ارسال در 1396/4/13 ساعت 10:52 2017-7-4 10:52:35
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • ریشه نارضایتی بانک‌ها از عملکرد بانک مرکزی کجاست؟

    اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,اقتصاد کلان,فرشاد حیدری و خاوری
    علیرغم بهبود شرایط اقتصادی در ۴ سال گذشته، امروز بسیاری از کارشناسان دلسوز اقتصادی اذعان دارند که سیاست های بانک مرکزی نتوانسته است نظام بانکی کشور را همپای این شرایط بهبود بخشد.
    سرپوش اقتصادی - به گزارش انتخاب، این موضوع تا جایی پیش رفته است که وضعیت بانک ها و مشکلات بانکی کشور در حوزه بین الملل به پاشنه آشیل دولت یازدهم تبدیل شده و هر از گاهی منتقداندولت با همین دستاویز، به تخریب دستاوردهای دولت می پردازند.

    مشکل اصلی آنجاست که وضعیت بانک ها و اخبار پیرامون آنها در ۴ سال گذشته نشان می دهد که بانک مرکزی به جای سیاستگذاری، عملا اداره بانک ها را در دست گرفته است. ورود مستقیم بانک مرکزی به اساسنامه بانک ها و نیز رویه آن در انتخاب اعضای هیات مدیره که منجر به تشکیل مجامع پرتکرار و بی نتیجه بانک ها شده، صدای بسیاری از این بانک ها را درآورده است.

    به طور طبیعی، یکی از بخش های اصلی و مسئول در این حوزه، معاونت نظارت بانک مرکزی است.

    تصدی این معاونت از اردیبهشت ماه سال ۹۵ بر عهده فردی به نام فرشاد حیدری است. بررسی سوابق حیدری و چگونگی ارتقای او در نظام بانکی کشور، نکات قابل تاملی به را نشان می دهد.

    حیدری تا قبل از سال ۸۵، یعنی سال دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد کارشناس اعتباری، معاون شعبه و نهایتا رییس شعب بانک تجارت در دو استان بوده است. اما از همین سال، ارتقای سریع و جهشی او آغاز می شود. ابتدا در سال ۸۵، به ریاست اداره اعتبارات کل بانک تجارت منصوب شد. یک سال بعد در سال ۸۶، مدیر امور اعتباری و عضو هیأت مدیره همین بانک می شود.

    اوج ارتقای او اما در سال ۹۰ و در میانه دولت دوم محمود احمدی نژاد بود. حیدری در حالی که دولت دهم و به طور مشخص بانک های ملی و صادرات، درگیر ماجرای اختلاس بی سابقه ۳ هزار میلیاردی (که با اقتدار قوه قضاییه فوراً پیگیری و عاملان آن معرفی و مجازات شد) بودند، از بانک تجارت به بانک ملی نقل مکان کرد و به عضویت هیات مدیره این بانک دولتی درآمد.


    در آن زمان، شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد، محمود بهمنی رییس بانک مرکزی و محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران بودند. اعضای هیات مدیره بانک ها معمولا با پیشنهاد مدیرعامل، انتخاب می شوند اما در مورد اینکه حیدری با پیشنهاد مستقیم خاوری عضو هیات مدیره بانک ملی شده بود یا نه خبر قطعی وجود ندارد.

    فقط کمی پس از حضور حیدری در بانک ملی، محمود خاوری به عنوان یکی از متهمان اصلی اختلاس بزرگ از کشور گریخت و در انتصابی عجیب، فرشاد حیدری تازه وارد که تا پیش از آن، سابقه مدیرعاملی هیچ بانکی را نداشت جانشین متهم فراری شد تا بزرگترین بانک ایران و به تعبیری بزرگترین بانک جهان اسلام، در اختیار فردی قرار بگیرد که به هیچ عنوان تجربه لازم را ندارد.

    اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,اقتصاد کلان,فرشاد حیدری و خاوری در تصویر فوق نشان داده می شود که خاوری پس از معرفی «حیدری» به عنوان «عضو هیات مدیره بانک ملی» و متعاقباً حکم وزیر وقت اقتصاد، طی نامه ای خطاب به «پدرام» (رییس وقت حوزه ریاست بانک ملی) از او خواسته تا اقدامات لازم اداری در مورد حیدری را انجام دهد.
    با آغاز به کار دولت تدبیر و امید، علی طیب نیا وزیر اقتصاد، سکان هدایت بانک ملی را به عبدالناصر همتی سپرد و حیدری را به سمتی دور از مسئولیت های حساس پیشین، یعنی ریاست صندوق بازنشستگی بانکها منصوب کرد.

    یک سال و اندی بعد، در حالی که برخی منابع خبری، تلاش داشتند او را به عنوان گزینه بانک صادرات معرفی کنند، طیب نیا او را در همان جایگاه پیشین خود نگاه داشت. با این حال در اردیبهشت سال ۹۵، در حالی که باز هم برخی از رسانه ها، برای حضور او در بانک مرکزی جوسازی کرده بودند، سرانجام به عنوان معاون نظارتی به ساختمان بانک مرکز رفت.

    حال باید پرسید چرا فردی که تمامی رشد او در نظام بانکی کشور و ارتقاءهای ناگهانی او در دوران محمود احمدی نژاد بوده و در دوران متلاطم بانک ملی ناگهان جایگزین خاوری شده، باید عهده دار معاونت حساس بانک مرکزی دولت روحانی شود؟ نتیجه کار او در این مدت به جز نارضایتی بانک ها از عملکرد بانک مرکزی و دخالت های بیش از حد در نحوه اداره بانک ها چه بوده است؟

  • واقعا معرکه بود کا کیفیت بالا هم داشتش

  • مچکریم با تشدید دولت نیرنگ وتزویر

  • واقعا خیلی زیاد

  • برای امثال ولایت معاش مفت خور همین مقدار پیشرفت خوب که نه , عالیه..
    البته پیشرفت در پول تو جیب شما جیره خورا..
    نه پیشرفتی که مالزی کرد در مقایسه باما!
    یادمه امام خمینی به شاه گفت شما یااز فساد سیستم حکومتی با خبرید که اقدامی نمی کنید یا غافب و بی خبر . که در هر دوصورت بی کفایتید

  • یعنی چی؟؟؟؟خودتون رو میزنید به نفهمی ...تمام پولا توی جیب یک سری افراده مثل روحانی ...اره میدونی من میگم بزرگ ترین پیشرفت اینه که تمام جهان مقابلت باشن بازم تو بتونی پیشرفت کنی ...ازت حساب ببرن ( البته قبل از دولت روحانی وضوح این موضوع بیشتر بود ) کوچک ترین اتفاقات کشورتم براشون مهم باشه .تو این جور پیشرفت تایی رو تومالزی دیدی ؟...
    کافیه از خواب غفلت بیدار شی چشماتو با اب بشوری تا ماهواره هامون رو وپیشرفت های هسته ایمون رو ببینی ( البته این هم برای قبل از دوران روحانی بود )....فکر کردی چند تا کشورن تو دنیا که توانایی ساخت سلاح هسته ای رو دارن بابا ابر قدرت جهان ( امریکا وهم پیماناش ) چرا جلوی پیشرفت هسته ای ما رو میگیره چون میدونه توانایی ساختش رو داریم ... ما به ایناها میگیم پیشرفت شما رو نمیدونم

