واکنش آقای دوربینی به حواشی اخیر


من از آقای قرائتی حلالیت می‌طلبم و از ایشون می‌خوام برام دعا کنند همیشه در راه اهل بیت باشم


+ 
1

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • از کسانی که کامنت ها را مطالعه می کنند به دلیل دستکاری های مدیریت سایت بر ترتیب و بعضاً وجود کامنت ها استدعا دارم حین خواندن نظرات و کامنت ها، حتماً به ساعت و تاریخ درج کامنت ها هم دقت کنند! بعضاً به دلیل تکرار شدن اتفاقی کامنتها متأسفانه در این ویدئو ترتیب درج با حذف از سوی روشنگری بهم ریخته. نمونه اش:
    تقدم کامنت «باز هم یکی از یکی» در 96/8/1 ساعت 17:02 بر کامنت قبلی اش در 96/8/1 ساعت 16:48 !!! جای قرارگیری شان را ببینید!

  • 96/8/4 ساعت 23:26 پیوند ثابت پاسخ
    سلام ببخشید خودم ریاضیات خوندم و حرف شما که ۱۴۰۰ سال پیش امام صادق جواب دادند ،عالم روی قدر و اندازه خلق شده،ثانیا افلاطون نبی هم در سر در اکادمی خودشان نوشته بودند، کسی که هندسه نمی داند وارد نشود،حدیث نبوی داریم که افلاطون جز انبیاست،هندسه از اندزه گرفته شده که معرب اندازه هست، پس، از قبل میلاد مسیح هم در سیره انبیا حرف از ریاضیات بوده،حرف جدیدی نیست آقاجان ،اقاجوان چرا دارایی خودمان را به غرب میفروشی، ثالثا الان همان هایی که دم ازشون میزنی در اعلا درجات به قول شما دانشگاهی در کرات ماه و مریخ و... خیابانهایی بنام دانشمندان اسلامی و مکتب قال صادق ها خوانده رو گذاشتند مثل خواجه طوسی ، ابن هیثم،و... رابعا حرف نشنیدی، بیا بالا ببین در بی خبری محضیم، پس ندانستن های خودت رو به حساب نداشتن اسلام نذار ، هرچند مجالی برا بیشتر حرف زدن از اسلام عزیز نیست ، متاسفانه اسلام نشناختیم

  • این ماجرای آقای قرائتی برای من که حدود سی سال است ایشان را در تلویزیون دنبال می کنم خیلی جالب بود !!!!

    من باز هم فهمیدم که :

    انسان در حقیقت یک دروغگوی بزرگ است او حیوانی بود مثل همه حیوانات دیگر ، دارای ستون فقرات ، دنبلان و پشم و دم و...

    اما به واسطه کمی هوش و استعداد کم کم از حیوانات فاصله گرفت و خودش را انسان معرفی کرد . ..
    ابزار ساخت شکار کرد و قوی تر شد و حرف زدن آموخت و بقیه ماجرا...

    اما بعد خیلی پررو شد و خودش را اشرف مخلوقات خواند و به همه طبیعت دست درازی کرد و عرصه را بر همه تنگ کرد ...

    بعدها کتاب نوشت و همنوعان ضعیف و بیسوادش را استثمار کرد ...

    بعد گفت این کلام خداست !!! هر که عمل نکند به جهنم می رود و هرکه با من باشد به بهشت می رود!!!!!

    درحالی که انسان هیچگاه برای ثانیه ای نتوانسته خودش را از سیطره طبیعت خارج کند و سرکی به عالم پس از مرگ بکشد ادعا کرد که به معراج رفته و...

    قانون تراشید از خودش مجوز صادر کرد و خون همنوعش را ریخت و آن را الهی و آسمانی جلوه داد و...

    انسان بی نهایت دروغ گفت و خودش باور کرد !!!!!!!!!!!

    انسان یک حیوان است پست تر از همه حیوانات !!!!

    چون انسان دروغ می گوید و می ترساند !!!!!!

    انسان هنوز عقب تر از همه حیوانات است از لحاظ انسانیت!!!!

  • جناب دشتستانی بر اساس استدلال خودتان شما هم یک حیوان بیش نیستید (با عرض معذرت، البته حیف است شما خودتان را حیوان می دانید چون خداوند ما را آفرید که آدم باشیم حالا شما می گویید که حیوانید) . لذا سخنان یک حیوان شنیدنی نیست چون حیوانات اصولا حرف نمی زنند و عمل می کنند و عملشان هم بر اساس عقل نیست، چون عقل ندارند، و بر اساس غریزه حیوانیست. در ضمن معلوم می شود شما اصولا 30 سال از مطالب ایشان هیچ چیزی متوجه نشده اید. مطلب دیگر آن که اگر کسی به نظر شما و همفکر با شما (البته اگر مطابق نظر خودتان حیوان نباشید) کار اشتباهی کرد این یعنی این که حرفهایش هم غلط بوده است. مثلا اگر در این 30 سال ایشان گفته اند دروغ نگویید الان معلوم می شود باید دروغ گفت! عجب استدلالی می شود! در ضمن چون خودم فیلم آن را دیدم عالم بزرگوار هیچ اشتباهی نکردند. ایشان فردی بسیار رک و صریح هستند و اگر کسی از نزدیک با ایشان بوده باشد اصلا سخنان ایشان برایش عجیب نیست. بجای آن که این آقای نمازی را که متاسفانه اصولا ظاهرا نمی داند هر جایی جای هر کاری نیست طرد و نقد کنید طلبکار حاج آقا هم شده اید!!!که البته نمی گویم شما با این قصد می نویسید ولی قطعا عده ای شیطان صفت از داخل و خارج پشت این اقدامات برای تخریب چهره محبوب و خدوم ایشان هستند و عده ای هم ساده اندیش بازیچه شده اند. به هر حال نمی دانم دیگر چه عرض کنم چون 30 سال که فایده ای نکرد.

  • خب من در این سی سال گذشته هزاران ساعت سخنرانی دیگر هم گوش داده ام از شخصیت های بسیار دیگر

    به نظر من آقای قرائتی اصلا عالم نیست !!! متفکر نیست!!!

    همینطور آقای مطهری اصلا عالم نبودند !!!

    همینطور الهی قمشه ای ها اصلا عالم نیستند !!!

    همینطور شیخ حسین انصاریان و متشابه ایشان عالم نیستند !!!

