طنز سیاسی دکتر سلام، قسمت 162


طنز سیاسی دکتر سلام، قسمت 162
با کیفیت مطلوب و حجم بسیار پایین

لطفا برای دوستان خود ارسال کنید


+ 
105

- 
6

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • http://abrakgraphic.ir
    ابرک گرافیک

  • همتون ملت بیچاره رو مسخره کردید
    و هی دارید خودتون رو بولد می کنید و نون به هم قرض می دید؟
    کدوم صادقی؟ کدوم روحانی؟ کدوم کشک؟
    خسته نشدید؟
    فکر می کنید مردم نیمفهمن؟

  • دوست گرامی...مخاطب!

    اینا غافلند!!!
    ادعای بصیرت دارن و کور تر از هر کورن!!
    کَرند , کَر تر از هر کَر!!!!!
    نمیبینن که مردم از اصلاح طلب ها هم عبور کردن....مردم ستیزیِ اصول گرایان که آشکار بوده و هست.
    پنهان شدن پشت نام امامان و گریه ی در نماز جمعه هم دیگر کارساز نیست! ( ;

    این دکتر سلام بیش از شش ساله!!!!!!!!! که هر فحشی خواسته به دولت و اصلاحات داده !!
    حتی به اسم فامیل روحانی هم رحم نکرده , فقط کم مونده به خاتمی فحش خوار مادر بده , اما! هنوز هم بدون مشکل به برنامه فحاشیش ادامه میده....
    اگر یه برنامه ی مشابه جناح مقابل اینان میساخت , هر تکه ی بدن آن جناح را جلوی یک خورشید کباب میکردند!!!
    چرا؟؟
    چون فرماندهان ارشد سپاه و بسیج نمیرن در جشن های سالانه اش و حمایتش کنن..
    چون دولت با تفنگ حامیه اون نیست!!!
    چون عماریون حامیش نیست!

    البته متاسفانه تا وقتی این مردم ستیز ها در قالب این لودگی های سیاسی , مثل همین دکتر سلام یا اون خط خطی , به دولت و اصلاحات حمله میکنند , مردم هنوز به این استمرار طلب ها امید وار میشوند....چون آنقدر مردم از این جماعت جانی و مفسد و بی مغز , متنفرند که از هرکسی حمایت کنند , از آن متنفر خواهند شد و با هر کسی مخالفت کنند و فحشش بدن , مردم به آن امید وار خواهند شد......
    اگر روزی امامان جمعه , صدا و سیما , عماریون و امثال حسن عباسی , و یا همین لودگی سیاسی دکتر سلام ; از دولت و اصلاحات تعریف کنند , بدون شک آن روز روزِ مرگ اصلاحات است!!!
    اگر مانند اینان متوهم باشیم , میتوانیم خودِ دولت را پشتشان ببینیم!!
    که حمایتشون میکنه برای بقای خودش...برای توجیه و سرپوش بر ناکارآمدی و سوء مدیریتِ خودش..


    بگذریم..........
    اینا غافلند...نمیدونن مردم از اصلاحات هم عبور کردن!!!
    این غفلت رو در نظراتشان زیر همین نظر هم خواهید دید.

    اندکی صبر سحر نزدیک است..

  • از رهگذر موقت به تمومه دیگه ماجرا؛ اول سلام.

    دوم؛ مردم از کسی یا جبهه ای عبور نکرده‌اند، بخشی از مردم که متأسفانه تعدادشان هم کم نیست، تا اندازه‌ای از بی‌سوادی و جهالت رنج می‌برند که حتی اگر با چشم خود ببینند که تصمیم غلطشان باعث نابودی کشور شد، باز هم مغلطه و فرافکنی کرده و جرأت نمی‌کنند بگویند که اشتباه کردیم. جرأت نمی‌کنند عذرخواهی کنند. اینان به مانند همان فردی هستند که زمین خورد و تا خانه‌اش سینه‌خیز رفت. مملکتی که هشتاد میلیون نفر جمعیت دارد، تیراژ کتاب‌هایش در محدوده‌ی ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ است. تأسف آور نیست؟

    سوم؛ یک زمانی بود که همین سایت روشنگری محل اظهار وجود عده‌ای از حامیان اصلاحات، حامیان اعتدالات، حامیان کلید و حامیان برجام بود. اما اکنون کجایند؟ حتماً به قول خودشان مثل موش در سوراخ قایم شده‌اند​. اینان جرأت عذرخواهی ندارند. اینان جرأت ندارند بگویند اشتباه کردیم. هر از گاهی هم که نظرات مشعشعشان را در سایت روشنگری نوشته‌اند، همه را با هم کوبیده‌اند. از صدر تا ذیل. از اصلاح‌طلب تا اصولگرا. به واقع اینان بویی از منطق و عقلانیت برده‌اند؟

    چهارم؛ اصولگرا و اصلاح‌طلب دیگر معنا ندارد. به لطف یک عده از افراد اهل تزویر، امروز فقط انقلابی داریم و غیرانقلابی. به بیان بهتر، وطن پرست داریم و وطن فروش.

    پنجم؛ «اگر یک برنامه مشابه جناح مقابل اینان می‌ساخت؟؟؟!!!». یعنی جهالت و غفلت در این حد؟!؟!؟! کیست که نداند رسانه‌های حامی اصلاحات و نیز رسانه‌ی موسوم به ملی شب و روز با برنامه‌های مضحک، بی‌خود و بی‌ربط خود دولت اعتدالات را در نیل به اهداف خود که همانا غافل کردن مردم از مشکلات و معضلات اساسی بود، یاری رساندند؟ مگر ندیدید که رسانه‌ی شبه ملی در روزگاری که دغدغه جوان مملکت، بیکاری بود و گرانی و رکود و کاهش قدرت خرید و غیره و غیره، پشت سرهم برنامه‌ی زنده روی آنتن سیما می‌رفت که آهای مردم، فلان مرد ایرانی شبیه لیونل مسی است!!!!! مگر ندیدید که برنامه‌ی حالا خورشید رضا رشیدپور تبدیل شده به تریبونی برای بازخوانی تیترهای روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان؟!؟! مگر ندیدید که مسائل و قراردادهای مهمی نظیر IPC, FATF در میان سکوت رسانه‌ی شبه ملی به مسیر خود ادامه دادند؟!؟! مگر ندیدید که رسانه‌ی شبه ملی تا جایی که توانست سخنرانی‌های رئیس جمهور را بصورت زنده پخش کرد؟!؟! مگر ندیدید که برنامه‌ی صرفاً جهت اطلاع کامران نجف‌زاده را تعطیل کردند و او را به آمریکا فرستادند؟!؟! مگر ندیدید که برنامه‌ی حساس نشو که از شبکه خبر پخش می‌شد را تعطیل کردند؟!؟! مگر ندیدید توافقنامه ژنو در میان آنهمه اعتراض از سوی جامعه دانشگاهی، در میان سکوت رسانه‌ی شبه ملی به فراموشی سپرده شد؟!؟! مگر ندیدید رسانه‌ی شبه ملی، متن منتشر شده از سوی آمریکایی‌ها از توافقنامه ژنو را به غلط فکت شیت خواند و فضا را در اختیار ظریف و عراقچی قرار داد تا هر قدر دلشان خواست به مردم دروغ بگویند؟!؟! حالا قضاوت کنید، چه کسی کور و کر شده است؟؟؟

