این دانشجوی دختر با لودر از روی صادق زیباکلام و اصلاح طلبان رد شد!


چرا تا حالا نپرسید بودجه حفظ و نشر آثار امام کجا میره .....


+ 
76

- 
4

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • آرام 96/10/16 ساعت 23:30

    درود بر آقای دکتر زیباکلام. با لودر از روت رد میشن ولی با وقار تمام دوباره استوار می ایستی. از خانم پشت تریبون هم ممنونم که زیبا کلام ها را برای ما محبوب تر می کنند. مرسی خواهرم.

  • زیباکلام ها استاد روشنفکر نمایی هستند. اما با کودکان یمن چه کنیم که توپ های ریخته بر سرشان با متشکرم ماست مالی نمی شود

  • از رهگذر موقت به رضا123، هموطن گرانقدر و همچنان عصبانی که هنوز با زمین و زمان سر ناسازگاری دارد؛ اول سلام.

    دوم؛ رهگذر موقت برخلاف رضا123 که حتی حاضر نیست سخن دیگران را بشنود، همواره در مواجهه با نظرات مختلف، ابتدا نظر را بصورت کامل مطالعه کرده است. تکبر عاملی است که انسان را از حقیقت دور می‌کند و آنچه که در نوشته‌های رضا123 موج می‌زند، تکبر است. تکبری بیهوده و نابجا از سوی فردی که حتی ...، بگذریم. همین تکبر باعث شده که امثال رضا123 معتقد به سلب آزادی بیان و اندیشه در جامعه باشند. اما رضا123 بداند، سیدمهدی هم بداند، دیگران هم بدانند، مسأله‌ی سلب آزادی بیان و اندیشه در جامعه از سوی هر کسی مطرح شود، خواه متکبرترین فرد باشد، مسأله‌ای است غلط و مطرح‌کننده‌ی آن نیز یا جاهل است یا خائن.

    سوم؛ رهگذر موقت بارها و بارها اعلام کرده است که فقط و فقط مسئول آن چیزی است که خودش نوشته. رهگذر موقت از مدت‌ها پیش با وبسایت روشنگری آشنا بوده و با کاربران معروف نیز آشنا بوده اما تا مدت‌ها از نوشتن نظر خودداری کرده است. پس نه این که رهگذر موقت نبوده است، بلکه تا مدت‌ها نظری ننوشته است. رضا123 نوشته است: «این شما بودید که مردم مظلوم این کشور رو بیشعور و نادان و صهیونیست و اکثرهم فاسقون خواندید و حال اسمتات را عوض کرده اید ، تا از خود فرار کنید». رهگذر موقت از زمانی که شروع به نوشتن نظر در این سایت کرده است، جملاتی با این مضمون را از کاربرانی با نام‌های کاربری متعدد و ایضاً فاقد نام کاربری در پاسخ به خود یافته است، حال آنکه رهگذر موقت هیچگاه چنین نظراتی ننوشته است، هیچگاه به مردم توهین نکرده است و در پاسخ نیز اعلام کرده که رهگذر موقت فقط مسئول آن حرفی است که خودش زده و نظری که خودش نوشته است. پس دو حالت وجود دارد. یا جملات نوشته شده با مضمون یادشده، همه از جانب رضا123 بوده‌اند و یا کاربران متعددی در سایت روشنگری وجود دارند که عیناً مانند رضا123 می‌اندیشند که چنین چیزی تقریباً محال است.

    چهارم؛ صادق زیباکلام وقتی کمک‌ها را جمع کرد، باید بدون فوت وقت به کمک مردم می‌شتافت. مردم. مردم و مردم. در واژه‌ی مردم، اهل سنت و اهل تشیع و زرتشتی و کلیمی و سیاه و سفید و زرد و غیره و غیره و غیره، جمع شده‌اند. مردم یعنی همه‌ی مذاهب، همه‌ی قومیت‌ها. وقتی صادق زیباکلام می‌گوید کمک‌ها را به اهل سنت منطقه اختصاص خواهد داد، به این معناست که چون دولت و حاکمیت به اهل تشیع کمک می‌کنند و به اهل تسنن خیر، از این جهت او به اهل تسنن کمک می‌کند. این اگر اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل تسنن نیست پس چیست؟ آری. پس تکبر رضا123 مانع از انجام تحلیل درست هم می‌شود.

    پنجم؛ رضا123 نوشته است: « البته از شما انتظار نمی رود با مردم این کشور ، صرف نظر از اعتقادات ، تحت نام هموطن ، مودّت بورزید!»
    رهگذر موقت به همه‌ی مردم عادی هموطن خودش عشق می‌ورزد. حال رضا123 چه مشکلی با این مسأله دارد؟ رضا123 در ادامه نوشته است: « یادمان نرفته حرف هاتان علیه مردم.» کدام حرف‌ها؟؟ رهگذر موقت چه حرفی علیه مردم زده است؟؟

    ششم؛ رضا123 نوشته است: « برنامه ی جهان آرای شبکه ی افق «که شیره و عصاره ی چندین دهه دیکتاتوری و یکسویه نگری و سانسور و خیانتِ صدا و سیمای غیرملی نسبت به مردم ایران هست»». همین جمله مصداقی است دیگر از باور رضا123 به سلب آزادی بیان و اندیشه در جامعه. رضا123 بداند که افکار او مصادیق دیکتاتوری هستند. اینکه نظرات را نشنود و بی هیچ دلیلی به افراد توهین کند و تهمت بزند و افترا ببندد و ایضاً متکبرانه سخن کند و به مخاطب و هموطن خودش حمله کند و بعد هم اگر فردی با مردم کشورش مودت ورزید، به او ایراد بگیرد که تو اهل مودت‌ورزی نیستی و فقط رضا123 اهل مودت است، همه و همه از مصادیق دیکتاتوری هستند. رضا123 التماس تفکر.