    این بزرگواران صرفا عمرشان را در خواندن اندیشه های دیگران گذرانده اند و کتابخوان های قهاری بوده اند اما دانشمند نبوده اند!!!

    من شخصیت هایی را شناختم که به معنی واقعی دانشمند شده اند مثل بیل گیتس آمریکایی و استیو جابز و دیگرانی که توانستند بیاندیشند و مشکلی بزرگ از بشریت حل کنند و نمونه این دوعالم بزرگوار البته امروزه در دنیا زیادند و در حال زیادتر شدن خوشبختانه!!!

    اولین اعتراضتان به من این است که آنها در حوزه انسان شناسی و اینها در حوزه علوم دیگرند پاسخم این است که اینها به بشر خدمت کردند و آنها نکردند!!!

  • ببین شما برای اینکه قضاوت کنی کسی عالم هست یا نیست حداقل باید خودت همطراز آن فرد باشی. در ضمن بعضی دانشمندند و مشکلات ابزاری بشر(از نظر شما حیوانات) را حل می کنندیعنی برایش ابزار درست می کنند تا در رفاه بیش تری باشد و بیش تر دنبال آبادانی تن و بدن و جسمند ولی بعضی دیگر از دانشمندان راه و هدف را نشان می دهند و دنبال انسان سازی هستند. این بزرگانی که اسم بردی و از دانشمندانی هستند که موجب افتخار ما هستند راه و هدف را نشان می دهند. البته شما که خودت را در اولین کامنتت حیوان خوانده ای عجیب است این حرفا را می زنی!

  • آن عالمان انسان ساز که موجب افتخار شما هستند را هزار سال است می شناسم :

    - تا تکنولوژی استخراج نفت از دانشمندان حیوانی نگرفتیم نمی دانستند که زیرپایشان گنج خوابیده و فقیر وگرسنه بود واوهام می بافت!!!و فکر می کرد اسیر مقدرات الهی شده است.

    - تا حقوق بشر را برایشان از دانشمندان حیوانی نگرفتند نمی دانست حقوق دارد!!! و تصور می کرد باید مخالفش را بکشد تا حرفش را به او بقبولاند!!!

    - تا...
    - تا...
    - تا...

  • ببین این حرفهای شما حرفهای تکراریست که چند صد ساله زده شده و جوابش هم داده شده ولی از باب سرگرمی و تفریح قبل از کشف قاره امریکا و اکتشاف نفت مردم ایران چکار می کردند و قبلترش در دوران تمدن اسلامی و قبلش در دوران باستان و..؟ در ضمن بابا جان سن این عالمانی که اسم بردم صد سال نمی رسد شاید ابو علی سینا و ابو ریحان و ...منظورت است. اما شما هی داری در می ری بالاخره نگفتی شما حیوانی یا انسان؟ در ضمن دقیقا این حیوان شما و حیوانات اجداد شما در چه سالی و چه ماهی و چه روزی و چه ساعتی و چه دقیقه ای و چه ثانیه ای یکهویی قدرت تکلم و تفکر یافتند؟ بعد خودشان کی فهمیدند چنین قدرتی یافته اند یعنی یکهو دیدند حرف می زنند و فکر می کنند؟ بعد این حیوانات اجداد شما همه با هم در یک زمان این قدرت را یافتند یا مثلا اول حیوانات ایران با هم تصمیم گرفتند حرف بزنند و فکر کنند یا اول شیرازی ها (فارس ها) اونم در محله تخت جمشید مرودشت این قدرت را پیدا کردند یا مال قبل از اینهاست؟ بعد این دانشمندانی که هخامنشیان از اطراف و کشورها جمع کردند و تخت جمشید یا پارسه یا پرسپولیس یا هزارستون یا چهل‌منار را ساختند اجدادشان از حیوانات ما قبل تاریخ بودند یا بعد از تاریخ؟ اونوقت کی بشر شدند؟ بعد بشر یعنی چه؟ بعد خواجه نصیرالدین طوسی که در مراغه زیج و رصد خانه ساخت از کی یاد گرفت از دانشمندان حیوانی؟ اطرافیانش همه دانشمندان حیوانی بودند و.... برادرجان از این حرفهای نخ نما دست بردار. شما انسان خلق شده ای و روح الهی در شما دمیده شده است و حامل اسما الهی هستی و نیز دارای غرایز حیوانی و مختاری دنبال غرایز حیوانیت بروی و از حیوان بدتر شوی یا دنبال ملکات الهی بروی و خلیفه خدا بشوی و از فرشته ها برتر. حالا شما می بینی یکعده حیوانی می کنند فکر می کنی همه حیوانند؟ خب یکعده هم نورند چرا آن ها را نمی بینی؟ از حیوان که نور در نمی یاد . قاطی نکن مسائل را با هم. قصه شما قصه کسی است که روی شاخه درخت داشت شاخه را از تنه درخت جدا می کرد. اگر خودت را حیوان بدانی دیگر چیزی برایت نمی ماند و آخرش هم سقوط است. مثل همین اندیشمندان و ... غرب که هوا پیمای مسافربری ما را با حدود 300 مسافر زن و بچه را زدند و به فرمانده شان هم مدال دادند. دانشمندانشان ابزار تخریب و کشت و کشتار و ... می سازند سیاستمدارانشان هم فرمان می دهند نظامیانشان هم اجرا می کنند، رسانه هایشان هم بزک می نمایند همه هم از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. رها کن جواب دادن را و این آخر عمری برو به فکر مرگ و آن دنیایت باش که شکی در آن نیست.

  • حرف های من تکراری نیست . طول عمر حرفای من حداکثر دویست سال است ! از آن زمانی که بشر توانست با تکنولوژی وقایع را ثبت و ضبط کند دیگر نه پیامبری آمد! نه جبرییلی آمد و نه دریا یی شکافته شد و نه ماه به نیم شد !!!

    فقط انسان بوده و عقلش !!! (انسان یکی از جمله حیوانات است که توانایی مغزش طی چند میلیون سال به مرتبه کنونی رسیده است)

    ابن سینا و خواجه نصیر البته افتخار بشریتند !!! اما اگر امروز زنده بودند مطمئن باش از دست خرافه پرستی ایرانیان به آمریکا پناه می بردند!!!

    تفکر کردن و حرف زدن وکافرشدن برایم بسی شیرین تر از سرنهادن بر بالش مزخرفات و فکر مرگ وترسیدن از آن دنیایی است که کسی ندیده است!

