گزارش متفاوت درباره روحانی و گلابی


قسمت پانزدهم «آرمان+شهر»: گلابیِ اقتصاد ایران! | گزارشی متفاوت درباره سخنرانی اخیر رئیس جمهور در اراک. روحانی: «ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است ولی امروز عده ای کودک به درب باغ آمده و می گویند، سیب و گلابی کجاست که می خواهیم میل کنیم؟ امروز این باغ که نهال های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم نیست؟»


+ 
4

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • نمیدونم جناب اقای روحانی با چه رویی می خواهند برای دوره بعد کاندید شوند به نظرم همین الانش هم باید استعفا بدند

  • با سلام، همت شما مستدام بابت این گزارش و نشر این دست آگاهی- تلخ در پوشش شیرین به کامم خوش اومد!
    چند نکته در مورد گیاه گلابی:
    1- گلابی اروپایی از انواع گلابی ها است! (با نام علمی Pyrus communis.L.) که از تولیدات عمدۀ آن در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، یوگوسلاوی، اتریش ، یونان و هلند می باشد.
    2-اصولاً درخت گلابی تک پایه است یعنی نر و ماده از هم جدا نبوده و خود بارور است. اما: میوه دهی این درختان متناوب بوده و لذا سال آوری در این گیاه به لحاظ ثمردهی حتی از سیب نیز کمتر است!!! شاه میوۀ گلابی، تابستانه است.
    3-جالب است بدانید در ایران برای تهیۀ نهال پیوندی از پایه های بذری گلابی(اروپایی) استفاده شده در حالیکه باغداران اروپایی به این منظور خودشان از پایه های رویشی «بِه» کمک می گیرند!
    4-اصولاً تشخیص بهترین زمان چیدن گلابی بسیار مهم و سخت است! و لذا به تکنیک ها و ابزار ویژه نیاز است! مثلاً برای تشخیص رنگ در کالیفرنیا درجاتی تعیین کرده اند و برای تشخیص سفتی گوشت میوه از دستگاه «نفوذ سنج» که فشار وارد به بافت را بر حسب «پوند» می سنجد استفاده می شود!!!برای تعیین درصد قند میوه هم از رفراکتومتر دستی کمک می گیرند!!!

    احتمالاً گلابی های مورد نظر آقای روحانی که در باغ(مِلک) ایران کاشته اند از انواع گلابی های اروپایی است!
    با این اوصاف می توان منظور جناب آقای دکتر روحانی را به خوبی فهمید. صرف نظر از تکه پرانی به دولت قبلی و اهانت مفهومی به جناب آقای دکتر احمدی نژاد، مثال گلابی شرح جامعی از ثمردهی برجام است!!!! که گویا یک نکته از نظر روحانی مغفول مانده و آن هم این که:
    -گلابی های آسیایی موقع رسیدن از درخت چیده می شوند و قابل خوردن هستند در حالیکه گلابی های اروپایی حتی زمانی که نارس اند و تنها به بلوغ برسند برداشت می شوند!!!!!!!!زیرا پس ازبرداشت قابل انبارداری برای رسیدن وهم کنسرو کردن هستند... پس مطالبات مردم از ثمردهی گلابی وار برجام جناب روحانی همچنان مستدام است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مردم در کلیپ گفتنی ها را گفتند خصوصاً این که آبیاری درختان گلابی-برجام آقای روحانی با خون جوانان نخبۀ (ثمرات حقیقی) همین باغ بوده است!!!!!!!!!!!