    هفتم؛ رضا123 نوشته است: « اما حضرت عالی هر نظری رو که در این چند وقت خواندید و نتوانستید جواب منطقی بدهید ، به بحران هویت متهم فرمودید!». رهگذر موقت فقط و فقط مسئول آن حرفی است که خودش زده و نظری که خودش نوشته است. پس رضا123 بگوید دقیقاً کی و کجا رهگذر موقت قادر به ارائه‌ی پاسخ منطقی به نظری نبوده و تنها از بحران هویت سخن گفته است؟

    هشتم؛ محض اطلاع رضا123، تدابیر هستند که اتخاذ می‌شوند و نه اوامر. ضمناً رهگذر موقت هیچگونه مسئولیتی در وبسایت روشنگری نداشته، ندارد و نخواهد داشت. که اگر رهگذر موقت ادمین وبسایت روشنگری بود، اول از همه تدبیری اتخاذ می‌کرد که نظرات قبل از انتشار در سایت بررسی شوند تا از انتشار نظرات حاوی دشنام‌ها و الفاظ رکیک جلوگیری شود. اگر رهگذر موقت ادمین وبسایت روشنگری بود، برنامه‌ی کامل جهان‌آرا با حضور دکتر سعید زیباکلام را به سرعت منتشر می‌کرد نه این که بیاید و از mohsen چنین تقاضایی بکند.

    نهم؛ رضا123 نوشته‌ است: « بنده نمیدونم حضرت عالی حِرفه تان چی هست و یا کجا ساکن هستید..
    اما مطمئن هستم : اینکه یک فرد در این فضا ، ساعت 3 صبح! یا 6 صبحِ شنبه! بیاید یک طومار حرف عوامانه بزند و از دیگران غلط املایی! بگیرد ، اصلا طبیعی نیست و نمی تواند محصول یک زندگی نرمال باشد.». سطحی‌ترین تحلیل ممکن از سوی رضا123 همین تحلیل است که قطعاً محصول تکبر است. مسأله روشن است. می‌توان از اوقات فراغت استفاده کرد و طومار بلند بالایی نوشت. این طومار ممکن است محصول اوقات فراغت موجود در چند دقیقه، چند ساعت، چند روز و حتی چند هفته باشد. در ادامه می‌توان این طومار بلند بالا را در یک لحظه به عنوان نظر در وبسایت روشنگری منتشر کرد. پس وقتی طومار بلندبالایی از سوی یک کاربر، مثلاً رأس ساعت 4 صبح منتشر می‌شود، نمی‌توان گفت قطعاً کاربر مذکور به جای خواب شبانه مشغول نوشتن نظر در روشنگری بوده است. بعلاوه اگر کسی فی المثل به جای "تهدید" بنویسد "تحدید"، قطعاً بی‌سواد است. نوشتن درست و درمان به معنای برخورداری از سواد ابتدایی است. پس کسی که از سواد ابتدایی هم برخوردار نیست، بی‌سواد است و نمی‌تواند و نباید در مسائل مختلف اظهار نظر کند. پس باید غلط املایی را به او متذکر شد تا حداقل با برخورداری از سواد ابتدایی به اظهار نظر در حوزه‌های گوناگون بپردازد.

    دهم؛ رهگذر موقت در نظر قبلی، پیشنهادی به رضا123 داده بود که وبسایتی راه‌اندازی کند که مطالب منتشر شده در آن مصداق رضاگری باشند و نه محسنگری. اما رضا123 در مقابل این پیشنهاد به رهگذر موقت توهین کرده و او را متهم به زدن حرف‌های عوامانه کرده است. منطقی نیست. پس تکبر باعث دوری از منطق هم می‌شود.

    آخر؛ رضا123 که ظاهراً خود را مخالف تقطیع نشان می‌د‌هد، در تقطیعی هدفمند پنج بیت از شعر شانزده بیتی قاآنی را ذکر کرده که همگی مصادیق حضور تکبر در وجود ایشان است. تکبر آفت جان است. تکبر دردی است که انسان را به نابودی سوق می‌دهد. رهگذر موقت باز هم بر لزوم حفظ وحدت تأکید می‌کند و به ذکر تنها یک مصراع از حافظ بسنده می‌کند.

    «آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت»



  • با عرض سلام.
    نیاز بود که به موارد مطرح شده ی برادرِ موقتمان جواب داده شود.


    عزیز برادر..
    بهتون قبلا هم گفته ام..
    حضرت عالی گمان میکنید ، که اگر ضعفی را به دیگری نسبت بدهید ، خود در برابرش مصون میشوید!!
    اصلا اینگونه نیست!!!!
    و شده اید حکایت آن آبی که صدای شرشر خود را نمیشنفت!!!


    همونطوری که عرض کردم ، اسم بنده از حدود 3سال پیش رضا 123 بوده و بعد از اینکه به این نتیجه رسیدم که سایت روشنگری با گذاشتن تقطیع های برادر کشانه! به محسنگری بدل شده ، تصمیم گرفتم که دیگر نظری در این فضای مسموم ننویسم!
    و یا اگر نوشتم ، در تعداد کم ، خلاصه و تحت نام پیشفرض ، یعنی مهمان باشد تا حتی المقدور از بحث های شخصی و خصومت های قبلی امثال شما ، جلوگیری شود!
    اما حضرت عالی طبق عادت همیشگی تان ، حرف های خودم را برای خودم خواندید و بنده را به بحران هویت متهم کردید!
    ( :
    بنده اگر قصد بحث کردن شخصی میداشتم ، از نام قدیمی و شناخته شده ی رضا123 استفاده میکردم که در بحث های شخصی هم ، خیلی بیشتر به نفعم بود!