    ششم؛ مردم ستیز چه کسانی هستند؟ مردم ستیز کسانی هستند که برای رفع مشکل مسکن جوانان، هیچ طرح و برنامه و راهکاری ندارند و وقتی فردی طرحی بنام مسکن مهر ارائه می‌کند، از کثیف‌ترین شیوه‌ها استفاده می‌کنند تا آن طرح را بکوبند. مردم ستیز کسانی هستند که به جای رفع مشکلات زلزله‌زدگان، بازی‌های کثیف سیاسی راه می‌اندازند و وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد، همان واحد‌های تخریب شده مسکن مهر را برای بازسازی در اختیار پیمانکاران قبلی قرار می‌دهند. مردم ستیز کسانی هستند که به جای دادن وام ازدواج به جوانان، وام خرید خودرو آنهم به میزان بیش از وام ازدواج به مردم می‌دهند تا انبارهای مفسدان خودروساز را خالی کنند و مردم بدبخت را تا آخر عمر بدهکار دولت. مردم ستیز همان معاون اولی است که وقتی چند تن از نمایندگان ملت در مجلس به او نامه می‌نویسند و از او می‌خواهند بدهکاران کلان بانکی را به آن‌ها معرفی کند، در کمال وقاحت و البته خونسردی می‌گوید، نمی‌شود. مردم ستیز همان‌ها هستند که برای جلب رأی مردم، سپاه را می‌کوبند اما میلیاردها تومان به همان سپاه بدهکارند و علی برکت الله روی هر پروژه‌ای گفته‌اند، به همت سپاه ساخته شده است.

    هفتم؛ مفسد و جانی و بی مغز چه کسانی هستند؟ آنان که می‌گفتند در امضای برجام دقت کنیم، معضلات آن را حل کنیم، جاهایی را که محل تناقض است شفاف کنیم، به آمریکا اعتماد نکنیم کمااینکه او به ایران اعتماد نمی‌کند، تحریم‌ها را لغو کنیم و نه تعلیق، یا آن‌ها که میگفتند امضای کری تضمین است، اگر ما دبه نکنیم، آمریکا دبه نمی‌کند، توافق ژنو تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران است، هزینه‌ی هر روز تأخیر در اجرای برجام ۱۵۰ میلیون دلار است، آب خوردن مردم به تحریم ربط دارد، در روز اجرای توافق همه‌ی تحریم‌های هسته‌ای، اقتصادی، بانکی، انرژی و حتی تحریم‌های تسلیحاتی و اشاعه ای بالمره و یکباره لغو خواهد شد و نه تعلیق. براستی کدامیک بی مغز و مفسد و جانی بودند؟؟؟؟؟

    هشتم؛ بی مغز همان افرادی هستند که هیچ اراده و اختیاری از خود ندارند و کورکورانه از رئیس دولت اصلاحات پیروی می‌کنند. خودشان دیکتاتور پروری می‌کنند اما مدام از نفی دیکتاتوری حرف می‌زنند. مردمانی ساده‌لوح که بر علت اصرار می‌ورزند و معلول را محکوم می‌کنند. مردمانی که تاریخ نمی‌دانند و ساده‌لوحانه مدام آن را تَکرار می‌کنند و به این اقدام نابخردانه خود، افتخار هم می‌کنند. مردمانی بی‌سواد که با تضعیف مملکت زمینه‌ی بروز جنگ را فراهم می‌کنند اما مخالفان وقوع جنگ را جنگ‌طلب معرفی می‌کنند. آنان که از ابتدای انقلاب تاکنون افراطی بوده‌اند و هر جا که توانسته‌اند به هر شکل ممکن مخالفان خود را سرکوب کرده‌اند اما در اظهاراتی شاذ مدام طرف مقابل را افراطی معرفی می‌کنند. اصلاحات و اعتدالاتی که حتی از پهلوی دوم هم در سرکوب مخالفان پیشی گرفته‌اند​.

    نهم؛ بعد از جنگ هشت ساله، جمهوری اسلامی ایران ۴ رئیس جمهور به خود دیده است. ۳ نفر آخوند و ۱ نفر غیرآخوند و البته استاد دانشگاه. ۳ نفر منتسب به جریان اصلاحات و ۱ نفر منتسب به جریان اصولگرا. ۲۴ سال در اختیار اصلاح‌طلبان و تنها ۸ سال در اختیار اصولگرایان که چهار سال از آن هشت سال نیز با سنگ‌اندازی و آشوب اصلاح‌طلبان و نیز نامه‌هایی که به اوباما می‌نوشتند و تحریم ملت ایران را طلب می‌کردند و به معنای حقیقی کلمه کاسبان تحریم بودند، نابود شد. نتایج ۲۴ سال که هنوز سه سال از آن باقی مانده چه بوده است؟ غیر از ایجاد پدیده‌ای بنام آقازادگی، ایجاد طبقه‌ی مدیران و مسئولان، ایجاد مفسدان نجومی بگیر که برای خود از انقلاب سهم قائل‌اند و پرورش پیرمردهایی که از اول انقلاب تاکنون مسئولیت دارند و گویا تا زمان مرگ نیز قصد واگذاری مسئولیت به جوانان را ندارند؟

    آخر؛ به واقع تا کی می‌خواهیم مثل کبک سرمان را زیر برف کنیم؟ رهگذر موقت به کاربری که با نام کاربری دیگه تمومه ماجرا ظاهر شده است، توصیه می‌کند با مطالعه، سطح آگاهی و سواد خود را افزایش داده، از تلاش‌های بیهوده برای تشویش اذهان عمومی دست بردارد و کمی جرأت به خرج دهد و به خاطر همه‌ی ادعای پوچ و توخالی قبلی‌اش، تمام قد از همه‌ی کاربران روشنگری عذرخواهی کند.

    و من الله توفیق.

  • من به شخصه از هردوی این تفکرات اصلاح و اصول بیزارم...
    در اینکه اصلاح طلب ها تند رو های دهه ی شصت هستند هم شکی نیس.
    اما کور نیستم...بدیهیاتِ روزِمملکتم رو میبینم...
    به این تنفر اجازه نمی دهم که جلوی چشم و گوشم رو سد کنه!
    از هیچ کسی دفاع نمیکنم...واقیتها رو فهرست میکنم.

    در نظر قبلم گفتم که غفلت رو در نظراتشان خواهیم دید!
    چون آنقدر با امثال اینها سر و کله زده م که از خودشون هم اونا رو بهتر میشناسم..!!!
    فقط دوتا چشم و گوشِ نیمه سالم میخواد.