  • از انقلاب اسلام 38سال
    گذشت ولی ایران اسلامی نشد!ا

    فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از 36 سال که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، بعد از اینکه دو رهبر، دو نخست وزیر، هفت رئیس جمهور مسلمان کشور را اداره کردند، بعد از اینکه ده شبکه تلویزیونی 24 ساعته و صد شبکه رادیویی 24 ساعته و هزاران روزنامه از صبح تا شب برای اسلامی کردن کشور تلاش کردند، بعد از گذشتن عمر دو نسل از مردم که بیش از هشتاد درصدشان در جمهوری اسلامی به دنیا آمدند، بعد از اینکه هزاران نفر بخاطر تلاش علیه اسلامیت نظامی زندانی شدند، بعد از ایجاد صد هزار مسجد و تربیت صد هزار روحانی، بعد از اینکه سپاه ده سال کل اقتصاد و مسائل اجتماعی و فرهنگ و بهداشت و راه و صنعت و کشاورزی را در دست خودش داشت و دارد، اعلام کرد:

    «اسلامی شدن برخی دستگاههای نظام به کندی پیش می رود.»

    حالا من نمی دانم که ما باید
    چه کنیم؟ رئیس جمهور که التزام به ولایت دارد، ولایت هم که عین اسلام است،
    نامسلمان ها هم که الحمدالله نه می توانند وزیر و وکیل بشوند و نه می توانند روزنامه و مجله و تلویزیون داشته باشند، حتی ارمنی ها و یهودی های کشورمان هم از مسلمان های کشورهای دیگر مسلمان تر هستند، ما باید چه کنیم؟ شما یک هویج را گرفتی و هی تلاش می کنی تبدیلش کنی به آلبالو، این کار شدنی نیست.

    چطور می شود
    که آرتور آیهام پوپ ایرانشناس که سالهاست مرحوم شده و در اصفهان دفن است قبرش لانه جاسوسی است، رابرت مرداک که در آن گوشه دنیا تلویزیون خرید و فروش می کند تمام سرنوشت فرهنگ کشور را در دست دارد، ولی نظام جمهوری اسلامی 77 میلیون آدم و دستگاههایی را که 36 سال در اختیارش بوده نمی تواند کشور را اسلامی کند؟

    اسلامی شدن هم که به این سادگی نیست، ملت هشت سال می دوند دنبال آیت الله خمینی و هی صبح تا شب می گویند روح منی خمینی بت شکنی خمینی و آقا هی دست نوازش بر ابرها می کشد، بعد از سی سال معلوم می شود که پسر و دختر و نوه و نتیجه و ندیده و نبیره و همه بازماندگان بنیانگذار جمهوری اسلامی از کفار هم بدترند.

    تقصیرمردم چیست؟ یا مثلا
    امام خمینی می گوید «من در منتظری نه یک بار بلکه چند بار خلاصه شده ام.» مردم هم می افتند دنبال آیت الله منتظری و هر کس با آقا مخالفت کند دهانش را خرد می کنند، بعد یک دفعه در عرض دو ساعت قائم مقام رهبری و نایب الامام منتظری می شود شیخ ساده لوح.

    مردم چه تقصیری دارند؟
    دستگاهها چه تقصیری دارند؟

    یکی به اسم میرحسین موسوی را
    می کنند نخست وزیر، هشت سال آیت الله خمینی از او حمایت می کند، بعد از استعفایش می رود توی خانه نقاشی آبستره می کشد، هر چه به او اصرار می کنند بیا رئیس جمهور بشو نمی آید، بالاخره بعد از بیست سال نامزد ریاست جمهوری می شود
    با سلام و صلوات، دهانش را که باز می کند، یک دفعه تبدیل می شود به فتنه گر و جاسوس آمریکا و مزدور آفریقا و پرتش می کنند توی خانه در را به رویش قفل می کنند. مردم که وقتی دنبال موسوی رفتند او نخست وزیر امام بود، مردم و دستگاهها چه تقصیری دارند؟


    از وسط همه رهبران کشور یکی پیدا می شود مثل آیت الله خامنه ای که تبدیل می شود به رهبر.