    اما میبایست بین دامن زدن به بحث های شخصی و استفاده از نام رضا123 و تشویش ایجاد کردن در سایت و درنتیجه بالا بردن بازدید
    و
    نظرات کم تعداد و خلاصه تر و قربانی کردن نام رضا 123 ، یکی! را انتخاب میکردم.
    و دومی را انتخاب کردم.....

    الان هم با صدای رسا میگویم....
    رضا123 خلافی به کسی نگفته که نیاز به حذف شدنش به دلیلِ آن باشد!
    این شما بودید که مردم مظلوم این کشور رو بیشعور و نادان و صهیونیست و اکثرهم فاسقون خواندید و حال اسمتات را عوض کرده اید ، تا از خود فرار کنید.

    این شما بودید که همیشه ، بحث های شخصی و عقده گشایی را شروع کردید و نه من.
    نمونه اش زیر همین تیتر....
    من نظرم رو تحت نام پیشفرض «به دلیلی که هم در این نظر و هم در نظر قبلم توضیح دادم» نوشتم...
    و این شما بودید که طبق معمول شروع به عقده گشایی و بحث شخصی کردید!
    نه من!!!
    بنده که نظرات شما رو هیچوقت نمیخوانده ام! چه برسد به اینکه به آن جوابی بدهم!!
    چون از قبل «قبل از موقت شدنتان» با این نظرات آشنایی داشتم..... یکسری کلی گویی میفرمایید و بدیهیات رو کنار هم میچینید ، بعد پیش خود فکر میکنید چیزِ تازه ای کشف کردید!
    ( :

    فرمودید که چرا به مباحث مطرح شده در نظراتتان جوابی ندادم!
    پاسخ روشن است !!
    چون خود با طرحشان ، بهترین جواب را به آنها داده اید!!!
    جواب من به آنها اضافه کردن و بسط دادنِ بدیهیات است.
    برای مثال در خصوص زلزله و زیباکلام فرمودید :
    «مبلغ قابل توجهی جمع می‌کند، اما به جای آنکه بدون فوت وقت به کمک مردم مظلوم بشتابد، اعلام می‌کند که مبلغ جمع شده را برای کمک به اهل سنت منطقه اختصاص خواهد داد تا از این طریق بر طبل اختلاف میان شیعه و سنی بکوبد.»

    ببینید تو رو خدا ....
    اصل و اساس این تحلیل به بدترین شکل ممکن بر اختلاف افکنی بنا نهاده شده ، اما دیگران را بدان محکوم کرده! ( :
    این مثلا تحلیل ، از سِرّ درونتات و عمق فاجعه حکایت میکند.
    بر فرض هم که زیبا کلام همچین ادعایی کرده باشد «که نکرده»...آیا اگر یک شیعه به اهل سنت کمک بکند و بگوید که کمک کرده ، بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کرده است؟؟؟
    نه عزیز برادر...
    مشکل از شماست...این برداشت ذهن مسمومِ شماست..
    وگرنه من افتخار میکنم وقتی میشنوم که یک شیعه رفته به کمک برادر اهل سنت خود...
    رفته به کمک اهل حق...
    رفته به کمک هموطن خود ..
    رفته به کمک یک انسان ، صرف نظر از باورها و اعتقادات طرفین!!
    این باعثِ افتخار هست نه اختلاف!!!

    مثل اینکه شما بفرمائید : دلیل اصلی دامن زدن به اختلاف بین شیعه و سنی ، موجودیت اهل تسنن هست!!

    البته از شما انتظار نمی رود با مردم این کشور ، صرف نظر از اعتقادات ، تحت نام هموطن ، مودّت بورزید!
    یادمان نرفته حرف هاتان علیه مردم.

    برای اینکه نقش زیباکلام بیشتر روشن گردد باید عرض کنم که :
    سعید قاسمی هم به مناطق زلزله زده رفت..
    و ایشان با برنامه ی جهان آرای شبکه ی افق «که شیره و عصاره ی چندین دهه دیکتاتوری و یکسویه نگری و سانسور و خیانتِ صدا و سیمای غیرملی نسبت به مردم ایران هست» ارتباطی گرفتند و از مردم خواستند پولهای خودشان را به حساب مربوطه ی ایشان واریز کنند...
    البته کار ایشان فی نفسه بسیار صحیح و تحسین برانگیز بود.
    اما خب ، خودتان بروید و بپرسید که چقدر جمع کردن این آقا....
    اگر یک چیزی هم بدهکار نشده باشند ( :
    لذا اهمیت زیباکلام اینجاست که آشکار میشود.
    «یک نکته کوچک هم بگم که حقیر سعید زیباکلام را فردی پاک و خیرخواه میدانم»

    در جای دیگری فرمودید :
    '' رهگذر موقت از مدت‌ها قبل با سایت روشنگری و ایضاً کاربران معروف آن آشناست ''
    و فرمودید با بنده هم آشنایی دارید!
    خب ..خیلی ساده س .. بنده آخرین نظرم تحت نام رضا123 مربوط به حدود 4 ماه پیش بوده!
    خب ، اون‌موقع که رهگذر موقتی نبوده !
    درسته؟
    پس خیلی ساده نتیجه میگیریم :
    یا اسم شما چیز و یا چیزهای دیگری بوده آن موقع.
    یا حضرت عالی همان برادر کوچکمان mohsen هستید.
    یا هردو.