    آن نور ها که می گویی چه کسانی اند؟ ؟؟ نکند همان به ظاهر علمایی که عمری را به خواندن کتاب های پدارانشان گذرانده و از بس آفتاب ندیده اند و در خانه اند پوستشان سفید و نورانی شده ؟؟؟ اگر حقوقشان را از خزانه دولت قطع کنند از گرسنگی می میرنند!!! کدام نور ؟؟؟ کدام علم؟؟؟ کدام انسان ؟؟؟

    بزار با آمار صحبت کنم ! از هزارو هفتاد جایزه نوبل علمی که تا کنون به دانشمندان جهان اهدا شده سهم خاورمیانه صفر است !!! یعنی ما یک بخش بر هزارو هفتاد علم تولید نکرده ایم !!!

  • خداوند شفا دهد دیگه مطمئن شدم اصلا در مورد معارف الهی هیچ نخوانده ای و اگر هم خوانده ای هیچ متوجه نشده ای. از قرآن و معصومین که بگذریم نه با فلسفه جوهری و نه مشا و نه اشراق آشنایی و نه می دانی محی الدین کیست و چه گفته ونفهمیده ای. بحث دهریون چند هزار ساله است نه 200 ساله. با تمدن اسلامی و رشد عظیم علمی آن در هنگام قرون تاریک وسطای غرب هم مطلع نیستی. چیزهایی که خود غربی ها اعتراف کرده اند که دانش فعلی خود را از آن گرفته اند. شما نمی دانی که بر روی کره ماه قسمت هایی به نام ابو علی و بیرونی و خواجه نصیر (معروف به استاد البشر) و ابوریحان بیرونی وابن هیثم وخوارزمی ابوالوفای بوزجانی،عبدالرحمان صوفی و عمر خیام است. شما نمی دانی دست استعمار و دوری از دین نگذاشت ما به رشد خود ادامه دهیم! می دانی شاه فرانسه نام خود را سعدی گذاشت؟ لطفا از این شاخه به آن شاخه هم نپر! اجداد شما دقیقا کی (زمانش را دقیقا مشخص کن) مغزشان به مرتبه کنونی رسید. آن موقع شما بودی و دیدی؟! ما هم فکر می کنیم و حرف می زنیم و مومنیم. شما مگر خیالات ذهنت را می بینی ولی وجود دارند. مگر فقط دیدنی ها با حس است. بلند قد شو همه چیز را می بینی. افراد نورانی مثل ائمه ما را هم خواهی دید. همان طور که اون بنده خدا هم گفته شهید حججی ها را هم خواهی دید. شما نباید همه را مانند خودت بدانی. به هر حال جاودانه بودن بهتر از مردن و تمام شدن در همین دنیاست. حالا بنده یک فرد نورانی را با شما مقایسه می کنم. شما به جهان بعد از مرگ اعتقاد نداری و او دارد. شما می میری او هم می میرد. اگر جهان بعد وجود داشته باشد شما غافلگیر شده و باید عذاب غیر قابل وصفی را تحمل کنی و او بهشتی است و از انواع نعمت هاب بهشتی برای همیشه برخوردار است. اما اگر حرف شما درست باشد که دیگر چیزی نیست و مساوی هستید فقط سبک زندگی او در این دنیا با شما فرق داشته و در کنار تفریحات سالمش عباداتی را هم انجام داده است. لذت جنسیش را برده کارهم داشته و خانه و زندگی و ... شما هم همین ها را داشته ای البته به شکل غیر شرعی و بر اساس فکر خودت و یا تجارب اجداد حیوانی دانشمند شده خودت. امام اگر جهان دیگر باشد که هست خیلی به توان بی نهایت شما ضرر می کنی! راستی وقتی در رحم مادرت بودی می دانستی این دنیا هم هست و یکروز باید به این دنیا بیایی. در رحم مادرت انگشت و زبان و دهان و...به چه دردت می خورد؟! رها کن این حرفای نخ نما را.

  • شما افتخارات تاریخ و تمدن ایرانی را برای من نگویید می دانم و می شناسم . نمونه اش خیام که جهان مثل اورا ندارد.!!!

    اصلا دوست ندارم بدانم محی الدین عربی چه گفته ؟؟؟

    به فرض هم که بهشت و جهنمی باشد !!! که از بزرگی و وسعت کهکشان ها هیچ بعید نیست که هزاران عالم دیگر هم وجود داشته باشد!!!

    ولی از یک چیز مطمئنم که : که خدایی که روز حساب اونجا به حساب ها رسیدگی می کند آن خدای ساده لوح و عوام زده شیعیان نیست که برای نماز های دروغکی و ریش و پشم های الکی و گریه و اشک های کاسبکارانه و ریا و تزویر شیخان و زاهدان پشیزی ارزش قایل باشد !!!

    بلکه خداوند روز حساب خدایی است عالم که آدمیان را با معیار علم وعقل و ترازوی راستی و اخلاص در عمل می سنجد و می شناسد !!!

    در یکی از برنامه های تلویزیونی همین آقای قرائتی دیدم آقای قرائتی دارد بحث می کند در مورد اینکه شک دارد آیا ادیسون دانشمند امریکایی به بهشت می رود یا نمی رود ؟؟؟
    و در این مورد دلایلی داشتند که احتمالا نمی رود مگر مشمول شرایط ویژه ای شود !!!

    خیلی خنده دار است !!! کسی که حاصل کارش خیر و برکتی به بزرگی میلیاردها لامپ روشن در جهان است !!! در مقابل خداوند سر به زیر بایستد و بلاتکلیف بماند و به بهشت نرود!!!
    در مقابل مثلا یک عالم شیعی که همه عمرش را به نماز ایستاده و روزه گرفته و ثواب ذخیره کرده !!! اما نتوانسته یک نفر را و یا حتی خودش را از منفعت مادی و امکانات رفاه و زندگی بهتر بهرمند سازد وشکم گرسنه ای را سیر کند !!! با کمال طلب کاری جلو بیاید و خداوند هم جای سوالی برایش باقی نماند و مهر بزند روی کارنامه اش که برو بهشت!!!

    این با عقل جور درنمی آید که شیعیان همه به بهشت بروند اما نیکوکاران چینی و آمریکایی در مقابل خداوند دستشان خالی باشد و سرافکنده !!! از خداوند بعید است!!!