    یک خواهرش می شود هوادار مجاهدین خلق، شوهر خواهرش می شود سخنگوی مجاهدین خلق،
    خواهرزاده اش می شود عنصر مساله دار، برادرهای رهبر هم می شوند عناصر معلوم الحال، وقتی رهبر مملکت نمی تواند اطرافیانش را درست کند، مردم عادی و
    دستگاهها چه تقصیری دارند؟


    بعد از نابودی همه دشمنان اسلام کسی که نورچشم امام و دشمن همه دشمنان نظام و دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی بود و امام جمعه تهران و رئیس جمهور کشور شد، هاشمی رفسنجانی بود.
    ملت گفتند این یکی دیگر مظهر اسلام ناب محمدی است، افتادند دنبال او و هی کارخانه افتتاح کردند و سد ساختند و سازندگی کردند و گل کاشتند و پیش رفتند،
    آخرش تمام روزنامه های اسلامی کشور پر شد از فحش به هاشمی که دخترش فلان است و خودش بهمان و نابود باید گردد و این حرف ها.


    حالا کلا خاتمی را فاکتور می گیریم که سپاه روی او شک داشت و دارد.

    ولی وقتی خاتمی رفت، همه سپاه عقلش را گذاشت روی عقل بیت، برادران لاریجانی هم عقل شان را گذاشتند روی این دو تا، روحانیون هم کمک کردند، شریعتمداری هم وارد شد، یک دفعه یک تحفه از ارادان وارد شد که هم پیامبر زمان بود، هم هاله نور داشت، هم ساده زیست بود، هم سپاه دوستش داشت، هم رهبر. ملت هم گفتند این یکی دیگر اصل جنس است. بخاطرش کودتا شد، آدم زندانی شد، مردم آواره شدند، دو تا رئیس جمهور سابق و یک نخست وزیر سابق محصور و ملعون و مطرود شدند، آخرش هم سپاه و مجلس و روحانیون و رهبر و بقیه همه گفتند که این آقا از اول فاسد بود و همه می دانستیم و جنگیر بود و رمال بود و وردار و ورمال بود، خوب! به ما چه؟ مردم و دستگاهها چه تقصیری دارن .

  • ..... 96/4/16 ساعت 00:16

    زیادی حرف مفت زدی داداش.....ان شاءالله پرزیدنتونم مث پدر معنویشون تواستلخشون شنا کنان دعوت حقولبیک میگن....علی برکت الله....

  • ح.م 96/4/14 ساعت 19:24

    اولا پیشرفت کشور برای کشوری تنها ٣٨از عمر انقلابش میگذره با وجود هشت سال جنگ خارجی و خیانت های داخلی و تحریم ها و کار شکنیها و هجمه های فرهنگی و ترور شخصیت های برجسته خیلی هم خوبه
    نمیدونم چرا ما عادت کردیم همیشه بنالیم قبل انقلاب خیلی از مردم نه گاز داشتن و نه برق و خیلی از امکانات ابتدایی زندگی رو نداشتن اما الان دست هر بچه کوچیک یه تبلت می بینی اگه این هم نباشه لا اقل تو هر خونه ای یه گوشی همراه هست
    علاوه بر اون یک جوری میگید بیست و چهار ساعته رسانه ها دستشون بوده که انگار مردم ایران از دیدن تمام رسانه های خارجی و ماهواره و شبکه های اجتماعی محرومن و صبح تا شب پای رسانه ملی می شینن
    و جالبتر اینکه درست و غلط و با هم مخلوط کردی و یک متن نوشتی که البته بعیدم نیست کپی باشه چون هرجا رسیدید تکرارش کردید!!!!!!
    فک کنم برای موضوع "چه برسر غیرت بعضی مردان ...." هم همین نظر داده بودید!!!!!!

  • در حالی که تحقق دولت الکترونیک یکی از برنامه‌های اصلی دولت یازدهم بوده و مسئولان گزارش‌های متعددی از اقدامات در این باره ارائه می‌کنند اما از سال 2012 تا 2016 رتبه‌ جهانی ایران در دولت الکترونیک 74 رتبه تنزل یافته است.

  • یعنی اون بیست و سه میلیون چی فکر کردن دوباره به این آقا اعتماد کردن؟ خیلی عجیبه ها!!!

  • بیار بخودت شک نکنی ها!
    استا!!!