    احتمالات هردو را محتمل تر میدونن!
    اما حضرت عالی هر نظری رو که در این چند وقت خواندید و نتوانستید جواب منطقی بدهید ، به بحران هویت متهم فرمودید!
    و هر کسی که از آن نظر خوشش آمد و احسنت گفت را به نویسنده ی همان نظر نسبت دادید!

    *** خلاصه شده اید حکایت آن کسی که خار را در چشم ديگران مي بيند و شاه تير را در چشم خودش نمي بیند!!! ***

    چنانچه بنده در نظر قبلم پیشنهاد دادم ، که اوامری اتخاذ شود که فقط با یک اسم بشود نظر داد!
    یعنی کار برای روشنگری و شما انقدر سخت هست که تا به حال انجامش ندادید؟؟؟؟
    خیر.
    سخت نیست ، بلکه با آن بحث های مختلف راه می اندازید و به خیال خود آمار بازدید سایت را بالا میبرید!
    اگر انکار میکنید ، همین لحظه به پیشنهاد من عمل کنید!
    وگرنه شریک دزدید و رفیق قافله.

    خیلی وقت بود که نظری به این بلندی ننوشته بودم ... اما نیاز بود یکبار هم که شده بخاطر هزاران دعوای شخصی که با تیترهاتان یا نظرات شخصی نِگرانه تان ، به راه انداختید و بقیه دوستانِ هم نظر و یا غیر هم نظرم ، مودبانه سخن گفتند یا نجیبانه سکوت کردن ، از آنها اعاده ی حیثیت بکنم.
    و حوصله ی شمارش سطر های شما را هم ندارم..
    حقیقتش ، از اینکه یکبار هم ، روزنامه وار این دو نظر رو خوندم پشیمونم..

    بنده نمیدونم حضرت عالی حِرفه تان چی هست و یا کجا ساکن هستید..
    اما مطمئن هستم : اینکه یک فرد در این فضا ، ساعت 3 صبح! یا 6 صبحِ شنبه! بیاید یک طومار حرف عوامانه بزند و از دیگران غلط املایی! بگیرد ، اصلا طبیعی نیست و نمی تواند محصول یک زندگی نرمال باشد..

    علی ای حال..
    پیشنهاد نظر قبلی خود را به شکلی دیگر تکرار میکنم:
    بنده با اسم 3 سال! پیشِ خود نظر دادم.
    شما هم از این به بعد با اسم 3 ماه یا 3 هفته ی پیش خود نظر بدهید..

    وگرنه حداقل پیش وجدان خود یک ترسو قلمداد میشوید...


    ای دل چو تو حالی صفت خویش ندانی / بیهوده سخن از صفت غیر چه رانی

    چو‌ن‌ خود همه‌ عیبی چه‌ کنی عیب‌ کسان فاش / بر غیر چه خندی چو تو خود بدتر از آنی

    شد قافلهٔ عمر تو وامانده ز دنبال / بشتاب مگر لاشه به منزل برسانی

    چون همسفرانت همه از خویش گذشتند / انصاف نباشد که تو در خویش بمانی

    پرهیز مکن از لقب زشت ‌که موسی / قدرش نشود کاسته از وصف شبانی

    یاحق

  • دولتی خائن تر و وطن فروش تر از دولت حسن روحانی تا حالا نداشتیم .

  • نمی خواستم جواب بدم ... اما دلم نیومد بقیه رو در شادیِ خودم سهیم نکنم.

    خدایی خیلی جالبه ( :
    طرف خودش فیلم رو میگذاره رو سایت بعد از حساب کاربریش خارج میشه و با اسم های موقت و دائم ، نظر زیر کلیپ خودش میفرسته و از خودش تشکر میکنه!
    بعد از بقیه طلبکاره!!

    یعنی ببینید اندازه ی دیوانگی و پارانویا رو!!!!
    ((((( :

    خودش هم خوب میدونه کی چی گفته و چی نوشته و پیش بینی کرده و کی فحاشی کرده !
    ننوشتن نام کاربری فقط یک دلیل داره!
    اون هم نریختن آب به آسیاب امثال تو هست ، با راه انداختن جدال...

    شما که دستت تو کاره...
    اگر خیلی ناراحتید ، کاری کنید که فقط با یک اسم بشه نظر داد!
    یا اینکه فقط اعضا نظر بدن!!!
    تا ببینم کی ضرر میکنه ( ;
    البته سایت تاریکگری بی در و پیکر تر از این حرف هاست.


    راستی اون‌موقع که مهمان ها ، بقول خودت ، با اسم معروفشون! نظر مینوشتن و تو اون رو میشناسی و انقدر ازش میترسی که همه رو شبیه ش میبینی ، اسم های غیر مشهورِ خودت چی بود؟!
    بغیر از mohsen !!!! ، منظورم اسم های مهمانیت هست!
    اون موقع که رهگذر موقت نبوده!
    ( :
    ببین عزیز برادر...
    چرا خودت رو با دست خودت رسوا میکنی!؟!
    چرا دچار توهمی ؟
    چه کسی کوچکترین ارزشی برای نظرات بلند بالات قائل بوده ، شازده!!؟!!
    بخودت بیا.

    راستی......
    حرف هات هنوز هم دزدیه!

    ببین...
    من با اسم 3 سال پیشم نظر دادم !!!
    تو اگر جیگر داری با یکی از اسم های 3 هفته قبلت نظر بده!
    تا بهت بگم کی چی گفته و کی گرفتار توهم توطئه هست!