    دو نظر بالا نشانه ی عمق غفلت و یکسویه نگری در مریدانیست که همیشه حکم کاسه ی داغتر از آشِ اربابانشون! رو دارند.
    دلیل میارم براتون :
    جناب ناصح ... کشوری که مدعیه اسلام ناب محمدیه .. مدعیه الهی بودنه .. ربا! از سر و کول مملکتش بالا نمیره!
    چشمانتون رو باز کنید

    استاد میفرمایند بعد از جنگ , کشور 24 سال در اختیار اصلاحات بوده و 8 سال در اختیار اصول گرایان !!
    که تازه 4 سال از اون 8 سال هم باز کم میشه بخاطر سنگ اندازی اصلاح طلبا!!!!
    اینه که میگم کورتر از کورِ مادر زاد.
    اینه که میگم کَرتر هر کَر.
    چون این حرف رو کسی میزنه که کوچکترین آشنایی با ساختار هرم قدرت در نظام جمهوری اسلامی نداره...یا اینکه نمی خواد بدونه.
    انگار که رسما تو کره ی مریخ داره زندگی میکنه و اسم ولایت مطلقه ی فقیه رو نشنیده!!
    کسی که از روحانی و تَکرار و اشتباه مردم حرف میزنه مطمئنا الفبای اولیه ی شورای نامحترم نگهبان رو ندیده!!
    کسی که از پیریه کابینه ی حسن فریدون دم میزنه , مطمعنا اسم جنتی, الهه ی هزار شغله ها را نشنیده!!
    از احمدی نژاد حرف میزنه اما نمیگه که همین نظام و اصول گرایانِ انقلابی چجوری تو نیمه شب خنجر رو گذاشتن تو کمرِ احمدی نژاد!
    بشکلی که امروز دشمنی احمدی نژاد با این اصول گرایان خیلی بیشتر از اصلاحاته!
    مخالفت امثال من با احمدی نژاد و احمدی نژادی ها روشنه....اما این اصول گرایان بودند که از پشت بهش خنجر زدن..
    بقول مهدی موسوی :
    روبرویت گلـولــــه و باتـوم، پشت ســــر خنــــجر رفیقـــــانت
    توی دنیای دوست داشتنی!! بهترین دوست، دشمنت باشد

    بدیهی ترینِ بدیهیات رو نمی بینید ولی از کمبود مطالعه و fatf و باسوادی حرف میزنید!!!
    بله...من هم قبول دارم که سرانه ی مطالعه در کشور ما بشکل فاجعه بار پایینه!!!
    من هم متاسف میشم از این موضوع.
    اما وقتی که میبینم افرادی که آنقدر حقیرن و هنوز عقده ی انتخابات پارسال و داغ رییس جمهور شدن رییسی رو دارن و یا بهتر هست بگم داغِ دوم خرداد رو دارن , از کم بودن تیراژ کتاب حرف میزنند از خنده روده بر میشم .
    ودر عینِ حال متاسف میشم از غفلت.
    انتخابات هایی که یک برهه ی کوچک از این انقلاب است...
    انقلابی که بی شک بزرگترین دشمن نویسنده ها بوده!
    ببینید که جه بلایی بر سر سعیدی سیرجانی آورد.
    ببینید که چه بر سر کانون نویسندگان آورد.
    ببینید که بعد از 88 چند نویسنده و شاعر و روزنامه نگارا رو 8 سال و 10 سال به زندان انداخت.
    و .......
    بعد شما تیراژ کتاب میشمارید!!!!؟!؟!!!
    آخه شرم هم خوب چیزیه!
    حیا هم خوب چیزیه!


    بعد به این دلیل به مردمی حمله ور میشید که از بیرون تحریم شدن .. ترسانده شدن و از داخل دیکتاتور زده هستن و فیلتر بر فکرشون حاکمه.
    آنوقت چرا؟!
    چون بجای جلاد , شیاد انتخاب کرده ... از سبد جنتی!!!
    عجب!
    در شیادیِ حسن فریدون شکی نیست.
    در دروغگوییه او شکی نیست.
    اما من از شما میپرسم :
    یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یعنی اگه رییسی یا قالیباف الان رییس جمهور بود یه اپسیلون مشکلات کمتر بود؟؟؟
    یعنی اونا فساد نداشتن؟
    آستان قدس نداشته؟
    شهرداری نداشته؟؟

    معلومه که داشته!!!!!
    آستان قدس بزرگترین فرار کننده از مالیاته در کشور!
    بعد قرار بود جلاد جلوی فرار مالیاتی رو بگیره؟!
    با من مخالفی...با فریدون مخالفی...مردم کثیفن..بدن..
    باشه.
    اما تورو به خدا ... باور داری که قالیباف آدم سالمیه؟!
    املاک نجومی دروغ بوده؟
    فسادِ مداهان دروغ بوده؟

    نه !
    هر جای این نظام رو خراش میدی فساد فواره میزنه!!!!!
    این رو نمیدونم که تعریف شما از مردم چیه!
    چون گفتی : " مردم از کسی یا جبهه ای عبور نکرده‌اند، بخشی از مردم که متأسفانه تعدادشان هم کم نیست "
    نمیدونم... باید یک تعریف از این مردم پیش وجدان خودت ارایه بدی... چون ممکنه از این 80 میلیون 10 میلیون رو مردم بدونی یا شاید 5 میلیون رو مردم بدونی...
    اینطوری بحث میره سمت حذف فیزیکی دگر اندیشان..
    اما..
    بله...در اینکه بیشترِ رای دهندگان به روحانی امروز پشیمون هستن از رای خودشون شکی نیست.
    اما اشتباه نشه ها...خدای ناکرده دچار خطای محاسباتی نشید ها... نظر این مردم نسبت به امثال قالیباف و رییسی همونه...بلکه شناخت بیشتر هم شده..مردم ستیزیِ اونا که آشکاره!
    این رو گفتم که بگم اگر بنا به عذر خواهی باشه , رای دهندگان روحانی نه از طرفدارانِ رییسی و قالیباف , بلکه از کسانی که رای ندادن و خام سبد جنتی نشدن باید عذر خواهی کنند.
    از آن طرف کسانی که بخاطر عقده ی یک انتخابات , و انتخاب شیاد بجای جلاد , هر توهینی که فکرشان رسید به مردم کردن و همینجا مردم رو اکثرهم فاسقون خواندن و میگفتند که بیشعوریِ مردم رو حد و مرزی نیست و اگر خاویر کرمنت بود چنین میکرد و چنان میکرد و در قبل از انتخابات چون از فقر اطلاعاتی رنج برده و کور و کر بودن بجای بحث منطقی میگفتند یارو هررررری صهیونیست یا بجای پرداختن به اصل بحث و فرار از اون و آب بستن به نظرشون , غلط املایی از بقیه میگرفتن یا بجای گفتن هزاران انتقاد جدی دولت و کابینه و طرفدارانش رو حرامزاده میخواندند و روحانی را عرق خور میدانستن و از دستان لرزان روحانی مستند میساختن و ..... اول باید از این مردم عذر خواهی کنند...
    اون کسایی که تقطیع میگذاشتن روی این سایت و زیر کلیپ و تیتر خودشون از خودشون تشکر میکردن بایس معذرت خواهی کنند ; )
    چرا که این افراد رهبری و شورای نگهبان و انتخابات را قبول میداشتن و در چهارچوب این نظام باید به شرکت این مردم در این انتخابات نظام احترام میگذاشتند..
    کسی که به نظام باور داره باید به انتخابات اون هم باور داشته باشه ... چنانچه که اصلاح طلب های حکومتی باید میداشتن..
    تازه خیلی جالبه.....همین افرادی که به مردم توهین می کردن یک ماه قبل از انتخابات از این حرف میزدند که مردم ما با بصیرتن ... فتنه شکنن ... وضعیت اقتصادی ایران به اسفناکیِ اقتصادِ آمریکا و غرب نشینانِ نادان نیست..اونا رو به اوفولند و .. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    این یعنی فرافکنی...اینا بایس عذر بخوان.

