و من درآوردیهای بشری متضاد با قرآن و عقل را به حد اقل می رساند و دین و مذهب را از آمیخته شدن به اندیشه های انحرافی گمراه کننده ی متضاد با قرآن و عقل مصون نگه می دارد.
    دین داری باید برای جلب رضایت قدسی خداوند عالمیان انجام گیرد که بیقین چنین رضایتی فقط از آن دین داری پاک از آلاینده های من درآوردی بشری خواهد بود.
    بدیهی است که نظام مقدس اسلامی ضرورت حفاظت عالمانه از حرمت و قدسیت دین و مذهب و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و جلوگیری قاطع و ضابطه مند از آلوده شدن این ارزشهای الهی والا با من درآوردیهای انحرافی بشری را اولویت اول وظایف عملی – تعبدی خدا پسندانه ی خود می داند.

  • سخنی دلسوزانه با مداح اهل بیت (ع) آقای محمود کریمی
    ---
    محمود جان!!! تورا به حرمت شهر الله رمضان قسمت می دهم بیا پیش از شروع به انجام هر کاری ، و پیش از آزاد گذاشتن زبان خود برای نسبت دادن هرچه با بهانه ی زبان حال به اهل بیت مظلوم پیامبر صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین ، و پیش از دست آویز قرار دادن هر حدیث و روایت نسنجیده ای که خود برای تشخیص درستی و نادرستی محتوای آن به محکمات قرآن و اصول استدلال عقلی عرضه نکرده ای ، خدا را در نظر بگیر و دامن پاک آل بیت مظلوم پیامبر را برای دلخوشی عده ای بیگانه با دین ، با آمیختن دین توحیدی خداوند با من در آوردیها لکه دار نکن.
    محمود آقا!!! یقین داشته باش که تمام انبیا و اوصیا و اولیا با درک عالمانه ی عظمت دین خداوند برای مصون نگه داشتن این دین از هرگونه تحریف من در آوردیهای بشری جان و عزیزترین های خود را محض رضای خدا نثار و فدا کردند .
    محض رضای خدا با خدای خود عهد ببند که از این پس دین خدا و مذهب تشیع اهل بیت پیامبر را هرگز با من در آوردیهای قرآن ستیز و خرد گریز بشر آلوده نکنی.
    پرهیز و احتیاط را در برخورد با این مذهب و بانیان آن که مقربان خداوند جهان آفرینش اند بعنوان یک تکلیف الهی غفلت ناپذیر با رجوع به هشدارها و باید و نبایدهای رسا و سرشت نشین قرآن و عقل پیشه ی همیشگی خود کن ، و همکاران نا آگاه خود را نیز از آنچه با رجوع به قرآن وعقل به دست می آوری آگاه ساز و به پایبندی به این رویه فرا بخوان.
    خداوندا همه ی ایمان داران صدوق محب اهل بیت (ع) را همیشه با هدایت به فرهنگ اصیل دین داری قرآنی که خود می پسندی آگاه ساز و شناختهای سرشت نشین این فرهنگ آسمانی را در اذهان این پاک دلان جای ده و آنان را جزو پیروان راستین مکتب توحیدی بی آلایش پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت (ع) به ثبت برسان. آمین
    مهم ترین شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی که هر مسلمان برای مصون نگه داشتن دین داری خود از هرگونه تحریف و کج روی دین زدا باید همیشه از بر باشد: خدا شناسی ، دین شناسی ، پیامبر شناسی ، انسان شناسی ، جهان شناسی و رفتاری شناسی هستند که آیات آنها در 20 تا 30 صفحه بزرگ جای می گیرند و همه ی این آیات یا ترجمه ی آنها برای همگان رسا و قابل درک و در همه ی خانه ها در دست رس اند.
    خداوند ما را به هجران و ترک قرآن ، که پیامبر اسلام (ص) در قیامت در محضر خداوند نسبت به این هجران شکایت میکند :«وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» (آیه 30 سوره ی فرقان) ، هرگز گرفتار نکند. آمین