    بلکه خداوند خودش از جنس علم است !!! آفریده هایش هم همه علمی و با حساب و کتاب دقیق!!! مثل ریاضیات !!! در ریاضیات هیچ چیز بی ریشه نیست ریز به ریز باید معلوم باشد از کجا اومده !!! فیزیک همینطور!!! علوم مهندسی همینطور!!!

    بنابراین شما نگران ما کفار!!! نباشید : ما با کسی طرف هستیم که نعلم ما لا یسرون و مالا یعلنون !!!!

    همچنین با کسی طرف هستیم که گفت : انی اعلم مالا تعلمون!!!

  • سلام اقای دشتستانی فرمایشات فرمودید ولی بدون سال 1930 یک جاسوس انگلیسی میگوید برای اینکه بر اذهان حاکم بشیم باید اطلاعات جهان رو افزایش بدیم به هر قیمتی ،اطلاعات غیر علم هست، چون با سوادی نه عالم رد میشم فافهم، سواد یعنی سیاهی ، علم یعنی نور ، حدیث داریم خداوند علم را در قلب هر کسی میاندازد، داریم العلم نور نه السواد نور، فتدبر ، عزیزم ریاضیات ریاضیات میزنی، این اولا
    ثانیا،شما دوست با سواد هرچیزی را که نمیفهمی ، خواهشا نظر ندهید، مثلا در شش روز خلق شده عالم، این یوم رو تو دانشگاهی نباید معنا کنی بل امام صادق ، که یوم نشئه طبیعت مصداقی یا ظلی از ان حقیقت یوم هست که ارجاعت میدم به کتب اصیل همچون نامه امام به گورباچف برو بخوان حتما نسبت به خواندن کتب اصیل اگر در سایت ها حذف نشده باشه، چطور به خودت اجازه میدی در وادی علم قدم بزاری با یه سری اطلاعات به ظاهر علمی، بعد حقیقت تو که جسمت نیست تو حقیقتی داری که باید هزاران ساعت زحمت بکشی تا حدیث برات مکشوف بشه ، من عرف نفسه فقد عرف ربه، نه اینکه من عرف جسمت یا این بدن مادیت، حرف نشنیدی اقا جان، ادمی فربه شود از راه گوش ، حیوان فربه شود از راه نوش، اره تا در وادی نوش و شکم قدم میذاری توقع بیش از این نیست، برو کتاب دزدی های غربی ها رو ، نظرات کسینجر نسبت به طب و غذا و هزاران فاجعه دیگر رو تحقیق کن بعد بیا بحث، مثلا برات ثابت میکنم با ریاضی با نجوم با طب و... که حرفات همه مغالطه هست، برو احتجاجات طبرسی رو بخون که چقدر ائمه جواب های علمی ناب به علمای یهود و مسیحیت دادند که کم کم مدرسه عقل بهش ، ولی اسلام رو خواهشا با اشخاص معرفی نکن بلکه اشخاص را با اسلام،فتدبر حتی ترشد
    به هر حال اینجوری نمیشه نمیشه ثابت کرد عینیت علم و دین، علم علم ...

  • سلام اقای دشتستانی فرمایشات فرمودید ولی بدون سال 1930 یک جاسوس انگلیسی میگوید برای اینکه بر اذهان حاکم بشیم باید اطلاعات جهان رو افزایش بدیم به هر قیمتی ،اطلاعات غیر علم هست، چون با سوادی نه عالم رد میشم فافهم، سواد یعنی سیاهی ، علم یعنی نور ، حدیث داریم خداوند علم را در قلب هر کسی میاندازد، داریم العلم نور نه السواد نور، فتدبر ، عزیزم ریاضیات ریاضیات میزنی، این اولا
    ثانیا،شما دوست با سواد هرچیزی را که نمیفهمی ، خواهشا نظر ندهید، مثلا در شش روز خلق شده عالم، این یوم رو تو دانشگاهی نباید معنا کنی بل امام صادق ، که یوم نشئه طبیعت مصداقی یا ظلی از ان حقیقت یوم هست که ارجاعت میدم به کتب اصیل همچون نامه امام به گورباچف برو بخوان حتما نسبت به خواندن کتب اصیل اگر در سایت ها حذف نشده باشه، چطور به خودت اجازه میدی در وادی علم قدم بزاری با یه سری اطلاعات به ظاهر علمی، بعد حقیقت تو که جسمت نیست تو حقیقتی داری که باید هزاران ساعت زحمت بکشی تا حدیث برات مکشوف بشه ، من عرف نفسه فقد عرف ربه، نه اینکه من عرف جسمت یا این بدن مادیت، حرف نشنیدی اقا جان، ادمی فربه شود از راه گوش ، حیوان فربه شود از راه نوش، اره تا در وادی نوش و شکم قدم میذاری توقع بیش از این نیست، برو کتاب دزدی های غربی ها رو ، نظرات کسینجر نسبت به طب و غذا و هزاران فاجعه دیگر رو تحقیق کن بعد بیا بحث، مثلا برات ثابت میکنم با ریاضی با نجوم با طب و... که حرفات همه مغالطه هست، برو احتجاجات طبرسی رو بخون که چقدر ائمه جواب های علمی ناب به علمای یهود و مسیحیت دادند که کم کم مدرسه عقل بهش ، ولی اسلام رو خواهشا با اشخاص معرفی نکن بلکه اشخاص را با اسلام،فتدبر حتی ترشد
    به هر حال اینجوری نمیشه نمیشه ثابت کرد عینیت علم و دین، علم علم ...