    برجام!
    در اینکه روحانی دروغ گفت در مورد برداشته شدن همه ی تحریم ها شکی نیست.
    اما!
    از روزی که این توافق انجام شد بخش با تفنگ این حکومتِ فاسد برعلیه بخش بی تفنگ اون هر کاری میخواست کرد!!!
    هر سنگ و چوبی لای چرخ کرد!
    حتی قبل از شکل گیری برجام!!
    در اوج مذاکرات دو موشکِ قدرِ 2000 کیلومتری که روش به عبری نوشته بودن اسراییل باید از صفحه ی روزگار محو شود , از بین کوها شلیک کرد!
    همان دولت با تفنگ شلیک کرد!!
    نه برای تست و آزمایش..نه حتی برای نابودیه اسراییل..
    نه!
    برای زمین زدن برجام !
    حتی قصه ساخت....یادتون رفته میگفتن دولت قراره سردار سلیمانی رو تحویلِ امریکا بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ترامپ از روز اول گفت این بدترین توافقه!
    اما یه عده کر بودن!
    حسین شریعتمداری بارها و بارها گفت که امریکا محال است از برجام خارج شود چون همه ی منافع برای اون هست.
    همین امثال شما مریدان میگفتن : نیروگاه هامون رو که سیمان ریخته و پلمپ کرده و هیچی هم نداده..مگر دیوانه س ازش خارج بشه!
    کور بودن!
    حتما باید از بین میرفت تا شما ببینندکه منفعت ایران در اون بود؟
    حالا هم که برجام از بین رفت و این ها در از بین رفتنش نقش زیادی داشتن حرفای جدید از خودشون پَس میندازن:
    نه ... ما نگفتیم ... منظورمون این نبوده ... ترامپ دندونش گرده..دنباله منافع بیشتره!!..ما که گفتیم به آمریکا نمیشه اعتماد کرد!!!
    منافع بیشتر!
    اونم ترامپی که با کره ی شمالی قراره صلح کنه.
    بعد استمرار طلبا چوب میکردن لای چرخ اصولگرایان؟؟؟
    اصلاح طلبایی که یا تو زندان بودن یا ممنوع الهمه چیز؟؟؟
    آخه نخندونیتمون!!!!!!!!!
    خیره سرت تو جوون این مملکتی؟!

    بعد شما میاید حرفای حسنِ عباسی رو برا من تَکرار میکنی؟!
    سپاه از دولت فلان قدر بدهکاره و هنوز پروژه براش انجام میده!
    به به !
    عاشق چشم و ابروی مردمه....چقد خوبه این سپه..
    آخه چرا همه رو مثل خودتون کودک فرض کردی!؟
    آخه چرا به شعور خودت و بقیه توهین میکنی؟!
    شمایی که انقدر دم از مطالعه میزنی , آیا نمیدونی دخالت ارگان های نظامی و امنیتی چه بلایی سرِ اقتصاد یه مملکت میاره؟!
    اگه تو یه مثلا مزایده , یه نیروی نظامی یا امنیتی شرکت کنه دستِ بقیه ی شرکت کننده ها محکوم به قطع شدنه!
    حتی اگه اون نیروی امنیتی نخواد کسی آسیب ببینه.
    حالا باز خوب بود ادامه ی حرفای اون عباسی که بدون شک بی سواده رو نزدی و نگفتی هاشمی ارتش رو مجبور کرده با ناو ,کانتینر بزنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    حسن عباسی که تو شبکه افق ,بعد از حمله ی موشکی سپاه به داعش اومد حرف زد و هر 5 دقیقه 2! جک گفت!!!
    : سپاه داره با ای10 داعش رو میزنه و میگ 22ی! سوری رو اف18 زده و ...........
    اگه سواد به اینه که بشینیم پای حرفای این بیسوادها...من به بی سوادیِ خودم افتخار میکنم.
    یه لطفی هم بفرمایید در حکومتی که آستین کوتاه لباس و نوع مدل محاسن سیاسی کاری بدنبال داره از سیاسی کاری گله نکنید.

    و اما اوج گلواژه ی نظر دوستِ استادِ با سوادِ اهل کتابمون در بند پنجه!
    وقتی من میگم غفلت .. میگم کور .. میگم کَر.. نه بخاطر اینکه تحقیر یا توهینی کرده باشم.....
    نه به خدا ! به جان مادرم که عزیز ترین کَسَمه !
    واقعیته ایه که بند پنج دلیلشه..به قول معروف آفتاب آمد دلیل آفتاب.
    معنای توهین را که میدانیم...یعنی چیزی را به کسی نسبت بدیم که درست نیست و دروغه.
    استاد فرمودند که رسانه ی موسوم به ملی به تحقق اهدافِ شریرانه و ترسناکِ دولت کمک کرده و.. اونوقت چرا؟
    چون : مرد شبیه به مسی رو اورده
    رضا رشید پور تیتر روزنامه های اصلاح طلب رو میخونه!
    سخنرانی های رییس جمهور رو پخش زنده میکنه!
    صرفا جهت اطلاع و حساس نشو رو قطع کرده !
    و الی آخر.......
    !
    برادر گرامی.....تورو به خدا.....چقد فکر کردی .. چقدر گَشتی .. چقد زمان صرف کردی تا این لاطاعلات رو کنارِ هم گذاشتی و به دولت نسبت دادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چون رضا رشید پور تیترِ! روزنامه های! اصلاحات! رو میخونه صدا و سیما از دولت حمایت کرده؟
    راستی چرا وقتی همین رشید پور میخواست از بانک مرکزی و دولت در مورد دلار انتقاد کنه اون بلا سرش اومد؟!
    چرا نگذاشتن گذارشش رو پخش کنه؟؟
    اینکه دلیل حمایت از دولت بود...پس چرا دست گذاشته رو دروغگویی و نقطه ی ضعف دولت؟ چرا نمیزارن حرف بزنه؟
    اینکه صدا و سیما سخنرانی های رییس جمهور رو بعنوان مقام مسئول و رسمیه یک کشور پوشش میده یعنی ازش حمایت کرده؟؟؟؟؟؟
    نه....این در زیر مجموعه ی وظایف همین صدا و سیما بعنوان تنها رسانه ی حکومتیِ کشور تعریف شده.
    بعد مردم دربرابر شما جاهل و بی سوادن؟!

    من نمیدونم شما دیشِ تون رو سمت کجا تنظیم کردی!
    آیا واقعا صدا وسیما حرفی بود که در مورد FATF و مثلا سند 2030 نزده باشه ؟؟
    احتمالا سمت کابل تنظیمش کردید..

