علت گرانی دلار پیدا شد


گشایشی دیگر از برجام - دلار در آستانه چهار هزار تومان ...


کلیپی از صحبت های انتخاباتی حسن روحانی در سال 1392


+ 
10

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • بی عرضگی یا تبانی مجلسیان در عدم کشاندن روحانی و کرباسیان و نوبخت و سیف به مجلس برای استیضاح نسبت به علت وضعیت فاجعه بار اقتصادی که ایران ثروتمند را به آن دچار کرده اند و مشکوک بودن گرایشها و منویات و حرکتهای آشکار مدیران پول کشور که ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را نابود کرده اند و نبود جرئت تصمیم گیری به اقدامهای قانونی انقلابی نزد مسئولان نظام علیه کسانی که در لباس خودی از درون با شایعه پراکنی علیه رهبر انقلاب اسلامی توطئه بر اندازی نظام را با نا امید کردن مردم و قصد کمک گیری از بیگانگان می چینند و... همه عوامل این بی بند وباری و بلبشو در اقتصاد کشور ما هستند.

  • مشتی 95/9/12 ساعت 16:29

    اصلاح طلبها چه کسانی هستند چه میخاهند و هدفشان در عرصه های سیاسی چیست؟بنده به شخصه چیزی جز خیانت به مملکت و اب به اسیاب دشمن ریختن چیزی ندیدم

  • سلام علیکم جمیعاً. بحمدالله معنای حقیقی مشورت، آرامش، ثبات و مدیریت کارآمد را هم در این دولت دیدیم!!!!!! اما پیرامون نوسانات قیمت دلار؛
    به قول شاعر:
    به آب روشن می عارفی طهارت کرد / و رفته رفته به این کار زشت عادت کرد
    دوباره رفت سر نرخ سکه، قیمت ارز / و هی به نرخ جدید دلار اشارت کرد

  • تشکر ادمین جان ...

    ممنونم از توجه حضرت عالی به تذکر بنده.

    یاعلی.

  • با سلام حضور محترم همه خصوصاً هموطنان عزیزم:
    پیرو نظر محترم دوست گرانقدر جناب «محمد بن فرخ بن موسی بن رجب بن جعفر بن محمد حسن خان» و در حمایت از حقیقت مطروحه به واسطۀ ایشان عارضم؛
    آقای روحانی تا دقایقی پیش سخنرانی ای در مراسم بهره برداری از پروژۀ فاضلاب! داشتند و در آن با افتخار فرمودند:

    «دولت یازدهم تنها دولت در جهان و تاریخ آن است که برای انجام چنین پروژه هایی نه تنها ارز از ذخایر کشور برداشت نکرده که حتی به آن اضافه هم کرده»!!!

    عزیزان، در بین شما مردم فرهیخته کیست که نداند این کار به معنای زمینه سازی گسترده جهت ورود به «جنگ ارزی» است...

    در جائی که پشتوانۀ پول یک ملت (یا یک کشور)، درحجم وسیعی از «نقدینگی ارزی»، واقع شود در حالیکه تنها و تنها طلاست که سنجۀ صحیح بها در جهان محسوب می شود که خود آن به تنهایی واجد ارزش است چه در شکل شمش په در حالتی جز آن!، و همه خوب می دانیم که ریشۀ افول اقتصاد غرب نیز تولید پول بدون پشتوانۀ «طلا» بوده و هست که منتج به بیماری های عظیم اقتصادی نظیر بدهکاری به نسل های آتی و بروز تورم شده، به چه معناست...

    و خوب می دانیم که این از سوء سودجویی غرب به ویژه آمریکا از واحد ارزی «دلار» خودش است که به واسطۀ «معیار» قرار دادن آن که آن را وارد تبادلات گستردۀ «پول با پول»! کرده و هم اروپا با «یورو و پوند» تا کشورهای آسیایی نظیر ژاپن با «ین» و... تا بتواند بار «بدهکاری عظیم مالی خود را به نسل های آینده شان» در قالب تورم به دیگر کشورهای خارج از خود انتقال داده و زمان بیشتری برای دوام و بقای سیستم بیمار اقتصادی اش دست و پا کند!!