  • سلام اقای دشتستانی فرمایشات فرمودید ولی بدون سال 1930 یک جاسوس انگلیسی میگوید برای اینکه بر اذهان حاکم بشیم باید اطلاعات جهان رو افزایش بدیم به هر قیمتی ،اطلاعات غیر علم هست، چون با سوادی نه عالم رد میشم فافهم، سواد یعنی سیاهی ، علم یعنی نور ، حدیث داریم خداوند علم را در قلب هر کسی میاندازد، داریم العلم نور نه السواد نور، فتدبر ، عزیزم ریاضیات ریاضیات میزنی، این اولا
    ثانیا،شما دوست با سواد هرچیزی را که نمیفهمی ، خواهشا نظر ندهید، مثلا در شش روز خلق شده عالم، این یوم رو تو دانشگاهی نباید معنا کنی بل امام صادق ، که یوم نشئه طبیعت مصداقی یا ظلی از ان حقیقت یوم هست که ارجاعت میدم به کتب اصیل همچون نامه امام به گورباچف برو بخوان حتما نسبت به خواندن کتب اصیل اگر در سایت ها حذف نشده باشه، چطور به خودت اجازه میدی در وادی علم قدم بزاری با یه سری اطلاعات به ظاهر علمی، بعد حقیقت تو که جسمت نیست تو حقیقتی داری که باید هزاران ساعت زحمت بکشی تا حدیث برات مکشوف بشه ، من عرف نفسه فقد عرف ربه، نه اینکه من عرف جسمت یا این بدن مادیت، حرف نشنیدی اقا جان، ادمی فربه شود از راه گوش ، حیوان فربه شود از راه نوش، اره تا در وادی نوش و شکم قدم میذاری توقع بیش از این نیست، برو کتاب دزدی های غربی ها رو ، نظرات کسینجر نسبت به طب و غذا و هزاران فاجعه دیگر رو تحقیق کن بعد بیا بحث، مثلا برات ثابت میکنم با ریاضی با نجوم با طب و... که حرفات همه مغالطه هست، برو احتجاجات طبرسی رو بخون که چقدر ائمه جواب های علمی ناب به علمای یهود و مسیحیت دادند که کم کم مدرسه عقل بهش ، ولی اسلام رو خواهشا با اشخاص معرفی نکن بلکه اشخاص را با اسلام،فتدبر حتی ترشد
    به هر حال اینجوری نمیشه نمیشه ثابت کرد عینیت علم و دین، علم علم ...

  • دوست عزیز :

    من همه چیز رو دانشگاهی معنی می کنم !!!

    در جامعه علمی دنیا و در تاریخ علم نامی از امام صادق نیست !!!

    درباره ریاضیات قضاوت شما سطحی است !!! تمام ذرات عالم پر از ریاضی است !!! ریاضیات زبان گویای حقیقت آفرینش است !!! قابل تجربه و قابل درک و بی شک بهترین نشانه وجود خدا!!!

    در مورد مبالغاتی که شما در مورد ائمه و احادیث می کنید !!! باید بگویم علم واقعا آن چیزی است که ریاضیاتش درست باشد یعنی برپایه و اساسی استوار بنا شده و به نتیجه ای روشن و ملموس و مفید ختم شود:
    مثال: دانش ریاضی و فیزیک بر پایه مکاشفات انسان از طبیعت بنا نهاده شد و نهایتا به بشر هواپیما را داد !!!
    علوم انسانی برپایه شناخت انسان از خودش بنا نهاده شده و نهایتا به انسان توانایی و کارایی و اثرگذاری و اندیشیدن را داد!!!
    علوم قضایی برپایه حق و عدالت بنا شده و به انسان امنیت داد
    اما در مورد علوم حدیث نمی دانم خروجی چیست؟؟؟ شاید تسلیم و عدم تفکر و صرفا پذیرفت آنچه مقدس است!!! که اگر اینگونه نبود الان باید ما مسلمانان بودیم که پیشتاز علم و تکنولوژی در دنیا بودیم !!!
    از هزاران جایزه نوبل علمی ما مسلمانان حتی یکی هم سهم نداریم !!! چون اندیشه مان کارایی ندارد !!! دالان تاریکی است که به هیچ چیز ختم نمی شود فقط نگه می دارد و نوید می دهد که در عالمی دیگر به روشنایی و زیبایی خواهیم رسید!!!
    ...
    بنابراین اینقدر با کلمات بازی نکنید !!! اینقدر هی با پیچیده کردن مسایل آن را از دسترس مردم برای فهمیدن خارج نکنید !!! این چه معامله ای است که دینداران دایم انسان را به ماورا و نادیدنی و ... ارجاع می دهند تا مردم را تسلیم مثلا علم خودشان کنند و مطیع بار بیایند!!!

    حقیقت آن است که هیچ بشری تاکنون از این عالم خارج نشده و خبری از بیرون آن کسب نکرده است !!! بنابراین آنچه در اختیار ماست کامپیوتر توانای مغز ، و یک طبیعت فوق العاده پیچیده و پر از زیبایی و هماهنگی برای کشف و تجربه است!!! زبان طبیعت هم زبان ریاضی است.

  • سلام ببخشید خودم ریاضیات خوندم و حرف شما که ۱۴۰۰ سال پیش امام صادق جواب دادند ،عالم روی قدر و اندازه خلق شده،ثانیا افلاطون نبی هم در سر در اکادمی خودشان نوشته بودند، کسی که هندسه نمی داند وارد نشود،حدیث نبوی داریم که افلاطون جز انبیاست،هندسه از اندزه گرفته شده که معرب اندازه هست، پس، از قبل میلاد مسیح هم در سیره انبیا حرف از ریاضیات بوده،حرف جدیدی نیست آقاجان ،اقاجوان چرا دارایی خودمان را به غرب میفروشی، ثالثا الان همان هایی که دم ازشون میزنی در اعلا درجات به قول شما دانشگاهی در کرات ماه و مریخ و... خیابانهایی بنام دانشمندان اسلامی و مکتب قال صادق ها خوانده رو گذاشتند مثل خواجه طوسی ، ابن هیثم،و... رابعا حرف نشنیدی، بیا بالا ببین در بی خبری محضیم، پس ندانستن های خودت رو به حساب نداشتن اسلام نذار ، هرچند مجالی برا بیشتر حرف زدن از اسلام عزیز نیست ، متاسفانه اسلام نشناختیم

  • بحث با شما فایده ای ندارد چون مبنا نداری و از این شاخه به آن شاخه می پری. امیدوارم قبل از فوت موفق به توبه شوی.

  • اگر شما واقعا این گفته های من رو نمی توانید بپذیرید و اونها رو گناه و مستوجب توبه می دانید !!! متاسفم بگویم شما یک متحجر هستید!!!

  • جناب دشتستانی عزیزم
    این موارد که فرموده ای نمود تاریخی آن چیزی است که سعی داشته اند ما باور کنیم!
    حقیقت آن است که پایه گذاران بسیاری علوم از همین ایرانیان و مغرب نشینان آسیا و هم افریقا بوده است! یعنی درست همان خاستگاه ادیان وحیانی الهی!
    غربی ها جهت پاکسازی زمین از حقایق گذشته امروز هم به بناهای یادگار مانده در این خطه ها رحم نمی کنند!
    از دزدیدن ابلیسک ها و نصب در اروپا گرفته تا تخریب دیگر بناها در سوریه و عراق و... حاکی از دروغ پردازی و دزدی نام و اعتبار تمدنساز تاریخی و جهانی هژمون استکباری غرب است که فی الحال در نشو و نماست!