    چرا نمیگید کارگردان حساس نشو چه کسی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کارگردان و گوینده ی حساس نشو همین کارگردان و گوینده ی دکتر سلام هست..
    علی صدری نیا.
    حساس نشو چهارشنبه ها بخش میشد...دکتر سلام جمعه..
    مقصر دولته که صدری نیا بنیه ش نمیکشه دوجا فحش بده به دولت؟
    مقصر دولته که دکتر سلام بیشتر میصرفه؟!
    الان هم که این بابا هم در شبکه مستند و هم افق مجریه!
    بعدشم ... بر فرض محال که اینا به نفع دولت بوده...(محال)
    پس با این منطق چون امام جمعه ی ابهر اونجوری سلام کرد به وزیر بهداشت , نتیجه میگیریم که کل سیاست های نماز جمعه در حمایت از دولته ( :
    یا چون رحیم پور تو نماز جمعه کنار روحانی نشسته و تو روش خندیده پس حامیه دولته!
    بله؟
    نه .. شما یه اتفاق بی ربط رو بریدی ... اطلاعاتت هم ناقصه ... تحلیل نادرستِ خودت رو هم وصله کردی بهش ... چشم و گوشت رو هم کور و کر کردی و غافلی .. پس مطمئنا نتیجه ی حرفت هم غلطه ازآب درمیاد.

    سیاست های کلیه رسانه ی ملی روشنه...یا شاید بهتره بگم رسانه ی ضد ملی!
    اینم که زیر نظر مستقیم چه کسیه روشنه...
    رهبری هم با روحانی مشکل داره...مخالفه باهاش...پس این دستگاه , مجبوره دستگاه پروپاگانداش رو علیه حسن فریدون و استمرار طلبا تمام قد بسیج کنه!
    جنگِ قدرته..
    حالا مصداق این مخالفت ( و نه دلیل اون) میشه :
    یامین پور
    میشه شبکه ی افق
    میشه رنجبران
    میشه مجله ی خبری
    میشه صدری نیا
    میشه شبکه ی مستند
    و هزار و یک مصداقِ گردن کلفتِ دیگه.

    اگه صرفا جهت اطلاع قطع شده بی شک دستور خود صدا و سیما بوده و به دولت هیچ ربطی نداره...
    این صرفا جهت اطلاع تنها برنامه ای بود که من تمام عمر اخبار 2030 میدیدم...فقط هم به دولت انتقاد نمی کرد....از خودِ صدا و سیما هم انتقادهای جدی میکرد....و برخلاف تصور شما مجریشم فقط نجف زاده نبود..تا جایی که یادمه محمد دلاوری و مجید موغاری هم مجری هاش شدن...پس رفتن اون به امریکا ربطی به قطع شدنِ صرفا نداره.
    من کر و کور نیستم...میبینم صدا و سیمایی که روز انتخاب روحانی , اومد و نتایج اولیه رو بر اساس حروف الفبا زد و میرسلیم! رو بالای روحانی قرار داد , نمیتونه حامیه روحانی باشه!

    وقتی دیدم که در بند چهارم انقلابی بودن رو مساوی وطن پرستی قرار دادید ناگزیر یادِ شعر استاد مصطفی بادکوبه ای افتادم...

    وقتی تو می گویی وطن من خاک بر سر می کنم / گویی شکست شیر را از موش باور میکنم

    وقتی تو می گویی وطن یکباره خشکم می زند / این دیده ی مبهوت را با خون دل تَر می کنم

    وقتی تو میگویی وطن بر خویش می لرزد قلم / من نیز، من نیز رقص مرگ را با او به دفتر می کنم

    بی کوروش و بی تهمتن با ما چه گویی از وطن / با تخت جمشید کهن من عمر را سر می‌کنم

    خون اوستا در رگ فرهنگ ایران می‌‌دود / من گادهای عشق را مستانه از بر می‌کنم

    وقتی‌ تو میگویی وطن شهنامه پر پر میشود! / من گریه بر فردوسی آن‌ پیر سخنور می‌کنم

    وقتی‌ تو میگویی وطن بوی فلسطین میدهی‌ / من کی‌ نژاد عشق با تازی برابر می‌کنم

    وقتی‌ تو میگویی وطن از چفیه ات خون میچکد! / من یاد قتل نفس با الله اکبر می‌کنم!!

    وقتی تو میگویی وطن خون است و خشم و خودکشی‌ / من یادی ازحمام خون در تل الزعتر می‌کنم

    وقتی تو میگویی وطن، قدُس است و شامات و حجاز / من همدلی کی با چنین نادان برادر میکنم

    تاریخ ایران تو را شمشیر تازی می‌‌سزد / من با عدالت جوئیم یادی ز حیدر می‌کنم

    ایران تو یعنی لباس تیره عباسیان / من رنگ روشن بر تن گلگون کشور می‌کنم

    ایران تو با نام دین، زن را به زندان میکشد / من تاج را تقدیم آن‌ بانوی برتر می‌کنم

    ایران تو شهر قصاص و سنگسار و دارهاست / من کیش مهر و عفو را تقدیم داور می‌کنم

    ایران تو می‌‌ترسد از بانگ نوای و نای و نی / من با سرود عاشقی آن‌ را معطر می‌کنم

    وقتی تو میگویی وطن یعنی دیار یاس و غم / من کی‌ ٔگل "امید" را نشکفته پر پر می‌کنم!

    یا حق!

  • از رهگذر موقت به کاربری که اخیراً با نام کاربری دیگه تمومه ماجرا ظاهر شده است؛ اول سلام.

    دوم؛ کاربر نامبرده قطعاً به یاد دارد که تاکنون رهگذر موقت شاید بیش از بیست بار اظهار کرده است که رهگذر موقت فقط و فقط مسئول حرفی است که خودش زده و نظری است که خودش نوشته. اما این هموطن عزیز هر بار در مقابل رهگذر موقت می‌گوید «شماها از فلان نگویید که رو سیاه هستید. شماها و اربابانتون که برای مردم پشیزی ارزش قائل نبودید و می‌گفتید فلان. شماها که جلاد هستید و می‌گفتید فلان.» منظور که یعنی حرف‌های دیگران را به رهگذر موقت نسبت می‌دهند و دست پیش می‌گیرند که پس نیفتند. اکنون با رعایت انصاف، چه کسی کور است و نمی‌بیند. مدافعان حرم را مدافع اسد گفتید. داعشی ها به تهران آمدند و وارد مجلس شدند و به حرم امام (ره) رفتند و تعدادی از هموطنانمان را شهید و زخمی کردند. اما اینان باز هم ندیدند و گفتند مدافعان اسد. آیا کور نبودند؟ کر نبودند؟ اگر رهگذر موقت هزار بار هم بگوید که فقط و فقط مسئول حرفی است که خودش زده و ... آیا دیگه تمومه ماجرا خواهد شنید؟خواهد دید؟

