تاثیر روزه بر بدن، از دید علوم پزشکی و بیولوژی


روزه داری از دید علوم پزشکی و بیولوژی

تاثیر روزه بر:
فاکتورهای بیوشیمیایی خون
دیابت نوع دو
تخمدان پلی کیستیک
سلامت روان
آستانه ی درد
سیستم ایمنی بدن


**منبع: کتاب اسلام علمی ترین دین بشریت
برای تهیه کتاب:
ISLSC.BLOGFA.COM


+ 
13

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • فوق العاده عالی بود
    واقعا این جور دین را توضیح دادن هزار بار بهتر است روش های دیگر است

  • خیلی خیلی عالیه
    احکام دین اسلام واقعا حکمت آمیز است

  • آموزنده بود ولی بهتر بود برای برقرازی ارتباط بیشتر ، از یک راوی استفاده می کرد

  • روزه به نفع خودماست

  • جاوید عزیز سلام علیکم؛
    ازآن بسیار مهم تر بندگی کردن است

  • ر 97/2/23 ساعت 10:58

    عالللللللللللللللللی

  • بسیار جذاااااب

  • حدس و گمان نمی توانند فرایض دینی را ساقط کنند
    ---
    لطفا با دقت توجه کنیم که خداوند در قرآن به انسانی که در حال بیماری است و قادر به روزه داری در آن حال نیست اجازه داده که روزه گیری واجب خود را به چند روز در وقت دیگر موکول نماید (آیه 185 سوره بقره).
    دقت شود که اجازه ی خداوند به موکول کردن قضای روزه وقت بیماری به «چند روز» دیگر نشانه ی بیماریهایی است که بصورت موقت انسان را ناتوان می کنند.
    تنها خداوند دانای مطلق است که می داند چگونه و چرا و چه وقت بشر در آینده بیمار می شود و می داند چگونه جلو این گونه بیماری را بگیرد.
    بشر روزه دار و حتی پزشکان هیچ یک از پاسخ سئوالها ی فوق را ندارند ؛ لذا ترک روزه بعلت ترس از دچار شدن به بیماری یا از تشدید بیماریهای مزمن که تاثیر پذیری آشکاری از روزه داری ندارند و منع پزشک از روزه داری در این گونه حالتها یقینی نیست بلکه حدسی است ، بجز فرار از روزه و سرپیچی از دستور خداوند چه معنای دیگری می تواند داشته باشد.
    خداوند توانای مطلق آفریدگار جهان هستی که بی تردید ملیاردها سلول بدن انسان زنده را برای ادامه ی حیات او بی دخالت خود انسان و پزشک لحظه به لحظه مدیریت می کند قادر است انسان را از دچار شدن به بیماریهای جدید یا از تشدید بیماری مزمن ، که از روزه داری هیچ اثری بر آن ظاهر نمی گردد ، نجات دهد.
    سهل انگاری در وادار و تشویق کردن انسانهای مؤمن به عدم انجام وظایف و فرایض دینی با بهانه ترس از بیماری نباید نزد پزشکان و دیگران با دانش ناچیزی که دارند به عادت تبدیل شود زیرا هیچگاه صاحبان چنین عادتی توان اثبات درستی دقیق حدسهای خود را در درون نهان انسانها نخواهند داشت و در صورت منع دیگران از انجام وظیفه ی دینی گناه این دیگران را به دوش می گیرند.
    ترس از زیان و حدس و گمان وقوع زیانی در آینده که اثر آشکار غیر قابل انکاری از وجود آن نیست در تعیین سرنوشت انسانها که فقط در اختیار خداوند است هیچ دخلی ندارد و اصرار بر دادن ترتیب اثر بر این ترس دخالت در علم غیب خداوند است که انسان در قرآن از آن منع شده است.
    انسان مؤمن به خداوند یکتای جهان هستی و مؤمن به تواناییهای بی حد و مرز بی مانند او بجای حدس و گمان و ترس در باره ی بیماری ناآشکار یا در باره شدت یافتن چنین بیماری بهتر است با توکل به خداوند توانا و طلب یاری از او به انجام و ادامه ی انجام فرایض دینی خود بپردازد
    برای رهایی از همه ی ترسها همیشه با یاد خدا و تأمل در عظمت آفرینش او در کل جهان و ایمان به این عظمت آشکار و به توان مطلق خداوند به خود در مقابل همه ی آسیبها مصونیت بخشید.

  • خیلی جالبه
    واقعا تمام احکام خداوند بر اساس حکمت های بی شماری است
    ممنون

  • خیلی خیلی جالب بود ولی ای کاش، گوینده متن داشت .