    البته غفلت مردم در ادوار مختلف تاریخ خصوصاً مردم متمدن ما جهت اعتماد به خائنین غیر قابل انکار است!
    اما مردم ما اگر متوجه نفت نبود نه به این علت که قدرش نمی دانست! شاید به این دلیل که از اوج پیشرفت تمدن فاقد نیاز به استخراج آن بود و هم این که می دانست حکم نفت و گاز در استحکام و پیشگیری از وقوع بلایایی چون زمین لرزه و تخریب لایه های زمین یعنی چه!
    شکوه دوران تمدن باستان ایرانیان تنها به مفهوم بی نیازی ایشان و صحت و سلامت زیستشان و هم حیاتشان بود.
    تا ... این که خائنین بر این خطه قرن ها حکومت راندند و مردم را به فقر مادی و فرهنگی کشاندند و درهای غارت و چپاول را بر دشمنان ملت و وطن گشودند.. این یعنی یک تاریخ هزاره ها ... و نه 300 یا 400 سال!

    ما جز نفرت و دشمنی ای که غربی ها در اعماق هوش و بصیرت ما از خود پیشکش کرده اند مرهون و مدیون هیچ دوستانه ای از جانب ایشان نیستیم..

  • کجا غربی ها سعی کردند آثار تمدن عراق و سوریه را از بین ببرند مسلمانان خود به جان هم افتاده اند کمپانی های غربی فقط سلاح می فروشند و کاسبی می کنند اما ایدیولوژی را ما خودمان خلق کردیم خودمان به آیه جهاد عمل می کنیم و همدیگر را می کشیم.

    ما از غرب هیچ گله ای که نداریم هیچ : معتقدم : تمام زندگی ما تحت تاثیر دانش و فن آوری وارداتی از غرب در صد سال گذشته متحول شده است.

    دقت کنید همه چیز را وارد کرده ایم :

    از ترکیب قوای حکومت تا ریزترین شیوه زیستو سلامتی و بهداشت و ورزش و علوم انسانی و قضایی و ماشین و تکنولوژی و دستگاه و کتاب درسی و سرفصل تدریس و حتی علوم انسانی و حقوقی و همه و همه از غرب وارد شده

    اما دقت کنید ما ایرانی ها خودمان هم در پیدایش فرهنگ غرب شریک بودیم و به غرب دانشمند صادر کردیم و هنوز هم بهترین های ما می رن اونجا چون معتقدند اینجا خبری نیست هر چه هست اونجاست!!!!

    غرب یک مکان نیست یک ایدیولوژی است . غرب عبارت است از اجتماع انسان هایی که خدا و تقدیر و وحی و کتاب آسمانی را در سرنوشت انسان دخیل نمی داند بلکه تنها و تنها طبیعت را مکاشفه می کند و علم وسپس فن آوری استخراج می کند و با آن ثروت تولید می کند و جامعه را سعادتمند می کند !!!

    حالا عده ای که هنوز نتوانسته اند ذهن شان را از لوٍث خرافه نجات دهند در خاورمیانه و خصوصا ایران نشسته اند و هیچ کاری نمی کنند جز اینکه با تکیه بر کتاب های پوسیده شان هی طعنه می زنند که غرب !!! تا خرخره در فساد است !!! بنیان خانواده آنها خراب است!!! بشر به این نتیجه رسیده است که علم وعقل نمی تواند خوشبختش کند !!! ما باید زمینه را فراهم کنیم!!!! ...

    تازه در باب آخر الزمان هم خود را صاحب بینش و آینده بینی می پندارد و اوهام می بافد که جهان رو به فساد و تباهی می رود و یک ناجی باید بیاید و یک تنه آن را نجات دهد !!!

    زهی گمراهی و سیاهی !!! زهی خیال باطل!!!

    همه ما سرکاریم !!!

    این اینترنت بود که جهان را دارد پر از نور و روشنایی علم وآگاهی می کند!!!

    این علم پزشکی بود که بیماران را شفا داد!!!

    آن تکنولوژی بهره برداری و ایجاد ارزش افزوده از نفت بود که شهر های ما را آباد کرد!!!

    این حقوق بشر بود که مارا از ظلم و بردگی و ذلت نجات داده و بیشتر خواهد داد!!!

    ...

  • تروریست دست پروردۀ غرب که داعش باشد یعنی همان غرب! عملیاتی کردن استراتژی های غرب توسط هر نژاد و وسیله ای که باشد خدمت به غرب و در جهت اهداف آنان است. کیست که امروز ندانسته باشد طراحی، انسجام و تطمیع و تغذیۀ گروهک های تروریستی فعال علیه ملت های غرب آسیا از سوی غربی ها و در یک کلام سیستم های تفکر صهیونیسم که خاستگاه اروپایی دارند بوده و هست!

    منهای مورد مذکور اگرچه ظاهر سایر نظرات مندرج در این کامنت جناب دشتستانی نمودی واقعی دارند اما در کنه مطالب و با نگرش عمیق تر می توان ریشه های هر یکاز مفاد مورد اشاره را شناخت!
    مثلاً بنده هم منکر این مطلبِ به شدت باعث تأسف نیستم که ما همه چیز را از غرب وارد کرده ایم! (ترکیب قوای حکومت تا ریزترین شیوه زیستو سلامتی و بهداشت و ورزش و علوم انسانی و قضایی و ماشین و تکنولوژی و دستگاه و کتاب درسی و سرفصل تدریس و حتی علوم انسانی و حقوقی و..).
    اما فراموش نمی کنم که اگر غربِ امروز و این دهه و آن سده، در این جایگاه هژمونی واقع است صدقه سر خون آشامی های سراسر مزورانه و رخنه های پی در پی و استعمار و استثمار پیدا و پنهان سالیانی است که مبتنی بر هوشمندی شیطانی و نیز برخاسته از عقده های حقارت های تاریخی از اقتدار باستانی ایران کهن و هم عناد با ادیان و احکام الهی که مانع برتری جویی های قدرتی و شوکتی مُشتی انسان نمای مشتاق شهوترانی های مستدام بوده، است.
    هستند کسانی که اروپای فعلی را نمادی از ارتقاءیافته ترین کشورها از حیث انسانی، تکنیکال، حفاظت زیست محیطی و ... می دانند و الحق هم که چنین هست اما کسی اشارتی ندارد به این مهم که اینان در پی سرگرم سازی جهانی در قالب جنگ ها و تجاوزها و خونریزی ها و استعمارگری ها و دامن زنی به فقر و فساد و فحشا و هزار نیرنگ نرم و نیمه سخت و سخت، برای رشد خود و برتری جویی امروزی شان فرصت هایی به قیمت تمام کمیت و کیفیت عمر نسل ها انسان بی گناه و محق در جای جای دیگر زمین خریده اند!!!!!!!!!!!!!!!!
    ما هم اگر تا این حد خوی شیطانی داشتیم از جمله پیشرفته ترین حیوانات کنونی زمین می بودیم!