    وگرنه ، خوش باش که از هفت دولت آزادی.
    ( ;

  • از رهگذر موقت به رضا123، هموطن گرانقدر و البته عصبانی که گویا با زمین و زمان سر ناسازگاری دارد؛ اول سلام.

    دوم؛ رضا123 متجاوز از سی سطر مطلب نوشته‌ است و شکلک گمارده‌ است و توهین نموده است و ...، اما به واقع مقصود رضا123 چیست از اینهمه نوشتن بی هدف؟؟ هدف رضا123 از نوشتن نظرات، تاختن به افراد است یا تفکرات؟ به واقع آیا حمله به یک فرد، هر چند به نظر رضا123 ترسو و خائن و دزد و غیره و غیره، آن هم در فضای مجازی، مشکلی را حل می‌کند؟ دردی از مملکت دوا می‌کند؟ چه کسی باید به خود بیاید؟ رهگذر موقت یا رضا123؟ سی سطر مطلب، فقط برای حمله به یک فرد؟ آن هم در فضای مجازی؟ حال آن که رضا123 تنها به یک فرد حمله نکرده‌ و در ادامه با ذکر نام mohsen و اشاره‌ای به نظر جم، به سه نفر حمله کرده‌ است و یقیناً خدای تعالی، خود عالم به حقیقت است.

    سوم؛ رهگذر موقت از مدت‌ها قبل با سایت روشنگری و ایضاً کاربران معروف آن آشناست اما از آنجایی که عمده مباحث مطرح شده در این سایت از سوی کاربران، مربوط به دعواهای بیهوده‌ی سیاسی بود، رهگذر موقت تمایلی به نوشتن نظر و درگیرشدن در بحث نداشت اما گاهی اوقات پیگیر بحث‌های جالبی بود که ادامه می‌یافتند. البته شروع نظرنویسی برای رهگذر موقت نیز با ورود در یکی از همین مباحث سیاسی بود اما چندان ادامه نداشت. جدی‌ترین بحث رهگذر موقت در این سایت با فردی به نام علی دشتستانی بود که اگر این نظر را می‌خواند، رهگذر موقت خدمت این بزرگوار عرض سلام دارد. اما موضوع بحث میان رهگذر موقت و علی دشتستانی اصلاً سیاسی نبود. اصلاً و ابداً. شروع بحث با ایشان از مسئله‌ی غرب‌زدگی بود که در ادامه به بحث پیرامون مبانی دین اسلام رسید و با تمرکز بر موضوع وحی، طرح سؤالاتی از سوی رهگذر موقت در خصوص رؤیاهای صادقه و بی‌پاسخ ماندن آن‌ها از سوی علی دشتستانی، علی الظاهر خاتمه یافت.

    چهارم؛ دومین بحث رهگذر موقت با سیدمهدی (نامی که قطعاً برای رضا123 آشناست) بود. فردی که همانند رضا123، طرفدار سلب آزادی بیان و اندیشه در جامعه بود و رهگذر موقت به این عقیده‌ی غلط معترض شد و در ادامه با بی‌پاسخ ماندن نظر رهگذر موقت و معترض‌شدن چند کاربر دیگر به نظر سیدمهدی، آن بحث هم خاتمه یافت. حمله‌ی بی‌هدف رضا123 به مطالب یک وبسایت (در فضای مجازی و نه حقیقی)، مصداقی است بارز بر طرفداری از سلب آزادی بیان و اندیشه در جامعه.

    پنجم؛ سومین بحث جدی رهگذر موقت با only iranian بود که اگر این نظر را می‌خواند، رهگذر موقت خدمت ایشان هم عرض سلام دارد. موضوع بحث در این مورد اندکی سیاسی بود اما رهگذر موقت سعی کرد فضای بحث را از بازی‌های سیاسی بیهوده به سوی منطق هدایت کند که بحمدالله همینگونه هم شد. ورود رهگذر موقت در این مورد به جهت ممانعت از توهین‌هایی بود که در بحث میان only iranian و محمدعلی2 رد و بدل می‌شد که باعث شده بود بحث میان این دو بزرگوار تبدیل به یک کشمکش بی‌پایان و ایضاً بی‌نتیجه شود. این بحث نیز با طرح سؤالاتی از سوی رهگذر موقت و بی‌پاسخ ماندن آن‌ها از سوی only iranian، خاتمه یافت.

    ششم؛ چهارمین بحث جدی رهگذر موقت قرار بود با رضا123 باشد که متأسفانه با اقدام غیرمنطقی رضا123 در حمله به فرد نویسنده‌ی نظر و افراد دیگر، ناکام ماند. رهگذر موقت، نظری را که رضا123 در سی و چند سطر در حمله به او نوشته است، پاسخ تلقی نمی‌کند. بلکه نظر رضا123، یک اقدام عجولانه‌ی غیرمنطقی و قطعاً غیرعقلانی برخواسته از پیروی افراطی از همان تعصب و احساسات غلطی است که شبکه‌ی فاسدی که رهگذر موقت بارها به آن اشاره کرده، آن را در جامعه ایجاد کرده‌اند.