    سوم؛ هوچی گری تاکتیکی است که صادق زیباکلام در این مملکت آن را باب کرده است. تاکتیکی کثیف که هر موقع در مقابل منطق عقلی کم آوردی و قسم خورده بودی که حرف حق را نپذیری، با استفاده از آن و تشویش افکار عمومی می توانی از مهلکه فرار کنی. همین هموطن بزرگوار نیز بارها از این تاکتیک استفاده کرده اما آنجا که هوچی گری نیز به کار نیامده و با حرف حساب و منطقی مواجه شده، میدان را خالی کرده و انبوه سؤالات منطقی و عقلانی را بی پاسخ گذاشته است. اما به واقع آیا این رویه درست است؟

    چهارم؛ آیا دیگه تمومه ماجرا می‌پسندد که رهگذر موقت بیاید و بگوید شماها که طرفدار قطعه قطعه کردن مردم بودید، شماها که طرفدار اعدام‌های دسته‌جمعی در نماز جمعه بودید، شماها که به مرحوم هاشمی رفسنجانی، اکبرشاه می‌گفتید، شماها که منتقدان را به جهنم حواله دادید و آن‌ها را از سگ کمتر دانستید، شماها که منتقدان را بی‌سواد و کم عقل خواندید، شماها که گفتید امضای کری تضمین است، شماها که گفتید اگر ما دبه نکنیم آمریکا دبه نمی‌کند، شماها که مدام به مردم دروغ گفتید و حرف‌هایی از این قبیل؟ آیا کاربر نامبرده می‌پسندد رویه ای را که او در برابر دیگران به کار می‌گیرد، دیگران نیز در مقابل او به کار گیرند؟ به واقع آیا این رویه، کثیف و زشت نیست؟ مگر نه اینست که ما همه مردم هستیم و از جنس هم؟

    پنجم؛ کاربر نامبرده مدام می‌گوید «امثال اینها را خوب می‌شناسم. کودک هستند. جلاد هستند. نفهم هستند. ولایت معاش هستند. فلان هستند. بهمان هستند. با اینها دهان به دهان نشوید» و حرف هایی از این دست. به واقع هدف از اینهمه توهین و تهمت و افتراء بستن به بخشی از مردم چیست؟ کاربر نامبرده در هر نظری که در پاسخ به یکی از هموطنان منتقد دولت می‌نویسد، فقط و فقط سعی دارد طرف را به هر طریقی که شده نابود کند و از رو ببرد. اما محض رضای خدا این هموطن عزیز یکبار از خود سؤال کرده‌ که چه؟ فرض که طرف مقابل نابود شد، که چه؟ کاربر نامبرده می‌خواهد به کجا برسد؟ اصلاً فرض کنیم رهگذر موقت نابود شد. فلان فرد منتقد دولت هم نابود شد. اصلاً فرض کنیم دیگه تمومه ماجرا اینان را به لحاظ فیزیکی حذف کرد. آیا منتقدان دولت همین چند نفر نظرنویس روشنگری هستند؟ به قول دیگه تمومه ماجرا که یکی از نامزدهای انتخابات را جلاد نامیده، همین فرد ۱۶ میلیون رأی آورده، مهندس میرسلیم هم ۵۰۰ هزار رأی آورده، با اینها می‌خواهید چه کنید؟ اصلاً فرض محال را بر این بگیریم که دیگه تمومه ماجرا با سازوکاری عجیب توانست همه‌ی این ۱۶/۵ میلیون نفر را نابود کند، آخرش چه؟ هدف چیست؟ کاربر نامبرده می‌خواهد به کجا برسد؟ اصلاً مگر راه رویارویی با یک تفکر هرچند نادرست، حذف فیزیکی و نابود کردن پیروان آن تفکر است؟ مگر نه اینست که راهکار مقابله با یک تفکر، ارائه‌ی تفکری قدرتمندتر از آن است؟ و جهت شناسایی تفکر قدرتمندتر بایستی بر مبنای عقل و منطق تفکرات را سبک و سنگین کرد.

    ششم؛ رهگذر موقت معتقد است در میان رؤسای جمهور کشورمان بعد از جنگ تحمیلی، آقای دکتر احمدی‌نژاد به نسبت دیگران عملکرد قابل قبولی داشته است و این نه به معنای آنست که احمدی‌نژاد را همه جوره قبول داریم، اصلاً و ابداً. ابداً بحث در مورد افراد نیست. بحث در مورد عملکردها و اقدامات در دوران ریاست جمهوری است. بعلاوه رهگذر موقت هیچگاه نگفته است که عملکرد شورای نگهبان کاملاً درست است و هیچ نقصی ندارد، برعکس در برخی مسائل خود رهگذر موقت منتقد جدی شورای نگهبان و تصمیماتی است که از این شورا بیرون آمده، لیکن اگر بخواهیم بدون توجه به غلط بودن انتخاب مردم صرفاً شورای نگهبان را مقصر بدانیم، کاری است به غایت غلط و قطعاً مصداق فرافکنی است.

    هفتم؛ آیا دیگه تمومه ماجرا تاکنون دیده است که رضا رشیدپور در برنامه‌ی زنده‌ی حالا خورشید زمانی که تیتر روزنامه‌ها را می‌خواند، اسمی از روزنامه‌های کیهان یا وطن امروز ببرد؟ حتماً خواهید گفت اینها که روزنامه نیستند و دیکتاتور هستند و فلان هستند و بهمان هستند و غیره. همه‌ی حرفهایتان نشنیده قبول، اما آیا جزو روزنامه‌های کشور هستند یا خیر؟ و صدالبته از روزنامه‌های معروف هم هستند. هدف اینکه یا نباید ادعا شود که تیتر روزنامه‌های کشورمان را می‌خوانیم و یا اگر ادعا کردیم حداقل باید تیتر روزنامه‌های معروف را بخوانیم.

    هشتم؛ فرموده‌اند:«این در زیر مجموعه ی وظایف همین صدا و سیما بعنوان تنها رسانه ی حکومتیِ کشور تعریف شده». بسیار خوب، اما این رویه در زمانهای گذشته و در زمان دولت‌های قبل مرسوم نبود. نه در زمان دولت عدالت و آبادانی و نه در زمان دولت اصلاحات. بعلاوه رهگذر موقت اصلاً اعلام نکرده که مجری برنامه‌ی صرفاً جهت اطلاع، فقط و فقط نجف‌زاده بوده و بس. البته رهگذر موقت تعجب نمی‌کند چرا که متأسفانه کاربر نامبرده هیچگاه نظرات هموطنان خود را کامل و بادقت نمی‌خواند.