    همه می دانیم که در جنگ های ارزی که به معنای جنگیدن واحدهای پولی دو یا چند کشور با هم است، اگر پشتوانۀ پول یک ملت ، پول کشور دیگری باشد، آن کشور می تواند با پایین و بالا بردن به موقع بهاء پول خودش، تا جائی پیش رود که حتی ملتِ تحت جنگ تحمیلی ارزی را به کشور دارای ارز قوی تر بدهکار هم بکند! که این یعنی شکست !
    و در گام بعدی با ورود پیچیدۀ ساز و کارهای وابسته به پول مثل بانک- بورس- اوراق مشارکت و سهام تا بیمه و ... در جنگ فوق الذکر، و سودجویی دلالان و مدعیان قمار (بورس)و ربا (بانک) و مسکن و... در چشم به هم زدنی فلج کامل برای مملکت اتفاق افتد!!! این یعنی تسلیم کامل در اختیار تام دشمن! یعنی بدون خونریزی مملکت را صاحب خواهند شد!!!

    آنوقت رئیس مثلاً محترم دولت یازدهم مدعی است که تبدیل پشتوانۀ ارزش مادی کشور به واحدهای پولی مبنای تعریف شدۀ غرب کثیف و در حال سقوط، با افزودن ارز بیشتر طی دو تا سه سال جاری افتخاری است که در جهان فقط عاید ایشان و دولتش شده!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خوب معلوم است که در هیچ جای دنیا هیچ دولت خِرِفتی یافت نمی شود که چنین بلایی بر سر ملت و اقتصادش بیاورد!!!

    یا این دولت بی سواد است یا دشمن مردم! حالت سوم با عرض پوزش مربوط به افتادگی کروموزومی است که بعید می نماید!

    تا باشد ما مردم، بیش از این ها حواسمان را جمع کنیم و باعزم به آگاهی مجدانه به شناخت افراد و حمایت از ایشان در انتخابات مختلف برای سپردن امور حال و آتی و بیش از آن آبروی تاریخی خود به ایشان اقدام کنیم...

    والسلام.

  • سلام ...صبح همگی بخیر و نیکی..

    یکی از مهمترین دلایل این افزایش روند کاهشی قیمت نفت است که بر وضعیت نرخ دلار تاثیرگذار بوده .
    مسئله مهم دیگر در این زمینه کسری بودجه دولت تا پایان سال و پرداخت حقوق‌ها و پاداش‌ها از سوی دولت به مردم است که در این حرکت افزایشی تاثیرگذار بوده است.

    لازم بذکر است ؛ در شرایطی که نرخ ارز واقعی نیست، عده‌ای رانت‌خوار که پول‌های بسیار زیادی از محل فرار مالیاتی و قاچاق بدست آوردند و پوشش ‌هایی را هم تحت عنوان تولید یا کار خیریه برای خود فراهم می‌کنند که در این میان وظیفه دستگاهای نظارتی است که که این افراد و فعالیت‌هایشان را شناسایی کنند.

    اما ...
    در این خصوص رئیس کل بانک مرکزی واقعیت اصلی تحولات روزهای اخیر را بیشتر از هر دلیل دیگری ناشی از شوک‌های انتظاری که با عواملی همچون افزایش تقاضای فصلی ارز ترکیب شده‌اند و علیرغم تاثیرگذاری مقطعی بر تغییرات نرخ ارز، از سوی بنیان‌های اقتصاد کلان حمایت نمی‌شوند، می‌داند و تاکید کرده که وضعیت فعلی بازار ارز و گرانی دلار پایدار نخواهد بود.
    یا حق.