    آخر؛ رهگذر موقت از همه‌ی کاربران روشنگری خصوصاً رضا123، که قطعاً از مردم عادی جامعه هستند و نه از شبکه‌ی فاسد نامبرده، تقاضا دارد اتحاد خود را با یکدیگر حفظ کنند، پیروی از عقل و منطق را در هر کاری ملاک قرار داده و بیهوده با یکدیگر مجادله نکنند تا با اتحاد و همدلی بتوان در راستای تحقق آرمان‌های اساسی انقلاب اسلامی حرکت کرد. البته رهگذر موقت یک پیشنهاد ساده هم برای رضا123 دارد و آن اینکه از آنجایی که فضای مجازی متعلق به همه است، بهتر است رضا123 برای خود یک وبسایت راه‌اندازی کند و مطالبی را در آن منتشر کند که مصداق رضاگری باشند و نه محسنگری. رضا123 باید به این نتیجه برسد که اگر با یک کلیپ مخالف است، فحاشی و توهین و گماردن شکلک در قالب نظراتی با نام‌های کاربری متعدد یا حتی نظراتی فاقد نام کاربری و غیره ذیل آن کلیپ، راهکار مقابله با آن کلیپ نیست و حتی باعث می‌شود اثر آن کلیپ بیشتر و بیشتر شود. راهکار صحیح، ساخت یک کلیپ در مقابله با آن و تبلیغ آن کلیپ است. اگر رضا123 چنین کند، البته بعد از تأمل عمیق در مورد سخنان رهگذر موقت، رهگذر موقت حاضر است برای سایت ایشان تبلیغات کند. اما اگر خدای نخواسته رضا123 همچنان به پیروی افراطی از تعصب و احساسات غلط ادامه دهد، دیگر از دست رهگذر موقت کاری ساخته نیست و تنها خداوند قادر متعال باید به ایشان نظر کند و بر فرض محال اگر چنین شد، رهگذر موقت زین پس هیچگونه واکنشی نسبت‌ به نظراتی که با نام کاربری رضا123 منتشر می‌شوند، نشان نخواهد داد که این خود باعث می‌شود رضا123 بیش از پیش منزوی شود. طبعاً نظرات فاقد نام کاربری و یا نظراتی با نام‌های کاربری دیگر، در صورت لزوم با واکنش رهگذر موقت مواجه خواهند شد.
    الخیر فی ما وقع

  • چقدر خوبه که یه دانشجو بدون ترس و لرز میتونه استاد تمامِ علومِ سیاسیِ دانشگاهِ تهران رو به عوامانه حرف زدن متهم کنه.
    بدون ترس میتونه از آسفالت ویلا ی معاون اول رئیس جمهور حرف بزنه
    و میتونه با لودر از روی اصلاح طلب ها رد بشه «بقول دوست کوچولومون ، mohsen ( : »

    و البته برخورد محترمانه و بینهایت منطقیه زیباکلام ، در ادامه ی آن .
    خدا حفظ کنه این فضا رو...

    اما اینجا یک سوال کوچک پیش میاد!

    آیا دانشجوی بعدی هم میتونه ، با همین ادبیات «ونه بیشتر یا تند تر » ، به قوه ی قضائیه ، سپاه ، و رهبری ؛ انتقاد کنه؟؟؟
    «مثل اینکه رهبری اخیرا فرمودا که با انتقاد مشکلی ندارند و استقبال هم میکنند»

    آیا دانشجوی بعدی میتونه همین کار رو انجام بده ، بدون ترس ؟؟؟
    و واکنش طرف مقابل چه چیزی هست؟؟؟
    آیا اون هم مثل صادق زیباکلام ، منتقد را زیبا کلام و شجاع مینامه و از اون تشکر میکنه؟!

    جواب این سوالات مشخصه ..

    نمونه اش حسن عباسی بود ، که در دانشگاه تبریز با همان ادبیات زننده ی همیشگی ، رسما دانشجو را به کُشتن تهدید کرد!
    «تازه آنجا مناظره ای هم در کار نبود»

    نمونه اش قدیری ابیانه بود که ، بر صورت منتقد در دانشگاه گرگان مشت! کوبید!!!

    در جامعه ای که یک جریان اجازه داره حتی به اسم فامیل رییس جمهور مملکت توهین کنه ، اما طرف مقابل نمیتونه اسم بعضی ها رو کنار کلمه ی نقد ، در یک جمله بکار ببره حرف های این خواهرِ دانشجومون صنار ارزش نداره..

    اشتباه نشه ها!
    بنده اصلا قصد دفاع از اصلاح طلبان رو ندارم ... خاتمی هم با تمامِ انتقاد پذیری اش ، تعدادی از دانشجویان رو به بیرون کردن از سالن تهدید کرد.... با این که تعداد آن دانشجویان منتقد بسیار اندک بودند و قصد بی نظمی داشتند ، اما کار خاتمی اشتباه بود.

    بنده هم با خیلی از بحث های زیباکلام ، از اساس مشکل دارم ، اما ایشان خود را در زلزله اخیر ، با جمع کردنِ نزدیک 3میلیارد تومان ، بعنوان یک سرمایه ملی ثابت کردند.


    در آخر معذرت میخوام بابت طولانی شدنِ نوشته ام و میخوام به کاربران سایت محسنگری! متذکر بشم که در این فضا چیزی جز تقطیع های برادر کشانه ی تاریک کننده گیرتون نمیاد..

    این مناظره رو بصورت کامل در یوتیوب تماشا بکنید و بعد از شنیدن سخنان هر دو طرف ، قضاوت کنید:




    قسمت اول :

    https://m.youtube.com/watch?v=lFeo2Lyc8TQ

    قسمت دوم :

    https://m.youtube.com/watch?v=vznk8lOY1IE

    قسمت سوم :

    https://m.youtube.com/watch?v=jRLznRWEdOI

  • از رهگذر موقت به مهمان 96/9/17 ساعت 11:46 ، فردی که قطع به یقین ده‌ها و شاید صدها نام کاربری دیگر دارد؛ اول سلام.