    نهم؛ شورای نگهبان که فقط و فقط آقای جنتی نیست. افراد دیگری هم هستند. اینکه فقط آقای جنتی را ببینیم و او را مسئول همه‌ی تصمیمات غلط شورای نگهبان بدانیم، قطعاً اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ایم. در زمان دولت‌های نهم و دهم، دولت و مجلس سعی در اصلاح و تعمیم اصل مترقی ۱۴۲ قانون اساسی داشتند و بسیار زحمت کشیدند و تلاش کردند اما هر بار تلاش آن‌ها با رأی منفی شورای نگهبان مواجه شد. شاید بیش از پنج مرتبه قانون را در مجلس چکش‌کاری کردند اما هربار شورای نگهبان آن را رد کرد که مطمئناً تصمیم غلطی بود. بارها شده که دولت و مجلس بر اجرای اصل ۱۶۵ قانون اساسی تأکید کرده‌اند اما هربار شورای نگهبان آن را رد کرده است. حتی در همین مجلس همسو با دولت نیز اخیراً مصوب شده بود که اصل ۱۶۵ قانون اساسی اجرا شود اما باز هم با رأی منفی شورای نگهبان روبه‌رو شد، که قطعاً این تصمیم از جانب شورای نگهبان غلط بود. اینکه در زمان انتخابات به جوانی مثل دکتر بذرپاش صلاحیت نمی‌دهد و به پیرمردی مثل هاشمی‌طبا که حتی توان شنوایی درستی هم ندارد صلاحیت می‌دهد قطعاً تصمیم غلطی است. اما قابل انکار نیست که متأسفانه مدتهاست خود ملت و بسیاری از خواص نیز از دوقطبی شدن و دوقطبی بودن حمایت می‌کنند. یعنی اگر صدنفر نامزد اصلاحات هم حضور داشتند، در نهایت به نفع روحانی کنار می‌رفتند اما انتخابات ۹۲ نشان داد اگر صد نفر نامزد از جریان اصولگرا حضور داشتند، شاید پنجاه نفر آنها به نفع رییسی کنار می‌رفتند، نتیجه بازهم ایجاد دوقطبی بود.

    دهم؛ انتخابات ۹۶ تمام شده. چرا کاربر نامبرده می‌پسندد مدام وقایع گذشته را نبش قبر کند؟ مردم از روی ناآگاهی دست به انتخابی اشتباه زدند. آری، انتخاب مجدد روحانی اشتباه بود چرا که تجربه نشان داده همه‌ی رؤسای جمهور در ایران، در ۴سال دوم، بدتر از ۴ سال اول عمل کرده‌اند. اما در ۴ سال اول همه‌ی رؤسای جمهور قبل از روحانی، نقاط قوت بیش از نقاط ضعف بود اما در مورد آقای روحانی نقاط ضعف بیش از نقاط قوت بود، به همین جهت اعتماد مجدد به روحانی اشتباه بود.

    یازدهم؛ بی‌شک دولت روحانی امنیتی ترین دولت بعد از انقلاب است. در مورد آقای رییسی لفظ جلاد بکار برده شده که البته تعبیر درستی نیست. چرا که قطعاً این تعبیر ناظر به اعدام‌های صورت گرفته در مورد اعضای سازمان مجاهدین خلق است. در آن زمان مسئول مستقیم این مسأله آقای موسوی خوئینی‌ها بود و البته وزارت اطلاعات وقت. یادمان نرود این سازمان کثیف (مجاهدین خلق)، هفده هزار شهید ترور روی دست این مملکت گذاشته است که قطعاً افراد اعدام شده، در این ترورهای عمدتاً وحشیانه دخالت داشته‌اند و پرواضح است مجازات کسی که مرتکب قتل نفس شده است. ربطی هم به اسلام ندارد. مجازات کسی که مرتکب قتل عمد شده، قصاص است. کافیست دیگه تمومه ماجرا برای یک لحظه خود را جای یکی از خانواده‌های شهدای ترور بگذارد، آنوقت آیا حاضر است کسی را که برادرش را به وضع فجیعی به قتل رسانده، ببخشد؟ دیگر اینکه در آن زمان وزارت اطلاعات مشخص می‌کرد که در میان زندانیان وابسته به سازمان، چه کسی هنوز سرسپرده به سازمان است و چه کسی توبه کرده است. قابل توجه دیگه تمومه ماجرا در همان زمان حجةالاسلام حسام‌الدین آشنا معاون وزیر اطلاعات بود و قطعاً مسلط بر این ماجرا. همان آشنا که در دولت یازدهم یار و همراه همیشگی آقای روحانی بود، اما نه در لباس روحانیت که با کت و شلوار. و عجب ضرباتی به دین اسلام زده‌اند افرادی مانند حسام‌الدین آشنا که یک زمان لباس روحانیت بر تن کرده‌اند و یک زمان کت و شلوار. آقای روحانی هم که از اول انقلاب همواره پست‌های امنیتی داشته است. بنابراین اگر قرار بر دخالت در اعدام‌هاست، همگی به یک اندازه دخیل بوده‌اند.

    دوازدهم؛ بعلاوه ملت می‌توانستند در همین شرایط نیز طی یک انتخاب کاملاً منطقی و معقول به آقای مهندس میرسلیم رأی بدهند. همچنین سخت بتوان گفت فلان نامزد کاملاً فاسد است و فلانی اصلاً فساد ندارد. لذا باید توان مدیریت را در نظر گرفت. در بین ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ بی‌شک توان مدیریتی آقای دکتر قالیباف از همه بیشتر بود و این هم نظر یا عقیده شخصی رهگذر موقت نیست بلکه سایت معتبر worldmayor.com در سال ۲۰۰۸ در بین ۸۰۰ شهردار در دنیا، آقای دکتر قالیباف را هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی کرد (افتخاری که اگر امثال دکتر نجفی صد سال هم شهردار تهران بشوند، سخت بتوانند آن را تکرار کنند) و قطعاً مدیریت کلان شهر بزرگی مانند تهران کم از مدیریت کشور ندارد. بر این اساس رهگذر موقت معتقد است کناره‌گیری آقای دکتر قالیباف به نفع آقای رییسی اشتباه بود.

    سیزدهم؛ رهگذر موقت معتقد است اگر از میان آقایان قالیباف، رییسی و میرسلیم (البته آقای جهانگیری ذکر نشد چرا که ایشان از ابتدا بنای ماندن نداشتند و حتی ستاد انتخاباتی هم برای خود ایجاد نکرده بودند و آقای هاشمی طبا هم که سنگینی گوش و ناتوانی جسم و ...) یکی انتخاب می‌شد، وضعیت مملکت بهتر از امروز بود. حتی اگر خود دیگه تمومه ماجرا هم رئیس جمهور می‌شد، باز هم وضع مملکت بهتر از این بود. چرا که تجربه نشان داده هر رئیس جمهوری آمده، نسبت به رئیس جمهور قبلی تغییر ایجاد کرده و تغییر یعنی حرکت و حرکت باعث پیشرفت است، حال آنکه سکون و درجازدن باعث پس‌رفت می‌شود کمااینکه شده است.