    ضمناً حق و باطل با هم جمع نمی شوند که مسلمان با داعش! پس حق هرگز حق را نمی کشد! که این خودکشی محض از سوی پروردگار جعل هم نشده چه رسد به خلق!

    جناب دشتستانی ، دوست عزیز
    اگرچه نمی توانم منکر نظر شما در باب مقدس نمایان و خرافه پندارها و قشریون باشم اما شما هم بپذیرید که تمام آن کسانی که مستحق این تازش ها می دانید در زمرۀ این موارد اشارۀ شما نیستند. اگرچه در شمار اندک اما هستند کسانی که با بصیرتی روشن خون جگر می خورند از این همه بدی و پلشتی... اما چشم بر حقیقت تاریخ نمی بندند و خود را همچون شما به تسلیم نشو و نمای ظاهر روزگار در نمی آورند!
    حقیقت جستنی است.... اگر از این تکاپو وا مانی دیگر همان رباط تحت امر و خواست دیگران خواهی بود...

    هیچکس و دست پروردۀ مصنوع هیچ بشری من و شما را آگاه نکرده، شفا نداده، آباد نکرده و از ذلت نجات نداده!
    اگر چنان شده که خواست حضرت حق بوده و اگر هنوز چنان نیست تنها من و شمائیم که با استعانت از حضرت اللّه و با اتکاء به زانوان خویش بتوانیم به این آزادگی و جنم نائل شویم./..

    یا حق.

  • دوست عزیز چرا دایم حرف های سیاستمداران را تکرار می کنید !!! نکند مدیر دولتی هستید !!!

    یک اندیشمند باید خودش ببیند و بخواند با عقلش قضاوت کند !!!

    آخه داعش چه سنخیتی با غرب دارد ؟؟؟ اگه میگن داعش رو آمریکا بوجود آورده منظور اینکه آمریکا به داعش پول داد که مثلا بشار اسد رو از بین ببره!!!
    نه اینکه داعش رو امریکا پرورش داده !!! داعشیان مسلمان هستند !!! اگر 1400 سال پیش برگردید عقب در سرزمین عربستان همین رفتار داعش را تاریخ ثبت کرده است !!!

    داعش همان اسلام است و اسلام همان داعش!!! این اسلام ایرانی و رحمانی که شما در ایران می بینید اسلام ایرانیزه شده است !!! اسلام غربزده است!!! اسلام آمریکایی شده است !!! و هرساعت هم این اسلام در حال تغییر است !!! در حال عقب نشینی است !!! بله اسلام یک تفکر مترقی بوده در درون جاهلیت متولد شده اما بی نیاز از تفکر و تغییر نیست !!!مطلق نیست !!! خود اسلام هم ابزار استعماری شد ! خود مسلمانان هم خودخواه ترین موجودات شدند !! در همین ایران به برکت فروش نفت مردم از آب سالم وغذا بهره مندند و غذا را دور می ریزند ! درحالی که در همین دنیا 850 میلیون انسان دارد از گرسنگی می میرد ! این خوی شیطانی نیست !!! آیا اگر یک نگاه عادلانه به جهان بیاندازیم حق همه موجودات بهرمندی مساوی از غذا نیست؟؟؟ بله هست اما همه آنچه در امریکا می بینیم در خودمان هم هست !!!

    این چه تفکر اشتباهی است که مردم به اصطلاح شیعه خودشان را مخلوق برتر می دانند و بهشت را برای خودشان می دانند آیا این خوی استکباری نیست؟؟؟؟

    آیا دخالت ما در انتخاب و سرنوشت سیاسی سوریه خوی استکباری نیست؟؟؟
    آیا ارسال سلاح به میانه یک دعوا توسط ایران وعربستان بوی صلح و انسانیت می دهد ؟؟؟

    آیا دوازده بار استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه طبق گزارش سازمان ملل برعلیه زنان و کودکان سوری برای حفظ تاج و تخت بشار اسد خوی شیطانی و استکباری نیست؟؟؟؟؟
    آیا صدام حسین با نام حسین و با در دست داشتن قرآن مردم مظلوم سردشت و حلبچه را بمباران شیمیایی نکرد؟؟؟

    چرا همه اش شعار می دهیم و سرمان را بلند نمی کنیم حقایق را ببینیم ؟؟؟

    چرا فقط خودمان را ببینیم ؟؟؟؟

    آیا شعار اسراییل باید از بین برود سرمنشا تمام مشکلات منطقه ما نیست؟؟؟ آیا می شود یک ملت سه میلیونی را محو کرد؟؟؟

    آیا مذاکره بر سر حل مسایل فی مابین ایران ودیگر کشورهای دنیا و دستیابی به حقوق ملت ایران با ملاحظه حقوق دیگر ملت ها از حکومت ما برنمی آید و ما همچنان باید شعار مرگ بدهیم وبا دنیا در دعوا باشیم ؟؟؟؟

    نسل جوان دارد دنیا را رصد می کند با اینترنت !!! بسیاری از کشورها مسلمان هستند پیشرفته هم هستند و در آرامش زندگی می کنند آمریکا و گنده تر از امریکا هم نمی تواند به آنها تو بگوید چرا ؟؟؟ چون ملت پشتیبان حکومت است و ملت راضی است ! آمریکا و صهیونیسم چه غلطی می تواند بکند؟؟؟؟

    با قایم شدن پشت مشتی شعار یادگاری و تکرار ندانسته آنها از تریبون ها و دشمن پنداشتن همه و به مبارزه طلبیدن همه رقبا که نمی شود زندگی کرد !!!

    همه مشکلات کشور را همین توهمات توطئه ما بوجود آورده است!!!