    دوم؛ رهگذر موقت بارها و بارها وجود بحران هویت در برخی افراد را که بارزترین مثال آن مهمان نامبرده است، متذکر شده است. اما گویی برای برخی افراد راهی جز استفاده از تاکتیک‌های نخ‌نمای عدم ذکر نام کاربری و یا تغییر آن باقی نمانده است چرا که اینان پیش‌تر مواضع غلطی اتخاذ کرده‌اند، پیش‌بینی‌های نادرستی ارائه کرده‌اند و حتی در برخی موارد توهین‌های بسیار زننده‌ای نیز نسبت به برخی افراد دیگر روا داشته‌اند و متأسفانه این افرادِ دارای بحران هویت، شهامت آن را ندارند که پای حرف‌های قبلی خود بایستند و وقتی دیدند حرف غلطی زده‌اند، عذرخواهی کنند.

    سوم؛ ماهیت صادق زیباکلام بر همگان آشکار است. او که مدام با هوچی‌گری و کولی‌بازی از پاسخگویی به سؤالات منطقی طفره می‌رود. او که امروز یک حرفی می‌زند و دو روز دیگر زیر حرفش می‌زند. او که اقداماتش پس از وقوع انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها ثابت کرد که یک افراطی به تمام معناست. او که از لیست امید حمایت می‌‌کند اما چندی دیگر افراد لیست امید را بی‌عرضه می‌نامد. او که در انتخابات ریاست جمهوری از آقای روحانی حمایت می‌کند اما چندی بعد می‌گوید اگر آقای روحانی دانشجوی من بود، نمره‌ی قبولی در درس به او نمی‌دادم. او که وقتی از او می‌پرسند چرا از آقای روحانی حمایت کردی، به جای آنکه پاسخی منطقی و درخور یک استاد علوم سیاسی بدهد در تحلیلی فوق عوامانه می‌گوید برای اینکه آقای رئیسی یا آقای قالیباف رئیس جمهور نشوند. او که در اقدامی قابل تحسین برای کمک به زلزله‌زدگان مظلوم کرمانشاهی دست به کار می‌شود و مبلغ قابل توجهی جمع می‌کند، اما به جای آنکه بدون فوت وقت به کمک مردم مظلوم بشتابد، اعلام می‌کند که مبلغ جمع شده را برای کمک به اهل سنت منطقه اختصاص خواهد داد تا از این طریق بر طبل اختلاف میان شیعه و سنی بکوبد. او که ... . آری ماهیت صادق زیباکلام بر همگان آشکار است. اما صادق زیباکلام تقصیری ندارد چون او خودش بخشی از یک شبکه است. شبکه‌ای فاسد که سعی در ایجاد یک دوقطبی کاذب در جامعه دارد تا از این طریق احساسات ملت از همه جا بی‌خبر را در زمان انتخابات برانگیخته کنند تا ملت بروند و به افرادی که نمی‌شناسند رأی بدهند. برای ایجاد دوقطبی کاذب در جامعه هم هیچگاه نمی‎شود از فرد عالمی مانند دکتر سعید زیباکلام استفاده کرد چرا که اساساً گرایش جامعه به فرهنگ مبتذل است و حرف‌های هر چند صد من یک غاز صادق زیباکلام در این جامعه بیش‌تر خریدار دارد تا سخنان ارزنده‌ی دکتر سعید زیباکلام.

    چهارم؛ حسن عباسی نیز خواسته یا ناخواسته در ایجاد دوقطبی کاذب در جامعه نقش داشته است هرچند که سخنان او در اغلب موارد با منطق عقلی همخوانی دارند (در اغلب موارد). بارها دیده‌ایم که در دانشگاه‌ها نسبت به مقام معظم رهبری انتقاداتی صورت گرفته است. انتقاداتی که غالباً مربوط می‌شده به فرمایشات ایشان در سال 88 مبنی بر نزدیک بودن نظرشان به نظر رئیس جمهور وقت در یک حوزه‌ی خاص. اما به واقع اگر فرمایشات مقام معظم رهبری با جدیت تمام توسط مسئولین پیگیری می‌شد، امروزه فساد از در و دیوار مملکت بالا نمی‌رفت. از قوه‌ی قضاییه اما با احتیاط بیشتری انتقاد می‌شود چرا که گویا فساد سازمان‌یافته‌ای بر آن حاکم است. دستگیری منصور نظری و شکنجه‌ی او و حبس بی‌دلیل او به مدت نزدیک به یکسال، گواهی بر این مدعاست. سپاه و خاصه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تنها محل ظهور و بروز استعدادهای نسل جوان این مرز و بوم است که اگر آن هم نبود معلوم نبود امروزه پیرمردان مسئول چه بر سر کشور آورده بودند. چه انتقادی از سپاه می‌توان داشت وقتی قاسم سلیمانی و همرزمانش توطئه‌ی آمریکایی، صهیونیستی داعش را در نطفه خفه کردند؟ امنیتی که امروز در کشورمان شاهد آن هستیم، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی ارتش و سپاه است. چه انتقادی می‌توان کرد از ایجادکنندگان این امنیت؟