    چهاردهم؛ برجام از همان ابتدا برای رفع تحریم‌های هسته‌ای بود که بعداً قرار شد همان تحریم‌ها نیز تعلیق شوند و نه لغو. آخر کجا دیده‌اید که wave به معنای لغو بکار برود? آقای روحانی به دروغ گفته بود که قرار است همه‌ی تحریم‌ها لغو شوند و نه تعلیق!!! خوب وقتی صحبت بر سر مسائل هسته‌ای و تعلیق تحریم‌های هسته‌ای است، شلیک موشک چه ربطی به این مذاکره دارد؟ مگر مذاکره بر سر تحریم‌های موشکی بود که با شلیک موشک از سوی ایران به بن‌بست بخورد؟ جهالت، جهالت و جهالت. دیپلمات‌های همه‌ی کشور‌های دنیا از انتقاد منتقدان داخلی استقبال می‌کنند و به موقع در مذاکرات مختلف همین نقادی ها را خرج می‌کنند و از طرف مقابل امتیاز می‌گیرند. مگر ندیدیم کنگره‌ی آمریکا مدام یقه وندی شرمن را می‌گرفت؟ و همین آمریکایی‌ها​ چقدر مخالفت‌های کنگره را بهانه کردند و از ایران امتیاز گرفتند؟ با این وجود رئیس الوزرا محمدجواد ظریف انتقادات داخلی را باعث تضعیف تیم مذاکره‌کننده قلمداد می‌کرد!!! رهگذر موقت یک لحظه هم نمی‌تواند تصور کند که دکتر ظریف نمی‌داند که می‌تواند این نقادی ها را در مذاکرات خرج کند و امتیاز بگیرد. پس چرا چنین حرفی می‌زند؟ «چون بنا بر چیز دیگری بود. بنا نبود عزت و اقتدار ایران در عرصه بین‌المللی حفظ شود. مثل این است که یک نفر برای کاری غیر از درس خواندن به دانشگاه برود. برای این فرد مهم نیست که در طول مثلاً چهار سال یک کتاب هم نخوانده باشد یا دو ترم مشروط شود، چون هدفش درس خواندن نیست.»
    بخش آخر نقل قولی بود از دکتر سعید زیباکلام منتقد جدی توافق ژنو و لوزان و برجام که چندین بار سخنرانیهای او به همت دولت تدبیر و امید لغو شد، در اواسط خرداد ۹۳ در پی شکایت نهاد حقوقی ریاست جمهوری به دادگاه احضار شد و با ارائه‌ی مستندات تبرئه شد، علیرغم درخواست‌های فراوانش برای مناظره با وزیر خارجه و معاونان رئیس جمهور، هیچگاه کسی حاضر به مناظره با او نشد و در عوض آقای روحانی مدبرانه ایشان را به جهنم حواله دادند!!

    پانزدهم؛ در مورد واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات به سپاه، نخست باید دقت داشت که سپاه و خاصه قرارگاه خاتم الانبیا تنها محل ظهور و بروز استعدادها​ و تخصص جوانان این مرز و بوم است وگرنه اگر به آقای روحانی و رئیس دولت اصلاحات باشد، جوانان هیچ جایگاهی در بدنه‌ی​ حاکمیت ندارند از این جهت هم هست که دکتر نجفی را که قبلاً به دلیل بیماری استعفا کرده بود، شهردار می‌کنند و باز هم ایشان می‌گوید بیمار هستم، بی‌خیال شوید اما باز هم اصرار می‌کنند. دیگر اینکه شرکت‌ها و کارخانجاتی که به سپاه واگذار شده‌اند، اگر به سپاه واگذار نمی‌شدند، قطعاً و یقیناً به رهگذر موقت یا دیگه تمومه ماجرا و یا افراد متمول ذی صلاح واگذار نمی‌شدند. در این زمینه شرکت بزرگ آلومینیوم المهدی هرمزگان مثالی است بارز از شرکت‌هایی که به سپاه واگذار نشده‌اند اما سیستم فاسد دولتی باعث شده به افرادی نالایق واگذار شوند که امروزه چندین میلیارد تومان به وزارت نیرو بدهکارند و حاضر نیستند بدهی خود را صاف کنند و در کمال وقاحت می‌گویند بدهی خود را نخواهیم داد!! خوب، در این مورد نظر دیگه تمومه ماجرا چیست؟

    آخر؛ سکوت مرگبار رسانه‌ی شبه ملی در قضیه توافق ژنو، سکوت مرگبار همین رسانه در مورد صدور فکت شیت ایرانی پس از صدور بیانیه لوزان و سکوت در قضایای مختلف مصادیقی از همراهی رسانه‌ی شبه ملی با دیپلماسی مشکوک دولت تدبیر و امید هستند. سؤال: تاکنون دیگه تمومه ماجرا متن اصلی توافق ژنو را خوانده است؟ راست و حسینی خوانده است؟ آیا متن اصلی برجام را خوانده است؟ آیا قانون اساسی کشورش را مطالعه کرده است؟ آیا تاریخ کشورش را می‌داند؟ آیا تاریخ دنیا را می‌داند؟ می‌داند در وضعیت‌های مختلف، سیاست‌مداران گوناگون چه تصمیماتی گرفته‌اند و این تصمیمات چه نتایجی به همراه داشته‌اند؟ آیا نمی‌توان با مطالعه تاریخ از تجارب پیشینیان مطلع شد و از آن‌ها بهره جست؟ آیا کره شمالی قبل از رسیدن به بمب اتم به فکر مذاکره با دنیا افتاد؟ آیا میدانیم که سئول تنها با یک اشاره از سوی کره شمالی از شرکت در رزمایش مشترک در شبه جزیره کره، کناره‌گیری کرد؟ و این بادکوبه ای چه جور استادی است که نتوانست تشخیص بدهد در سال ۸۸ یک عده خواستند مردم را قربانی قدرت طلبی خود کنند؟ و آنان که مدعی وقوع تقلب در انتخابات بودند، شد یک سند و مدرک از تقلب رو کنند؟ آن مردم ساده از کجا اطمینان یافتند در انتخابات ۸۸ تقلب شده؟ و اگر رئیس جمهور مملکت اختیاری از خود ندارد، نمی‌تواند استعفا بدهد و ملت را در جریان بگذارد که فلانی نمی‌گذارد ما کار کنیم؟ وقتی استعفایی در کار نیست، فرافکنی چه معنایی دارد؟ در انتها باز هم رهگذر موقت به کاربر گرامی توصیه می‌کند با مطالعه، سطح آگاهی و سواد خود را افزایش دهد تا هم بتواند کلمات را درست بنویسد و هم بتواند همواره با منطق و عقلانیت به مسائل نظر کند نه از باب جهل و تعصب.

    "گزارش و نه گذارش، مداح و نه مداه، مطمئن و نه مطمعن"

  • ناصح 97/2/28 ساعت 05:42

    اگر چه من به طور کلی با تمسخر افراد مخالفم و این نوع پرداختن به موضوعات رو به دو دلیل (۱-وادار کردن طرف مقابل به حرکت مشابه؛ ۲-از بین بردن قبح کار این خائنین و عادی سازی خیانت) صحیح نمی‌دونم، ولی شما رو هم در گمراهی آشکاری می‌بینم.
    این نظام قطعا الهیه و ما به اماممون ایمان داریم.

  • چرامردم میفهمن ولی تو اربابت نمی خواین بفهمین که کارتون تمامه صاحب الزمان امام انس والجان در راه است شیطان به گوش باشید وعده صادق خدا در راه است.

  • روی هرچی منافقه سفید کردند اینا..
    خیلی ها مطمئنا متوجه شباهت تحرکات ایشون با ب.صدر شدند...چرا کاری نمیکنند
    وقتی کسی هر چندباری که با امریکا مذاکره کرده رفته تو پاچه ملت..چرا داره راحت هنوز کار میکنه...

  • بسیار عالی.خسته نباشید خدمت دلسوزان انقلاب و میهن.یاعلی