    خیلی آسان می توانیم دشمن نداشته باشیم و دوستان بسیار داشته باشیم !!! دنیا جای زیبایی می شود اگر حسن نیتمان را ثابت کنیم !!! این به آن معنی نیست که قدرتمند نباشیم و ابزار و سلاح نداشته باشیم !!!


  • بله من هم یک حیوانم که چند هزارسالی است قدرت فکر و تکلم یافته ام !!! خب همینو می خواستم بگم که سی سال من که گوش دادم هیچی هشتاد سال قرائتی هم هیچی !!! هزارو چهارصد سال قرآن دست گرفتن هم نتونسته این حیوان رو آدم کنه !!!

  • ببینید اگر شما بر اساس فلسفه داروینیسم خودتان را حیوان بدانید که در سیر تکامل ناطق هم شده اید و لی ذاتتان حیوان است که اصلا هیچ حرفی را ازتان نمی شود قبول کرد. از کسی که حیوان است که نمی شود چیزی را قبول کرد چون مطابق غریزه عمل می کند. بالاخره تصمیم بگیرید حیوانید یا انسان تا بعد صحبت کنیم. در ضمن یعنی شما همه دنیا را گشته اید و دیده اید اصلا آدم توی آن نیست. مثلا در همین کشور خودمان اخیرا یک جوان 25 ساله به اسم شهید حججی اهل نجف آباد اصفهان شهید شد نظرتان در مورد ایشان چیست؟

  • لطفا مطالب را با دقت بخوانید بعد پاسخ بدهید امور رو ظاهری نبینید شما اگر جانبداری سیاسی در اندیشه ات وجود دارد هیچ وقت دانشمند و متفکر نخواهی شد فوقش می تونی کارشناس سیاسی کانال یک تلویزیون ملی شوی!!!

    آقای محسن حججی از دید من یک سرباز بود که به دستور فرمانده اش عمل کرده و وظیفه اش را به انجام رسانده بسیار قابل تقدیر
    اما من صحبتم در سطح خلقت انسان و سرنوشت تفکر او و آینده اش بود شما به مسایل سیاسی و یک ایدوئولوژی خاص توجه دارید!!!

  • اتفاقا شما اگر می خواهید جواب سوالهایتان را در سطح خلقت انسان و سرنوشت او و تفکر و غایت او و... بگیرید باید بروید و شهید حججی و امثال وی را کاملا بشناسید. فلسفه و تفکر شما قادر به درک مرام و اندیشه و رفتار امثال این شهدا نیست و به بن بست می رسد. شما محال است بتوانید عمل حضرت سید الشهدا را در روز عاشورا درک و تفسیر کنید. بحث سیاسی نیست. در ضمن مگر این تفکر شما یک نوع معرفت و یک جهان بینی و به دنبال آن یک ایدئولوژی ارائه نمی کند؟

  • دوست عزیز جناب علی دشتستانی!
    صرف نظر از اینکه محتوای کامنتتان را با ویدئوی فوق و ماجرای شخص X و Y نسبتی باشد، نوشتارتان از حیث إدراک مطلب قویاً ضرور به بحث و جدال است.

    عزیز برادر!

    تعریف ارائه شده از شما برای انسان در حیطۀ تعاریف فلسفی غرب برای انسان است که اساساً او را در کنه وجود و ماهیت همان حیوان دانسته اند!

    حال آنکه در واقع امر؛ «حیوانیت امکانی است که عامل تسهیل بقای دنیوی انسان به امر خالق او بوده است»

    و اگر در باب انسانیت بخواهیم ورود کنیم که می بایست در وهلۀ نخستبر این باور باشیم که: «اولاً خداوند تنها خالق ربّانی عالم است،

    ثانیاً به سبب مرتبۀ الهیت که لا یتناهی است نه تنها همۀ امور و عوالم خلقی نیز در پیوست به عقلانیت کل، لایتناهی و فراتر از إدراکات بستۀ محصور در ممکنات عالم ماده باشند که خداوند متعال پیوسته بدیشان محاط است.. در پس پذیرش این امر می توان انسان را نیز به سبب درک این حقیقت در طول تاریخ قابل به درک چنان عظمتی اشرف مخلوقات دانست... از این جهت که هیچ حیوانی را تا کنون یارای درک احوالات دیگری حتی از مجموعۀ نزدیک به خودش در تنوع آفرینش، نبوده است!

    ثالثاً صفاتی که جلوت آن ها منتج به ذوق در انسان می شود هرگز دیگر حیوانات را به وجد نیاورده مگر آنکه در حیطۀ غرایز و خلقتشان معین شده باشد.. مثلاً همۀ طوطی ها فقط طوطی اند! اما همۀ انسان ها انسان نیستند برخی حیوانند، برخی فقط انسانند و برخی فراتر از انسان، آدم اند. حتی چه بسیاری که به قول شما پست تر از انسانند.
    همین درک طیف وسیع از انسان ها توسط انسان، او را از دیگر مخلوقات متمایز کرده و رجحان می دهد.

    همچنین دایرۀ آنچه به آن «انسانیت یا آدمیت» اطلاق می شود دامنه ای نامنتها دارد که این شامل:
    «اسفل السافلین» تا «اعلی علیین» است که نهایت هیچیک برای انسان مکشوف نیست و اساساً هیچ یک از دو سر این دامنه را پایان و نهایتی نیست. این امر دلیل دیگری برای سنخیت قابل به پذیرش از انسان جهت ادنی بودنش به حضرت حق جل و علاست! که اشرفیت او را در صورت کمال و تعالی به سوی عالم عُلوای وجود تا حضور به محضر نا منتهای ربانی حق اثبات دیگر است.
    هرچند سوی دیگر یا وجه دیگرش هم که قطعاً وحشت از خلقت انسانی را مؤید است همان اسفل السافلین، بی نهایت مفارقت و دوری ازحضرت اللّه است که شأن حیوان را نزد خالق بسی بالاتر از انسان می دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    لذا برادر عزیز، آن چشم دیگرت را هم به وقت تعقل و سیر تفکر و اندیشه ات باز نگه دار! و امور را هرگز یک چشمی نبین...



  • دوست عزیز .علی دشتستانی.اسمت به معنی بزرگیه حرفت به معنی...... اقای نمازی میگه ایت الله قرائتی برای من دعا کنه که در را ه اهل بیت باشم بعد تو از حیوان و انسان صحبت میکنی خدا عاقبت بندگان و حیواناتش رو بخیر کنه.