    پنجم؛ اما دوست بزرگوار، مهمان گرانقدر، امروزه در هر سه قوه‌ی کشور شاهد فساد سازمان‌یافته هستیم. هم در دولت، هم در مجلس و هم در دستگاه قضا. رهگذر موقت باور دارد به اینکه امروز ما در جامعه‌ی ایران تنها دو جبهه داریم. فقط و فقط دو جبهه. در یک جبهه مردم عادی قرار دارند که در انتخابات شرکت می‌کنند، در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند، بردبارند و در جبهه‌ی دیگر یکسری افراد فاسد شیفته‌ی خدمت عموماً از مسئولان را داریم و اگر نبود زمان‌شناسی و رشادت‌های آن مردم عادی، مسئولین فاسد تاکنون صدها بار نظام جمهوری اسلامی را از هستی ساقط کرده بودند. بدون شک همه‌ی کاربران روشنگری در جبهه‌ی مردم عادی قرار دارند. پس بیایید اختلافات بیهوده را کنار بگذاریم و مسئولان فاسد را از تخت‌های قدرت به زیر بکشیم تا بدین ترتیب زمینه برای تحقق آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی فراهم شود. اولین قدم، دور ریختن اختلافات بیهوده و جداشدن از دوقطبی کاذبی است که همان شبکه‌ی فاسد آن را ایجاد کرده است.

    آخر؛ رهگذر موقت ضمن قدردانی از زحمات افرادی که در فضای مجازی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، از سایت روشنگری تقاضا دارد فیلم کامل صحبت‌های دکتر سعید زیباکلام در برنامه‌ی جهان‌آرا را در صورت امکان منتشر کند.

  • جم 96/9/17 ساعت 21:41

    رهگذر موقت با سلام.جواب خوبی دادید.ممنون از روشنگریتان.

  • آفرین این درسته. حتی در مقابل توهین و فحاشی هم نباید با ناسزاگویی از اونها چهره مظلوم و از نیروهای انقلاب افرادی بی منطق و عصبانی نشون داد

  • درود به علم و آگاهی این دانشجوی مومن و بصیر.. به برکت خون شهدا چه جوانه‌های پاک و باشکوهی در حال رویش در بدنه شجره تنومند انقلاب هستند. خدا حفظشون کنه که با منطق و استدلال پاسخ یاوه‌گویی‌ها رو میدن

  • درود بر تو دختر ایران زمین . . .
    از دل ما شجاعانه سخن گفتی . . .
    حتی زشت کلام هم به کم آوردن خود اعتراف کرد
    و در مقابل حرف حق سکوت کرد
    به عنوان یک دختر میگویم درودها درود بر تو . . .

  • از رهگذر موقت به کاربران فهیم روشنگری؛ اول سلام.

    دوم؛ نباید از صادق زیباکلام انتظاری غیر از هوچی‌گری و سیاسی‌کاری داشت چرا که بحث آکادمیک و علمی، سواد می‌خواهد و منطق که متأسفانه ...، بگذریم. اگر فرد یا افرادی طالب بحث آکادمیک و علمی در دانشگاه باشند، بایستی از برادر کوچک‌تر این آقا یعنی دکتر سعید زیباکلام دعوت کنند. اما از آنجایی که مباحث صورت گرفته توسط دکتر سعید زیباکلام، مستدل، محکم، بر مبنای منطق عقلی و به دور از تعصبات بیهوده و سیاسی‌کاری است، متأسفانه به ندرت شاهد آن هستیم که از ایشان دعوت بعمل بیاید. جای تأسف است که اکثریت دانشجویان این مملکت به جای مطالبه‌ی آرمان‌های اساسی انقلاب اسلامی، از روی تعصب و عمدتاً نادانی غالباً در پی سیاسی‌کاری هستند و در این راستا نیز بصورت کورکورانه از افرادی پیروی می‌کنند که آن‌ها را به درستی نمی‌شناسند.

    سوم؛ رهگذر موقت به یاد ندارد آقای صادق زیباکلام در سخنرانی‌ها و مثلاً مناظراتی که در آن‌ها شرکت می‌کند بصورت مشخص به سؤالات منطقی مطرح شده، پاسخ داده باشد. به همین جهت حضور ایشان در دانشگاه‌های صنعتی که عمدتاً دانشجویان آن‌ها اطلاعات کمی در مورد تاریخ و اقتصاد و سیاست و غیره دارند، پر رنگ‌تر از دانشگاه‌های جامع است. چرا که در دانشگاه‌های جامع، دانشجویانی از رشته‌های تاریخ، اقتصاد، علوم سیاسی و غیره حضور دارند که اطلاعات بیش‌تر آن‌ها و سؤالاتی که احتمالاً از صادق زیباکلام بپرسند، یقیناً برای ایشان دردسرساز خواهد شد.

    چهارم؛ اما رهگذر موقت لازم می‌داند از صادق زیباکلام در این مورد خاص که اظهارات فرد پرسش‌گر را تأیید و از داد و فریاد بیهوده و هوچی‌گری اجتناب کرد، تشکر کند.

    پنجم؛ صادق زیباکلام نیز خود بخشی از یک شبکه است. شبکه‌ای که سعی در ایجاد یک دوقطبی کاذب در جامعه دارند تا بدینوسیله باعث شوند در زمان انتخابات، ملت از احساسات خویش تبعیت کرده و با اکثریت قاطع پای صندوق‌های رأی بیایند و به افرادی که نمی‌شناسند رأی بدهند.

    آخر؛ رهگذر موقت از عموم هموطنان عزیز خواهشمند است با هم متحد شوند و اختلافات بیهوده‌ای را که یک شبکه‌ی فاسد عموماً متشکل از افراد فاسد شیفته‌‌ی خدمت در جامعه ایجاد کرده‌اند کنار بگذارند تا در کنار هم بتوانیم مسئولان فاسد حاضر در هر سه قوه‌ی کشور را به یاری خداوند به زیر بکشیم و در راستای تحقق آرمان‌های اساسی انقلاب اسلامی تلاش کنیم.